Льюис уходит в отрыв
Победой Хэмилтона и двойным подиумом для Ред Булл завершился Гран При Германии
Німецький етап, що повернувся у календар після річної відсутності, пройшов за сухих та спекотних умов, які обіцяли чимало цікавого під час гонки, особливо з погляду шинної тактики. Під час тренувань пілоти змогли не тільки оцінити стан покриття, а й досить добре попрацювати над налаштуваннями своєї техніки. Крім того, цей Гран Прі завершував великий літній марафон під час якого протягом восьми тижнів відбулося шість етапів. Відсутність гонки в Німеччині минулого року спонукала багатьох німців прийти на автодром. Вщент заповнені трибуни Хоккенхаймрингу чекали видовища і отримали його, хоча можливо результат їх і не порадував.
Під час вчорашньої кваліфікації все відбулося традиційно для літніх етапів: перший ряд зайняли «срібні стріли», другий – пілоти Ред Булл, третій – Феррарі. Поул здобув Росберг, випередивши напарника у своїй єдиній спробі (першу Ніко довелося перервати через проблеми з електронікою). Три зміни порівняно з результатами кваліфікації ми побачили на стартовому полі: Хюлькенберг через помилку команди з маркуванням шин ще у Q1 втратив одне місце, Сайнс через блокування Масси втратив три позиції, а Грожан п’ять – за заміну коробки передач.
Піреллі, яка привезла до Німеччини комплекти Medium, Soft і SuperSoft, прорахувала, що найшвидшим буде варіант з трьома піт-стопами, за якого варто три відрізки провести на SuperSoft і один на Soft. Альтернативний варіант передбачав дві зупинки в боксах з довгим відрізком на Soft і також подовженими двома на найбільш м’яких комплектах ґуми. Лише Гутьєррес обрав Soft для стартового відрізка, решта пілотів – SuperSoft.
Старт гонки, як і все перше коло пройшло досить хаотично, але при цьому всі 22 машини продовжили рух трасою. Як і тиждень тому Росбергу реалізувати перевагу поула не вдалося, причому цього разу Ніко поступився не тільки напарнику, а й обом гонщикам Ред Булл – на прямій Мерседес №6 сильно пробуксував, що й зумовило його локальну поразку. Ферстаппен почав феєрити одразу зі старту – Макс на виході з першого віража обігнав Ріккардо. Відбувалася рокіровка позицій і у Феррарі – Феттель краще розігнався на прямій та опинився попереду Ряйкконена. Невеликий інцидент стався у другому повороті – це Палмер зачепив машину Масси.
Розібравшись що до чого, Росберг вже на другому колі спробував обігнати Ріккардо, їх машини протягом кількох поворотів та відрізками між ними їхали поруч, але у підсумку Даніель змусив Ніко виїхати за межі траси – якщо так робить Льюіс, то чому б й австралійцеві не діяти аналогічно.
Хемілтон вже після першого кола віз Ферстаппену 1,3 секунди і в подальшому тільки відривався від голландця. Макс, у свою чергу, відірвався від напарника рівно настільки, аби Ріккардо не мав можливості використовувати DRS. І тільки в дуеті пілотів Феррарі Себастіан не міг відірватися від Кімі, але DRS не допомагала фіну пройти партнера.
Найцікавішими на трасі були події, пов’язані з Массою – чи то далися взнаки проблеми після удару на першому колі, чи їх природа була іншою, проте Феліпе сьогодні виступав у ролі жертви. Спочатку на 6-му колі його обігнав Алонсо після якого пресувати бразильця став Сайнс. Зрештою їх боротьба закінчилася тим, що коли Карлос вийшов вперед, а Феліпе спробував контратакувати, то повз Вільямс зумів протиснутися ще й Магнуссен.
Група лідерів провела свої перші піт-стопи протягом 12-го – 15-го кіл. Під час зупинки Ніко виникли проблеми зі зміною заднього лівого колеса, аналогічні проблеми виникли і під час піт-стопу Ряйкконена. Та все це не вплинуло на позиції перших шістьох пілотів, які вже далеко були попереду порівняно з Боттасом і компанією. Наступний гоночний відрізок пройшов досить спокійно, хіба що проблеми Масси з машиною не припинялися і темп бразильця був значно нижчим, ніж Вільямс могла б їхати.
На 28-му колі після своїх других піт-стопів Росберг наздогнав Ферстаппена і обігнав гонщика Ред Булл в шпильці, увімкнувши при цьому режим агресора, який традиційно використовують Хемілтон і… сам Ферстаппен. Ще кумедніше було те, що Макс одразу ж поскаржився команді на дії Ніко. Щоправда стюарди маневр німця належним чином не оцінили, виписавши Росбергу 5-секундний штраф.
Боротьба Масси з власною машиною, яку на трасі не обганяли тільки ще повільніші, завершилася на 38-му колі – команда попросила Феліпе повернутися в бокси для сходу. Першого в гонці.
Тим часом Ріккардо швидко наздогнав Ферстаппена, на машині якого стояли більш жорсткі шини, і дуже спокійно проїхав повз напарника в DRS-зоні. З огляду на те, що Макс ніяк навіть не пробував захищатися, було зрозуміло, що голландця проінструктували як саме треба діяти. Через пару кіл Даніель вже активно маячив у дзеркалах Росберга – знову ж таки різні комплекти шин і тактика давалися взнаки. Проте довгої боротьби між ними не було, бо Ніко поїхав на свій третій піт-стоп під час якого і відбув 5 секунд штрафу, при цьому перш ніж механіки почали працювати з машиною пройшло 8,2 секунди. В боксах Мерседес цього разу явно щось пішло не так. Після того як втретє в боксах побували обоє пілотів Ред Булл саме вони й опинилися на другому-третьому місцях – Росбергу дорого коштував епізод з Максом на 28-му колі.
Після завершальних піт-стопів серйозних питань у гонці залишалося небагато: чи зможе Росберг наздогнати Ред Булл і повернути собі місце на подіумі, і в якому порядку фінішують Даніель з Максом, які останній відрізок знову їхали на різних комплектах ґуми – цього разу у Ферстаппена був більш швидкий SuperSoft, щоправда з цими шинами треба було працювати дуже акуратно аби дістатися фінішу.
Вся ж найцікавіша боротьба на трасі відбувалася між пілотами, що їхали за межами першої десятки. Щоправда поступово вона перекинулася і на другу половину десятки. Зокрема, з необхідністю економити зіткнулися Алонсо з Баттоном – силова установка Хонда досі споживає більше пального, ніж агрегати конкурентів. Протягом останніх кіл ця проблема таки далася взнаки і Перес обігнав Фернандо в боротьбі за десяте місце. А от Баттон на відміну від напарника не тільки нічого не програв, а й навпаки – на передостанньому колі зумів обігнати Боттаса, чия тактика двох піт-стопів виявилася хибною, бо на останніх колах ґума вже ледве тримала машину на трасі. Кількома хвилинами до Дженсона повз Валттері проїхав і Хюлькенберг.
В групі лідерів нічого дивного чи непрогнозованого не сталося – всі фінішували на своїх місцях. Таким чином Хемілтон ушосте в сезоні виграв Гран Прі, а загалом це вже 49-й тріумф у кар’єрі триразового чемпіона! До Алена Проста залишилося два кроки. Ріккардо і Ферстаппен фінішували другим і третім відповідно, склавши Льюісу компанію на подіумі. До речі, Даніель з Максом вперше одночасно опинилися на подіумі.
Такий результат дозволив британцю у пречудовому настрої піти у відпустку – він на 19 очок випереджає Росберга. А Ред Булл виходить на друге місце в Кубку конструкторів, обходячи Феррарі на 14 пунктів. «Холоста» гонка Торо Россо і непоганий результат Баттона дозволили Макларен наблизитися на відстань 3 очок від колективу з Фаенци. Очевидно, що восени між ними боротьба буде гарячою.
Тепер в чемпіонаті починається велика літня перерва, що триватиме чотири тижні два з яких бази команд будуть закриті, а всі працівники відправляться в обов’язкову відпустку. Тож Формула 1 приїде в Бельгію на останній уїк-енд серпня, де на легендарному кільці в Спа й розпочнеться вирішальний відрізок сезону!
Гран Прі Німеччини
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:30.44.200 |
3 |
2. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 6.996 |
3 |
3. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 13.413 |
3 |
4. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 15.845 |
3 |
5. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 32.570 |
3 |
6. |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
+ 37.023 |
3 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:10.049 |
3 |
8. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1 коло |
3 |
9. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
10. |
С. Перес |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
11. |
Е. Гутьєррес |
Haas |
+ 1 коло |
2 |
12. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 1 коло |
3 |
13. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 1 коло |
2 |
14. |
К. Сайнс |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
15. |
Д. Квят |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
16. |
К. Магнуссен |
Renault |
+ 1 коло |
2 |
17. |
П. Верляйн |
Manor |
+ 2 кола |
3 |
18. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 2 кола |
2 |
19. |
Дж. Палмер |
Renault |
+ 2 кола |
3 |
20. |
Р. Хар’янто |
Manor |
+ 2 кола |
3 |
Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull – 1:18.442 (48-ме коло)
Не фінішували:
Ф. Наср |
Sauber |
61 коло |
- |
Ф. Масса |
Williams |
38 коло |
- |
Особистий залік
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
217 |
2. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
198 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
133 |
4. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
122 |
5. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
120 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
115 |
7. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
58 |
8. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
48 |
9. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
38 |
10. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
33 |
11. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
30 |
12. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
28 |
13. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
24 |
14. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
23 |
15. |
Д. Баттон |
McLaren Honda Formula 1 Team |
17 |
16. |
К. Магнуссен |
Renault Sport Formula 1 Team |
6 |
17. |
П. Верляйн |
Manor Racing MRT |
1 |
18. |
C. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
Mercedes |
415 |
2. |
Red Bull Racing |
Tag Heuer |
256 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
242 |
4. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
96 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
81 |
6. |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
45 |
7. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
42 |
8. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
28 |
9. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
6 |
10. |
Manor Racing MRT |
Mercedes |
1 |
11. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
0 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Сине-желтые сыграют против Бельгии
Главный тренер сборной Украины воспринимает матчи против Бельгии как возможность сделать шаг вперед