Гран При Японии: трудовая победа Феттеля
В упорной борьбе с Уэббером и Грожаном Себастьян добирается до финиша первым
Уїк-енд в Сузуці починався з того, що всі пілоти дружно скаржилися на високий рівень зношення гуми. І це при тому, що Pirelli до країни Сонця, що сходить, привезла свої найбільш тверді суміші. Зрештою, під час практичних заїздів трасу вкрив шар відпрацьованої гуми, зношування зменшилося, а гонщики з інженерами отримали необхідну інформацію для обрання оптимальної стратегії на неділю.
Домінуванню Феттеля, яке ми бачили на двох попередніх етапах, прийшов кінець вже у кваліфікації – це Марк Веббер зумів показати неперевершений результат на швидкому колі, крім того на машині Себастіана відмовив KERS – не інакше як австралієць під покровом ночі таємно зняв систему зі свого боліда, «подарувавши» її напарнику. Як би там не було, але й сам Феттель, попри технічні проблеми, приземлився на другій стартовій позиції. Більш високі кваліфікаційні результати Грожана і Масси (4-й і 5-й відповідно) порівняно з Ряйкконеном (9-й) і Алонсо (8-й) останнім часом перестають дивувати.
По завершенні кваліфікації троє пілотів мали отримати штрафи, які, в свою чергу, через принцип послідовності перерахунку місць, тяжко по-справжньому назвати штрафами. Хіба ж можна назвати покаранням те, що Пік не втратив нічого, Б’янкі одну позицію відіграв (а обоє пілотів отримали ще в Кореї свої треті попередження і +10 позицій на старті) і тільки Сутіл, покараний останнім за позапланову заміну коробки передач, змушений був стартувати останнім.
Шинна стратегія обіцяла бути досить цікавою, адже швидкісна різниця між комплектами в Сузуці виявилася невеликою, хоча 20 пілотів все-одно обрали більш м’які шини Medium і тільки Ріккардо з Піком обрали Hard для початку гонки.
Велика інтрига старту полягала в тому чи зможе Марк утримати лідерство в гонці й чи зможе Феттель пройти свого напарника вже на перших метрах дистанції, попрямувавши до своєї чергової перемоги. Реальність виявилася значно цікавішою та ще більш непередбачуваною – Веббер таки не зміг увійти в перший поворот лідером, але й Феттель був тільки третім. Як тільки згасли червоні вогні зі своїх місць на другому ряді, швидше ніж більшість людей встигає клікати мишкою, зірвалися Грожан і Хемілтон. Франко-швейцарець був украй акуратним і правим краєм траси проскочив повз Феттеля і Веббера, очоливши пелотон. А от Хемілтону відверто не пощастило, адже опинившись поміж двох болідів Red Bull, британець отримав прокол заднього правого колеса, а Феттель – пошкодження переднього крила, яке перестало його турбувати одразу після того, як інженер заспокоїв триразового чемпіона, повідомивши, що нічого страшного не сталося.
В першому повороті з траси «прибралися» Ван Дер Гарде та Б’янкі, залишивши по собі куряву та уламки машин в зоні безпеки. Льіюс Хемілтон тим часом плентався на трьох колесах в бокси, вибуваючи таким чином з боротьби за подіум та маючи примарні шанси на здобуття залікових очок. Зрештою, на 9-му колі гонки команда припинила муки британця, який мало того, що їхав останнім, так ще й через пошкодження днища програвав у темпі добру секунду – змагатися в таких умов було безглуздо.
Поки Грожан лідирував на першому гоночному відрізку в стані Red Bull зберігали спокій, намагаючись постійно пояснювати пілотам, щоб вони слідкували за шинами й не кидалися в атаку, зберігаючи двосекундне відставання. Тим часом Ряйкконен, який програв на старті три позиції, своє повернення до першої десятки почав з обгону Баттона.
Тактична ж боротьба на командних містках Lotus і Red Bull тільки починала набирати оберти. Веббер першим серед лідерів відправився в бокси за новими шинами, наступного ж кола до механіків звернув і Грожан. А от Феттель ще на два кола затягнув свій піт-стоп, розраховуючи таким саме чином відтягнути й свою другу зупинку. Під час першої хвилі зупинок на піт-лейн стався неприємний інцидент між Росбергом і Пересом – механіки Mercedes випустили свого пілота на фаст-лейн тоді, коли там їхав мексиканець, між машинами ледве не стався контакт, уникаючи який, Ніко ледь не в’їхав у механіків Lotus. Недогляд механіків «срібних стріл» коштував німцю штрафний проїзд по піт-лейн, що відкинуло Ніко аж на 12-те місце.
У цей час Даніель Ріккардо, який стартував на жорстких шинах, звертати в бокси не поспішав, але й не міг підтримувати гоночний темп тих машин, які вже встигли поміняти гуму. Toro Rosso австралійця на деякий час перетворився на рухому шикану, яка зібрала чималий хвіст за собою. Зрештою, тільки Хюлькенберг і Алонсо зуміли справитися з пересувною перешкодою в особі Ріккардо, поки він сам не звернув у бокси. Фернандо перш ніж справитися з Даніелем встиг обігнати тепер уже непоступливого Массу.
Час проведення других піт-стопів почався дещо раніше, ніж можна було очікувати. Так, зокрема, Баттон поїхав в бокси вже на 24-му колі, хоча його напарник провів заміну шин сімома колами пізніше. Єдина річ, яка об’єднала піт-стопи Дженсона та Серхіо – це вже призабуті проблеми під час заміни одного з коліс. Цього разу механіки обидва рази провозилися з гайковертом біля заднього правого колеса.
Знову першим серед тріо лідерів на піт-лейн звернув Веббер – лише на 26-му колі, а така несподівано рання зупинка поставила питання про те, яку ж тактику на гонку обрав австралієць – для двох піт-стопів це було зарано і виник би ризик сильно втратити темп наприкінці дистанції, для трьох піт-стопів Марк занадто пасивно проводив час за спиною Грожана, не намагаючись того пресингувати.
В Lotus діяли більш консервативно і залишили Ромена ще на 4 кола, хоча темп пілота падав і Веббер опинився попереду, коли француз повернувся на трасу. Та значно більш далекоглядно зробив Феттель – німець продовжував рух, незважаючи на те, що його гоночний темп падав, а Веббер з Грожаном були значно швидшими. В Red Bull просто тактично переграли Еріка Бульє та компанію, адже поки Ромен змагався в Марком, штампуючи швидкі кола, гума зношувалася досить швидко і темп наприкінці гонки впав би відчутно. Тож коли Себастіан таки звернув в бокси на 38-му колі, то отримав комплект шин, на яких йому треба було подолати лише 15 кіл, а на такому короткому відрізку навантажувати гуму можна більше. Що з успіхом і продемонстрував німець – він дуже швидко відіграв відставання від Грожана, й через три кола на стартовій прямій обігнав пілота Lotus.
Колом пізніше усі питання стосовно тактики Веббера було знято – гума на машині австралійця зношувалася швидше, ніж у Феттеля, і команда змушена була вже на середині дистанції перевести Марка на тактику трьох зупинок. Отримавши комплект Medium на останній десяток кіл, австралієць так само як і його напарник підняв темп, швидко наздогнав Грожана і після нетривалого спротиву таки зумів вийти на друге місце. От тільки часу наздогнати Себастіана у Веббера просто не залишилося.
З величезним відставанням від трьох лідерів по трасі рухалися Хюлькенберг, Алонсо та Ряйкконен. Німець як і минулого тижня їхав четвертим, вистрибуючи зі штанів, і відбиваючись від постійних атак дворазового чемпіона, але те, що вдалося в Кореї, не вийшло цього разу. Фернандо таки зумів зламати оборону Ніко й на 46-му колі прорвався на 4-те місце. Трохи згодом у так само запеклій боротьбі Ряйкконен також обігнав Хюлькенберга, залишивши німця вдовольнятися цілком непоганою шостою позицією на фініші, яка гарантувала Sauber відрив від Toro Rosso в Кубку конструкторів. Та справжнє свято для себе та швейцарської команди зробив Естебан Гутьєррес – мексиканець вперше зумів реалізувати потенціал боліду та фінішував позаду напарника, набравши свої перші в кар’єрі очки!
Ніко Росберг після своїх пригод і штрафів зумів на трасі розібратися з Массою, який примудрився отримати покарання за перевищення швидкості на піт-лейн і сильно відстав від Алонсо. Зовсім трохи не вистачило німцю, щоб випередити також і Гутьєрреса, але навіть ці 4 очки, отримані сьогодні, можуть допомогти Mercedes у боротьбі з Ferrari в Кубку конструкторів.
Себастіан Феттель сьогодні виграв п’яту гонку поспіль та 35-ту в кар’єрі, хоча питання про титул де-факто закрито навіть не сьогодні, але теоретичні шанси після гонки в Сузуці залишилися тепер тільки у Алонсо. Але ми всі розуміємо, що вже за два тижні в Індії Феттель має чудові шанси оформити свій четвертий титул. Йому для цього навіть перемагати не треба буде.
Уїк-енд в Японії показав, що з Себастіаном можна боротися на рівних, але для перемоги треба краще працювати з гумою, щоб не виникала потреба проводити зайвий піт-стоп, як це сталося у випадку з Веббером, який дуже здивувався зміні тактики, про що повідомив на прес-конференції. На думку Марка, він був здатен проїхати дистанцію з двома зупинками, але відкрито критикувати команду за таке рішення не став. Також треба більш гнучко примати рішення на командному містку – у Грожана шанси виграти також були, але тактично Lotus сьогодні програв. Причому двічі.
В Ferrari та Mercedes, схоже розуміють, що боротьба за 2-ге місце продовжиться до фінішу на Інтерлагосі, тож ні в Браклі не роблять трагедії зі сходу Льюіса, ні в Маранелло не святкують локальної перемоги, адже відрив виріс з одного до 10 очок, відіграти які для «срібних стріл» не виглядає непосильним завданням.
Проблеми зі швидкістю машин Force India на тлі підйому результатів у Sauber ставлять питання про те чи зможуть підопічні Віджея Мальї утриматися попереду конкурентів з Хінвіля, особливо тепер, коли Хюлькенберг упіймав потрібну хвилю й намагається своєю прекрасною роботою довести, що заслуговує місце призового пілота на наступний рік.
Зовсім погані справи McLaren можуть бути компенсовані з часом, коли до команди приєднається Пітер Продрому – один з головних помічників Едріана Ньюї, а поки що колектив з Уокінга повинен розібратися з проблемами на піт-стопах, якось завершувати провалений сезон і активно готуватися до наступного.
Продовження боротьбі в чемпіонаті відбудеться за два тижні на індійській землі, де Red Bull готуватиметься до урочистої вечірки.
Гран Прі Японії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:26:49.301 |
2 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 7.129 |
3 |
3. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 9.910 |
2 |
4. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 45.605 |
2 |
5. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 47.325 |
2 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 51.615 |
2 |
7. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1:11.630 |
2 |
8. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:12.023 |
4 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:20.821 |
3 |
10. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:29.263 |
3 |
11. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:38.572 |
2 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
13. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
14. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
15. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1 коло |
3 |
16. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
17. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
18. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
19. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 1 коло |
2 |
Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) – 1:34.587 (44-те коло)
Не фінішували:
Л. Хемілтон |
Mercedes |
8 коло |
днище |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
1 коло |
аварія |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
1 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
297 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
207 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
177 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
161 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
148 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
126 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
90 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
87 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
60 |
10. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
39 |
11. |
П. Ді Реста |
Force India |
36 |
12. |
А. Сутіл |
Force India |
26 |
13. |
С. Перес |
McLaren |
23 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
18 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
16. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
6 |
17. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
445 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
297 |
3. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
287 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
264 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
83 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
62 |
7. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
45 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
31 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
1 |
В’ячеслав Кобржицький, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Наставник «горожан» заинтересован в подписании Мартина Субименди и Джереми Фримпонга
Гран-при состоится завтра, 24 ноября
Почитайте кому "цікаво".
Кстати что за комментатор на Мега такой лучше уж Т.Чавачалу и М.Подзигуна.
А ещё лушче такого:
http://www.youtube.com/watch?v=56p8i18TXH0
Марк Веббер был лидером за 10 кругов до финиша, на 13секунд впереди Феттеля. Феттель его доганял по 0.6 сек на круге. Тоесть за 10 кругов до финиша Фетелль бы отыграл от Марка секунд 6-7. Но тут вмешались механики стайни РедБулРассинг и сказали Вебберу заехать на НЕНУЖНЫЙ пит-стоп. После питстопа Веббер под конец догнал только Грожана и обогнал но Феттелю уступил.
Спрашиваю, зачем команда киданула Веббера на победу и помогли Феттелю победить??? Могли бы Марку отдать хоть 1 победу он все равно уходит из Формулы. Феттелю помогла командная тактика РедБул победить!!!