Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 30 сентября 2016, 16:10
2078
1

Испытание погодой

Анонс обещающего стать нескучным Гран При Малайзии Формулы 1 на Sport.ua

| Обновлено 30 сентября 2016, 16:10
2078
1
Испытание погодой
Getty Images
Перевівши подих після спекотної гонки вулицями Сінгапура, чемпіонат робить свою чергову зупинку в не менш спекотній Малайзії, де на гонщиків чекає найкраща траса, зроблена Германом Тільке, а також іще одне випробування спекою, вологістю й іншими капризами природи.
 
Етап в Сепангу свого часу дебютував в календарі Формули 1 саме в жовтні, але протягом попередніх 15 років гонки тут проходили навесні, й от тепер Малайзія знову приймає етап восени. За 19 місяців, що пройшли між двома гоночними уїк-ендами, найголовнішою подією на автодромі стала його реконструкція, що включала укладання нового асфальту на всій довжині кола та на піт-лейн, ремонт боксів та покращення в питаннях безпеки. Хоч оригінальний малюнок траси та її протяжність збереглися, під час реконструкції організатори відкоригували дев’ять поворотів та деякі зони безпеки, аби все задовольняло вимоги як FIA, так і FIM. Найбільше змінився останній поворот, в якому внутрішню частину підняли на метр, тож змінилася й ідеальна траєкторія його проходження, що має сприяти обгонам. Зміни на трасі, за приблизними оцінками команд дозволять гонщикам проїжджати коло на три секунди швидше, ніж у минулі роки на машинах з силовими установками поточного покоління.
 

 
Саме зміну часу проведення малайзійського етапу, а також через реконструкцію траси команди приїхали до Сепангу майже як на новий для них автодром, адже весь масив інформації, відомий їм з минулих років, нині вже не актуальний. Певну допомогу команди могли отримати за допомогою симуляторів, але ж і вони не дають повної картини того з чим саме доведеться працювати на реальній трасі. Крім того якщо два тижні тому в Сінгапурі машини були налаштовані на відносно високий рівень притискної сили, то тут все інакше – звісно командам доведеться шукати компроміс таким чином, щоб і на прямих бути швидкими, і віражі проходити без втрат часу. До того ж тут, в Сепангу, ніколи не було проблем з обгонами.

 
В Малайзії на шини випадає дуже високе навантаження (ще більшим воно є в Сільверстоуні, Барселоні та Сузуці), проте після реконструкції траси та повної заміни асфальтового покриття ніхто не знає напевно як себе будуть поводити машини і наскільки ці фактори відобразяться на ґумі. Не маючи ані найменшого бажання ризикувати Піреллі привезла свої найбільш жорсткі шини: Hard, Medium і Soft. При цьому обов’язковими для гонки названі по одному комплекту  Medium і Soft, тож не дивно що саме найм’якіші комплекти вже традиційно стали найбільш затребуваними серед команд:

Пілот

Команда

Hard

Medium

Soft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

3

3

7

6

Н. Росберг

Мерседес

2

4

7

5

С. Феттель

Феррарі

2

4

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

3

3

7

77

В. Боттас

Вільямс

2

4

7

19

Ф. Масса

Вільямс

3

3

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

3

4

6

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

3

4

6

20

К. Магнуссен

Рено

3

3

7

30

Д. Палмер

Рено

4

2

7

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

3

3

7

11

С. Перес

Форс Індія

3

3

7

26

Д. Квят

Торо Россо

3

2

8

55

К. Сайнс

Торо Россо

3

2

8

14

Ф. Алонсо

Макларен

3

3

7

22

Д. Баттон

Макларен

3

3

7

9

М. Ерікссон

Заубер

2

4

7

12

Ф. Наср

Заубер

2

4

7

94

П. Верляйн

Мейнор

3

4

6

31

Е. Окон

Мейнор

3

4

6

8

Р. Грожан

Хаас

2

4

7

21

Е. Гутьєррес

Хаас

3

3

7


В цілому вибір шин пілотами виглядає дещо дивним, адже більшість обрала аж по 3 комплекти Hard, а Палмер навіть 4, очевидно що як мінімум по одному (а може й більше) вони використають під час практик для кращого розуміння нового асфальту та роботи шин. В Піреллі ж упевнені тільки в тому, що в гонці піт-стопів буде більше одного: «В Малайзії шини працюють в екстремальних умовах і на цій трасі проходять справжню перевірку. Це пов’язано з дуже високими температурами, а також навантаженнями, яким піддається ґума в поворотах. Цьогоріч асфальт в Сепангу повністю оновили, і поки що незрозуміло, який вплив це матиме. Крім того тут дуже стрімко може мінятися погода, а тоді трасу заливають потоки води.



Тож у підсумку уїк-енд може видатися дуже різноманітним, а відслідкувати зміни стану траси буде досить непросто. Протягом минулих років ми бачили, що гонка може проходити з численними піт-стопами, тому варто розраховувати, що і цього разу більшість пілотів знову не раз відвідають бокси під час гонки. Звичайно, оскільки тепер в розпорядженні команд шини трьох типів, то це дає ще більше можливостей урізноманітнити тактику», - поділився очікуваннями від уїк-енду керівник шинників Пол Хембрі. Одним із ключових факторів стане погода в цілому, та температура траси зокрема. Минулого року пілоти Мерседес тричі їздили на піт-стоп бо при +56С розпеченого асфальту їх шасі ґуму не щадило, що й дозволило Феррарі успішно використати тактику з двома зупинками в боксах. Цього року «срібні стріли» таких проблем не мають, підтвердженням чого став попередній уїк-енд, але на шинний фактор значною мірою впливатиме місцева погода.

Прогнози ж синоптиків спокійного життя командам не обіцяють – очікується дуже мінлива погода з високою вірогідністю дощів, які часто перетворюються на справжні тропічні зливи. Повітря в Сепангу прогріватиметься до +33С, а вологість становитиме близько 70%. Грози можливі усі три дні при цьому якщо сьогодні-завтра їх чекають зранку, то в неділю дощі можуть іти протягом всього дня. Такий прогноз обіцяє багато роботи інженерам, гонщикам і стратегам, адже характеристики асфальту майже напевно постійно будуть мінятися.



Попри напрочуд сильний початок осінньої частини чемпіонату у виконанні Росберга для букмекерів фаворитом все ще залишається чинний чемпіон, причому як в боротьбі за корону, так і в майбутньому Гран Прі. На перемогу в суботній кваліфікації лінія має такий вигляд: Хемілтон – 2,00; Росберг – 2,10; Ріккардо – 13,00; Ферстаппен – 17,00; Феттель – 19,00 і Ряйкконен – 29,00. На головний тріумф уїк-енду порядок фаворитів не міняється, відрізняються лише коефіцієнти: Хемілтон – 2,25; Росберг – 2,37; Ріккардо – 10,00; Ферстаппен – 12,00; Феттель – 13,00 і Ряйкконен – 29,00. Минулого року саме в Сепангу Феттель здобув свою першу перемогу за Феррарі, але з тих пір занадто багато всього трапилося і «червоні» максимум зможуть поборотися з Ред Булл за статус другої скрипки формульного оркестру. Пілоти Мерседес пальму першості втратити можуть хіба що через технічні проблеми, провал на старті, капризи природи або появу машини безпеки у вкрай несприятливий для них час. Інших  причин чому Льюіс з Ніко не зможуть взяти дубль наразі об’єктивно немає. До речі, Мерседес вже на цьому етапі здобуде Кубок конструкторів, якщо пілоти наберуть 36 очок, іншими словами, якщо стануть першим і не менше, ніж четвертим.



Мотористи потроху завершують допрацьовувати свої силові установки в межах тих балів, які в них ще залишилися. І от в Малайзії Хонда представить свою чергову версію мотору, на яку було витрачено 2 бали. Найцікавіше, що команда збирається лише обкатати цю версію на машині Алонсо, для якого це вже стане дев’ята силова установка за сезон. Японські інженери прагнуть перевірити наскільки добре та надійно працюватиме оновлений агрегат, при цьому планується його використати поки що тільки під час п’ятничної практики, а вже на суботу-неділю повернутися до перевіреної версії.

Підсумок Гран Прі Малайзії наразі передбачити дуже складно, адже занадто багато буде залежати від погоди, вдалого старту, гнучкості команд в підходах щодо стратегії, потенційному виїзді машини безпеки, а також вмінню контролювати зношування ґуми. Іншими словами – нас чекає дуже неспокійний та цікавий уїк-енд!

 
P.S. Для Дженсона Баттона ця гонка стане вже 300-ю в кар’єрі, тож варто пригадати найяскравіші її епізоди:
 

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ



Гран Прі Малайзії, Сепанг, 30 вересня – 2 жовтня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,543 км

56

310,408 км

кваліфікація: 1’32.582 (2005, Фернандо Алонсо)

гонка: 1’34.223 (2004, Хуан-Пабло Монтойя)


Перша практика 05:00 – п’ятниця 30 вересня

Друга практика 09:00 – п’ятниця 30 вересня

Третя практика 09:00 – субота 1 жовтня

Кваліфікація 12:00 – субота 1 жовтня

Гонка 10:00 – неділя 2 жовтня

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 1
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
mocca76
Дженсон красава)