Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 13 мая 2018, 19:19
4602
3

Льюіс Хемілтон без проблем виграв Гран Прі Іспанії

Пілот «Мерседес» не залишив жодних шансів конкурентам, а команда здобула перший в сезоні дубль

| Обновлено 13 мая 2018, 19:19
4602
3
Льюіс Хемілтон без проблем виграв Гран Прі Іспанії
Getty images

Після надзвичайної гонки в Баку на іспанський етап чинний чемпіон вперше в сезоні приїхав лідером з твердим бажанням зміцнити свою позицію в чемпіонаті. Роботу над чим «Мерседес» упевнено розпочала ще у п’ятницю – на тренуваннях саме Льюіс з Валттері показували найшвидші результати, продовживши це і в суботній практиці.

Кваліфікація підтвердила дійсно високу швидкість «срібних стріл», які у боротьбі з Феттелем забрали собі перший ряд. При цьому Хемілтон виграв лише 4 сотих у напарника, здобувши право стартувати з поула. Пілоти Скудерії забрали другий ряд, а «Ред Булл» - третій, при тому, що Ріккардо на невидимі 2 тисячні був повільнішим за Ферстаппена.

Брендона Хартлі, який розбив машину під час третьої практики і не брав участі у кваліфікації, стюарди допустили до участі в гонці зі стартом з піт-лейн. Сергій Сироткін ще у Баку отримав 3 штрафні позиції, але фактично втратив лише одну, бо вчора став передостаннім.

Оскільки ще під час практик більшість пілотів зіткнулися з проблемами з шинами SuperSoft, то і бажаючих використовувати їх в гонці майже не було. Лише Алонсо стартував на SuperSoft, Ерікссон – на Medium, а всі інші гонщики – на Soft.

Як це нерідко буває на іспанській трасі усе найцікавіше відбувалося на першому колі. Якщо Хемілтон зумів зберегти лідерство, то на друге місце зумів вийти Феттель, а Райкконен попри намагання Ферстаппена зумів зберегти позицію. Не поділили трасу Сайнс з Алонсо, що коштувало дворазовому чемпіону кількох втрачених позицій.

На вході до третього повороту Грожан, намагаючись уникнути зіткнення з напарником, виїхав лівою частиною машини за межі траси, втратив зчеплення. «Хаас» розвернуло поперек траси причому саме на гоночну траекторію, а Ромен перетворився на пасажира і глядача водночас. З машиною Грожана не змогли розминутися Хюлькенберг і Гаслі, відтак гонка завершилася для всіх трьох заледве почавшись.

На трасі одразу з’явився автомобіль безпеки, чим скористалися Хартлі з Сироткіним, перейшовши на шини Medium. Евакуація розбитих машин та прибирання уламків уже традиційно тривало вічність на думку пілотів, які нервували через охолодження ґуми.

Рестарт дали наприкінці 6 кола, і в стані лідерів позиції не змінилися, а от Магнуссен з Алонсо одразу ж покращили свої позиції. В боротьбі команд-лідерів розпочалася довга боротьба в якій найгірше виглядали саме червоні машини. Хемілтон дуже впевнено віз Феттелю майже секунду з кола, при тому що німець явно через особливості аеродинаміки сучасних машин Формули 1 не давав Боттасу наблизитися впритул, стримуючи таким чином фіна. В свою чергу і Райкконен істотно відставав від Валттері, не дозволяючи гонщикам «Ред Булл» претендувати на щось більше.

Вандорн отримав 5-секундний штраф від стюардів за те, що  виїхавши за межі траси у першому повороті повернувся не з того боку обмежувального стовпчика, про що Чарлі Вайтінг кількаразово нагадував усім.

До 18 кола на трасі нічого особливого не відбувалося, а пелотон просто розтягувався. Та саме в цей час «Феррарі» вирішила почати свої тактичні ігри й на піт-лейн вирушив Феттель, якому поставили комплект Medium. На вільній трасі Боттас одразу ж суттєво підняв темп, а Себастьян опинився позаду непоступливого Магнуссена, тож здавалося, що після власної зупинки Валттері опиниться попереду німця. Проте піт-стоп на 20 колі виявився досить довгим – 3,9 секунди – цього Феттелю вистачило, аби обганяючи Кевіна проскочити і повз «Мерседес» №77.

На 25 колі проблеми з силовою установкою поставили хрест на гонці Райкконена, фін повільно доїхав до боксів, де гонка для нього закінчилася.

У цей час в лідери вийшов Ферстаппен, але виключно тому, що за свіжою ґумою поїхав Хемілтон. Повернувшись на трасу британець їхав швидше ніж пілоти «Ред Булл» і поступово наздоганяв Макса. Коли ж між ними залишалося близько секунди нідерландець звернув на піт-лейн, а Льюіс повернув собі лідерство.

В стані «срібних стріл» почали перейматися тим, що пілотам «Ред Булл» робити другу зупинку точно не доведеться, але вони не були впевнені у тому, що Боттас зможе доїхати до фінішу без другого піт-стопа. Аналогічні питання з’являлися і на містку Скудерії.

Тактична боротьба лідерів отримала свою розв’язку на 40-му колі, коли на «Форс Індія» Окона мотор наказав довго жити і машина зупинилася на трасі. Дирекція гонки оголосила режим віртуальної машини безпеки і Феттель поїхав за свіжою ґумою. Він став єдиним серед пілотів топ-команд, хто так вчинив, тож повернувся позаду не тільки Боттаса, а й Ферстаппена.

Після рестарту Макс нагадав усім, що без пригод в гонці він просто не може – нідерландець, обганяючи на коло Стролла, примудрився зачепити «Вільямс» і зламати торцеву частину на власному передньому крилі. Проте на його щастя пошкодження не виявилося фатальним і заміна крила не знадобилася. При цьому гоночний темп Ферстаппена виявився достатнім, щоб не підпустити Феттеля на відстань атаки.

Якщо у стані лідерів до завершення гонки нічого цікавого не відбувалося, то боротьба за останні місця в десятці була більш цікавою. Алонсо і Перес зуміли покращити свої позиції на трасі, а Сайнс попри проблеми з потужністю таки фінішував попереду свого титулованого співвітчизника.

Льюіс Хемілтон дуже упевнено та спокійно переміг в Барселоні, здобувши свою другу перемогу в сезоні, яка стала для британця вже 64-ю в кар’єрі. Вперше в сезоні «Мерседес» здобула переможний дубль, повернувши собі перше місце в Кубку конструкторів, а Хемілтон відривається в особистому заліку на солідні 17 очок.

«Феррарі» вперше цього року залишилася без подіуму, причому звинувачувати може виключно себе – поки що не зрозуміло для чого було проводити другий піт-стоп для Феттеля. Принаймні у Боттаса, що двома колами пізніше за Себастьяна змінив шини, видимих проблем з ґумою не було.

«Ред Булл» після фіаско в Баку може бути задоволеною – обоє пілотів фінішували, а один з них навіть зробив це на подіумі. Гарні результати «енергетикам» були потрібні як ніколи. Інша справа, що вони все ще далеко від лідерів.

Перегони позаду лідерів досить упевнено провів Магнуссен, ставши найкращим серед інших. А ще гонка в Барселоні дуже яскраво показала перевагу топ-команд над рештою, адже тільки п’ятеро пілотів проїхали повну дистанцію, в той час як інші відстали на коло і більше.

За два тижні чемпіонат продовжиться в Монако – навряд чи там буде цікавіше якщо говорити про обгони, але сумувати точно не доведеться.

Гран Прі Іспанії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:35:29.972

1

2.

В. Боттас

Mercedes

+20.593

1

3.

М. Ферстаппен

Red Bull

+26.873

1

4.

С. Феттель

Ferrari

+27.584

2

5.

Д. Ріккардо

Red Bull

+50.058

1

6.

К. Магнуссен

Haas

+ 1 коло

1

7.

К. Сайнс

Renault

+ 1 коло

1

8.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

1

9.

С. Перес

Force India

+ 2 кола

2

10.

Ш. Леклер

Sauber

+ 2 кола

1

11.

Л. Стролл

Williams

+ 2 кола

1

12.

Б. Хартлі

Toro Rosso

+ 2 кола

2

13.

М. Ерікссон

Sauber

+ 2 кола

1

14.

С. Сироткін

Williams

+ 3 кола

3

Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull – 1:18.441 (61-ше коло)

Не фінішували:

С. Вандорн

McLaren

47 коло

коробка передач

Е. Окон

Force India

40 коло

силова установка

К. Райкконен

Ferrari

26 коло

силова установка

Н. Хюлькенберг

Renault

1 коло

аварія

П. Гаслі

Toro Rosso

1 коло

аварія

Р. Грожан

Haas

1 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Motorsport

95

2.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

78

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas Motorsport

58

4.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

48

5.

Д. Ріккардо

Aston Martin Red Bull Racing

47

6.

М. Ферстаппен

Aston Martin Red Bull Racing

33

7.

Ф. Алонсо

McLaren F1 Team

22

8.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

22

9.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

19

10.

К. Сайнс

Renault Sport Formula 1 Team

19

11.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

17

12.

П. Гаслі

Red Bull Toro Rosso Honda

12

13.

Ш. Леклер

Alfa Romeo Sauber F1 Team

9

14.

С. Вандорн

McLaren F1 Team

8

15.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

4

16.

М. Ерікссон

Alfa Romeo Sauber F1 Team

2

17.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

1

18.

Б. Хартлі

Red Bull Toro Rosso Honda

1

 

Кубок конструкторів

1.

  Mercedes AMG Petronas Motorsport

Mercedes

153

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

126

3.

Aston Martin Red Bull Racing

TAG Heuer

80

4.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

41

5.

McLaren F1 Team

Renault

40

6.

Haas F1 Team

Ferrari

19

7.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

18

8.

Red Bull Toro Rosso Honda

Honda

13

9.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Ferrari

11

10.

Williams Martini Racing

Mercedes

4

 

 

 

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Ihor8
Феррари просто пипец...Стратеги мля
ManUtd
Пит-стоп Феттеля - это на грани шизофрении
Hassassin
Про всяк випадок нагадаю, що не помиляється той, хто нічого не робить.
Думаю, що в Феррарі вирішили перестрахуватися, але неправильно порахували відрив від Макса. Помилка схожа на ту, що була у Мерседес в Мельбурні - "вікно піт-стопа" в режимі VSC.