Под микроскопом: Гран-при Канады
Когда страсти улеглись… По следам Гран-при Канады Формулы-1 + ВИДЕО
Після того як вляглися основні пристрасті довкола найдовшої в історії чемпіонату гонки, у нас є можливість детально розглянути кілька найцікавіших моментів гонки.
Атака Льюіса Хемілтона на Марка Веббера
Як тільки машина безпеки відпустила пілотів у гонку в бойовому режимі після чотирьох кіл, Льюіс одразу ж взявся обганяти опонентів – першим з них став Марк. Британець зумів на гальмуванні порівнятися з Red Bull, причому Веббер залишив достатньо місця для МР4-26, після чого все ще знаходячись попереду Марк ледь помітним рухом керма намагається повернутися на основну траєкторію – зрештою він має на це повне право, а місця для Льюіса все ще залишається. Зрештою, у Льюіса варіантів на мокрій трасі залишалося небагато і він продовжив тиск на Веббера, не врахувавши, що на слизькому поребрику на миттєвість втратить контроль над болідом, що й призведе до контакту з Марком і розвороту його RB7. Найдивнішим в цьому епізоді виглядає стратегічне мислення Хемілтона – навіть їдучи врівень з Веббером через 30 метрів правий поворот, в якому суттєва перевага буде вже у Марка, який їхатиме по основній, накатаній за чотири попередніх кола траєкторії. Наскільки гірше щеплення з трасою болід мав поза траєкторією видно на прикладі Алонсо, який не здолавши Феттеля, змушений був піти правіше ще в першому повороті.
Висновок по даному епізоду дали стюарти ще в неділю – це справжній гоночний інцидент, хоча в таких умовах більше вини за тим із пілотів, який їде позаду і бачить болід опонента, знову-таки саме Льюіс підслизнувся на поребрику і підштовхнув Марка. Вже після гонки австралієць жартома скаже, що: «Мені здається, Льюіс вирішив, що у третьому повороті на нас очікує картатий прапор».
Атака Льюіса Хемілтона на Дженсона Баттона
Після невдалої спроби обійти Міхаеля Шумахера в шпильці десятого повороту, Льюіс опинився позаду напарника і на початку восьмого кола взявся його обганяти. Дженсон помилився у фінальній зв’язці поворотів і на виході з неї мав меншу швидкість чим одразу вирішив скористатися Хемілтон. Однак він знову не врахував фактор мокрої траси – за таких умов побачити щось в дзеркалах дуже складно і, очевидно, Баттон навіть не бачив маневру Льюіса і плавно планомірно зміщався ліворуч, закриваючи хвіртку. Хемілтон цього не бачити не міг однозначно, але його гоночний інстинкт підказував, що він все ще зможе проскочити повз напарника ліворуч. Що було всі бачили – Дженсон, рухаючись плавно-діагонально, не залишив на асфальті місця для другого МР4-26, а опинившись лівою частиною машини на траві під стіною, Льюіс знову втратив контроль над машиною і розбив задню праву піввісь об стіну. Знову-таки – гоночний інцидент чистої води, в якому, зважаючи на погодні умови та позиції машин на трасі більше вини за Льюісом. Девід Кулхард у своїй колонці в Telegraph звернув увагу на те, що саме за таких погодних умов, при обмеженому огляді в шоломі та малих дзеркалах гонщики часто помічають своїх опонентів тільки тоді, коли передні колеса знаходяться на рівні кокпіту. Відтак той хто атакує, повинен зважати і на такі речі. Від себе додам – Льюіс не хлопчик, він проводить уже свій п’ятий сезон.
Після гонки в стані McLaren не було жодного коментаря зі звинуваченнями будь-якого з пілотів. Баттон сказав, що в дзеркалах не бачив нічого крім помаранчевої плями, якою могло бути його ж заднє крило, а Хемілтон заявив, що в тій ситуації, коли Дженсон його витіснив, зробити він уже нічого не міг.
Аварія Фернандо Алонсо та Дженсона Баттона
На 44-му колі гонки сталася ще одна знакова для гонки аварія, в якій на цей раз постраждав Алонсо. На розгоні між другим і зв’язкою третього-четвертого поворотів Баттон порівнявся із болідом Фернандо але іспанець, застосувавши більш пізнє гальмування на входженні по зовнішньому радіусу, залишився на три чверті попереду англійця. Чому між машинами стався контакт? Іспанець достатньо залишав місця Дженсону всередині повороту, але Баттон продовжив їхати наперед обраною траекторією. Він міг трошки посунутися праворуч, проїхавши поребриком, але вочевидь побоявся, що там буде дуже слизько і не став іти на компроміс. Тактично, на цей момент перевага все ще була в іспанця – в наступному повороті вже він був би всередині і мав би залишитися попереду Дженсона. Безумовно, свою вирішальну роль і в цьому епізоді відіграла погода – на сухому асфальті поребрики більш безпечні, та й болід Алонсо після контакту мав би зовсім інше щеплення з асфальтом і напевно, не «завис» на поребрику, з якого був евакуйований маршалами траси.
З огляду на характер гонки в цілому, стюарти і цей епізод після розгляду визнали гоночним інцидентом не караючи жодного з пілотів. З таким вердиктом не був згодний Алонсо, але змінити вже нічого не можна. На мою думку, в цій аварії більше вини у Баттона, який здається просто не очікував, що Алонсо буде оборонятися до кінця.
Подвійний обгін Міхаеля Шумахера
Поки траса була вологою, потенціал боліду важить менше ніж гоночний талант і уміння пілотувати на мокрому асфальті. Саме в цей час Шумахер зумів піднятися на друге місце в гонці: обігнавши Веббера, Міхаель поступово наздоганяв пару Кобаясі-Масса і на 51-му колі зумів випередити їх обох. Безумовно, це сталося завдяки помилці японця, який занадто широко увійшов до зв’язки восьмого-дев’ятого поворотів, і потрапив на мокру частину траси, втративши щеплення з асфальтом. Цим одразу ж вирішив скористатися Масса. Проте Камуі, все ще перебуваючи попереду бразильця, взявся досить активно і агресивно захищатися, витискаючи Феліпе праворуч за межі сухої траекторії, в цій ситуації рівень щеплення Ferrari впав і Масса на розгоні програвав Кобаясі. Але маневри японця відкрили великі ворота на лівій (все ще мокрій) частині траси, чим миттєво скористався Шумахер, який ще на прямій перед шпилькою випередив обидва боліди. Зрештою, помилка Камуі обійшлася йому дорого, бо Феліпе вже у шпильці зумів дотиснути непоступливого японця. Відмінна оцінка ситуації та бездоганне виконання маневру підняли Михаеля на дві позиції, які до кінця гонки він все ж таки програє Баттону та Вебберу.
Замість висновку можемо згадати стару формульну істину – гонка не виграється у першому повороті. Багата на різноманітні події гонка на автодромі імені Жиля Вільньова тільки підтвердила це правило.
P.S. І на завершення відео-огляду, невеликий бонус про важку і небезпечну роботу маршалів на трасі.
Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Хорхе Мартин установил уникальное достижение
22 ноября в швейцарском Ньоне состоялась процедура жеребьевки
по гонці: баттон крутий. феттелька шкода, зжерли його під кінець ці сейфті-кари. масса і хемілтон підтвердили свій рівень. кобаяші теж крутий (у нього які-то спонсори є? бо, як на мене, він явно сильніший за массу і пілотів рено).
Дякую за матеріал.
Буду чекати на наступні аналітичні огляди.
Батончик просто зверюга
Сів, перевірив, виправив.
Маєте рацію, до сьогоднішнього вечора був певен, що це Фернандо атакував. Все ж таки в гонці було дуже багато різних подій, що за деякими з них на 100% розібратися не вдалося.
Гонка дуже сподобалась! Браво Д. Баттон!
-----------
Та яке атакував, якщо Нандо йшов по накатній траекторії, а Дженс намагався всунутись на ближній радіус на пізньому гальмуванні... Відео, ясна річ, дивився...
----------------
на 100% не пам'ятаю, але, здається, це Дженс намагався пройти Нандо... А взагалі добрий огляд...
Дальнейших творческих успехов коллективу сайта!