Победа в гонке и лидерство в чемпионате Феттеля!
Итоги очередного этапа Гран При Формулы 1 от Sport.ua + ВИДЕО + ФОТО
Гоночний уїк-енд в Кореї багато що мав спільного зі своїм японським попередником: погода усіляко сприяла гонщикам – протягом усіх трьох днів було сухо та сонячно, і команди одразу могли займатися пошуком оптимальних налаштувань та випробовуванням привезених новинок.
Суботня кваліфікація також нагадала події тижневої давнини, бо перший ряд знову окупували гонщики Red Bull, проте цього разу поул виграв Марк, а Себастіан змушений був вдовольнитися стартом з другої позиції. Несподіванок в кваліфікації вистачало, насамперед в другому сегменті, коли через проблеми з машиною змусили Ріккардо зупинитися на узбіччі траси, а жовті прапори, які одразу ж з’явилися в районі зупинки австралійця, зіпсували швидкі кола кільком потенційним учасникам Q3. Баттон, Перес, Кобаясі та Ді Реста реально могли б поборотися за місця в десятці, але зайняли місця з 11-го по 14-те.
Штрафи Піка за використання понаднормового (дев’ятого) двигуна в сезоні та Ріккардо за заміну коробки передач дещо перемішали хвостову частину стартового поля.
Малоабравзивне покриття траси вдруге дозволило шинникам Pirelli привезти в Корею свою найм’якішу пару сумішей Soft і SuperSoft. Італійці ще до початку першої практичної сесії прогнозували, що більшість пілотів поїде в гонці з тактикою двох піт-стопів – прогнози компанії-постачальника покришок збулися дуже точно, адже з 20 гонщиків, які фінішували в гонці, 17 в боксах побували саме двічі.
На старт гонки Баттон, Перес, Кобаясі, Ді Реста, Вернь та Де Ла Роса виїхали на більш жорстких шинах Soft, а решта пілотів стартувала на найм’якішому варіанті гуми.
Одразу після кваліфікації серед уболівальників-прихильників теорії змови розпочалися розмови на тему «як Red Bull зробити так, щоб Феттель швидко і безболісно випередив напарника, але й Марк залишався б попереду Хемілтона з Алонсо, прикриваючи тили Себу», при цьому слід додати, що добровільно Марк поступатися не збирався, а його «спритність» на старті могла дозволити не тільки Себастіану опинитися попереду.
Зрештою коли червоні вогні світлофорів згасли для Хельмута Марка і всієї про-Феттелівської частини Red Bull настало велике полегшення – Марк традиційно для себе стартував трошки повільніше ніж його напарник і в перший-другий повороти по внутрішньому радіусу протиснувся саме Себастіан. Спроба Веббера контратакувати на довгій прямій успіхом не увінчалася й австралієць залишився другим. В цей самий час Алонсо у схожому з Феттелем стилі зумів випередити Хемілтона, піднявшись на третє місце.
Ромен Грожан поводив себе як дуже слухняний хлопчик і протягом усієї гонки скаржитися на нього не було причин. Але, як-то кажуть святе місце порожнім не буває… Кобаясі, натхненний своїм подіумом в Японії, примудрився розгубити всі схвальні слова вже наприкінці довгої прямої перед третім поворотом. Будучи позаду машин Росберга (праворуч) і Баттона (ліворуч), Камуї спробував пролізти в щілину між ними, але не розрахував її ширину, і все це закінчилося потрійним контактом. Спочатку біло-синій болід зачепив заднє праве колесо McLaren, потім зрикошетив у Mercedes Росберга й остаточно добив болід Баттона, зламавши передню праву піввісь. Дженсон ще проїхав кількасот метрів і зупинився, а от Ніко проїхав ще майже коло, спинивши машину на узбіччі практично на середині довгої прямої. Кобаясі після заміни переднього крила і шин в гонку повернувся, відбув штраф у формі проїзду через піт-лейн, але у підсумку також зійшов на 17-му колі.
Феттель після старту почав поступово відриватися від напарника, але й Веббер «привозив» Алонсо десяті секунди, також вивільняючись від пресингу з боку іспанця. У цей час припаркований Mercedes Росберга спровокував дирекцію гонки тимчасово заборонити використовувати DRS на прямій до тих пір поки «срібну стрілу» не евакуювали.
В першій десятці досить скоро утворилося дві групи пілотів: в першій їхали Алонсо, Хемілтон, Масса і Ряйкконен, а в другій активну психологічну боротьбу вели Хюлькенберг, Грожан і Перес. Mercedes Шумахера досить швидко став об’єктом атак з боку Ді Рести, але Міхаель намагався тримати оборону до останнього.
Старт на шинах SuperSoft означав, що перша хвиля піт-стопів не за горами й уже на 14-му колі серед пілотів з топ-10 її відкрили Хемілтон, Хюлькенберг, Грожан і Шумахер, при чому між болідами Ніко та Ромена ледь не стався контакт – попри практично одночасний виїзд від механіків франко-швейцарець зумів краще розігнатися і уперся з заднє крило Force India, активно при цьому жестикулюючи правою рукою. На наступному колі шини змінили Веббер, Маса і Ряйкконен, а ще одним витком пізніше (на 16-му) в бокси поїхали Феттель і Алонсо. Таким чином ситуація серед лідерів змінилася несильно, от тільки Перес, який стартував на більш жорсткому Soft продовжував рух трасою і став перешкодою для більш швидких пілотів, які встигли змінити гуму. При цьому Чеко не міг сильно упиратися і поступово втрачав власні позиції.
Поведінка машини раптово почала непокоїти Хемілтона, про що британець одразу ж повідомив команду: «Я втрачаю притискну силу». З огляду на те, що шини проїхали тільки близько п’яти кіл, це навряд чи було пов’язано з їх надмірним зношенням, але Льюіс однозначно втрачав темп і вже за півтора кола його за допомогою DRS обігнав Масса. Бразилець швидко відірвався, але халепа з машиною не припинялася, а проблема в особі Ряйкконена замаячила в задніх дзеркалах британця.
Боротьба двох чемпіонів стала справжньою окрасою другого гоночного відрізка: Кімі атакував, а Льюіс відчайдушно захищався змінюючи траекторію машини так, щоб не давати можливість фіну атакувати там, де гонщику Lotus це було б найзручніше. Зрештою через кілька кіл боротьби Кімі обігнав свого суперника, але Хемілтон практично одразу зумів контратакувати і позицію повернув. Гра в кота і мишку продовжилася, але ненадовго – проблеми змусили Льіюса звернути в бокси за новими шинами досить рано, на 27-му колі. Ряйкконен же отримав чистий трек перед собою і почав надолужувати згаяний в боротьбі з McLaren час.
Гоночний темп Mercedes сьогодні був настільки поганим, що вже на 25-му колі Жан-Ерік Вернь зумів обігнати Шумахера, витіснивши німця із очкової зони. Та навіть пізніше Міхаель не міг чинити спротив більш швидкому боліду Ді Рести.
Другий заїзд за новими покришками для пілотів з топ-10 розтягнувся трохи більше ніж перший – з 32-го по 36-те коло. Останніми з боксах побували Феттель, Масса і Ряйкконен. Після цих піт-стопів Грожан таки зумів дотиснути Хюлькенберга, за яким їхав майже впритул понад 30 кіл.
Цікава ситуація на трасі склалася коли Масса практично наздогнав Алонсо і був у кроці від можливості використовувати DRS. Але бразильцю Роб Смедлі хутенько нагадав про субординацію в команді, попросивши «тримати дистанцію» і не їхати так «критично близько» до машини Фернандо. Та зрештою нічого дивного в цьому немає – командна тактика офіційно дозволена, а Феліпе боротьби за титул не веде, тому його завдання регулярно привозити очки в Кубок конструкторів та (за можливості) стерегти тили лідера команди. З чим Масса сьогодні впорався на відмінно – ще один віст бразильцю і шанс підписати новий контракт з Ferrari.
На 40-му колі стався найкращий обгін гонки – це Грожан наприкінці довгої прямої перед третім поворотом намагався обігнати Хемілтона, та британець зайняв внутрішню частину траси. Ромен пропустив апекс і вискочив за межі траси, але на наступній прямій боротьбу продовжив. За цим усім уважно спостерігав Хюлькенберг, який їхав впритул позаду. В 4-му повороті він по зовнішньому радіусу обігнав Грожана, а ще за сотню метрів у 5-му – випередив і Хемілтона, який схоже просто не чекав побачити ще когось крім пілота Lotus. Так Ніко за два повороти виграв дві позиції – вишукано, акуратно і без особливих шансів для опонентів.
От тільки проблеми Льюіса на цьому не завершилися – спочатку він поїхав на свій третій піт-стоп, відкотившись у хвіст залікової десятки, а потім сталося те, що передбачити в принципі можна було. Справа в тому, що на останній третині дистанції на виході з одного з поворотів третього сектору пошкодилась ділянка зі штучною травою та дренажною системою – практично всі пілоти в тому місці обов’язково проїжджали широко й зірвали прикріплені елементи. Випустити машину безпеки, щоб можна було все прибрати дирекція гонки не наважилася, а тому маршали жовтими прапорами попереджали про небезпеку на цій ділянці. Залишалося сподіватися, що ніхто не пошкодить свій болід і не рознесе уламки по трасі, та зрештою на останніх колах дистанції саме Хемілтон «зловив» частину цього шмаття у правий повітрозбірник, що ще більше ускладнило управління болідом, порушивши його баланс. Льюіс уже не просто змушений був відмовитися від боротьби з двома Toro Rosso за 8-9 місця, а навіть на останньому колі відбивав пресинг Переса, таки фінішувавши на десятій позиції.
В гонці лідерів і головних претендентів на титул останні 10 кіл дистанції пройшли у великій тривозі в стані Red Bull – це на машині Феттеля порушився баланс правого переднього колеса і, на думку команди, найгірший сценарій міг призвести до розбортування колеса та можливого сходу лідера гонки. Гійом Рокелен постійно просив Себастіана їхати обережно і пильнувати стан цього колеса. Їхати в бокси означало фінішувати на 4-му місці позаду Алонсо і Масси, програючи тим самим дорогоцінні очки Фернандо в чемпіонаті. Команда вірила, що все минеться і німець зможе довести свій RB8 до фінішу.
Переживання на командному мостику завершилися тільки тоді, коли Феттель перетнув фінішну лінію, вигравши свою четверту гонку в сезоні й третю поспіль. Веббер доповнив подіум командним дублем, ну а Фернандо Алонсо став третім.
Таким чином Феттель вдруге в сезоні очолює особистий залік, випереджаючи Алонсо на 6 очок, попереду ще 4 Гран Прі, на трьох з яких в Red Bull не повинно бути особливих проблем, а от що буде в американському Остіні не знає ніхто. Проте перемога Феттеля ще більше посилила букмекерів у думці, що саме німець стане чемпіоном 2012-го. Тепер ставки на Себастіана приймаються з коефіцієнтом 1,25; а на Алонсо – 4,00.
Провальний результат McLaren на тлі третього-четвертого місць Алонсо і Масси дозволив Ferrari вийти на друге місце в Кубку конструкторів, але тут боротьба ще тільки починається, от тільки йтиме вона вже за друге місце – настільки упевнено лідирують «бики».
В чемпіонаті залишається ще чотири Гран Прі, які й дадуть остаточну відповідь на питання про чемпіона. Наступна зупинка – Індія. Буде цікаво.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Кореї
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:36:28.651 |
2 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 8.231 |
2 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 13.944 |
2 |
4. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 20.168 |
2 |
5. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 36.739 |
2 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 45.301 |
2 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 54.812 |
2 |
8. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:09.589 |
2 |
9. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:11.787 |
2 |
10. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 1:19.692 |
3 |
11. |
С. Перес |
Sauber |
+ 1:20.062 |
2 |
12. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:24.448 |
2 |
13. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1:29.241 |
2 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1:34.924 |
1 |
15. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 1:36.902 |
2 |
16. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1 коло |
2 |
17. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1 коло |
2 |
18. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 1 коло |
2 |
19. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 2 кола |
2 |
20. |
Н. Картікеян |
HRT |
+ 2 кола |
1 |
Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) - 1:42.037 (54-те коло)
Не фінішували:
П. Де Ла Роса |
HRT |
17 коло |
педаль газу |
К. Кобаясі |
Sauber |
17 коло |
- |
Н. Росберг |
Mercedes |
2 коло |
- |
Дж. Баттон |
McLaren |
1 коло |
аварія/підвіска |
Загальний залік після 16-ти етапів:
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
215 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
209 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
167 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
153 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
152 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
131 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
93 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
88 |
9. |
Ф. Масса |
Ferrari |
81 |
10. |
С. Перес |
Sauber |
66 |
11. |
К. Кобаясі |
Sauber |
50 |
12. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
45 |
13. |
П. ді Реста |
Force India |
44 |
14. |
М. Шумахер |
Mercedes |
43 |
15. |
П. Мальдонадо |
Williams |
33 |
16. |
Б. Сенна |
Williams |
25 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
12 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
9 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
367 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
290 |
3. |
McLaren |
Mercedes |
284 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
255 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
136 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
116 |
7. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
89 |
8. |
Williams F1 Team |
Renault |
58 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
21 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Леннокс считает эту победу заслуженной
Промоутер отметил, что поединок Усик – Кличко нереальный
Дурня? До Шанхая и Бразилии у Макларена было 8 побед против 7 у Феррари. Если это доминирование, то... я даже не знаю, что сказать. Понятно, что Хэм по глупости, молодости, неопытности потерял титул. Но по-моему, сказать, что Макларен доминировали большая дурня, чем сказать, что машины были равны.
Плюс шпионский скандал тоже внёс свою лепту...
та не в деересі там справа, вони під машиною щось намутили.
ну от, чергова дурня. в 2007му машина макларен домінувала не менше, ніж ред бул зараз. але через власну дурість титул було програно. і якщо ти зараз кажеш, що феттель виграє чемпіонат без варіантів, намагаючись принизити його заслугу, ти насправді віддаєш належне як самому себу, так і ред бул, визнаючи маловірогідність повторення тої історії з їхнього боку.
Понятно, что Алонсо будет биться до последнего. Но если у РБ не будет никаких форс-мажоров, то Феттель будет стабильно приезжать на подиум + Марк его будет пропускать.
Осталось 100 очков и я думаю в Остине Себ оформит чемпионство.
З.І. Тут мені насамперед приклад фіналу ЛЧ-2005 перед очима стоїть. 3-0 на користь Мілана після першого тайму - матч по суті виграно, але... Так і тут - поки шанси у Алонсо залишатимуться - іспанець боротись буде до кінця.
От новых ненадёжных генераторов отказались до Абу-Даби, поэтому вряд ли стоит на них уповать.
Остаются условные "Гросжаны" , но это как-то из области фантастики. И букмекеры это подтверждают. При практически равных очках 1.25 на 4.00.
Я хоть и болею за Макларен, но больше желал бы увидеть титул в руках Нандо, чем Феттеля.
Подвійний дрс не гарантує, що безвідмовно працюватиме генератор, або що Грожана не замкне в одному з перших поворотів на старті гонки...
А с чемпионом уже всё понятно. Проиграть чемпионство с машиной образца прошлого года (только вместо выдувного диффузора, двойной ДРС) нереально.