Гран При США: рекордная победа Феттеля
Немец неумолим и беспощаден к визави, которыми традиционно для конца сезона стали Грожан и Уэббер
Уїк-енд в Техасі розпочався туманом, який завадив пілотам нормально провести першу сесію й нанести потрібний шар гуми на траекторію. Та пізніше погодна ситуація виправилася і ми стали свідками подій, що вже давно і сильно набили оскому всім, хто хоче бачити боротьбу за перемогу та не вболіває за Феттеля або Red Bull. Суботня кваліфікація стала першим цвяхом, забитим у труну інтриги майбутньої гонки, адже монополія команди з Мілтон Кінс на перший ряд продовжилася й в Остіні. Як не старався Веббер знову випередити на швидкому колі свого титулованого напарника, але в останній спробі Себастіан таки переміг.
Сюрпризами кваліфікації зі знаком плюс стали виступи Боттаса та Ковалайнена, який замінив свого співвітчизника Ряйкконена за кермом Lotus на останніх двох етапах сезону, про Хюлькенберга вже можна стверджувати, що другий ряд вже не сюрприз, але ж його все одно там мало хто чекав побачити. Зі знаком мінус, особливо для своїх команд, стали результати Росберга і Масси, чиї команди ведуть боротьбу між собою за друге місце в Кубку конструкторів, а їх пілоти так «своєчасно» пролітають повз Q3. Підкинув дровенят і Мальдонадо – Пастор не пробився навіть у другий сегмент, а по завершенні кваліфікації, де його напарник став 9-м, звинуватив власну команду в такому поганому результаті.
Стартове поле остаточно сформувалося після того, як стюарди порахували раніше зароблені та виписані вже по завершенні кваліфікації штрафи: Баттон втратив 3 позиції за обгін під червоними прапорами у першій практиці, Гуттьєррес – 10 місць за блокування Мальдонадо під час Q1 та Пік – 5 позицій (насправді ж тільки одну) за заміну коробки передач.
Пілотам, які не брали участі у третьому сегменті кваліфікації залишилося тільки визначитися з типом гуми для старту. До США Pirelli привезли як і минулого року пару Hard і Medium, за що вибір італійців частина пілотів відверто назвала ультраконсервативним. Деградація цих двох типів шин в Остіні виявилася украй повільною, тож іще до початку гонки (і навіть до початку уїк-енду) тактика одного піт-стопа була найочікуванішою. Зрештою, на стартовому полі тільки болід Верня був взутий у покришки Hard, решта ж гонщиків почала на більш м’яких Medium.
Старт гонки пройшов на диво традиційно-передбачувано: Феттель вийшов з першого повороту лідером, Веббер нібито й добре зрушив з місця, але все-одно пропустив поперед себе Грожана і Хемілтона. Все ж таки різниця між парною і непарною стороною траси в Остіні залишається відчутною, адже в першій десятці крім Веббера позиції програли і Хюлькенберг, і Алонсо, і Ковалайнен. На середині першого витка Адріан Сутіл розбив болід після контакту з машиною Мальдонадо. VJM06 завмер на лівому краю траси, що спричинило появу автомобіля безпеки. Ситуацією спробували скористатися в Sauber, закликавши Гутьєрреса в бокси і сподіваючись за рахунок альтернативної стратегії відіграти якомога більше позицій.
Після трьох кіл за спиною SLS Бернда Майландера відбувся рестарт, під час якого в стані лідерів не відбулося жодних змін, більше того, Феттель за одне коло сходу привіз Грожану 1,9 сек., показавши усім, щоб облишили усі свої надії перемогти Себастіана.
Після рестарту, як тільки швидкість зросла, стали очевидними проблеми Мальдонадо з переднім крилом, яке просто лягло на асфальт і ковзало по трасі. Зрештою Пастору показали чорно-помаранчевий прапор і він змушений був відправився в бокси для заміни крила та гуми.
А тим часом пелотон розтягнувся і тільки Веббер не полишав спроб спочатку триматися недалеко від Хемілтона, а пізніше австралієць таки зумів дотиснути Льюіса і повернув собі віртуальне місце на подіумі. Перевага RB9 була настільки вагомою, що Марк дуже швидко втік від британця й до завершення гонки навіть не мав приводу згадувати про нього.
Тактичні ігри на першому та єдиному для більшості пілотів піт-стопі допомогли Алонсо обігнати Переса та Ді Ресті – Ковалайнена. Хейккі сьогодні розчарував, хоча йому «допомогли» також і технічні проблеми, що змусили провести позапланову другу зупинку в боксах.
Надалі ж гонка не балувала особливим різноманіттям обгонів та боротьби за серйозні очки, і варто пригадати тільки прекрасний обгін Боттасом Гутьєрреса у 2-му повороті траси, а також поступове відвоювання позицій Росбергом і Баттоном, які провалили кваліфікацію. Зрештою, обоє зуміли втиснутися на останні дві позиції першої десятки.
На останніх колах режисер трансляції пробував кілька разів переконати нас у тому, що Веббер зможе реально поборотися за друге місце з Грожаном, але як тільки Марк прискорювався, то вже наступного кола Грожан так само піднімав свій темп, яскраво демонструючи усім, що сьогодні друге місце не віддасть. Та й гума на Lotus франко-швейцарця збереглася у кращому стані, тож Веббер нічого вдіяти не міг.
Значно активнішою вийшло протистояння між Алонсо та Хюлькенбергом – спочатку іспанець на 44-му колі вийшов вперед і одразу ж спробував наздогнати Хемілтона, та з цього нічого не вийшло, а на кількох останніх витках гонки лідера Ferrari почав пресингувати вже Ніко. Пілот Sauber на початку останнього кола навіть зумів пірнути у перший поворот траси попереду Фернандо, але дворазовий чемпіон, майстерно перехрестивши траєкторію, повернув собі втрачене.
В цей час Себастіан Феттель здобув свою 38-му перемогу в кар’єрі та, як колись здавалося недосяжну, 8-му поспіль, а це – новий рекорд Формули 1. Заочно посперечатися з цим досягненням може тільки Альберто Аскарі, який виграв поспіль 9 гонок у яких брав участь (але не 9 поспіль в календарі Формули 1).
Фернандо Алонсо хоч і став п’ятим, але при цьому гарантував собі віце-чемпіонство за підсумками року, так само через відсутність Кімі Ряйкконена за третє місце в чемпіонаті посперечаються в Сан-Паулу Льюіс Хемілтон та Марк Веббер.
Героєм другого плану сьогодні однозначно варто назвати Валттері Боттаса, який спромігся здобути дебютні для себе очки в кар’єрі та сезоні. Фін, на відміну від свого неврівноваженого напарника, провів практично ідеальну гонку і сам себе винагородив прекрасним як для себе та команди результатом.
Попри фініш Грожана на другому місці, у Lotus практично не залишилося шансів піднятися в Кубку конструкторів – «чорно-золотим» повинно дуже пощастити, аби потіснити Ferrari. Остання також майже програла свою війну Mercedes, хоча мінімальні шанси вирвати друге місце Скудерія ще зберігає.
Справжнім подарунком для місцевих вболівальників стала поява легенди американського автоспорту – Маріо Андретті – на подіумі для інтерв’ю з призерами Гран Прі. Задоволеними були усі – і вболівальники, і гонщики, хіба що Веббер був трохи розчарованим, але не стільки гонкою, скільки втраченим шансом ще під час вчорашньої кваліфікації. А задоволений Феттель пообіцяв серйозно поставитися до гонки в Інтерлагосі та взяти і 9 поспіль перемогу. Марк так само на мажорній ноті спробує завершити свою кар’єру пілота Формули 1, ну а Ромен явно не проти здобути свою дебютну вікторію на Гран Прі, тож за тиждень завершальна гонка сезону в Бразилії обіцяє бути цікавою та більш видовищною.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ Sport.ua
Гран Прі США
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:39:17.148 |
1 |
2. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 6.284 |
1 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 8.396 |
1 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 27.358 |
1 |
5. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 29.592 |
1 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 30.400 |
1 |
7. |
С. Перес |
McLaren |
+ 46.692 |
1 |
8. |
В. Боттас |
Williams |
+ 54.509 |
1 |
9. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 59.141 |
1 |
10. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:17.278 |
1 |
11. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:21.004 |
1 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:24.574 |
1 |
13. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:29.914 |
2 |
14. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1:31.707 |
2 |
15. |
Х. Ковалайнен |
Lotus |
+ 1:35.063 |
2 |
16. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:36.853 |
2 |
17. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
1 |
18. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 1 коло |
1 |
19. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 1 коло |
1 |
20. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 1 коло |
2 |
21. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 1 коло |
2 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) – 1:39.856 (54-те коло)
Не фінішували:
А. Сутіл |
Force India |
1 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
372 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
227 |
3. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
187 |
4. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
183 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
181 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
161 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
132 |
8. |
Ф. Масса |
Ferrari |
106 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
61 |
10. |
П. Ді Реста |
Force India |
48 |
11. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
47 |
12. |
С. Перес |
McLaren |
41 |
13. |
А. Сутіл |
Force India |
29 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
19 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
16. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
6 |
17. |
В. Боттас |
Williams |
4 |
18. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
19. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
0 |
20. |
Ш. Пік |
Caterham |
0 |
21. |
Г. Ван Дер Гарде |
Caterham |
0 |
22. |
М. Чілтон |
Marussia |
0 |
23. |
Х. Ковалайнен |
Lotus |
0 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
553 |
2. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
348 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
333 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
315 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
102 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
77 |
7. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
53 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
32 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
5 |
10. |
Marussia F1 Team |
Cosworth |
0 |
11. |
Caterham F1 Team |
Renault |
0 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Это первый подобный случай в тренерской карьере Гвардиолы
Британский боксер отметил Мартина Баколе