Друга нічна гонка в Бахрейні вийшла не менш цікавою, ніж дебютна минулорічна. І хоча переможець виявився більш ніж прогнозованим, але самі перегони від цього нічого не програли.
Уже в п’ятницю під час другої практики команди активно працювали над гоночними налаштуваннями, адже ця сесія була єдиною з трьох тренувальних, що відбувалася в той самий час, що і кваліфікація з гонкою. В багатьох колективах роботу своїх пілотів розділили таким чином, аби кожен на довгих серіях кіл попрацював з різними комплектами гуми.
Вчорашня кваліфікації стала продовженням уже добре відомої всім картини – місія наздогнати Хемілтона на швидкому колі неможлива. Британець учетверте в сезоні виборов поул, але при цьому як і в Малайзії поруч із ним з першого ряду стартував не напарник, а Феттель – Феррарі поступово все ближче наближається до «срібних стріл». Другий ряд на старті логічно й очікувано залишився за Росбергом і Ряйкконеном – фін уперше в сезоні під час кваліфікації не мав ані проблем з машиною, ані з власним пілотажем. Третій ряд так само безальтернативно зайняли білі машини Боттаса з Массою. За великим рахунком несподіванками кваліфікації стали прохід Алонсо до другого сегменту і провал Квята – пілот Ред Булл завершив сесію вже після першого раунду. Як і тиждень тому жоден пілот нічого не порушив, а відтак порядок на старті повністю відповідав результатам кваліфікації, Дженсона Баттона, який через проблеми з машиною жодного швидкого кола не проїхав, стюарди допустили до старту своїм окремим рішенням, та, на жаль, через проблеми з ERS англієць на старт гонки так і не вийшов.
Ні для кого не було секретом, що одну з ключових ролей під час гонки матиме шинний фактор. Як і тиждень тому в Китаї Піреллі привезла пару Medium і Soft, і так само як в Шанхаї варіант з трьома піт-стопами теоретично дозволяв проїхати гоночну дистанцію швидше. Проте через ризик втрапити в трафік тактика двох зупинок на думку шинників стане основною. За такого сценарію оптимальним був варіант старту на м’якій гумі, отримання Soft під час першої зупинки, а Medium – на останній, хвилі ж піт-стопів очікувалися в районі 19-го та 38-го кіл.
Перед стартом гонки тільки на машині Мальдонадо стояв комплект шин Medium, решта пілотів обрали м’які шини для свого першого відрізка. На коло прогріву не зміг зрушити з місця Масса – машину бразильця механіки закотили на піт-лейн, звідки Феліпе і стартував.
На самій трасі після згасання червоного світла почалися дуже цікаві розбірки між Росбергом й обома пілотами Феррарі. Себастіан трохи затримався і з цього намагався скористатися Ніко, але чотириразовий чемпіон зумів зберегти свою другу позицію, більше того, боротьбу двох німців на власну користь зумів використати Ряйкконен, який на виході з другого повороту вийшов на третю позицію, посунувши Росберга.
Таким чином на перших колах переслідувачами Хемілтона дещо несподівано стали двоє гонщиків Феррарі позаду яких їхав Мерседес Росберга. Проте такий стан тривав недовго, бо вже на 4-му колі Ніко пройшов Ряйкконена, згодом Феттель помилився на гальмуванні у першому віражі й втратив півтори секунди переваги над співвітчизником. Одного кола Росбергу вистачило аби вийти на друге місце в гонці, залишивши за спиною обидві Феррарі.
Якщо перша трійка пілотів намагалася їхати у більш-менш сталому ритмі, то Ряйкконен потроху став відставати від напарника, економлячи ресурс своїх м’яких шин. Це дозволяло Боттасу несильно відставати від співвітчизника, проте сподіватися нав’язати «червоним» боротьбу у Вільямс на той момент не могли.
Вже на 11-му колі гонщики відкрили першу хвилю планових піт-стопів, проте лідери їхати в бокси не поспішали. Лише на 14-му витку траси Феттель пірнув на піт-лейн, де отримав ще один комплект м’якої гуми. Як не дивно, проте одного кола Себастіану вистачило, щоб опинитися попереду Росберга, тож дуель двох німців продовжилася миттєво. Ніко на стартовій прямій в зоні дії DRS атакував Феррарі в момент, коли з боксів виїжджав Хемілтон – більш яскравої картинки, ніж дві машини, що висікають снопи іскор і несуться бік-у-бік на відстані у кілька десятків метрів від лідера чемпіонату, знайти було складно.
Гонку тим часом очолив Ряйкконен, який зумів зберегти шини на більшу дистанцію, а коли фін поїхав на піт-стоп, то на відміну від решти лідерів отримав Medium – таким чином в Скудерії розвели тактики своїх гонщиків, сподіваючись, що як не Себастіану, так Кімі вдасться нав’язати боротьбу «срібним стрілам». І, забігаючи наперед, варто сказати, що в Феррарі не помилилися.
Льюіс, Ніко та Себастіан їхали у приблизно однаковому ощадливому для гуми темпі, тримаючи відрив у межах 1,5 – 2 секунди. Бажання не зіпсувати шини аби проїхати якомога довший відрізок зіграло на руки Ряйкконену – фін поки його Medium був свіжим їхав помітно швидше за лідерів, а пізніше в одному з ними темпі.
На трасі яскрава дуель розгорнулася між двома Феліпе – Наср атакував Массу, зумів обігнати співвітчизника й одразу ж обоє разом із Мальдонадо, що їхав впритул на ними, поїхали в бокси. Механіки Лотус найкраще справилися з роботою і Пастор очолив цю групу, в Заубер навпаки проблеми відкинули Насра знову за спину Вільямс Масси.
Ситуація в трійці лідерів почала поступово мінятися: Феттель помилився на гальмуванні й ще на секунду-півтори відпустив Росберга, який у свою чергу поступово все більше відставав від Хемілтона. На другий піт-стоп Себастіан знову поїхав першим, на що одразу відреагували «срібні стріли», закликавши Льюіса за новим комплектом Medium. Жертвою тактичної боротьби Мерседес і Феррарі знову став Ніко – поки Феттель на свіжій гумі проїхав найшвидше коло, Росберг знову після виїзду з боксів опинився позаду червоної машини. Росберг втретє за гонку почав підготовку до атаки Феттеля, проте третій обгін вийшов найпростішим, бо Себастіан помилився на виході з останнього віража, вискочив у гравій, де пошкодив переднє крило. Для Ніко, що мав в арсеналі бонус у вигляді DRS, проїзд повз SF15-T став справою техніки – втретє за гонку Росберг обігнав Феттеля. Пілот Мерседес був в ударі, от тільки це ніяк не допомагало йому наблизитися до напарника на відстань атаки.
Помилка дорого обійшлася чотириразовому чемпіону, який був змушений утретє їхати до механіків і простояти там довше звичного – заміна переднього крила забирає багато часу. Повернувшись на трасу, Феттель одразу почав надолужувати згаяне та наздоганяти Боттаса, бо програвати пілотам Вільямс у гонці до планів «червоних» жодним чином не входило. От тільки гонка в черговий раз довела просту істину – наздогнати, ще не значить обігнати. Валттері їхав безпомилково, на прямих потужності мотору Мерседес цілком вистачало, аби попри DRS Феттеля залишатися попереду.
Чергові технічні проблеми поставили хрест на гонці для обох пілотів Торо Россо, щоправда цього разу не через мотористів Рено. Ближче до кінця гонки почали даватися взнаки й традиційні для Сахіра навантаження, що випадають на долю гальм. Зокрема простояв в боксах цілу вічність Мальдонадо – на Лотус венесуельця димілися передні гальма крім того ще й заглох двигун…
Ряйкконен тим часом втратив лідерство, адже темп на зношеній гумі Medium впав катастрофічно, що дозволило Хемілтону повернути собі лідерство. Тим не менше, відносно пізній піт-стоп фіна під час якого Кімі отримав м’які шини, дозволив йому серйозно атакувати. Розуміючи, що ресурсу гуми вистачить до завершення гонки, фін пішов ва-банк і на перших колах свого відрізка знімав по 2 секунди з результату Росберга. В Мерседес добре усвідомлювали, що наприкінці гонки Ряйкконен може становити загрозу переможному дублю. Гоночний інженер настільки активно підказував Ніко про скорочення відриву від Феррарі, що німець зрештою попросив більше не розказувати йому про це. Німець зберігав надії на боротьбу з напарником, проте насправді вдіяти нічого не міг. А от Феррарі з «сімкою» на борту все ближче під’їжджала до Мерседес Росберга. Розв’язка у боротьбі за друге місце неухильно наближалася.
І все сталося як це часто буває в Формулі 1 дуже неочікувано – наблизившись на відстань в 1 секунду Ряйкконен вже нічого більше зробити не міг, але… Наприкінці гонки на обох машинах Мерседес виникли проблеми з системою гальм brake-by-wire – за інших обставин цього ніхто б і не помітив, проте не цього разу. Росберг, переслідуваний Ряйкконеном, не зумів чітко пройти перший віраж передостаннього кола – цього фіну вистачило для того, щоб вийти на друге місце в гонці. На останньому колі з аналогічними проблемами зіткнувся і Хемілтон – останнє коло для британця було, мабуть, найдовшим. Чемпіон дуже обережно проїхав, втративши порівняно з Ряйкконеном 3,5 секунди, проте 7 секунд відриву вистачило, і Льюіс виграв третій з чотирьох Гран Прі цього чемпіонату! Після гонки Тото Вольфф підтвердив, що Росберг не помилявся на передостанньому колі, і якби гонка тривала на коло більше, її б переможцем став Ряйкконен. Отак попри ще одну перемогу в стані «срібних стріл» ще краще стали усвідомлювати, що Феррарі поступово стає справжньою загрозою, а найменшими технічними проблемами «червоні» можуть скористатися.
Тим часом Боттас таки зумів без жодної помилки доїхати до картатого прапора, не дозволивши Феттелю себе обігнати. Гонка в Бахрейні яскраво продемонструвала, що різниця між моторами Мерседес та Феррарі й досі залишається суттєвою – Себастіан ніяк на прямих (навіть тих двох, де працювала DRS) не міг наблизитися до Вільямс Валттері, Кімі так само – наздогнавши Росберга, наблизитися на прямих вже не міг, бо потужності все ще не вистачає.
На останніх метрах дистанції з машини Ріккардо повалив дим – чергова проблема з силовою установкою, щоправда Даніель встиг перетнути фінішну лінію, зафіксувавши за собою шосте місце. Ред Булл завдяки результативному фінішу обох пілотів змогла піднятися на четверте місце, випередивши Заубер в Кубку конструкторів. Крім того, варто відзначити й другий поспіль фініш Грожана у першій десятці – справи Лотус однозначно ідуть на покращення. Фернандо Алонсо приїхав першим «поза касою», але найголовніше для команди – це прогрес, помітний неозброєним оком. Щоправда проблеми з надійністю елементів силової установки додають ложку дьогтю в бочку меду Макларен.
Перемога дозволила Хемілтону ще більше відірватися від напарника у чемпіонаті й тепер відрив становить вже 27 очок! Росберг хоч і став третім, але через проблеми Феттеля й фініш Себастіана на п’ятому місці повернувся на другу сходинку загального заліку.
Тепер чемпіонат бере тритижневу паузу перед приїздом до Барселони. Більшість команд на цей час планує оновлення, тож в Іспанії ми можемо побачити вже іншу розстановку сил в пелотоні.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Бахрейну
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
1:35:05.809
|
2
|
2.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 3.380
|
2
|
3.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
+ 6.033
|
2
|
4.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 42.957
|
2
|
5.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
+ 43.989
|
3
|
6.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 1:01.751
|
2
|
7.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 1:24.763
|
2
|
8.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1 коло
|
2
|
9.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
+ 1 коло
|
2
|
10.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 1 коло
|
2
|
11.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
2
|
12.
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
3
|
13.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 1 коло
|
3
|
14.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
3
|
15.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
+ 1 коло
|
3
|
16.
|
У. Стівенс
|
Manor
|
+ 2 кола
|
2
|
17.
|
Р. Мері
|
Manor
|
+ 3 кола
|
2
|
Найшвидше коло гонки: Кімі Ряйкконен, Ferrari – 1:36.311 (42-ге коло)
Не фінішували:
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
36 коло
|
електрика
|
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
31 коло
|
кріплення колеса
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
не стартував
|
ERS
|
Особистий залік
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
93
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
66
|
3.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
65
|
4.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
42
|
5.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
31
|
6.
|
В. Боттас
|
Williams
|
30
|
7.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
19
|
8.
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
14
|
9.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
12
|
10.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
6
|
11.
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
6
|
12.
|
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
6
|
13.
|
С. Перес
|
Force India
|
5
|
14.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
5
|
15.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
4
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
159
|
2.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
107
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
61
|
4.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
23
|
5.
|
Sauber F1 Team
|
Ferrari
|
19
|
6.
|
Lotus F1 Team
|
Mercedes
|
12
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
12
|
8.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
11
|