Серед перших чотирьох етапів сезону погода втрутилася у хід Гран Прі тричі, і Китай не став винятком. Тут так само як і в Австралії з Малайзією розподіл місць на старті гонки проходив під дощем. Свій статус найкращого кваліфаєра на мокрому асфальті підтвердив Льюіс Хемілтон, вигравши третю кваліфікацію сезону. Ніко Росберг, намагаючись не відстати від напарника, помилився і завершив фінальну сесію з четвертим результатом. Дещо несподівано швидкими виявилися пілоти Red Bull, які й розмістилися між двома Mercedes, причому Ріккардо знову випередив Феттеля.
По півкроку вперед зробили Ferrari та Lotus – Алонсо став 5-м, а Грожан заїхав до Q3 і показав 10-й час, але їх почин не підтримали напарники – Ряйкконен знову зіткнувся з технічними проблемами (цього разу не працювала як слід коробка передач), а Мальдонадо взагалі не брав участь у кваліфікації, бо ще зранку команда виявила витік мастила на його машині, проте механіки не встигли полагодити її вчасно, таким нехитрим способом Пастор фактично уникнув покарання за аварію в Бахрейні, адже стюарди йому стартувати дозволили, але все одно з останнього місця. Решта пілотів штрафів не отримала, тож стартове поле повністю відповідало результатам кваліфікації.
Як і на перших двох етапах після дощової кваліфікації небо в неділю вирішило не випробовувати пілотів, тож попри хмарну погоду асфальт був сухим і гонщики спокійно могли обрати для старту комплект гуми. Кевін Магнуссен став єдиним, хто взяв собі Medium, в той час як решта машин вишикувалася на старті взутою у м’які комплекти шин.
Цілком очікувано Хемілтон одразу як згасли червоні ліхтарі світлофора стрімголов полетів уперед не залишаючи навіть примарних шансів конкурентам посперечатися з британцем за лідерство. По-справжньому дивним став провал Росберга – здавалося, що навіть при старті з четвертого місця Ніко без надпроблем зможе за рахунок свого двигуна випередити, принаймні, одного з гонщиків Red Bull, натомість німець не просто не обігнав їх, а й програв позиції Алонсо, Массі, Хюлькенбергу вже на прямій, а в першому повороті колесами зіткнувся з машиною Боттаса, якби там швидкості були вищими, то такий контакт міг стати летальним для передньої лівої півосі Mercedes…
На щастя для Росберга все обійшлося, та й Боттас без проблем зумів продовжити гонку. Видовищним був старт і у Фернандо Алонсо – спочатку іспанець ще на прямій перевірив міцність машини Масси, чим бразилець був украй невдоволеним, а у зв’язці перших поворотів зумів розбити дует Red Bull, випередивши Ріккардо і спробувавши розібратися ще й з Феттелем, але німець без бою не здався і другу позицію відстояв. Зрештою більш серйозних інцидентів, ніж за участі обох машин Williams, на старті гонки не сталося і пілоти продовжили більш обдуману й менш сумбурну боротьбу на трасі. Росберг оперативно відіграв у Хюлькенберга позицію, повернувшись на 6-те місце.
Вигравши старт і не знайшовши за спиною Росберга, Хемілтон отримав зелений коридор для своєї чергової безапеляційної перемоги, адже було цілком зрозуміло, що потуг Феттеля, Алонсо і Ріккардо не вистачить на те, щоб сперечатися з Льюісом. Тож британець спокійно почав нарощувати свою перевагу не турбуючись про власну позицію, загрожувати якій міг лише напарник, який сьогодні сильно відстав на старті й змушений був прориватися нагору крізь непоступливих опонентів.
Адріан Сутіл ще на прогрів очному колі виявив проблеми з двигуном, на першому колі відкотився на останнє місце, а на прямій його Sauber не був здатен їхати швидше 240 км/год., тож промучившись на трасі 4 кола, німець повернувся в бокси.
Захист Масси Росберг подолав уже на 5-му витку гонки, але до Ріккардо було неблизько і до перших піт-стопів Ніко вже ні з ким не боровся. Оскільки на початку гонки усі крім Магнуссена їхали на комплекті м’яких шин, то дуже швидко у пілотів з’явилися проблеми з гранулюванням гуми особливо на передніх шинах. Все це змусило команди дуже уважно слідкувати за станом покришок і за найменших проблем закликати своїх підопічних хоч і на ранню, але відносно планову зупинку. Як не дивно, але майстер роботи з шинами Баттон став першою жертвою гранулювання і вже на 8-му колі відправився до механіків.
В боксах Williams на 11-му колі сталася найбільша за сьогодні драма – під час зупинки Масси виникли проблеми з заміною заднього лівого колеса і бразилець вічність простояв на місці поки механіки давали раду з колесом. Після цього гонка для Феліпе перейшла у режим тестового заїзду, бо відіграти своє космічне відставання і поборотися за очки бразилець уже не міг жодним чином.
Більш ранній (лише на одне коло) піт-стоп Алонсо дозволив іспанцю випередити на трасі Феттеля й віртуально опинитися на другому місці, в той же час Росберг також за рахунок раніше проведеної зупинки обійшов Ріккардо. Останнім на зміну шин поїхав Хемілтон без жодних проблем зберігши за собою переконливе лідерство в гонці.
Затишшя на трасі виявилося достоту коротким, бо досить швидко після хвилі піт-стопів Росберг під’їхав до Феттеля і на 22-му колі без жодних проблем на довгій прямій проїхав позв Себастіана, немовби Red Bull трасою повз, а не їхав на своєму максимумі. З потужністю двигунів Renault проблеми як були, так і залишаються дуже серйозними. Це було видно навіть тоді, коли Феттель переслідував Алонсо і знаходився менше ніж у секунді позаду іспанця – на прямих Ferrari Фернандо передавала вітання інженерам з Вірі-Шатійон.
Поки Феттель марно намагався поборотися з Росбергом до цього дуету наблизився Ріккардо і ми під час другою гонки поспіль стали свідками неймовірного радіообміну між боксами Red Bull та примою команди: Феттеля знову попросили не пручатися й пропустити Даніеля вперед. Схоже, що до такого сюжету німець виявився абсолютно неготовим і ще пару кіл упирався – шкода що переговори за цей період гонки до ефіру не потрапили, адже було по справжньому цікаво почути реакцію чотириразового чемпіона на те, що його знову примушують пропустити напарника. Зрештою Ріккардо, якому гоночний інженер повідомив про можливість і необхідність обгону Феттеля, таки зумів у першому повороті 26-го кола вийте вперед у цій боротьбі.
Ромен Грожан вперше в сезоні всерйоз претендував на потрапляння до першої десятки, але спочатку команда попросила француза максимально швидко перемикатися з четвертої передачі, потім він вилетів у гравій, а повернувшись на трасу повільно дошкандибав до боксів, де вже остаточно зійшов – це був другий і останній на сьогодні схід з дистанції, що для початку сезону великих змін можна вважати справжнім досягненням інженерів, які змогли підібрати ключі до надійності своїх машин.
Із початком четвертого десятка кіл гонщики поступово почали навідуватися в бокси для проведення своїх других піт-стопів. Цього разу форс-мажорів не сталося й усі пілоти без проблем отримали свої нові комплекти. Проте цікавий епізод стався саме в момент, коли на машинах стояла гума різної свіжості: Феттеля наздогнав і обігнав коловий Кобаясі на машині якого вже була свіжа гума. Себастіана вчинок японця роздратував (хоча правилами це абсолютно не заборонено), він поскаржився інженеру на таку поведінку Камуї, але наприкінці кола і сам звернув на піт-лейн.
Хемілтон очікувано в боксах з’явився останнім після чого преспокійно очолюючи пелотон з великим відривом відправився назустріч черговому тріумфу. В цей же час Росберг почав стрімко скорочувати відставання від Алонсо – в принципі було абсолютно зрозуміло, що у Фернандо шансів утриматися попереду Ніко практично немає. Зрештою саме так і сталося на 42-му колі – Росберг після проваленого старту і напружених чотирьох десятків кіл повернувся туди, де його щонайменше можна було чекати.
А от для Фернандо перспектива вперше в сезоні опинитися на подіумі була вкрай приємною, хоча для цього треба було ще 15 кіл напружено працювати, бо на позицію Алонсо націлився Ріккардо, який намагався їхати швидше за конкурента з Ferrari. От тільки при шести секундному відставанні одна-три десятих на колі було недостатньо. Значно показовішим стало те, що Даніель при цьому зумів відірватися від Феттеля на добрих 20 секунд – боротьба між напарниками по Red Bull з кожною такою гонкою обіцяє бути все цікавішою й цікавішою!
Льюіс Хемілтон спокійно виграв гонку, що стало ювілейним 25-м тріумфом британця в кар’єрі та третім поспіль у сезоні – це персональний його рекорд. Росберг довів свій W05 до четвертого подіуму з чотирьох і все ще залишився лідером сезону, проте якщо в Іспанії повториться історія попередніх етапів і Ніко стане другим за перемоги Хемілтона лідерство перейде до Льюіса.
Дебют Марко Маттіаччі в ролі керівника Ferrari ознаменувався першим для команди подіумом, який цілком заслужено дістався Алонсо. А от над проблемами Ряйкконена і шасі в цілому команда зможе без малого три тижні розбиратися на базі в Маранелло.
Ніко Хюлькенберг вкотре продемонстрував свою надзвичайну стабільність і фінішував за спинами головних фаворитів гонки – нижче 6-ї позиції цього сезону німець ще не завершував гонку, а тому і досі перебуває в групі лідерів чемпіонату. Даниіл Квят утретє за чотири гонки приїхав в топ-10, доводячи команді та Хельмутові Марко правильність їх вибору на користь росіянина, який уже наздогнав свого напарника.
В Кубку конструкторів лідерство Mercedes незаперечне, але позаду команди з Браклі дуже щільною групою розташувалися суперники – Red Bull вийшов на 2-ге місце, випередивши Force India, а Ferrari обійшла McLaren піднявшись на 4-ий рядок. Продовження сезону відбудеться в Іспанії за три тижні протягом яких на команди чекає напружена робота над власними машинами.
P.S. Вже по завершенні гонки виявилося, що Льюісу Хемілтону таки показали картатий прапор по завершенні передостаннього кола, тож відповідно до регламенту результати гонки зафіксовані за підсумками 54 кіл дистанції. У зв’язку з цим у фінішному протоколі постраждав тільки Кобаясі, який в боротьбі за 17-ту позицію зумів обігнати Б’янкі саме на останньому колі – решта пілотів навіть за цих умов нічого не втратили.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Китаю
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
1:33:28.338
|
2
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
+ 18.062
|
2
|
3.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
+ 23.604
|
2
|
4.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 27.136
|
2
|
5.
|
С. Феттель
|
Red Bull
|
+ 47.778
|
2
|
6.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 54.295
|
2
|
7.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 55.697
|
2
|
8.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 1:16.335
|
2
|
9.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1:22.647
|
2
|
10.
|
Д. Квят
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
2
|
11.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
2
|
12.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
2
|
13.
|
К. Магнуссен
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
2
|
14.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
+ 1 коло
|
2
|
15.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 1 коло
|
2
|
16.
|
Е. Гутьєррес
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
3
|
17.
|
Ж. Б’янкі
|
Marussia
|
+ 1 коло
|
3
|
18.
|
К. Кобаясі
|
Caterham
|
+ 1 коло
|
2
|
19.
|
М. Чілтон
|
Marussia
|
+ 2 кола
|
3
|
20.
|
М. Еріксон
|
Caterham
|
+ 2 кола
|
3
|
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:40.402 (39-те коло)
Не фінішували:
Р. Грожан
|
Lotus
|
27 коло
|
коробка передач
|
А. Сутіл
|
Sauber
|
4 коло
|
двигун
|
Особистий залік після 4-х етапів
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
79
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
75
|
3.
|
Ф. Алонсо
|
Scuderia Ferrari
|
41
|
4.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
36
|
5.
|
С. Феттель
|
Red Bull Racing
|
33
|
6.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
24
|
7.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
24
|
8.
|
Дж. Баттон
|
McLaren Mercedes
|
23
|
9.
|
К. Магнуссен
|
McLaren Mercedes
|
20
|
10.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
18
|
11.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
12
|
12.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
11
|
13.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Scuderia Toro Rosso
|
4
|
14.
|
Д. Квят
|
Scuderia Toro Rosso
|
4
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
154
|
2.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
57
|
3.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
54
|
4.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
52
|
5.
|
McLaren
|
Mercedes
|
43
|
6.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
36
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
8
|
Sport.ua
главная причина – в меньшей прижимной силе и недостаточной стабильности задней части новых машин.
За последние годы Феттель привык к машинам с эффективным выдувным диффузором, когда поток выхлопных газов серьёзно увеличивал прижимную силу в задней части – про машины Феттеля соперники часто говорили, что они «едут, как по рельсам». При этом у Риккардо таких машин никогда не было, он привык справляться в условиях меньшей стабильности и прижимной силы.
Кристиан Хорнер заявил, что проблемы Феттеля связаны с тем, что он недостаточно хорошо чувствует машину нового поколения. Многие уверены, что главная причина – в меньшей прижимной силе и недостаточной стабильности задней части новых машин
Чемпіон який неможе швидко пристосуватися до нового регламенту.
З цього випливає питання,а чи заслуговує...
"Та встреча не чета простой удаче,
Была любовь и было всё иначе.
И вот среди друзей я, как в пустыне,
И что мне от любви осталось ныне,
Только имя..."......... макларены..макларены..., макларены..,
макларены..., макларены........., МАКЛАРЕНы!!.....,
макларены..............
А немецкий гимн звучит с ГП Бельгии 2013.
А что там Себ говорил про Катейрем?