Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 29 мая 2018, 11:23
7380
0

Гран Прі Монако. Післямова

Чому Ред Булл має боротися за Ріккардо та можливі нові формати перегонів в Монако в огляді уїк-енду

| Обновлено 29 мая 2018, 11:23
7380
0
Гран Прі Монако. Післямова
DPPI

Перегони в Монако показали, що зміни потрібні не тільки в технічному регламенті, щоб зробити командам участь в чемпіонаті не такою дорогою, а й у тому як проводити гоночний уїк-енд вулицями князівства. При цьому не можу погодитися з тими, хто писав, що такої нудної гонки тут ще не було – такі відгуки практично завжди залишаються якщо перегони відбувалися на сухому асфальті й ніхто з пілотів не наварив каші, змушуючи машину безпеки з’явитися на трасі.

Водночас заклики про перегляд формату уїк-енду або підходів дирекції гонки до появи автомобіля безпеки повністю відкидати також не варто. Серед маси ідей, які вболівальникам Формули 1 здаватимуться єрессю та непристойними запозиченнями з американських серій, все ж є цікаві пропозиції. Та спочатку треба просто добре подумати – коли в Монако перегони по-справжньому стають видовищними, захоплюючими, а переможцем може стати той, про кого подумали б далеко не у першу-другу чергу?

Найочевидніша відповідь – в дощ на мокрому асфальті. Відтак якщо пілоти хочуть брати участь не у гоночній процесії з рідкісними обгонами, а у реальних перегонах, де ціна помилки майже завжди гарантуватиме схід, то їм варто якомога ефективніше донести до керівництва Liberty Media ідею про запровадження системи штучного поливу. Чому промоутерів чемпіонату, а не організаторів Гран Прі, запитаєте.  Тут все також досить просто – штучний полив занадто дороге задоволення, яке до того ж потрібне раз на рік. Якби траса була стаціонарною, а не вуличною, то про це могли б подумати і самі монегаски, але навряд чи їм потрібен полив асфальту протягом решти 364 днів року. Водночас саме штучний полив перетворить неділю на гоночне шоу, де майстерність гонщиків матиме визначальне місце. Принаймні, це набагато краще, ніж ідея з появою машини безпеки у будь-який момент гонки, адже це робитиме елемент випадковості занадто великим.

Ще однією з проблем, яка присутня не тільки в Монако, це часто одноманітна шинна тактика з єдиним піт-стопом у гонці. Тут все просто – команди завжди виходять з того, що їм буде найвигідніше за конкретних умов. Навіть в неділю попри всі проблеми з шинами ніхто з пілотів топ-десятки так і не наважився на другий піт-стоп. Воно й не дивно, адже їхати швидко як Ферстаппен, але без шансів обігнати машини попереду ніхто не хотів. Відтак цілком зрозумілою є відповідь гоночного інженера Хемілтона, суть якого проста – у всіх конкурентів проблеми з ґумою, але всі залишаються на трасі, тож і тобі нових шин не буде.

Чи можна в цьому аспекті щось змінити не звертаючись до «Піреллі» з проханням зробити шини настільки м’якими, щоб навіть в Монако ні в кого не залишалося шансів проїхати всю дистанцію на двох комплектах? Як не дивно, але і так, і ні – FIA треба скасувати заборону на дозаправки. Це звісно не гарантує, що пілоти масово будуть пробувати альтернативні варіанти шинно-паливної тактики, але однозначно додасть гостроти у протистоянні навіть на вузьких вулицях. Тільки уявіть боротьбу пілота на легкій машині та свіжою ґумою з конкурентом на більш зношених покришках та ще й більш заправленим – це однозначно буде цікавіше та гостріше, ніж побачене минулої неділі. Та допоки в головах чиновників Федерації лунають думки про економію (здебільшого фантомну), навряд чи процес зрушить з мертвої точки.

Повертаючись безпосередньо до подій минулого уїк-енду, варто звернути увагу на очевидну річ – як би не намагалися в «Ред Булл» видавати бажане за дійсне, але у команди на даний момент тільки один стабільний топ-пілот. У якого, до речі, завершується контракт. Те, що багатьом було зрозуміло раніше, в Монако проявилося промовисто й у всій красі – пілоти «Ред Булл» мали однозначно найкращу машину, але результати виявилися занадто контрастними. Даніель феєрично провів весь уїк-енд, завершивши його досить очікуваним тріумфом, навіть попри відмову MGU-K у гонці та як наслідок проблеми з гальмами і шинами, що змусило Ріккардо підлаштувати власний стиль пілотування під нові умови, а Макс все прос зіпсував саме тоді, коли цього робити було не можна. Поки австралієць здобував поул, щоб потім виграти Гран Прі, Ферстаппен безпорадно спостерігав у боксах як механіки працюють над відновленням його машини, розбитої у третій практиці. Додайте до цього події в Шанхаї, де Даніель переміг, а Макс врізався в «Феррарі» Себастьяна, і стане зрозуміло чому в «Ред Булл» настільки полярні настрої.

На тлі досить різкої публічної критики нідерландця, що вперше цього року прозвучала з вуст Хельмута Марко і Крістіана Хорнера, здобуток Ріккардо виблискує мов діамант на сонці. Саме таким діамантом для «биків» нині є Даніель і команда повинна зробити все можливе, щоб зберегти австралійця в команді на майбутнє. Проблема тільки в тому, що таких уїк-ендів як в Монако багато не буде і навряд чи без якісного прориву «Рено» Даніель зможе поборотися за титул, а відтак цілком зрозуміло, що він поглядає убік «Мерседес» і «Феррарі», усвідомлюючи що саме ці команди дадуть йому кращі шанси у змаганні за чемпіонський кубок. Розуміють це і в «Ред Булл», причому дуже добре розуміють, тому останнім часом не дуже радіють питанням про перемовини з Ріккардо щодо майбутнього контракту.

Якщо команда Дітера Матешіца крім маркетингових цілей має ще й серйозні спортивні амбіції, то їй нічого не залишається як піти назустріч фінансовим вимогам Даніеля. Принаймні тоді «енергетики» матимуть в своєму складі стабільного пілота, спроможного максимально витискати з машини все, що тільки можна і перемагати. Причому як тоді, коли ситуація цьому сприяє, так і тоді, коли власні інженери вже готові здатися та покликати австралійця в бокси. Головною проблемою «биків» є те, що нині обирає Ріккардо, чудово розуміючи, що саме зараз від його вибору залежатиме занадто багато – помилка і Даніель повторить кар’єру свого співвітчизника Марка Веббера, а при правильному рішенні зможе стати чемпіоном. Тому срібні та червоні кольори виглядають для австралійця так привабливо.

Безперечно Ріккардо однозначно головний ньюсмейкер і герой етапу в Монако, проте ще як мінімум двоє пілотів залишилися в тіні, але вони заслуговують згадки в цьому огляді. Стратегічно перемогу в Монако отримав Хемілтон. Ви можливо здивуєтесь, а може й ні, але третє місце на трасі, від якої «срібні стріли» нічого доброго для себе не чекали – це безсумнівний успіх британця. Він програв лише 3 очка своєму головному конкуренту в чемпіонаті, вважаю, що це прекрасний результат, хоча і став можливим не тільки силами Льюіса. По суті все вирішила субота, де три фактори склалися докупи – провал Ферстаппена (сподіваюся ніхто не сумнівається, що без цього машини «Ред Булл» зайняли б перший ряд старту), чудове власне коло у фіналі кваліфікації та невдалий результат Райкконена тоді ж. Опинившись попереду двох більш швидких машин, Хемілтон в гонці все зробив вірно, хоча і хотів третій комплект шин, але дослухався інженера й завершив гонку без непотрібних нервів та проблем.

Другим тіньовим героєм Монако став Окон – француз у кваліфікації був найкращим пілотом не топ-команди, враховуючи, що ця траса є більшою мірою «пілотською», а не «машинною» досягнення Естебана є значним. Тим паче, що головними його конкурентами були Алонсо, Хюлькенберг і Сайнс. Звісно, враховуючи особливості гонки, Окон мав небагато шансів програти здобуте в суботу, тож нічого дивного в тому, що й у неділю він повторив свій результат, фінішувавши позаду Боттаса. Коли мова йшла про небагато шансів втратити здобуте в суботу, то прикладом був напарник Естебана, Серхіо Переса, який через заминку механіків на піт-стопі випав з десятки і вже не мав реальних шансів повернутися в очки.

І на завершення про головних невдах уїк-енду – оскільки про Фестаппена вже сказано багато, то тут буде про «Хаас». Настільки безпорадно американські машини цього року ще не виглядали. Схоже, що в Монако для команди склалася класична ситуація, коли все, що могло піти не так, пішло не так. Якось інакше пояснити 19-те (останнє) місце Магнуссена та 15-те Грожана у кваліфікації, що через штраф француза трансформувалося на 18-ту стартову позицію, просто неможливо. Тим більше, що і команда не може (або не хоче) назвати причини свого провалу. Ситуація нагадує виступи «Вільямс» протягом кількох попередніх років, коли команда була 4 – 5 силою в пелотоні, але в Монако їм було пороблено.

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(2)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Премия, из-за которой игроки Зари начали бойкот, не прописана в контрактах
Футбол | 19 марта 2024, 06:48 8
Премия, из-за которой игроки Зари начали бойкот, не прописана в контрактах

Недавно лидеры луганского клуба отказались играть против «Динамо»

Где смотреть онлайн матч отбора к Евро-2024 Босния и Герцеговина – Украина
Футбол | 19 марта 2024, 00:31 7
Где смотреть онлайн матч отбора к Евро-2024 Босния и Герцеговина – Украина

21 марта в 21:45 состоится полуфинал плей-офф квалификации Евро-2024

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.