Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Чемпионат Европы
|
4531
10

СУРКІС: «У житті немає безвиході, лише безвідповідальність»

Докази управлінської невідповідності міських чиновників, які тепер махають кулаками після бою

СУРКІС: «У житті немає безвиході, лише безвідповідальність»

Як уже повідомлялося, Федерація футболу України отримала копії документів зі штаб-квартири УЄФА, у яких міститься офіційна позиція президента Європейського футбольного союзу Мішеля Платіні щодо логіки подальшого просування процесу підготовки до Євро-2012 у містах, визначених на засіданні виконкому УЄФА 12-13 травня у Бухаресті. Оприлюдненню їх було присвячено прес-конференцію президента ФФУ Григорія Суркіса, що відбулася у вівторок, 19 травня, у Будинку футболу.

У пакеті отриманих документів, сказав, відкриваючи прес-конференцію Григорій Суркіс, зокрема, містяться: офіційна заява Виконавчого комітету УЄФА; лист Президенту, Прем’єр-міністру, Голові Верховної Ради України; лист від УЄФА Федерації футболу України та віце-прем’єр-міністру України; лист від УЄФА меру Донецька; лист від УЄФА меру Харкова; лист від УЄФА меру Києва; лист від УЄФА меру Львова; лист від УЄФА меру Одеси; лист від УЄФА меру Дніпропетровська.

«В інтересах прискорення процесу роботи української сторони над помилками в рамках підготовки до Євро-2012, — сказав президент ФФУ, — вважаю своїм обов’язком обнародувати ці матеріали в повному обсязі. Сьогодні вони розміщені на офіційному сайті ФФУ, отже, є загальнодоступними. У кожному з листів президент УЄФА в коректній, поважній формі інформує адресатів про прийняті виконкомом рішення, про те, які конкретно вимоги висуваються на найближчі півроку перед чотирма українськими містами, котрі залишилися у списку найбільш вірогідних претендентів на участь у проведенні турніру.

«Звертаюся, — наголосив президент ФФУ, — до представників ЗМІ з переконливим проханням: донести цю інформацію до громадськості з найменшими викривленнями її оригінального змісту. Оскільки своїми безвідповідальними заявами деякі офіційні особи Дніпропетровська й Одеси свідомо дезорієнтують широку громадську думку, завдаючи при цьому відчутного удару по репутації країни в очах УЄФА і міжнародної спільноти». Г.Суркіс зачитав уривок із листа пана Платіні меру Дніпропетровська: «Ми хочемо подякувати Вам та Вашим колегам за Вашу особисту участь та працю у рамках підготовки до УЄФА ЄВРО 2012™ до сьогоднішнього моменту, а також за всі ваші зусилля та важку роботу. На жаль, ми мусили прийняти це важке рішення, проте ми віримо, що Ви продовжуватимете підтримувати проведення турніру Євро-2012». Аналогічна позиція висловлена і в листі, котрий надійшов пану Гурвіцу, меру Одеси.

«А що президент УЄФА отримав у відповідь? Якщо відверто, я був просто вражений, — сказав Г. Суркіс, — тим, як поводяться представники Одеси й Дніпропетровська. Мішель Платіні фактично не сумнівався в тому, що ці два міста й надалі демонструватимуть відданність турнірові так само, як це було на етапі відстоювання Україною права на проведення Євро-2012. Одначе в нас усе – навпаки, все — шкереберть…»

У цьому зв’язку президент ФФУ нагадав, що з самого початку на чотири місця в прохідному списку УЄФА претендувало шість українських міст. І до прийняття рішення в Бухаресті принцип змагальності між усіма кандидатами за право прийняти турнір був збережений публічно й максимально демократично. ФФУ забезпечила рівні можливості всім містам для презентації їхнього потенціалу перед високим журі, яке, до речі, володіє ексклюзивним правом на винесення будь-якого вердикту стосовно участі, так само як і не участі будь-кого в своїх проектах. «Це, — наголосив Г. Суркіс, — невід’ємне право УЄФА — господаря фінальних турнірів Чемпіонату Європи — не підлягає оскарженню, тому що приймається колегіально, у відповідності з правилами, визначеними самою європейською асоціацією».

Усе це було обумовлено в угодах між УЄФА і кожним із учасників змагання за право приймати турнір іще на етапі тендерної боротьби. А після перемоги українсько-польської заявки в Кардіффі ці чіткі умови набули юридичної сили. «Тому, — зауважив Г.Суркіс, — мені незрозуміла публічна істерика в чиновницьких кабінетах Дніпропетровська й Одеси, в силу об’єктивних обставин виключених із списку приймаючих територій».

Вернімося ще раз дещо в минуле. На засіданні виконкому УЄФА, котре проходило в Бордо 25-26 вересня 2008 року, де меншою мірою Польщі, а більшою — Україні, були пред’явлені, вживаючи футбольну термінологію, жовті картки. «Я зі стопроцентною гарантією, — зазначив Г. Суркіс, — стверджую, що, якби в мене, як у члена виконкому УЄФА, не було можливості лобіювати всередині асоціації інтереси нашої держави, криза довіри накрила б Україну вже тоді. Вже тоді високе журі визначило перед українською стороною конкретні завдання, поставивши вимогу, щоб ми до травня 2009 року виправили ситуацію».

Всі, мабуть, пам’ятають, нагадав Г.Суркіс, що Мішель Платіні на прес-конференції після засідання виконкому в Бухаресті, уточнив, що УЄФА не виключає можливості не паритетного розподілу приймаючих міст між країнами. Тобто він не виключив, що в проекті буде задіяно менш, ніж вісім міст, і що Польща – ніяк не Україна — буде представлена великою кількістю міст. Платіні, нагадав президент ФФУ, чітко і ясно дав зрозуміти, що ексклюзивними правами на рішення цього питання володіє УЄФА.

По суті, ми отримали попередження і обмежений час на виправлення помилок. Однак деякі керівники територій вважали, що в них необмежений час для роботи над своїми упущеннями, виправлення негараздів, на які вказав УЄФА. Звідси – такий невтішний результат.

«Треба, — наголосив Г. Суркіс, — уміти програвати, не втрачаючи гідності. Натомість дніпропетровські та одеські високопосадовці опустилися до примітивного перекручення очевидних фактів і огульного шельмування непричетних до їхньої поразки суб’єктів підготовки до Євро-2012. Ніби винні всі навкруги — Президент, прем’єр-міністр. І, зрозуміла річ, винен Суркіс – президент приймаючої асоціації, який, буцімто, на думку керівництва міст, що програли, перемістив свої інтереси з Дніпропетровська до Харкова».

«Оскільки, — зауважив Г.Суркіс, — у цьому «чорному» списку є й моє ім’я, заявляю, що не збираюся ні перед ким виправдовуватися. Вся хроніка діяльності президента ФФУ в проекті-2012 відображена в моїх публічних заявах, виступах, інтерв’ю, коментарях, котрі розміщені на офіційному сайті Федерації футболу. Вся моя робота проходить на ваших очах. Я ніколи не ховався від ЗМІ і завжди готовий представити широкомасштабну інформацію, щоби ви повною мірою володіли предметом стосовно підготовки до Євро-2012. Крім того, можна звернутися до стенограм засідань Координаційної ради й Оргкомітету, щоб зрозуміти, які саме принципи відстоював Григорій Суркіс перед вищим керівництвом країни впродовж уже більш як дворічного періоду підготовки до турніру. Зокрема — й по факту приватизації Дніпропетровського цілісного майнового комплексу «ДніпроАвіа».

Що ж, можна зрозуміти й вибачити стан деяких керівників міст, що програли і перебувають у стані емоційного шоку. Всі ми люди… Водночас я вражений тим, наскільки перекручуються всі ці події. Я, підкреслив Г. Суркіс, не вважав за необхідне говорити про це на прес-конференції в Укрінформі після повернення з Бухареста. Бачачи розпач на обличчі пана Куліченка (разом із представниками регіональної федерації він летів зі мною в одному літаку), я сказав йому: «Іване Івновичу, життя на цьому не закінчується. На Вашому місці я сконцентрував би всі можливості й можливості регіональної еліти для того, щоб продавити своє рішення, зв’язане з приватизацією, і рішення з майновим спором по «ДніпроАвіа».

Голова ФФУ наголосив, що нині слід використати свої можливості, перестати базікати, засукавши рукава, черговий раз підтвердити дніпропетровським, а в рівній мірі - й одеським жителям, що їхній вибір мера повною мірою відповідає знаку якості й стандарту поведінки, етики, моральності, патріотичності по відношенню не лише до міста, а й до всієї країни. У житті не буває безвиході, є лише безвідповідальність.

«А ці ридання нагадують у прямому й переносному смислі нашу дійсність. У мене згоріла хата, давайте спалимо хату і в сусіда разом із корівником» — сказав Г. Суркіс.

Звертаючись до журналістів, він підкреслив: «Хочу, щоб ви мене правильно зрозуміли. Завивання про те, що, буцімто, сьогодні винні всі, я не сприймаю. Скажімо, губернатор Дніпропетровщини Віктор Бондар більше вхожий до Секретаріату Президента, ніж, наприклад, Суркіс, і, можливо, навіть прем’єр-міністр. Питання, пов’язане з аеропортом, перебувало цілком у компетенції тих осіб, які цей момент повною мірою, даруйте, «профукали». Однак я категорично не приймаю поширення відвертої брехні, не кажучи вже про образу особистості. Хочу попередити деякі «всеїдні» ЗМІ, що як громадянин буду безкомпромісно захищати свої честь і гідність у суді від будь-яких брутальних, принизливих оціночних суджень».

Далі, сказав президент ФФУ, дозвольте перейти до документальної бази, яка не лишає каменя на камені від жалісливих причитань ображених дніпропетровських і одеських чиновників. Насправді — вони не виконали взятих перед УЄФА зобов’язань, а тому і втратили право на проведення турніру в своїх містах. «Якщо сьогодні мер Дніпропетровська, — вважає Г. Суркіс, — передусім піклується про свій імідж і рейтинг, який упав, це не має стати проблемою для всієї країни і ФФУ. Ось конкретні докази управлінської невідповідності міських чиновників, які тепер махають кулаками після бою».

Г. Суркіс зупинився на проблемі дніпропетровського стадіону. Дехто заявляє, що керівник ФФУ, використавши прапор будівництва дніпропетровського стадіону, отримав для України право на проведення Євро-2012. Це — безпрецедентна брехня. Можна просто порівняти дати. 18 квітня ми виграли тендер, а стадіон було здано в експлуатацію у вересні 2008-го. Звичайно, я міг говорити, що в Донецьку й Дніпропетровську споруджуються стадіони, та все це не означало, що я будую стратегію тендерної кампанії виключно на факті зведення однієї арени.

На сьогодні стадіон не відповідає вимогам УЄФА для проведення матчів ЄВРО-2012. «Підкреслюю, — сказав Г. Суркіс, — я посилаюся виключно на звіти експертів. На жаль, навіть подане в УЄФА завдання на проектування не передбачало відповідності нового стадіону категорії «Еліт» і можливості виконання вимог УЄФА на період проведення Євро-2012».

Аналіз існуючих невідповідностей з боку експертної комісії УЄФА засвідчив, що для виконання вимог УЄФА будуть необхідні значні конструктивні зміни. Зокрема, це стосується організації доступу й виходу зі стадіону (збільшення втричі кількості турникетів, встановлення повно- ростових турникетів), створення необхідних умов для роботи представників медіа, істотне збільшення кількості сидінь на стадіоні (що, в свою чергу, викличе необхідність розширення або збільшення евакуаційних виходів) тощо.

Іншими словами, стадіон стандарту УЄФА Євро-2012 повинен мати як мінімум 30 тисяч місць однакового рівня комфортності, з яких відкривається однаковий огляд. Дніпропетровці пропонували замінити сидіння менш широкими і, таким чином, зробити так, щоб стадіон замість 30 тисяч брутто, мав 30 тисяч нетто. Але це — не той формат, в якому УЄФА був би готовим приймати стадіон. Якщо активно простежити логіку й динаміку всіх експертних оцінок, буде зрозуміло, що УЄФА з самого початку вважав неможливим допустити до змагань одеську й дніпропетровську арени. Враховуючи той обсяг робіт, котрий треба виконати, експерти УЄФА скептично оцінювали можливість реалізації таких масштабних змін, — сказав Г.Суркіс.
Водночас, на переконання очільника ФФУ, проектна команда не представила конкретне проектне рішення по приведенню стадіону до вимог УЄФА на період ЄВРО-2012, не визначила замовника, виконавця і термінів виконання таких робіт, не давши, таким чином, предметної відповіді на зауваження УЄФА. Нарешті, попри те, що стадіон введено в експлуатацію у вересні 2008 року, до цього часу не розроблено план управління стадіоном і не створено професійну управлінську структуру, як це необхідно для акредитації стадіону згідно з вимогами категорії «Еліт».

Президент ФФУ, член виконкому УЄФА Г.Суркіс зупинився на проблемі одеського стадіону. Він, зокрема, відзначив, що в ході моніторингу реалізації проекту експерти УЄФА неодноразово звертали увагу на чисельні ризики його несвоєчасної реалізації, які виникали й продовжують виникати.Тривалий час проект фактично не рухався через відсутність альтернативного стадіону для ігор ФК «Чорноморець» у чемпіонаті України. Уявляєте, ФК «Чорноморець» проводить реконструкцію стадіону, а команда вищої ліги грає на фактично зруйнованій арені. І до приїзду в лютому генерального секретаря УЄФА Девіда Тейлора, віце-прем’єра Івана Васюника і Григорія Суркіса, зустрічі в кабінеті Е.Гурвіца, проблема, пов’язана з передачею в оренду комунального стадіону «Спартак», ніяк не вирішувалася. «Лише через кілька днів після нашого від’їзду, — сказав Г. Суркіс, — було підписано відповідне розпрядження мера. Прямо-таки подарунок зробили Тейлору, Суркісу і Васюнику!»

Також, попри представлені раніше фінансові гарантії забезпечення повного фінансування проекту з приватних коштів, нинішнього року представники Одеси звернулися до уряду за фінансовою підтримкою, змусивши експертів УЄФА серйозно засумніватися в наявності у інвестора достатніх грошей для спорудження стадіону. Тим більше, що не маючи на руках проектно-кошторисної документації стадії «Проект», замовник не може впевнено оцінити потрібний обсяг фінансування.

За умов постійної невизначеності й суперечливої інформації, котра подавалася в рамках регулярної звітності, особливе занепоєння експертів УЄФА викликала відсутність у проектної команди досвіду управління будівництвом стадіонів. У зв’язку з цим експертна комісія неодноразово акцентувала увагу на необхідності залучення в якості представника замовника професійної компанії або ж індивідуальних спеціалістів із належним досвідом реалізації таких проектів. Кілька разів представники одеської команди заявляли про те, що практично вирішили це питання, але, на жаль, так і не змогли виконати свої обіцянки, — констатував Г.Суркіс. Таким чином, з одного боку, презентувавши цікавий і гідно оцінений УЄФА проект нового стадіону, одесити, на превеликий жаль, так і не змогли переконати членів виконкому УЄФА в його успішній і своєчасній реалізації.

Аналізуючи проблему розміщення, Г.Суркіс, зокрема, відзначив, що через складну економічну ситуацію в Україні, основними ризиком в Одесі є неспроможність вчасно реалізувати готельні проекти — до 1 січня 2012 року. За розрахунками експертів УЄФА лише 25 відсотків готельних номерів були враховані у зв’язку з введенням у експлуатацію більшості об’єктів наприкінці 2011 року. Зокрема, в Одесі не вистачає близько 40 відсотків номерів категорії п’ять зірок.

В якості запасного плану для забезпечення цільових груп УЄФА чотири-п’ятизірковими готельними номерами, місто запропонувало використання високоякісних круїзних лайнерів. На жаль, міська влада не змогла запропонувати чітку економічну модель фрахтування круїзних суден, намагаючись перекласти фінансові ризики на УЄФА, що вступає у протиріччя з форматом проведення турніру.

Г.Суркіс, аналізуючи проблему розміщення в Дніпропетровську, наголосив на тому, що, враховуючи ризики, пов’язані з пізнім введенням у експлуатацію готелів категорії чотири-пяти зірок, згідно аналізу експертів УЄФА інфраструктура Дніпропетровська, Запоріжжя, інших міст-супутників станом на 1 січня 2012 зможе забезпечити всього лишен 45 відсотків від необхідної для цільових груп УЄФА кількості номерів.

Він також відзначив, що місто не запропонувало ефективної моделі транспортного забезпечення великої кількості ВІП-гостей із готелів, які розміщені в Запоріжжі та інших містах. В якості резервного плану було запропоновано використання річкових лайнерів. Одначе міська влада не змогла запропонувати чіткої економічної моделі фрахтування таких суден, намагаючись «поділитися» фінансовими ризиками з УЄФА.

Г. Суркіс детально зупинився на проблемі спорудження аеропортів у Дніпропетровську й Одесі. Що стосується дніпропетровського летовища, то було заплановано здійснити реконструкцію злітно-посадкової смуги, інших робіт на суму майже 150 млн. доларів США. Передбачалося провести реконструкцію існуючого терміналу та спорудити новий із загальною пропускною спроможністю 1000 пасажирів на добу, на що планувалося витратити майже 100 млн. доларів.

Незважаючи на це, підкреслив Г. Суркіс, ФФУ впродовж двох років неодноразово зверталася в усі державні установи, зокрема – і в РНБО, до Президента (існувала заборона РНБО на приватизацію цілісного майнового комплексу), які могли б розблокувати ситуацію з визначенням статусу аеропорту, але це не дало бажаних результатів. І лише в березні 2009 р. завдяки зусиллям центральних органів влади і ФФУ питання було вирішено і зараз документи знаходяться в Фонді держмайна. Чи міг УЄФА повірити, що аеропорт буде здано в конкретні строки за таких обставин? «Однозначно – ні!» — вважає президент ФФУ.

Ще один цікавий момент. Пан Куліченко говорить, що прем’єр-міністр, віце-прем’єр і ФФУ винні в тому, що держфінансування львівського аеропорту було підтверджено, а дніпропетровського — ні. Питання навіть по суті не може так ставитися. Адже дніпропетровський аеропорт, перебуваючи нині в державній власності, є предметом суперечки, предметом застави в Приватбанку. Певен, коли б питання про приватизацію аеропорту було своєчасно розблоковано, пан Коломойський стопроцентно фінансував би цей аеропорт. Але «батьки» міста — пан Куліченко й пан Бондар — повинні були цю прес-конференцію провести раніше — хоча б півроку чи рік тому. А вони прийшли до тями лише тоді, коли клюнув півень…

Боротися за свій рейтинг, що похитнувся, треба не такими способами, поширюючи брехню, перекручуючи факти, завдаючи величезної шкоди містам, які продовжують брати участь у змаганні за право вибороти турнір. Об’єктивно — Іван Куліченко, при всій своїй зацікавленості в Євро-2012, не зміг організувати процес підготовки в своєму місті. Більше того, в Бухарест він летів не для того, щоб висловити свої аргументи на користь Дніпропетровська, який не виконав свої зобов’язання в строк. А для того, щоб переконати членів виконкому відтягнути вирішальне рішення ще на півроку, на грудень.

Якщо говорити про ситуацію сьогодні, то жоден проект по реконструкції аеродрому і терміналу ще не замовлений, джерела фінансування відсутні, а статус аеропорту – не визначений. Запропоновані міністерством транспорту і зв’язку допоміжні аеропорти Запоріжжя й Кривого Рогу також потребують великого обсягу робіт, які поки що не розпочаті. Згідно висновків експертів УЄФА, — зазначив Г.Суркіс, — якщо розпочати роботи у вересні-жовтні нинішнього року, існує дуже мала вірогідність завершення цих робіт до початку Євро-2012.

Аналогічна ситуація й зі спорудженням аеропорту в Одесі. Для його підготовки треба було провести будівництво і реконструкцію аеродромного комплексу. До речі, прем’єр-міністр неодноразово в моїй присутності, — розповів Г.Суркіс, — пропонувала представникам одеської влади передати цілісний майновий комплекс, що перебуває на балансі комунальної влади, в державну власність. Для цього виділялося 360 млн. грн. Одначе власник аеропорту в особі керівництва міста відмовився від такої перспективи і гарантував виконання робіт за рахунок інвестора. В результаті інвестора було визначено лише в лютому 2009 року, однак угода між власником і інвестором не підписана до цього часу, проекти реконструкції й будівництва об’єктів аеропорту не замовлені, джерела фінансування не підтверджені. Як результат — експерти УЄФА присвоїли проекту реконструкції аеропорту Одеси червоний (високий) ступінь ризику.

Президент ФФУ детально проаналізував проблеми, що склалися в транспортному обслуговуванні Дніпропетровська й Одеси. Обидва міста віддалені від європейських столиць, які виступають транспортними хабами — Відня, Берліна й Москви. Час сполучення Дніпропетровська й Одеси з ними перевищує 24 години. Це, а також низький рівень розвитку інфраструктури автошляхового й залізничного сполучення, ускладнює їхню доступність наземним транспортом. Отож невтішні висновки, зроблені експертами УЄФА, лягли вже в основу рішень, що були обнародувані в Бухаресті 12-13 травня ц.р.

Президент УЄФА Мішель Платіні у листі-зверненні до Президента, Голови Верховної Ради та Прем’єр-Міністра поділився з керівниками України своїм баченням подальшої роботи (як відомо, результати її буде підсумовано УЄФА 30 листопада ц.р.). «Для забезпечення того, — підкреслюється в листі президента УЄФА, — що в грудні 2009 року виконавчий комітет УЄФА підтвердить Донецьк, Харків та Львів в якості приймаючих міст УЄФА ЄВРО 2012™, а Київ − у якості приймаючого міста фінального матчу УЄФА ЄВРО 2012™, ми люб’язно просимо Вас зробити все можливе, аби гарантувати, що ці міста нададуть УЄФА достатні докази того, що умови, які докладно викладені в листах, що додаються, стосовно проведення відповідних матчів УЄФА ЄВРО 2012™ вже виконані або будуть виконані. Неспроможність щодо їх виконання, на жаль, змусила б УЄФА відмовитися від відповідного міста (або міст) в якості потенційного приймаючого міста (або міст) УЄФА ЄВРО 2012™ і, як наслідок, поставило б під загрозу можливий паритет між двома приймаючими країнами».

Григорій Суркіс під час прес-конференції детально зупинився на поставлених УЄФА завданнях. Природньо, свій аналіз він розпочав зі стану справ у столиці України. Адже фінальний акорд Євро-2012, як наголосив президент ФФУ, має прозвучати в Києві, і для цього треба вирішити цілий комплекс питань. Попри непоганий рівень готовності міста, в ньому й досі неврегульовані певні проблеми, зокрема — майнові суперечності.

Так, для проведення фінального матчу в Києві необхідно завершити реконструкцію НСК «Олімпійський» за графіком, і не пізніше 31 серпня 2009 р. надати достатні докази того, що проблеми, зазначені в доповідях УЄФА щодо огляду проекту стадіону, будуть вирішені.

Член виконкому УЄФА, президент ФФУ окремо зупинився на питанні територій, прилеглих до НСК «Олімпійський». За його словами, дві ділянки, на яких мають проводитися роботи зі створення зон гостинності, а це — 45 тисяч квадратних метрів, перебувають у власності двох приватних компаній. При цьому, за вимогами УЄФА, на цих ділянках проводитимуться активні підготовчі роботи, на які треба спрямувати фінансування.

Проблемними, за словами Григорія Суркіса, є й виходи зі стадіону, зокрема на вулицю Димитрова, де забудовник споруджуєує житловий комплекс і має звільнити 12-метровий прохід для відвідувачів стадіону. Те ж саме стосується виходів зі стадіону через «Київську фортецю».

«Замість 37 гектарів землі, — наголосив Г.Суркіс, — у розпорядженні центрального ядра «Олімпійського» — близько 18. Зрозуміло, що необхідно терміново у Верховній Раді прийняти законопроект про процедуру відведення земель під суспільно значимі потреби. Він буде розглядатися наступного тижня. Ось тоді й побачимо патріотичність нашого парламенту».

Г. Суркіс детально охарактеризував стан реконструкції аеропорту в Борисполі. Наріжним каменем у здійсненні цього проекту стало будівництво терміналу «D» Київського міжнародного аеропорту. Не пізніше 31 липня 2009 року міська влада Києва та оператор Київського міжнародного аеропорту мають надати УЄФА письмові гарантії того, що всі необхідні споруди та інфраструктура терміналу «D» будуть готові до квітня 2011 року. Пропускна спроможність аеропорту «Бориспіль», за вимогами УЄФА, має становити 41,5 тис. пасажирів у день. Пом’якшити цю вимогу може введення процедури полегшення прикордонного контролю. «За рахунок пришвидшення проходження прикордонного контролю ми можемо досягти збільшення потужностей як існуючих терміналів, так і тих, що будуються» — зазначив президент ФФУ.
Також не пізніше 31 жовтня 2009 року необхідно надати УЄФА низку проектів тимчасових терміналів, якщо такі будуватимуться. А крім того — отримати всі необхідні гарантії, що розміри, структура та схема дії цих тимчасових терміналів повністю відповідають місцевим і державним законам, вимогам України.
«Аеропорти —це друга очевидна проблема, зазначена в листі Мішелем Платіні до мера Києва Леоніда Черновецького. Вчора я мав зустріч із Леонідом Михайловичем та Іваном Васюником. Скажу одразу, ми порозумілися й дійшли згоди щодо розподілу обов’язків між центральною владою та містом» — повідомив журналістам Г. Суркіс.

Належить виконати значний обсяг робіт для реалізації проекту громадського транспорту та організації дорожнього руху, відомого як «план мобільності». Київська влада має надати УЄФА остаточний та детальний план не пізніше 31 жовтня 2009 року. Цей документ містить дослідження використання маршрутних автобусів для всіх відвідувачів, що прибувають до аеропорту чи їдуть із нього, допоміжних аеропортів, центру міста Києва та всіх інших маршрутів, які забезпечують пересування між містами-учасниками Євро 2012.

Що стосується розміщення, то президент ФФУ звернув увагу, що наразі в Києві бракує чотирьох- та п’ятизіркових готелів. УЄФА вимагає не менше 7300 номерів на день фіналу Євро-2012 в Києві (1959 номерів − у 5-зіркових готелях, 4950 номерів − у 4-зіркових та 400 − у 3-зіркових), включаючи номери в готелях , які планується спорудити до кінця 2011 року. Міська влада Києва та власники готелів до 31 серпня 2009 року мають надати письмові гарантії УЄФА, що спорудження чи ремонт запланованих 4-зіркових та 5-зіркових готелів в Києві буде завершено до листопада 2011 року.

За словами Григорія Суркіса, зараз готельні оператори не можуть підписати договори щодо необхідного фонду готельних номерів. Поки що в Києві з існуючих 1200 п’ятизіркових номерів такі угоди підписані щодо 188. Якщо уявити собі, що до кінця 2009 року Київ зможе здати ще близько 700 номерів, то їхній дефіцит буде незначний. Але, в будь-якому разі, всі готельні оператори без винятку мають підписати з УЄФА відповідні угоди. «Крім того, розцінки деяких столичних готелів надзвичайно високі. Не може номер у Києві коштувати втричі дорожче, ніж відповідний номер у Європі», — вважає президент ФФУ.

Він зупинився на аналізі стану справ у Донецьку. Мішель Платіні повідомив: якщо виконавчий комітет УЄФА вирішить підтвердити призначення Донецька, то таке призначення стосувалося б лише групових матчів УЄФА Євро- 2012™ (а не жодних інших матчів стадії на вибування, що відбуватимуться після цього) та охоплювало б ті групові матчі, в яких гратиме національна збірна команда України.

Виконком УЄФА поки що не затвердив Донецьк у якості приймаючого міста, оскільки існує велика кількість відкритих питань, повязаних зі стадіоном, аеропортом, наземним транспортом та розміщенням для матчів УЄФА Євро- 2012, які потребують вирішення. УЄФА наполягає на тому, щоб ці питання були вирішені або ж були надані гарантії їхнього вирішення до 30 листопада 2009 року.

Як відзначив Григорій Суркіс, «Донбас-Арена» практично повністю готова до проведення матчів Євро-2012: «Донецький стадіон наразі єдиний проект, що перебуває в нульовій точці ризику. Ним управляє, дійсно, професійна команда, і це визнають усі експерти УЄФА».

Водночас, Донецьк має відзвітуватися в одному з найболючіших питань – по аеропортах. Не пізніше, ніж 31 липня 2009 року керівництво міста й області, а також оператор Донецького аеропорту має надати письмові гарантії УЄФА щодо фінансування проектів, а також детальні плани їхнього втілення. Такі ж гарантії мають надійти й від міст Маріуполя та Луганська, чиї аеропорти будуть резервними (це також стосується й тимчасових терміналів).

Аеропорти Донецька повинні мати пропускну здатність 31 000 пасажирів на день. Якщо йдеться про дні, коли грає збірна України, цифра зменшується на 30%, відповідно — до 21 500 пасажирів. Як пояснив президент ФФУ, «це зумовлено тим, що наші вболівальники, ймовірніше за все, пересуватимуться автошляхами чи залізницею і таким чином пропускна здатність Донецького аеропорту дещо зменшиться». На докази пропускної спроможності аеропортів УЄФА очікує до 31 жовтня 2009 року.

Донецьк має подати «фінальний комплексний план мобільності» до 31 жовтня 2009 року. Цей план включає в себе перевезення вболівальників з аеропортів до стадіонів, а також між об’єктами інфраструктури Євро-2012.

УЄФА стурбоване відсутністю прогресу в питанні розміщення своїх представників та вболівальників у Донецьку. На сьогодні з офіційним оператором TUI мають угоди лише кілька готелів Донецька, більшість яких розташована поза центром міста. «Розміщення – це одне з найважчих питань у Донецьку — наголосив Григорій Суркіс. —УЄФА вимагає не менше 2945 номерів на кожну добу проведення чемпіонату. З них 1420 номерів - у п’ятизіркових готелях, 1315 номерів - у чотиризіркових та 210 - у тризіркових готелях, які буде побудовано до кінця 2011 року».

Усі контракти з офіційним туроператором Євро-2012 мають бути укладені до 31 серпня 2009 року. УЄФА вимагає від готельної інфраструктури Донецька європейських норм і помірних цін. Місцева влада відповідає за запровадження легкодоступної системи бронювання номерів для вболівальників. Обґрунтований план УЄФА очікує до 31 жовтня 2009 року.

Характерзиючи стан справ у Харкові, член виконкому УЄФА, президент ФФУ, зокрема, сказав: « Підготовка Харкова, на мій погляд, є прикладом консолідованих зусиль та синхронізованих дій місцевої влади: мера, губернатора, керівника обласної ради, всіх депутатів усіх рівнів та місцевого бізнесмена пана Ярославського. Безпрецедентна зацікавленість у проведенні чемпіонату дала змогу резервному місту ввірватися до фінальної заявки. Причому, титанічні зусилля, зроблені в останній місяць усіма перерахованими особами, змусили УЄФА знизити ризики щодо проведення чемпіонату в Харкові».

Тим не менше, належить іще зробити немало. Органи місцевого самоврядування Харкова мають надати УЄФА не пізніше 31 серпня 2009 року достатні докази того, що більшість проблем, визначених у звітах щодо огляду проекту стадіону, будуть вирішені. «Відповідно до графіку стадіон буде введено в експлуатацію 5 грудня цього року. Тобто, Харківський стадіон перебуває поза зоною ризику, за умови, що самі харків’яни себе не підведуть», —наголосив президент ФФУ.

Органи місцевого самоврядування разом із оператором Харківського аеропорту мають надати не пізніше 31 липня 2009 року письмові гарантії фінансування для завершення будівництва та реконструкції всієї необхідної інфраструктури та споруд Харківського аеропорту.

Передбачається, що в дні проведення матчів повітряним транспортом користуватиметься значна кількість уболівальників. Базуючись на останніх розрахунках, УЄФА передбачає, що пікове навантаження складатиме 25,5 тисячі пасажирів за день для групових матчів, які проводитимуться у Харкові. Таким чином, органи місцевого самоврядування Харкова разом із оператором аеропорту мають надати УЄФА до 31 жовтня 2009 року конкретні докази того, що інфраструктура споруди буде відповідати прогнозованій кількості пасажирів.

«Зверніть увагу, — зауважив Г.Суркіс, — у вимогах до всіх інших аеропортів зазначається термін 31 липня, а в Харкові — до 31 жовтня. Це свідчить про те, що УЄФА не має жодних сумнівів щодо реалістичності харківських планів, а головне, як каже президент УЄФА, — їхньої прагматичності».

Не пізніше 31 жовтня 2009 року Харків має презентувати «план мобільності», що включатиме в себе використання автобусів для всіх відвідувачів у напрямках до Харківського аеропорту, допоміжного аеропорту, стадіону і центру міста. Також до документу входитиме оновлений перелік гарантованих транспортних проектів, інвестицій та проектів підготовки транспортної інфраструктури у місті й навколо нього.

Не пізніше 31 серпня 2009 року Харкову необхідно надати письмові гарантії наявності не менше 2765 номерівна кожну добу проведення групових матчів турніру (1240 кімнат —у п’ятизіркових готелях, 1315 — у чотиризіркових та 210 — у тризіркових), включно з тими номерами в готелях, завершення будівництва яких заплановано до кінця 2011 року.

«Харків , — наголосив президент ФФУ, —це перше місто в країні, яке не лише виконало норми, а й перевиконало їх, підписавши договори щодо 4 тисяч готельних номерів. Так, там існує дефіцит п’ятизіркових готелів, та водночас створено профіцит чотиризіркових. Таким чином, Харків має необхідні готельні фонди, що можуть бути заселені вже в липні цього року. Це свідчить про те, що навіть готельні оператори Харкова усвідомлюють важливість проведення Євро – 2012.

Г.Суркіс охарактеризував стан підготовки у Львові. Зокрема, він відзначив, що «існує певна проблема з передачею прав інтелектуальної власності компанії «Альпіна», яка розробляла проект стадіону. Але це питання майже вирішено, і немає жодних сумнівів, що переговори між місцевою владою, замовником, підрядником та компанією «Альпіна» вийшли на фінішну пряму — зараз ідеться лише про вартість придбання цього проекту».

Місцева влада має надати гарантії фінансування проектів, призначити досвідчену команду управлінців, а також забезпечити відповідне втілення проектів аеропортів. Однією з вимог УЄФА до об’єктів аеропортів Львова є пропускна спроможність на рівні 19 тисяч пасажирів на день. Нагадаємо, що резервні аеропорти Львова містяться в Івано-Франківську та Жешуві.

Експерти УЄФА надалі проводитимуть жорсткий нагляд за результатами роботи на льотних об’єктах, на основі чого буде подано кінцевий звіт виконкому. УЄФА сподівається, що львівські митники та прикордонники зроблять усе, аби вболівальники з інших країн почували себе вільно та безпечно.

У Львові існує незначний дефіцит номерів пятизіркових готелів. УЄФА вимагає гарантій, що цей недолік буде виправлено. Григорій Суркіс нагадав: «Так само як і в Харкові, на сьогодні у Львові існує профіцит готелів. Тобто, фактично на тлі недостачі п’ятизіркових номерів є надлишок чотиризіркових».

Отже, якщо Львів докладе необхідних зусиль у всіх вищезгаданих напрямках роботи, іноземні туристи зможуть не лише милуватися його старовинною красою, а й приїдуть на матчі Євро-2012.

Член виконкому УЄФА, президент ФФУ вважає, що всі названі міста реально можуть і повинні виконати вимоги УЄФА, оскільки в більшості випадків висунуті вимоги стосуються лише надання письмових гарантій щодо виконання певних заходів. Зокрема, він зауважив: «8 травня на засіданні Наглядової ради УЄФА, яке передувало зустрічі в Бухаресті, мені довелося говорити про те, що гарантії Уряду України, гарантії інвесторів, наприклад, на аеропорти нічим не гірші за урядові гарантії на не існуючих поки стадіонів у Польщі. Тим більше, що ми — рівноправні партнери».

Григорій Суркіс відповів на запитання українських та іноземних журналістів.

Влодимир КУЛЕБА, Інформаційний центр «Україна —2012»

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 10
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Loredan
Гость | 2009-05-21 01:59:13
А, вы...А, вы...Вы - ...Короче, завали хавало быдло "свидомое". Чего? В обратку квакнуть нечего...Бакланяра мля!
Tetiy
дохрена, букавок, до середины дочитал больше не осилил
Loredan
В общем 10 листов как корова языком... Да ладно, для тех кто не читал кратко:
1. Гонево на стадион Днепра - фонарь.
2. Принятие Львова - чистая политика от пасечнива, Васюника и прочей помаранчевой б....
3. Аргументы ЗА оставшихся и ПРОТИВ выбывших мягко говоря слабоваты...
4. Сурок "причем" и скорее всего глотку драл за Харьков
5. Лювов - ниибацца культурная столица всей Украины, со множеством штабов и осередков культуры в городских кафешках и площадях.
6. Всю ударность стройки львовского стадиона видно на заклининной тридня назад WEB-камере.
lutsk01
Дмитрий Копий | 2009-05-20 16:45:49 как настроение
webster94
Об Одессе и Днепропетровске сильно подробно и сильно плохо написано. Нехорошо так делать.
Зато о "подготовленном, почти на 100%" Львое написано 19-ть строчек. Есть что и с чем сравнивать. Сильно умиляет вот это "резервні аеропорти Львова містяться в Івано-Франківську та Жешуві". Это он попутал их с пригородными автостанциями. Вот так вот Днепр, твой аэропорт хреновей чем в Жешове. Тот хоть для резерва годится, а Днепропетровский не годится никуда. Как можно до такого договориться???
Мало того, что Ющ с Юлей нам врут круглосуточно, теперь и Суркис в их компанию вливается. С этой страной всё ясно.
VergunDA
мне уже пох будет ли евро в украине! такая страна вообще его не достойна.
Дмитрий Копий
"не рискнул прочитать это наверна для умных всяких стока букаф для хрюнов разных моржовых"
Советую прочитать, это очень нужная информация про каждый из городов.
dcLivsi
ну шо тут сказати, нам треба тіки працювати, нам громадськості, саме простим громадянам, потрібно контролювати наш чиновницький апарат, щоб часом він незашкодив проведеню Євро
lutsk01
не рискнул прочитать это наверна для умных всяких стока букаф для хрюнов разных моржовых
fairplay
Да блин.. замахаешься.. нада такое в аудио выкладывать. Всё равно ж это пресс-конференция.