Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
| Обновлено 13 октября 2013, 14:20
3177
8

Гран При Японии: трудовая победа Феттеля

В упорной борьбе с Уэббером и Грожаном Себастьян добирается до финиша первым

| Обновлено 13 октября 2013, 14:20
3177
8
Гран При Японии: трудовая победа Феттеля
Getty Images

Уїк-енд в Сузуці починався з того, що всі пілоти дружно скаржилися на високий рівень зношення гуми. І це при тому, що Pirelli до країни Сонця, що сходить, привезла свої найбільш тверді суміші. Зрештою, під час практичних заїздів трасу вкрив шар відпрацьованої гуми, зношування зменшилося, а гонщики з інженерами отримали необхідну інформацію для обрання оптимальної стратегії на неділю.

Домінуванню Феттеля, яке ми бачили на двох попередніх етапах, прийшов кінець вже у кваліфікації – це Марк Веббер зумів показати неперевершений результат на швидкому колі, крім того на машині Себастіана відмовив KERS – не інакше як австралієць під покровом ночі таємно зняв систему зі свого боліда, «подарувавши» її напарнику. Як би там не було, але й сам Феттель, попри технічні проблеми, приземлився на другій стартовій позиції. Більш високі кваліфікаційні результати Грожана і Масси (4-й і 5-й відповідно) порівняно з Ряйкконеном (9-й) і Алонсо (8-й) останнім часом перестають дивувати.

По завершенні кваліфікації троє пілотів мали отримати штрафи, які, в свою чергу, через принцип послідовності перерахунку місць, тяжко по-справжньому назвати штрафами. Хіба ж можна назвати покаранням те, що Пік не втратив нічого, Б’янкі одну позицію відіграв (а обоє пілотів отримали ще в Кореї свої треті попередження і +10 позицій на старті) і тільки Сутіл, покараний останнім за позапланову заміну коробки передач, змушений був стартувати останнім.

Шинна стратегія обіцяла бути досить цікавою, адже швидкісна різниця між комплектами в Сузуці виявилася невеликою, хоча 20 пілотів все-одно обрали більш м’які шини Medium і тільки Ріккардо з Піком обрали Hard для початку гонки.

Велика інтрига старту полягала в тому чи зможе Марк утримати лідерство в гонці й чи зможе Феттель пройти свого напарника вже на перших метрах дистанції, попрямувавши до своєї чергової перемоги. Реальність виявилася значно цікавішою та ще більш непередбачуваною – Веббер таки не зміг увійти в перший поворот лідером, але й Феттель був тільки третім. Як тільки згасли червоні вогні зі своїх місць на другому ряді, швидше ніж більшість людей встигає клікати мишкою, зірвалися Грожан і Хемілтон. Франко-швейцарець був украй акуратним і правим краєм траси проскочив повз Феттеля і Веббера, очоливши пелотон. А от Хемілтону відверто не пощастило, адже опинившись поміж двох болідів Red Bull, британець отримав прокол заднього правого колеса, а Феттель – пошкодження переднього крила, яке перестало його турбувати одразу після того, як інженер заспокоїв триразового чемпіона, повідомивши, що нічого страшного не сталося.

В першому повороті з траси «прибралися» Ван Дер Гарде та Б’янкі, залишивши по собі куряву та уламки машин в зоні безпеки. Льіюс Хемілтон тим часом плентався на трьох колесах в бокси, вибуваючи таким чином з боротьби за подіум та маючи примарні шанси на здобуття залікових очок. Зрештою, на 9-му колі гонки команда припинила муки британця, який мало того, що їхав останнім, так ще й через пошкодження днища програвав у темпі добру секунду – змагатися в таких умов було безглуздо.

Поки Грожан лідирував на першому гоночному відрізку в стані Red Bull зберігали спокій, намагаючись постійно пояснювати пілотам, щоб вони слідкували за шинами й не кидалися в атаку, зберігаючи двосекундне відставання. Тим часом Ряйкконен, який програв на старті три позиції, своє повернення до першої десятки почав з обгону Баттона.

Тактична ж боротьба на командних містках Lotus і Red Bull тільки починала набирати оберти. Веббер першим серед лідерів відправився в бокси за новими шинами, наступного ж кола до механіків звернув і Грожан. А от Феттель ще на два кола затягнув свій піт-стоп, розраховуючи таким саме чином відтягнути й свою другу зупинку. Під час першої хвилі зупинок на піт-лейн стався неприємний інцидент між Росбергом і Пересом – механіки Mercedes випустили свого пілота на фаст-лейн тоді, коли там їхав мексиканець, між машинами ледве не стався контакт, уникаючи який, Ніко ледь не в’їхав у механіків Lotus. Недогляд механіків «срібних стріл» коштував німцю штрафний проїзд по піт-лейн, що відкинуло Ніко аж на 12-те місце.

У цей час Даніель Ріккардо, який стартував на жорстких шинах, звертати в бокси не поспішав, але й не міг підтримувати гоночний темп тих машин, які вже встигли поміняти гуму. Toro Rosso австралійця на деякий час перетворився на рухому шикану, яка зібрала чималий хвіст за собою. Зрештою, тільки Хюлькенберг і Алонсо зуміли справитися з пересувною перешкодою в особі Ріккардо, поки він сам не звернув у бокси. Фернандо перш ніж справитися з Даніелем встиг обігнати тепер уже непоступливого Массу.

Час проведення других піт-стопів почався дещо раніше, ніж можна було очікувати. Так, зокрема, Баттон поїхав в бокси вже на 24-му колі, хоча його напарник провів заміну шин сімома колами пізніше. Єдина річ, яка об’єднала піт-стопи Дженсона та Серхіо – це вже призабуті проблеми під час заміни одного з коліс. Цього разу механіки обидва рази провозилися з гайковертом біля заднього правого колеса.

Знову першим серед тріо лідерів на піт-лейн звернув Веббер – лише на 26-му колі, а така несподівано рання зупинка поставила питання про те, яку ж тактику на гонку обрав австралієць – для двох піт-стопів це було зарано і виник би ризик сильно втратити темп наприкінці дистанції, для трьох піт-стопів Марк занадто пасивно проводив час за спиною Грожана, не намагаючись того пресингувати.

В Lotus діяли більш консервативно і залишили Ромена ще на 4 кола, хоча темп пілота падав і Веббер опинився попереду, коли француз повернувся на трасу. Та значно більш далекоглядно зробив Феттель – німець  продовжував рух, незважаючи на те, що його гоночний темп падав, а Веббер з Грожаном були значно швидшими. В Red Bull просто тактично переграли Еріка Бульє та компанію, адже поки Ромен змагався в Марком, штампуючи швидкі кола, гума зношувалася досить швидко і темп наприкінці гонки впав би відчутно. Тож коли Себастіан таки звернув в бокси на 38-му колі, то отримав комплект шин, на яких йому треба було подолати лише 15 кіл, а на такому короткому відрізку навантажувати гуму можна більше. Що з успіхом і продемонстрував німець – він дуже швидко відіграв відставання від Грожана, й через три кола на стартовій прямій обігнав пілота Lotus.

Колом пізніше усі питання стосовно тактики Веббера було знято – гума на машині австралійця зношувалася швидше, ніж у Феттеля, і команда змушена була вже на середині дистанції перевести Марка на тактику трьох зупинок. Отримавши комплект Medium на останній десяток кіл, австралієць так само як і його напарник підняв темп, швидко наздогнав Грожана і після нетривалого спротиву таки зумів вийти на друге місце. От тільки часу наздогнати Себастіана у Веббера просто не залишилося.

З величезним відставанням від трьох лідерів по трасі рухалися Хюлькенберг, Алонсо та Ряйкконен. Німець як і минулого тижня їхав четвертим, вистрибуючи зі штанів, і відбиваючись від постійних атак дворазового чемпіона, але те, що вдалося в Кореї, не вийшло цього разу. Фернандо таки зумів зламати оборону Ніко й на 46-му колі прорвався на 4-те місце. Трохи згодом у так само запеклій боротьбі Ряйкконен також обігнав Хюлькенберга, залишивши німця вдовольнятися цілком непоганою шостою позицією на фініші, яка гарантувала Sauber відрив від Toro Rosso в Кубку конструкторів. Та справжнє свято для себе та швейцарської команди зробив Естебан Гутьєррес – мексиканець вперше зумів реалізувати потенціал боліду та фінішував позаду напарника, набравши свої перші в кар’єрі очки!

Ніко Росберг після своїх пригод і штрафів зумів на трасі розібратися з Массою, який примудрився отримати покарання за перевищення швидкості на піт-лейн і сильно відстав від Алонсо. Зовсім трохи не вистачило німцю, щоб випередити також і Гутьєрреса, але навіть ці 4 очки, отримані сьогодні, можуть допомогти Mercedes у боротьбі з Ferrari в Кубку конструкторів.

Себастіан Феттель сьогодні виграв п’яту гонку поспіль та 35-ту в кар’єрі, хоча питання про титул де-факто закрито навіть не сьогодні, але теоретичні шанси після гонки в Сузуці залишилися тепер тільки у Алонсо. Але ми всі розуміємо, що вже за два тижні в Індії Феттель має чудові шанси оформити свій четвертий титул. Йому для цього навіть перемагати не треба буде.

Уїк-енд в Японії показав, що з Себастіаном можна боротися на рівних, але для перемоги треба краще працювати з гумою, щоб не виникала потреба проводити зайвий піт-стоп, як це сталося у випадку з Веббером, який дуже здивувався зміні тактики, про що повідомив на прес-конференції. На думку Марка, він був здатен проїхати дистанцію з двома зупинками, але відкрито критикувати команду за таке рішення не став. Також треба більш гнучко примати рішення на командному містку – у Грожана шанси виграти також були, але тактично Lotus сьогодні програв. Причому двічі.

В Ferrari та Mercedes, схоже розуміють, що боротьба за 2-ге місце продовжиться до фінішу на Інтерлагосі, тож ні в Браклі не роблять трагедії зі сходу Льюіса, ні в Маранелло не святкують локальної перемоги, адже відрив виріс з одного до 10 очок, відіграти які для «срібних стріл» не виглядає непосильним завданням.

Проблеми зі швидкістю машин Force India на тлі підйому результатів у Sauber ставлять питання про те чи зможуть підопічні Віджея Мальї утриматися попереду конкурентів з Хінвіля, особливо тепер, коли Хюлькенберг упіймав потрібну хвилю й намагається своєю прекрасною роботою довести, що заслуговує місце призового пілота на наступний рік.

Зовсім погані справи McLaren можуть бути компенсовані з часом, коли до команди приєднається Пітер Продрому – один з головних помічників Едріана Ньюї, а поки що колектив з Уокінга повинен розібратися з проблемами на піт-стопах, якось завершувати провалений сезон і активно готуватися до наступного.

Продовження боротьбі в чемпіонаті відбудеться за два тижні на індійській землі, де Red Bull готуватиметься до урочистої вечірки.

Гран Прі Японії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:26:49.301

2

2.

М. Веббер

Red Bull

+ 7.129

3

3.

Р. Грожан

Lotus

+ 9.910

2

4.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 45.605

2

5.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 47.325

2

6.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 51.615

2

7.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1:11.630

2

8.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1:12.023

4

9.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:20.821

3

10.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1:29.263

3

11.

П. Ді Реста

Force India

+ 1:38.572

2

12.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1 коло

3

13.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1 коло

3

14.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

2

15.

С. Перес

McLaren

+ 1 коло

3

16.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

2

17.

В. Боттас

Williams

+ 1 коло

2

18.

Ш. Пік

Caterham

+ 1 коло

3

19.

М. Чілтон

Marussia

+ 1 коло

2

Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) – 1:34.587 (44-те коло)

Не фінішували:

Л. Хемілтон

Mercedes

8 коло

днище

Г. ван дер Гарде

Caterham

1 коло

аварія

Ж. Б’янкі

Marussia

1 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

297

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

207

3.

К. Ряйкконен

Lotus

177

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

161

5.

М. Веббер

Red Bull

148

6.

Н. Росберг

Mercedes

126

7.

Ф. Масса

Ferrari

90

8.

Р. Грожан

Lotus

87

9.

Дж. Баттон

McLaren

60

10.

Н. Хюлькенберг

Sauber

39

11.

П. Ді Реста

Force India

36

12.

А. Сутіл

Force India

26

13.

С. Перес

McLaren

23

14.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

18

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

16.

Е. Гутьєррес

Sauber

6

17.

П. Мальдонадо

Williams

1

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

445

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

297

3.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

287

4.

Lotus F1 Team

Renault

264

5.

McLaren

Mercedes

83

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

62

7.

Sauber F1 Team

Ferrari

45

8.

Toro Rosso

Ferrari

31

9.

Williams F1 Team

Renault

1

В’ячеслав Кобржицький, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Два трансфера на 100 млн. Гвардиола хочет всерьез усилить Ман Сити в январе
Футбол | 24 ноября 2024, 17:43 1
Два трансфера на 100 млн. Гвардиола хочет всерьез усилить Ман Сити в январе

Наставник «горожан» заинтересован в подписании Мартина Субименди и Джереми Фримпонга

Формула-1. Расселл выиграл квалификацию Гран-при Лас-Вегаса
Авто/мото | 23 ноября 2024, 13:09 1
Формула-1. Расселл выиграл квалификацию Гран-при Лас-Вегаса

Гран-при состоится завтра, 24 ноября

Комментарии 8
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
chilly86
Не соглашусь. По сравнению с предыдущими гонками, когда Феттель уже на 1ом километре гонки вез 1,5 секунды идущему за ним гонщику, то здесь интрига сохранялась до 3го пита Марка. Болел за Грожана, хотя с самого начала понимал, что ему не даст приехать первым если не более медленная машина, так просчет в стратегии Лотуса в лучших их традициях. Кстати, Веббер сразу после гонки с улыбкой пожал руку Себу, поздравляя его. По ходу ему уже пох на то, что его команда тупо сливает в тех случаях, когда есть угроза первому месту для "пальца". Хюлькенберг красавчик! Во второй части чемпионата он едет все лучше и лучше.
VLADLeoN
На месте Марка я бы не вышел бы на какой-то ГП.
VLADLeoN
http://www.eurosport.ru/formula-1/japanese-grand-prix/2013/story_sto3962340.shtml
Почитайте кому "цікаво".
Кстати что за комментатор на Мега такой лучше уж Т.Чавачалу и М.Подзигуна.
А ещё лушче такого:
http://www.youtube.com/watch?v=56p8i18TXH0
awesome17
Очередная унылейшая гонка. Марка очень жаль. Порадовал Риккиардо, когда собрал за собой пять или шесть пилотов. Сразу вспомнился старый добрый "паровозик Трулли" А в остальном ничем не примечательная гонка.
Дьявол
Епт, да сколько можно издеваться над Марком?.. Понятно, что он бы доехал первым без пита! Но победить должен был другой! Вот это и называется - искусственно делать легенду!
starmak
победа совсем не трудовая и везением это нельзя назвать, когда Марк заехал на 3й пит-стоп всё сразу стало ясно - его сливают
olezi4ek
Л. Хемілтон .... днище
manuwin
Феттелю повезло.
Марк Веббер был лидером за 10 кругов до финиша, на 13секунд впереди Феттеля. Феттель его доганял по 0.6 сек на круге. Тоесть за 10 кругов до финиша Фетелль бы отыграл от Марка секунд 6-7. Но тут вмешались механики стайни РедБулРассинг и сказали Вебберу заехать на НЕНУЖНЫЙ пит-стоп. После питстопа Веббер под конец догнал только Грожана и обогнал но Феттелю уступил.
Спрашиваю, зачем команда киданула Веббера на победу и помогли Феттелю победить??? Могли бы Марку отдать хоть 1 победу он все равно уходит из Формулы. Феттелю помогла командная тактика РедБул победить!!!