Гран Прі Іспанїі. Післямова

Чому не варто переоцінювати тріумф Хемілтона, що буде з Грожаном і суперечки з FIA через дзеркала

Getty Images, Льюіс Хемілтон
© Getty Images, Льюіс Хемілтон

Гран Прі Іспанії хтось обов’язково назве нудним і нецікавим, проте давайте дивитися правді в очі – коли на барселонському кільці перегони були захоплюючими й інтригуючими? Вочевидь доведеться добряче покопирсатися у власних спогадах і то не факт, що щось путнє зможемо пригадати. Доводиться миритися з тим фактом, що перегони вийшли досить традиційними як для цієї траси, але саме завдяки таким гонкам ми по іншому оцінюємо значимість того, що відбувалося в Азербайджані та Китаї. Не більше і не менше.

Та якщо дивитися на уїк-енд в цілому, ми побачимо дуже цікаві, а подекуди неоднозначні речі. Наприклад, у п’ятницю гоночний темп «Ред Булл» був найкращим, але в неділю від нього не залишилося й сліду. «Феррарі» протягом усього етапу страждала через швидке зношення шин – коли у пілотів Скудерії востаннє виникали такі проблеми – італійська команда останні кілька років славиться саме універсалізмом в роботі з ґумою, аж ось проблеми виявилися настільки суттєвими, що одним піт-стопом обійтися не вдалося.

Гарячі голови враховуючи результати кваліфікації та гонки вже почали говорити, що домінування «Мерседес» повернулося і все буде по-старому. Ця думка насамперед базується на тому, що каталонське кільце є тестовим у Формулі 1 і на ньому найкраще проявляються сильні та слабкі сторони машин. Відтак домінування Хемілтона і «срібних стріл» на майбутніх  етапах є невідворотним. Звісно якщо ви вболіваєте за «Мерседес» або британця особисто, то така думка є приємною, але як завжди є маса додаткових факторів, які не можна відкидати.

По-перше, топ-команди не зупинятимуться в оновленні своїх машин та силових установок. По-друге, набори комплектів шин і температура траси ще не раз змінюватиме баланс сил. Деякі траси краще підходять одним машинам, але на інших вони виглядають якщо не безпорадно, то відверто слабко. Зрештою, ми вже бачили як непідконтрольні командам фактори – як от поява машини безпеки – впливали на результат Гран Прі. Тому думки про те, що «Феррарі» і Феттель вже в Іспанії можуть попрощатися з думками про титул є передчасними.

Піт-стопи етапу

Якщо тріумф «срібних стріл» за винятком повільного піт-стопа Боттаса питань не викликає, то до «Феррарі» питань назбиралося чимало. Так, всі вже добре знають слова Феттеля і про неможливість доїхати на першому комплекті Medium до фінішу й необхідність проводити піт-стоп, і про те, що новинки конкурентів спрацювали краще. Проте найцікавіше  зарито не тут.

Повернімося до першого піт-стопа німця, який тривав 2,71 секунди. Час далеко не найкращий, але на тлі 3,93 секунди на зміну шин Боттаса цілком непогано. Враховуючи той мінімальний інтервал між машинами Себастьяна і Валттері на прямій коли на трасу повернувся фін, стає очевидним, що саме 1,22 секунди, виграні червоними механіками і дозволили Феттелю залишитися попереду.

От тільки саме через повільний другий піт-стоп – він тривав 5,14 секунди – Феттель на трасу повернувся позаду Ферстаппена. В сучасній Формулі 1 часу, затрачений на другу зупинку Себастьяна достатньо, аби механіки двічі провели піт-стоп. Ось наприклад в Барселоні четвертий результат був у Алонсо та Сироткіна – їх обох механіки обслужили 2,49 секунди. А найшвидшою стала зупинка Ферстаппена, що тривала блискавичні 2,26 секунди.

Все це я веду до того, що насправді усім вболівальникам Скудерії найпростіше звинувачувати стратегів у неправильній тактиці, але нам не варто забувати, що часом не тільки тактика негативно впливає на фінішний результат. Механіки команди спочатку допомогли Себастьяну, а під час другого піт-стопу «потопили» його.

Дзеркала розбрату

В Барселоні «Феррарі» була єдиною командою, що привезла готове рішення по кріпленню дзеркал до Halo, але до його легальності виникли питання як у команд, так і у Федерації. Чарлі Вайтінг спеціально у п’ятницю приходив у бокси і зробив знімки дзеркал на телефон, після чого пішов обговорити з технічними фахівцями Федерації систему, презентовану Скудерією. Головною претензією з боку команд є не самі дзеркала, а крильця над ними.

Суть питання полягає в тому, що згідно з регламентом дзеркала не можна використовувати в якості елементів аеродинаміки, водночас розміщувати елементи аеродинаміки на Halo можна, відтак між «Феррарі» та її конкурентами виникає дискусія на тему чим є дана система – крилом з дзеркалом, чи дзеркалом з крилом. Перше регламент дозволяє, а друге – ні. Конкуренти «червоних» підозрюють, що дзеркало з крилом ефективно працюють разом, але з’ясувати це достеменно можна або після продувки даної системи в аеродинамічній трубі, або за допомогою CFD-обчислень. Якщо уважно придивитися на конструкції дзеркал «Феррарі», то підозри її конкурентів стають абсолютно зрозумілими.

В той же час у FIA прийняли компромісне рішення, дозволивши Скудерії провести уїк-енд з уже встановленою системою, але попередили про неприпустимість її подальшого використання. Таким чином в Монако італійці мусять представити альтернативний варіант, змінивши конструкцію своїх дзеркал.

Та найцікавішим у цій історії є те, що над аналогічними рішеннями працюють й інші, проте не хочуть поспішати, бо аеродинамічні дослідження влетять у копієчку. Зокрема, технічний директор «Форс Індії» на цю тему намагався віджартуватися: «Ми подивимося на інших, а потім просто скопіюємо найкраще рішення». Жарти жартами, але небагаті команди саме так і будуть робити.

Інцидент етапу

В Іспанії часто найцікавіше стається саме на старті гонки коли всі машини на трасі розташовані дуже компактно. Не став винятком і минулий уїк-енд антигероєм якого став Грожан.

Сама аварія спочатку не викликала сумнів у тому, що це звичайний гоночний інцидент. Адже з онборда на машині Грожана добре видно як у третьому повороті зірвало задню частину «Хаас» Магнуссена через що Ромен і крутнув кермо ліворуч, запустивши ланцюг подій, який сумно завершився для нього, Хюлькенберга та Гаслі.

Не приховуватиму, що рішення стюардів оштрафувати Грожана викликало подив. Та водночас це є ще одним свідченням наскільки сучасна Формула 1 є складним спортом. З 0:37 на відео вище завдяки інтерфшуму, а точніше звуку роботи мотору, стає зрозуміло в чому полягає вина Ромена і чому йому доведеться в Монако посунутися на три позиції назад.

Тиснути на акселератор було не найкращим рішенням, проте коли на тебе розраховує команда, а за чотири (тепер уже п’ять) етапи у тебе очок стільки ж, як і у вболівальників на трибунах, то дії пілота не завжди будуть раціональними. Нині «Хаас» має 19 очок і всі вони є заслугою Кевіна, тож зрозуміло що Грожан відчуває високий тиск, особливо після безглуздої аварії в Баку. Та цей тиск нерідко дає зворотній ефект – чим більше пілот старається не помилитися, тим більше дров він ламає. І цілком зрозуміло, що саме під таким тиском перебуває француз.

В цьому плані варто пригадати історію Квята – чим більше відповідальності на собі відчував росіянин, тим більше він помилявся і втрапляв у халепи на трасі. При цьому терпіння Хельмута Марко вистачило досить надовго, але і воно безмежним не було.

Так само і в союзі «Хаас» з Грожаном все може піти не тим шляхом, який хотілося б сторонам. Нині вже зрозуміло, що мрія Ромена перебратися до Маранелло не збудиться, проте і Гюнтер Штайнер свого пілота за минулі заслуги тримати не буде. Розуміє це і сам пілот, але йому від того не легше, через що і трапляються помилки у найневідповідніший момент гонки.

Цифра етапу

Перемога Хемілтона стала 41-ю для британця при старті з поула і це новий рекорд Формули 1. Попередній, як і багато інших, належав Міхаелю Шумахеру. Коли ж на прес-конференції британця запитали, що він про це думає, Льюіс розповів, що колись у дитинстві грав за Міхаеля на комп’ютері, а тепер вважає за честь, коли їх імена згадуються в одному реченні в контексті рекордів Формули 1.

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Автор — В'ячеслав Кобржицький, Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.