Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 29 августа 2011, 00:03
3573
16

Спа – это всегда интересно

В увлекательной и напряженной гонке свою очередную победу одержал Себастьян Феттель

| Обновлено 29 августа 2011, 00:03
3573
16
Спа – это всегда интересно

Недаремно, ох як недаремно бельгійська траса є однією з найбільш улюблених в сезоні для всіх – гонщиків, уболівальників, журналістів. Магія швидкісного кільця робить свою справу на відмінно – в Спа ніколи не буває нудних і нецікавих гонок. Сьогодні вдень можна було переконатися в цьому в черговий раз.

Перед стартом гонки, яка за прогнозом погоди мала пройти без дощу, деякі команди влаштували чергову спробу підрихтувати регламент під власні потреби. Red Bull, McLaren і Toro Rosso (хоча чи дивує когось присутність італійської стайні в компанії зі «старшою сестрою»?) просили дозволу замінити шини, на яких Феттель, Веббер, Хемілтон і Альгерсуарі показали свої кращі кваліфікаційні результати. Це було пов’язано з тим, що з передніми покришками виникли проблеми і команди хотіли уникнути їх таким цікавим способом. FIA робити таку заміну не дозволила, тож на старт гонки вищезазначені пілоти вийшли з шинами, в надійності та витривалості яких були великі сумніви.

Себастіан Феттель спокійно зберіг лідерство і після першого повороту їхав на чолі пелотону, а от за його спиною було значно веселіше. Ніко Росберг, стартуючи п’ятим, вискочив як чортик з табакерки на друге місце і вже після Eau Rouge обійшов Феттеля. Марк Веббер традиційно для себе в цьому сезоні примудрився проспати старт і відкотився в кінець першої десятки. Феліпе Масса обігнав і Марка, і Льюіса, ставши третім. Та Бруно Сенна найбільше радів можливості стартувати не з хвоста, як минулого року, а з першої десятки, так сильно йому це сподобалося, що в першому повороті він вирішив для зменшення швидкості не гальма застосовувати, а болід Хайме Альгерсуарі. Для іспанця такий маневр став фатальним – зламане переднє крило і кріплення лівого колеса поставили жирний хрест на сподіваннях здобути гарні очки в гонці. Стюарти належним чином оцінили «старання» Бруно і нагородили бразильця проїздом по піт-лейн. Ювіляр виступів у Спа – Шумахер, після сюрпризу від команди в кваліфікації, яка завершилася для німця ледве розпочавшись, за перше коло відіграв десять позицій, але це був тільки початок великого прориву.

Потужність двигуна в Бельгії має дуже велике значення, але навіть на цій швидкій трасі без належного аеродинамічного налаштування розраховувати на високий результат тяжко, а якщо до цього додати можливість використання пілотами DRS, то втриматися попереду стає неможливо. Ніко Росберг відчув це на собі досить швидко, вже на третьому колі Феттель саме за допомогою DRS повернув собі лідерство в гонці. Ще раніше Алонсо вийшов на четверте місце в боротьбі з Хемілтоном і став наздоганяти Массу. Пілоти Скудерії настільки поринули у вир боротьби один з одним, що ледве не пропустили Льюіса, та британець зумів в жорсткій боротьбі обійти Феліпе, якого за мить до цього здолав Фернандо.

Зрештою проблеми з передніми шинами далися взнаки і ті гонщики, які побоювалися цього, змушені були робити доволі ранні піт-стопи. Першу хвилю візитів в бокси відкрили Веббер і Баттон, якому ще на першому колі пошкодили задню торцеву пластину, переднє крило та відірвали одне дзеркало. Гума у обох пілотів Red Bull непристойно швидко зносилася і Феттель двома колами пізніше напарника поїхав за новою.

Росберг, Алонсо і Хемілтон продовжили змагатися на чолі пелотону і зрештою іспанець та британець потрохи відірвалися від Ніко. Та в цей час темп Феттеля був настільки швидшим від інших, що німець дуже стрімко став наздоганяти втікачів і вже опинився за спиною четвертого боліда – Масси. Їхати на зношеному Soft не було ніякої потреби і з дев’ятого по одинадцяте кола весь квартет лідерів отримав нові покришки і відправився навздогін Феттелю.

І тут знову роль першого плану на себе взяв Хемілтон – британець так любить обганяти інших, що часом забуває, що і його можуть атакувати. Про що думав Льюіс в момент гальмування перед шиканою Les Combes на тринадцятому колі, знає тільки він. Але в цей момент на зовнішньому радіусі був Камуі Кобаясі, який все ще сподівався повернути собі втрачену перед Eau Rouge позицію. Японець їхав прямо, а британець змістився саме туди, де був біло-синій болід. Уникнути зіткнення Камуі не міг, а Льюіс… «Чесно кажучи, я не знаю, що трапилося, бо пам’ятаю тільки дуже сильний удар в стіну. Я був попереду і атакував, а потім отримав удар – так моя гонка закінчилася. Що ж, такими є гонки. Я не зміг фінішувати в багатьох Гран-прі цього року і сьогодні цей список поповнився» – слова Льюіса звучать вкрай непереконливо як для одного з найталановитіших пілотів покоління, чемпіона світу і гонщика який провів чимало гонок. Так, ситуація на перший погляд виглядає як звичайний гоночний інцидент, але його можна було уникнути. Якщо ж Хемілтон буде продовжувати не помічати на трасі інших, то сумний список його сходів буде постійно поповнюватися.

Автомобіль безпеки, який є завсідником цієї траси кілька кіл, протягом яких евакуйовували розбитий McLaren, зібрав пелотон. Цим одразу ж скористалася низка пілотів, помінявши гуму ще раз.

Коли срібний Мерседес Бернда Майландера повернувся в бокси, продовжилася активна боротьба за позиції. Феттель у важкій боротьбі зумів обігнати спочатку Веббера, потім й Алонсо за допомогою DRS і знову очолив гонку. Дженсон Баттон і Міхаель Шумахер продовжили свої прориви нагору через пелотон і досягли чималих успіхів в цьому – англієць вийшов на четверте місце, а німець на сьоме.

Розв’язка гонки обіцяла велику інтригу, адже Феттель і Алонсо повинні були взути шини Medium, Баттон Soft, а що залишилося придатного у Веббера знали тільки в команді. Як погано прогріваються твердіші покришки на червоних болідах знають усі, отже позиції Алонсо були найслабшими. Зрештою іспанець відкрив останню хвилю піт-стопів на 30-му колі, сподіваючись прогріти гуму до того часу, як конкуренти поїдуть в бокси. Та в Red Bull і McLaren вирішили не чекати і практично одразу провели свої  перевзування.

Себастіан Феттель спокійно довів гонку до переможного кінця і перервав власну серію з трьох гонок без перемог. Марк Веббер, у якого не залишилося придатного Soft’а, на більш жорстких шинах зумів обігнати Алонсо і доповнив командний тріумф дуже упевненим дублем на трасі, яка більше підходила конкурентам айстро-англійської команди.

Ну а що стосується Фернандо, то він утриматися навіть на третьому місці не зумів. Виною цьому стала, як завжди, цікава тактика Баттона, який залишив м’які шини на кінець гонки і без особливих проблем пройшов іспанця, замкнувши призову трійку Гран-прі. Дженсон зумів відіграти десять позицій за гонку – багато скажете ви, але тільки не в Спа.

Більше за Баттона змогли відіграти Пастор Мальдонадо і Міхаель Шумахер. Для венесуельця гонка стала першою в кар’єрі, в якій він набрав хоч і одне, але таке важливе для себе очко. Ну а Міхаель вдруге в сезоні, після Канади, продемонстрував, що якщо захоче, то зможе показати все на що здатен він і його машина. Обігнавши після останнього піт-стопа Сутіла, Шумахер наздогнав напарника і довго пресингував Ніко, який ніяк не хотів поступатися позицією. Що сталося насправді – ніхто в Mercedes не скаже, але Росбергу сказали економити пальне. Якщо це був подарунок Міхаелю, то дуже недоречний, він і без цієї допомоги був спроможний на прямій Kemmel, використовуючи перевагу DRS, пройти Росберга.

Короткі підсумки Гран-прі:

Red Bull

Команда вкотре продемонструвала, що вміє гнучко тактично мислити і використовувати помилки конкурентів, а також сильні сторони своїх пілотів. Феттель дуже комфортно себе почуває в умовах, коли все в гонці йде за планом і команда тримає руку на пульсі всіх подій. Перерва між гонками в Угорщині та Бельгії показала, що бики все ще залишаються найкращою командою, подолати яку можна або хитрістю, або за допомогою сприятливих обставин. Єдине питання, яке залишається, адресоване Марку, та він і сам, схоже, не знає на нього відповіді – коли він перестане провалювати старти. Якби не це, боротьба за перемогу між пілотами команди могла бути більш гарячою, а так Феттель знову обійшовся відносно малою кров’ю. Хоча назвати перемогу Себастіана легкою не можна.

McLaren

Помилки одного пілота сьогодні і команди вчора в роботі з Баттоном призвели до того, що максимум, який англійці змогли витиснути на цій прекрасній трасі, є тільки третє місце. Відмінна тактика, при якій Дженсон мав можливість закінчити гонку на комплекті м’яких шин дозволила піднятися на подіум, але це зовсім не те на що розраховувала команда до початку уїк-енду. Льюіс Хемілтон, подивившись повтор власного зіткнення з Кобаясі, визнав свою вину, але очок у британця від того більше не стало…

Ferrari

Четверта позиція Алонсо і восьма Масси – поганий результат для Скудерії. І якщо у випадку з бразильцем сталася непередбачувана неприємність – він проколов колесо і змушений був повторно заїжджати в бокси за жорсткими шинами, то гонка Алонсо була програна тактично. Команда дуже пізно відреагувала на швидкий темп Феттеля після першої зупинки і тримала Фернандо довго на поношених шинах. Та й Баттону програли тактично – протистояти англійцю на повільнішій гумі було неможливо і боротьба за перемогу завершилася тим, що навіть на подіум іспанець не потрапив.

Mercedes

Для німецької команди результат просто чудовий – дев’ятнадцять відіграних місць Шумахером говорять краще будь-яких слів! Команда випередила усіх, хто об’єктивно слабше і навіть змогла скористатися проблемами Масси. За таких результатів боротьби з Lotus Renault в сезоні просто не буде – команди вже зараз знаходяться на різних рівнях.

Force India

Досить передбачувано для команди, що в Спа має свій найкращий результат в історії. Якби не помилка в кваліфікації з Полом ді Рестою, то результат міг би бути кращим. Так що певне розчарування команда пережила, але боротьба з Sauber стає тільки гострішою.

Lotus Renault

Віталій Петров виступив добре: стабільно набирати очки – саме те, чого вимагає від нього команда. От тільки цього буде недостатньо в боротьбі за четверте місце. Схоже, що команда це зрозуміла раніше і тепер вирішила обкатати Бруно Сенну коштом його спонсорів. Оцінювати гонку бразильця нескладно – гарячковий таран Альгерсуарі в першому повороті – все чим він запам’ятався. А найдивніше тут те, що команда на прогрів очному колі попереджала Бруно про необхідність розігріти гальма, які будуть дуже потрібними йому в першому повороті.

Williams

Третій фініш в очках для команди і перший для Мальдонадо. Для команди цього замало, для Пастора може й ні. Символічним є те, що він зумів набрати очко в гонці, яку через аварію не закінчив Хемілтон. Пам’ятаєте як траекторії цих пілотів перетнулися в Монако, де венесуелець їхав на дуже добрий результат? Містика якась або просто спів падіння, але для пілота це чудовий результат. От тільки команда все-одно нікуди зі свого дев’ятого місця не зрушить.

За два тижні на нас чекає Національний автодром в королівському парку Монци – там буде значно швидше і, сподіваюся, не менш цікаво ніж сьогодні!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран-прі Бельгії. Фінішний протокол:

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:26:44.893

3

2.

М. Веббер

Red Bull

+ 3.741

2

3.

Дж. Баттон

McLaren

+ 9.669

3

4.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 13.022

2

5.

М. Шумахер

Mercedes

+ 47.464

3

6.

Н. Росберг

Mercedes

+ 48.674

2

7.

А. Сутіл

Force India

+ 59.713

2

8.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1:06.076

3

9.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1:11.917

2

10.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1:17.615

2

11.

П. ді Реста

Force India

+ 1:23.994

2

12.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1:31.976

2

13.

Б. Сенна

Lotus Renault

+ 1:32.985

3

14.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 1 коло

2

15.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 1 коло

3

16.

Р. Баррікелло

Williams

+ 1 коло

3

17.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 1 коло

2

18.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 1 коло

4

19.

В. Ліуцци

HRT

+ 1 коло

2

Найшвидше коло: Марк Веббер (Red Bull) – 1:49.883 (33-те коло)

Не фінішували:

С. Перес

Sauber

27 коло

 

Д. Рікьярдо

HRT

13 коло

 

Л. Хемілтон

McLaren

12 коло

аварія

С. Буемі

Toro Rosso

6 коло

 

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

1 коло

аварія

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

259

2

М.Веббер

Red Bull Racing

167

3

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

157

4

Д.Баттон

McLaren

149

5

Л.Хемілтон

McLaren

146

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

74

7

Н.Росберг

Mercedes GP

56

8

М.Шумахер

Mercedes GP

42

9

В.Петров

Renault Lotus GP

34

10

Н.Хайдфельд

Renault Lotus GP

34

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

27

12

А.Сутіл

Force India

24

13

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

12

14

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

10

15

С.Перес

Sauber F1 Team

8

16

П.ді Реста

Force India

8

17

Р. Баррікелло

Williams

4

18

П. Мальдонадо

Williams

1

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

426

2

McLaren

Mercedes

295

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

231

4

Mercedes GP

Mercedes

98

5

Renault Lotus GP

Renault

68

6

Sauber F1 Team

Ferrari

35

7

Force India

Mercedes

32

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

22

9

AT&T Williams

Cosworth

5

 Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 16
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
порівняй з МР4-4 (1988)
передні крила мені не сподобалися одразу як їх ввели...
hybrid
якщо те саме буде наступного року, то я з тобою. будемо сподіватися, що поки винний брак досвіду.
тут же ще такий прикол, що на це все наклались шини і вже завдяки ним значно більше обгонів на рівному місці а з таким дрс, як на згаданих трасах, то вже зашкалює.
з іншого боку коли обгони неможливі в принципі, тобто коли зовсім не треба бути монстром захисної їзди, щоб залишитись попереду, теж якось неправильно. хз
нехай он краще приберуть ці тракторні крила. теж же колись вводили, щоб обгони полегшити, а як подивишся на макларен 98го року і порівняєш з сучасними одоробалами, зло бере
Hassassin
ну не знаю, що було з дрс в Китаї, Туреччині та Бельгії - це за межами добра. Так не можна робити, слід вкоротити там протяжність ділянки на якій можна відкривати крило, інакше тактика, яку час від часу демонструє Росберг (пропустити конкурента перед засічкою часу і в зоні дії дрс повернути собі позицію) почне користуватися великим успіхом.
Марк: це (2 медіума) не завадило йому фінішувати доволі близько від напарника.
шини: ризик себе виправдав, отже молодці, але й проблеми самі собі придумали, так що 50-50
ЛХ: думаю, що Баттона він би випередив, хоча ніхто не знає достеменно...
hybrid
дрс: то шо було вчора - це, звісно, маразм повний. щодо системи в принципі, то я скоріше проти чим за, але готовий подивитися на неї наступного року, коли фіа матиме по кожній трасі досвід, перед тим як скласти остаточну думку. допускаю варіант, коли за правильного, відповідного трасі, застосування і в купі з керс вона може перетворитися на справді цікаву тактичну штуку, диференціатор хороших пілотів і дуже хороших.
веббер: думаю, не все так просто. анті-сталл. хєр його знає, чи може пілот це спровокувати, чи тупо помилка софта. поки я сам не спробую хоч пару раз стартувати в боліді ф1, краще мовчатиму але тенденція на ліце, звісно.
щодо посперечатись за перемогу, не думаю, 2 медіума не дали б скоріш за все.
підвіска: так, я саме про це і кажу. вони розуміли, що за нормальних умов скоріше всього програють макларенам і вирішили ризикнути. в результаті поул, але ціною гуми. і от за таких умов перемогти, коли треба бути швидким, але не заїжджати 5 раз в бокси, - дуже круто. на порівняння, як я вже казав, темп хемілтона на початку гонки.
а от канючити перед стартом - то справді нагло
хемілтон: здається мені, що ні перемоги, ні подіуму у нього в цій гонці не було б, скоріше за все програв би баттону. з усім іншим і так ясно, генетика.
Hassassin
ОК. Почнемо з "коригування" - відкрий орфографічний словник і побачиш що є два варіанти написання цього слова як через Е, так і через И. От візьми словник і перевір.
Ну і по суті:
Проблеми з шинами стали наслідком налаштування підвіски, а отже винна в цьому команда, частиною якої є Себ. Піреллі попереджали, що такий кут встановлення коліс - нерекомендований. Сюди слід додати ще й відсутність сухих практик і неможливість зібрати достовірну інфу щодо поведінки шин. Так що геморой з шинами всі набули собі самостійно, а потім хотіли їх поміняти, щоб стартувати нормально - хитропопість неймовірна, попри те що гуму замінили б усім 10 пілотам які пройшли до К3.
Машина безпеки теж дуже допомогла, бо Алонсо не зміг відірватися на вільній трасі, а бики його дуже легко наздогнали.
Що стосується вершника без голови - він як завжди увімнкнув "режим Бога" і їхав так ніби нікого більше немає, а з огляду на його позицію на трасі і темп машини, він був би ледь не головним конкурентом биків в боротьбі за перемогу, а так черговий пшик і як завжди по гарячих слідах виправдовувався так буцімто не він, а в нього в'їхали, потім в твіттері перепросив у Камуі, але це не перший і, на жаль, я певен на 1000%, не останній перфоманс ЛХ. Наступна Монца - два попередні роки - дві видовищні аварії, спочатку на останньому, потім на першому ж колі - чого чекати на цей раз навіть не знаю. Та і він, схоже, сам не знає що робитиме наступної миті.
Вертаємось до переможців - один конкурент самоліквідувався, іншого команда шикарно кинула в квалі, червоні їхали через неможу - ось і весь рецепт. Використати помилки інших і не наробити власних. Себ молодець, після попередніх гонок, де він відверто не хотів ризикувати з обгонами, вчора не боявся і не тільки за допомогою сраного ДРС.
До речі, як тобі драг редакшн систем? Мені не подобається, особливо там, де і без неї обганяти можна.
І останнє - Веббер та його старти - доколє? Йому цікаво самому не набридло - міг би посперечатись за перемогу, якби не прокакав старт.
hybrid
ти б оце написав дурню якусь, я б прокоментував, шо херня, ти б відповів, шо сам ідіот, був би екшен так нє, читаєш оце ті огляди, а нема за шо і наїхати, хіба за "підрихтувати", "коригувати" етц. ;)
ок, давай трошки по темі. по-моєму, за цю гонку треба віддати належне феттелю. якось поза кадром пройшли ті всі проблеми з колесами після кваліфікації, а завдяки дублю ред-бул все виглядає так, ніби інших варіантів і не було, самовозка там і всьо такоє. насправді ж це була дуже складна перемога і зовсім не малою кров"ю, і зовсім не лише завдяки тактиці. у того ж хемілтона, здавалося б, було значно менше проблем перед стартом, а темп підтримувати взагалі не міг.
Hassassin
У Баттона - витримав би.
Hassassin
Тут давно не було нікого, хто хоче нормально обговорити події не тільки гоночні, а й довколагоночні... але якщо нічого не писати взагалі, то точно не буде нікого.
hybrid
здавалося б, легендарна траса, цікава гонка, а обговорити на цьому сайті немає з ким. хоч пиши тей комент, хоч нє...
justhateme
софт бы не выдержал 15 кругов
hustle92
Всё,борьюа за чемпионство фактически окончена(
paladin5
Хоть и болею за МкЛарен, но так Хему надо - совсем уже обезбашенно езить стал, позорная ошибка.
Dc.Kurt
А Баттону потрібно було міняти гуму на 5 кіл раніше.
justhateme
Де там тот умник, что рассказывал насколько великолепны макларены?
Shur87
+1 )) Шуми молодец!
Бог
СПАсибо за гонку! Хэм - довбень!