Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 26 октября 2012, 13:03
3630
1

Формула 1. Индия: попытка №2

Анонс предстоящего Гран При Формулы 1 на Sport.ua

| Обновлено 26 октября 2012, 13:03
3630
1
Формула 1. Индия: попытка №2

За чотири кроки до титулу (на 99% третього у власній кар’єрі) пілоти Формули 1 приїхали до Індії на Гран Прі, яке вперше відбулося минулого року. Збудована в 40 км від столиці траса демонструє чергову еволюцію ідей Германа Тільке та його архітектурного бюро. По-перше, німець консультувався з гонщиками на стадії проектування автодрому, а по-друге траса вийшла дещо несхожою на більшість творінь головного формульного архітектора сучасності. Головним чином це стосується рельєфу та перепаду висот на трасі, адже тільки між 1-м і 3-м поворотами траса піднімається на 14 метрів.

Взагалі, оцінюючи конфігурацію індійського кільця, варто звернути увагу й на те, що її творець не відійшов від притаманних собі принципів максимально поєднати різноманітні за своїми характеристиками повороти, додавши до них кілька прямих. Таким чином для гонщиків так само як, наприклад, і в Кореї стоїть завдання знайти найкраще компромісне рішення, яке дозволить бути достатньо швидким на прямих (особливо на найдовшій між 3-м і 4-м поворотами, де машини досягають швидкості у 320 км/год.) і водночас не програвати на другому-третьому технічних секторах траси, де зосереджені доволі цікаві середньо - та просто швидкісні повороти, а родзинкою цієї частини кільця можна вважати затяжний профільований правий поворот №10-11. З досвіду минулого року пілоти вже знають, що атакувати поребрики на цій трасі доволі небезпечно – Масса у 2011-му доатакувався до поламки підвіски.

Міжнародний автодром Будди – цікаве випробування для двигунів, особливо в контексті того, що практично всі команди вже використовують «несвіжі» агрегати. На цій трасі 65% кола проходиться з повністю натисненим акселератором. Аеродинаміка машин буде більшою мірою налаштована на середнє значення притискної сили і навряд чи хтось захоче жертвувати управлінням болідів у поворотах заради максимальної швидкості на прямих.

Звісно вболівальників найбільше цікавить питання обгонів та й загалом інтриги в боротьбі на цій трасі. З першим не все так погано, як може бути на іншому «тількедромі», бо по-перше, траса достатньо широка і тут навіть в поворотах два боліди мають дуже багато вільного простору, по-друге, 1-й, 4-й і зв’язка 5-6-го поворотів – дають найкращі можливості для обгону конкурента. Використовувати DRS в гонці як і минулого року можна буде на двох автономних відрізках – на стартовій прямій та на найдовшій прямій між 3-м і 4-м поворотами, більше того зона дії DRS на другому відтинку стала на 80 м довшою ніж минулого року – обгонів має бути більше. Що ж до інтриги та видовищності, то за однією інавгураційною гонкою робити однозначні висновки буде неправильно, хоча від гонки-2011 очікували більшого, та все «зіпсував» нестримний тоді Феттель – саме в Індії він взяв свій єдиний в сезоні Великий шолом. Ситуація в пелотоні сьогодні не настільки проста для «биків», але їх шанси все-одно виглядають тут найкращими.

Однозначним фаворитом Гран Прі на думку букмекерів є Феттель, ставки на перемогу німця приймаються з коефіцієнтом 1,73. Далі йдуть Алонсо – 6,00; Хемілтон і Веббер – по 8,00; і замикає квінтет найбільш імовірних переможців Баттон – 15,00. Всі ці коефіцієнти дуже яскраво свідчать про велику перевагу австрійської команди, але і в Скудерії, і в McLaren складати зброю завчасно ніхто не збирається. «Червоні» навіть привезли черговий пакет оновлень боліда і вірять у те, що ці заходи допоможуть команді повернути лідерство Алонсо в чемпіонаті.

Компанія Pirelli до Індії привезла шинні комплекти Hard і Soft, але якщо минулого року команди старалися мінімізувати використання жорстких шин в гонці, то цього разу є велика імовірність, що тактика поміняється і тепер уже м’який комплект буде використано один раз. Що ж стосується самих шинників, то коментарі Пола Хембрі перед початком уїк-енду були такими: «Минулого року атмосфера в дні проведення Гран Прі Індії була неймовірною, нас дуже тепло зустріли і ми чекаємо на повернення з нетерпінням. Тепер ми більше знаємо про трасу, тому зробили не настільки консервативний вибір як минулого року. Шини Hard і Soft мають забезпечити правильний баланс між ефективністю та надійністю. Конфігурація цієї траси – найскладніша з тих, де наша гума використовується в другій частині сезону. Крім того, це останній раз у 2012-му коли ми побачимо комбінацію Hard і Soft. Раніше такі ж комплекти ми використовували в Барселоні, Британії та Японії, що дає певне уявлення про вимоги цієї траси. Міжнародний автодром Будди – спеціально спроектовано так, щоб спонукати обгони – такої ж філософії ми притримувалися під час розробки сумішей, так що ми повинні побачити багату на події гонку в дуже важливий момент сезону». У шинному питанні є ще одна цікава і важлива деталь – перепад висот на трасі дозволяє вітрам наносити на асфальт бруд з яким найбільше пілоти зустрінуться сьогодні під час практичних заїздів, але застрахуватися від цієї напасті неможливо в принципі, а тому розробка стратегії на гонку включатиме прискіпливий аналіз стану покриття траси.

Прогноз погоди на уїк-енд обіцяє, що буде сухо та сонячно, а температура коливатиметься в межах +28 +32С при нульовій вірогідності опадів.

Робити прогнози в завершальній частині сезону справа дуже невдячна (ніхто ж не гарантує, що, наприклад, на старті всі пілоти без винятку будуть поводити себе адекватно), та попри все це здається, що Феттель свого шансу все ж таки не втратить, хоча якщо у Red Bull справи чомусь не будуть клеїтися, то Алонсо цілком до снаги повернути собі лідерство в особистому заліку. Як воно буде насправді – дізнаємося недільного обіду.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

 

Гран-прі Індії, Велика Нойда, Міжнародний автодром Будди, 26-28 жовтня, п’ятниця – неділя

 

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5,125 км

60

307,249 км

кваліфікація: 1'24.178 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'27.249 (2011, Себастіан Феттель)

Перша практика 07:30 – п’ятниця 26 жовтня

Друга практика 11:30 – п’ятниця 26 жовтня

Третя практика 08:30 – субота 27 жовтня

Кваліфікація 11:30 – субота 27 жовтня

Гонка 11:30 – неділя 28 жовтня (пряма трансляція на каналі МЕГА об 11:20)

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 1
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Darinka
В Индии ещё не бывапа и на Гран-при тамачки опоздала...
Эх,а так хочицца порулить на Феррарьке где бы то ни было!