Гран Прі Угорщини: червона спека
Феттель переміг попри проблеми з рульовим управлінням, Райкконен став другим, а Боттас - третім
Ще перед початком гоночного уїк-енду в Угорщині чимало було питань про форму лідерів – попри тріумф Мерседес і провал Феррарі в Сільверстоуні всіх чекала траса, дуже схожа за своїми аеродинамічними характеристиками на кільце в Монако, де результати були геть іншими. З одного боку з тих пір «срібні стріли» набагато краще стали працювати з шинами, але Скудерія та Ред Булл все-одно мали перевагу. Принаймні так виглядало протягом усіх трьох практик, де лідирували Ріккардо й Феттель.
Ще до початку кваліфікації у Вільямс відбулася вимушена заміна – Масса ще після другого тренування поскаржився на поганий стан, але в лікарні нічого не знайшли, тож бразилець провів і суботню практику, але зрозумів, що нічим добрим це не завершиться. Таким чином, у кваліфікації замість Феліпе на трасі з’явився Пол Ді Реста, який востаннє пілотував машину Формули 1 ще у 2013-му і не мав жодного досвіду пілотування техніки сучасного покоління.
Під час кваліфікації швидкість Ред Булл по відношенню до Мерседес випарувалася і «енергетики» зайняли третій ряд стартового поля. У боротьбі ж за поул дива також не сталося – Феттель був просто неперевершеним, а Райкконен тільки довів, що на повільній трасі «червоні» машини конкурентів не бачать. Таким чином другий ряд у повному складі залишився за Мерседес. Хюлькенберг і Квят втратили 5 і 3 позиції відповідно, німець за заміну коробки передач на його Рено, а росіянин – за блокування Стролла під час кваліфікації.
Ще одним з факторів, що суттєво вплинули на розклади в пелотоні, стала ґума й температура траси, яка під палаючим сонцем прогрівалася до +50С +55С. Шинники, що привезли комплекти Medium, Soft і SuperSoft, передбачали, що більшість команд обере варіант з єдиною зупинкою в боксах. Два піт-стопи були ризиковані, бо втрапити у трафік в Будапешті не хоче ніхто. Для початку гонки шини Soft обрали Квят і Ді Реста, інші пілоти – SuperSoft.
Старт гонки в Угорщині – одна з головних можливостей виправити власне становище, тож від першого кола тут завжди особливі очікування. Як тільки червоні вогні згасли дует Феррарі упевнено зберіг лідерство, і хоча на перших метрах Райкконен був швидшим, та Феттель захистив у першому повороті лідерство. На третій позиції залишився і Боттас, а от Хемілтон поступився обом гонщикам Ред Булл. Щоправда не надовго – вже у другому віражі Ферстаппен з Ріккардо не поділили трасу, Макс вдарив у бік машину Даніеля, завдавши тій серйозних пошкоджень. Австралієць спробував повернутися в гонку, але за кількасот метрів для нього все завершилося сходом – під час зіткнення радіатор було фатально пошкоджено. На трасу виїхав автомобіль безпеки. Пізніше, розглянувши інцидент, стюарди покарали Ферстаппена 10 штрафними секундами на піт-стопі, а Ріккардо тільки підтримав це рішення, назвавши дії напарника неприйнятними та непрофесійними. Найкраще у стартовій метушні зумів розібратися Перес – мексиканець виграв п’ять позицій, опинившись на 8-му місці. Три позиції виграв Сайнс, піднявшись на 6-те місце.
Евакуація Ред Булл багато часу не зайняла, проте маршали додатково чистили трасу від технологічних рідин, які витекли з машини Ріккардо – це зайняло більше часу. Рестарт було дано на 6-му колі – лідери зберегли свої позиції, Хемілтон намагався атакувати Ферстаппена, але голландець захистився. Так само і Сайнс зберіг місце попри атаку Алонсо, щоправда боротьба іспанців не була мирною – Фернандо змушений був виїхати за межі траси, але стюарди не стали карати Карлоса.
Наступні півгодини угорська гонка повністю відповідала своєму усталеному іміджу – на трасі цікавого було вкрай мало і все було досить передбачувано. Пілоти Феррарі поїхали у відрив, причому Райкконен вигравав у Боттаса значно більше, ніж сам поступався напарнику. Тріо Боттас – Ферстаппен – Хемілтон їхали в інтервалі 1,5-2,5 секунди один від одного, при тому що всі добре знали і пам’ятали про штраф Макса. Несподівано виникли проблеми в боксах Мерседех – хоча насправді не тільки і не стільки в боксах – командне радіо працювало в один бік: пілоти чули інженерів, але інженери не чули своїх гонщиків. Для сучасної Формули 1 така ситуація дуже неприємна.
Повільний прокол на Хаас Грожана змусив француза їхати в бокси вже на 21-му колі, але це був початок кінця для Ромена. Проїхавши півкола після виїзду з боксів його попросили зупинити машину. З’ясувалося, що механіки не встигли належним чином закріпити заднє ліве колесо. На цьому перегони для Грожана закінчилася.
Хвиля піт-стопів у лідерів зрушила спокійний перебіг гонки з місця. На 31-му колі ґуму змінив Боттас, причому з кріпленням одного колеса виникла заминка, та не більше. Колом пізніше в боксах побував Хемілтон, а на двох наступних Феттель і Райкконен відповідно, залишивши оштрафованого Ферстаппена на чолі пелотону. Одночасно піт-стопи для Сайнса з Алонсо провели в Торо Россо і Макларен. І хоча «помаранчево-чорні» механіки справилися трохи краще, та Карлос позицію попереду зберіг. От тільки після тривалої та красивої дуелі у перших двох поворотах траси Фернандо таки зумів обігнати свого співвітчизника.
Після піт-стопів лідерів ситуація в гонці кардинально змінилася – дует «срібних стріл» швидко й упевнено наздоганяв пару червоних машин. Причиною цього стали проблеми з рульовим управлінням на машині Феттеля. Скудерія опинилася в дуже складній ситуації: легко виграти гонку можна було давши команду Себастьяну пропустити Кімі вперед, але в боротьбі за титул фін участі фактично вже не бере, тож такий варіант був не бажаним, бо німець потенційно міг поступитися обом гонщикам Мерседес, що призвело б до втрати очок і лідерства в чемпіонській гонці. Райкконен у свою чергу став спочатку м’яко, а потім більш наполегливо просити команду про рокіровку, яка б гарантувала команді та йому тріумф в Гран Прі. Проте статус-кво зберігався протягом майже 10 кіл. Водночас лідерам довелося брати до уваги ще один фактор – позаду них стрімко став наближатися Ферстаппен, який на 43-му колі провів свій піт-стоп і відстояв 10 секунд. З таким темпом Макс потенційно міг втрутитися в розбірки квартету лідерів.
Зрештою змінилася ситуація досить несподівано – радіо у Мерседес запрацювало як слід і на 48-му колі Боттас у першому повороті пропустив Хемілтона вперед. Це була командна тактика, причому Валттері пообіцяли, що у випадку невдачі Хемілтона у боротьбі з Феррарі британець поверне позицію напарнику. У цей момент гонка остаточно перетворилася на велику шахову партію двох команд! Партію, в яку втрутитися дуже хотіли в Ред Булл.
Льюіс швидко наздогнав Райкконена, проте на Хунгарорингу це ще нічого не значить, адже наблизитися до конкурента – це навіть не пів-справи, а набагато менше. Швидкість британця у свою чергу змушувала Кімі впритул наблизитися до напарника – інтервал між двома Феррарі був менше секунди, але DRS недостатньо допомагала і позиції на трасі зберігалися. Хемілтону інженер нагадав, що той має ще 5 кіл на спробу обігнати бодай одну з Феррарі, інакше доведеться повертати позицію Боттасу. От тільки Валттері відстав настільки, що вже його позиціям став загрожувати Ферстаппен, який після свого пізнього піт-стопу на більш свіжій ґумі їхав із вражаючим темпом. За 5 кіл до фінішу здавалося, що зворотної рокіровки в Мерседес чекати не варто – Боттас відстав на понад 7 секунд і перебував під пресингом Ферстаппена.
Таким чином, головна інтрига точилася довкола Феттеля, Райкконена і Хемілтона, які й мали остаточно з’ясувати яке кому місце на подіумі дістанеться. Та попри інтригу останніх кіл відриви всередині тріо стабілізувалися в межах 1,2-1,4 секунд, ніхто не міг використовувати DRS, що тільки посилювало підсумкові шанси Себастьяна. Зрештою на фініші несподіванка сталася лише одна – попри значний відрив від напарника Хемілтон таки дочекався Боттаса і пропустив фіна в останньому повороті, дотримавши слова і втративши 3 очка в чемпіонаті, які так можуть знадобитися восени. Ну а переможний дубль таки зберегли «червоні» – Феттель переміг, а Райкконен фінішував слідом. Ще одним сюрпризом останніх двох кіл стало найшвидше коло гонки, показане Фернандо Алонсо – іспанець вкотре нагадав про себе, до того ж він фінішував шостим і першим з пілотів, які не представляють велику трійку Мерседес – Ред Булл – Феррарі.
Тріумф Себастьяна став четвертим для німця в сезоні та 46-м в кар’єрі, Феррарі здобула другий переможний дубль цього року, повторивши успіх Монако. Все це дозволило німцеві відірватися від Хемілтона в особистому заліку на 14 очок, а Скудерія скоротила власне відставання від Мерседес до 39 пунктів.
Вже звично для чемпіонату обоє пілотів Форс Індії фінішували в десятці, тим самим ще більше відірвавшись від конкурентів, яких в Кубку конструкторів «рожеві» не мають, але протистоять на кожній окремій трасі. Не можна не відзначити і те, що вперше в сезоні Макларен набрала очки обома машинами, якщо Алонсо просто феєрив на трасі, то Вандорн трохи розчарував, бо через власну помилку під час зупинки в боксах Стоффель програв позицію Окону. Та навіть попри це бельгієць уперше цього року приїхав в десятці й відкрив лік власним очкам у чемпіонаті.
Наступного тижня тут на Хунгарорингу відбудуться дводенні тести після чого настає традиційна літня перерва. А продовжиться чемпіонат в останній уїк-енд серпня в бельгійському Спа!
Гран Прі Угорщини
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Ferrari |
1:39:46.713 |
1 |
2. |
К. Райкконен |
Ferrari |
+ 0.908 |
1 |
3. |
В. Боттас |
Mercedes |
+ 12.462 |
1 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 12.885 |
1 |
5. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 13.276 |
1 |
6. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 1:11.223 |
1 |
7. |
К. Сайнс |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
1 |
8. |
C. Перес |
Force India |
+ 1 коло |
1 |
9. |
Е. Окон |
Force India |
+ 1 коло |
1 |
10. |
С. Вандорн |
McLaren |
+ 1 коло |
1 |
11. |
Д. Квят |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
1 |
12. |
Дж. Палмер |
Renault |
+ 1 коло |
1 |
13. |
К. Магнуссен |
Haas |
+ 1 коло |
1 |
14. |
Л. Стролл |
Williams |
+ 1 коло |
1 |
15. |
П. Верляйн |
Sauber |
+ 2 кола |
2 |
16. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 3 кола |
2 |
Найшвидше коло гонки: Фернандо Алонсо, McLaren – 1:20.182 (69-те коло)
Не фінішували:
Н. Хюлькенберг |
Renault |
68 коло |
механічні проблеми |
П. Ді Реста |
Williams |
61 коло |
механічні проблеми |
Р. Грожан |
Haas |
21 коло |
кріплення колеса |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
1 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
202 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
188 |
3. |
В. Боттас |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
169 |
4. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
117 |
5. |
К. Райкконен |
Scuderia Ferrari |
116 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
67 |
7. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
56 |
8. |
Е. Окон |
Sahara Force India F1 Team |
45 |
9. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
35 |
10. |
Н. Хюлькенберг |
Renault Sport Formula 1 Team |
26 |
11. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
23 |
12. |
Л. Стролл |
Williams Martini Racing |
18 |
13. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
18 |
14. |
К. Магнуссен |
Haas F1 Team |
11 |
15. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
10 |
16. |
П. Верляйн |
Sauber F1 Team |
5 |
17. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
4 |
18. |
С. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
Mercedes |
357 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
318 |
3. |
Red Bull Racing |
TAG Heuer |
184 |
4. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
101 |
5. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
41 |
6. |
Scuderia Toro Rosso |
Renault |
39 |
7. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
29 |
8. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
26 |
9. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
11 |
10. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
5 |
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Лучшие и наиболее важные для карьеры британца
Тренер знал, что у Михаила проблемы, но не выносил это в прессу
https://streamable.com/3sqvx
https://twitter.com/racinghumour/status/891658635759190017
https://pbs.twimg.com/media/DF_yK5MVwAAp5AP.jpg
Кстати ему 36 исполнилось вчера.
И да... Ферстаппен уже даже больше чем просто бесит.