Даніель Ріккардо в Монако: прийшов, побачив, переміг

Домінуванню австралійця протягом усього уїк-енду не завадили навіть проблеми з силовою установкою

Getty images
© Getty images

Після двох поспіль виграних Гран Прі Хемілтон з «Мерседес» приїжджали в Монако добре розуміючи, що розраховувати на перемогу буде практично неможливо, бо «Ред Булл» і «Феррарі» на вулицях князівства мають перевагу. Ще у четвер під час двох практик картина стала прояснятися – «бики» реально домінували, а Ріккардо стабільно був трохи швидшим за напарника. Ситуація повторилася і на третьому тренуванні вчора з єдиною, але суттєвою різницею – незадовго до її закінчення Ферстаппен розбив машину у 16-му повороті, повторивши свій маневр дворічної давнини.

Зламану передню підвіску до початку кваліфікації механіки відновити встигали, проте в аварії постраждала ще й коробка передач. На повноцінне відновлення машини до завершення першого сегменту кваліфікації часу не вистачило, тож Макс втратив шанси на гарний результат, а Ріккардо залишився наодинці доводити силу «Ред Булл» в Монако. І впорався Даніель з цим на відмінно, здобувши свій другий поул на цій трасі та в кар’єрі. Феттель в останній спробі вирвав у Хемілтона місце на першому ряду, відтак британець стартував разом із Райкконеном з другого, а на третьому розташувалися Боттас з Оконом.

Пропустивши кваліфікацію, Ферстаппен отримав дозвіл від стюардів і стартував останнім, долучившись до компанії головних суботніх невдах етапу Магнуссена та Грожана. Останній, щоправда, стартував 18-м внаслідок отриманого в Барселоні штрафу за аварію на першому колі. Тим часом в «Ред Булл» вирішили скористатися ситуацією та встановили на машину Макса третій елемент MGU-K при регламентованих двох на сезон, таким чином нідерландець отримав суто формальний штраф у десять позицій, який ні на що не вплинув.

В Pirelli досить чітко дали зрозуміти, що попри певні нарікання пілотів на низький ресурс HyperSoft очікують лише одного піт-стопа в гонці. Починати перегони на шинах UltraSoft вирішили Хюлькенберг, Леклер, Ерікссон, Стролл, Грожан, Магнуссен і Ферстаппен, всі інші обрали HyperSoft.

Старт гонки в Монако це одна із двох кращих  можливостей відіграти позиції, але сьогодні в першій десятці все було дуже спокійно і ніхто з пілотів нічого не виграв. Даніель упевнено почав лідирувати, показуючи швидкі кола, хоча Хемілтон з Феттелем по разу показували зуби, та це все-одно нічого не міняло. По суті всі розбірки топ-команд відкладалися до хвилі піт-стопів і залишалося дочекатися хто ж зробить перший крок.

Тим часом на 10-му колі Ленс Стролл зі спущеним колесом і пошкодженим крилом поїхав в бокси, пошкодження стали наслідком боротьби канадця з Ерікссоном. При цьому для пілотів «Вільямс» гонка перетворилася на дешеву комедію – у Сіроткіна проблеми виникли ще до старту, бо за 3 хвилини до старту кола прогріву над його машиною продовжували працювати механіки, а це регламентом заборонено. За це росіянина покарали stop&go, але під час відбування штрафу механіки провели якісь роботи і дирекція гонки взялася за розслідування вже нового порушення, та вислухавши пояснення команди вирішили нових санкцій не застосовувати.

Перший тактичний хід серед лідерів зробили «срібні стріли», закликавши Льюіса в бокси на 12-му колі – досить рано, але на той момент британець вже встиг поскаржитися на стан лівої передньої шини. Після піт-стопу Льюіс встиг наздогнати і обігнати Окона, залишаючи собі можливість поборотися з Феттелем, який залишався на трасі ще 4 кола. Зупинка німця на 16-му колі зберегла для Себастьяна статус-кво порівняно з Льюісом, а ще колом пізніше в за свіжими шинами відправилися Ріккардо, Райкконен і Боттас. В стані лідерів усе залишилося без змін – Даніель продовжував упевнено лідирувати.

Після піт-стопів лідерів найцікавішою на трасі була боротьба між Вандорном і Ферстаппеном. Макс однозначно був швидшим, але ж це Монако – Стоффель не помилявся і залишався попереду. Бельгійцю ледве не завадив напарник, який дуже невдало виїхав після піт-стопа, але Алонсо з Вандорном залишилися попереду Макса. Фернандо швидко втік, і боротьба тривала рівно до тих пір, поки бельгієць не звернув на піт-лейн.

В стані лідерів скоро ситуація почала мінятися, бо гоночний темп австралійця впав. Ріккардо по радіо повідомив про часткову втрату потужності, майже одразу про це дізнався від свого інженера Феттель і підняв темп настільки, що скоротив власний відрив до пів-секунди. Якби ця гонка відбувалася на іншій трасі, то австралієць шансів би не мав, але в Монако він продовжував їхати без помилок єдиною правильною траєкторією, не даючи Себастьяну жодної можливості навіть подумати про атаку.

Як не дивно, але за 30 кіл до фінішу найповільнішими на трасі були саме лідери. Ріккардо через проблеми з потужністю їхав повільно, але безпомилково. Темп Даніеля впав настільки, що його з Себастьяном наздогнав Хемілтон і поступово під’їжджали Райкконен з Боттасом, та їх позиції залишалися незмінними.

Перший схід гонки стався досить пізно як для Монако – на 53-му колі відмовила коробка передач на «Макларен» Алонсо. У цей же час Сайнса наздогнали Хюлькенберг і Ферстаппен, при цьому двоє останніх їхали на більш м’яких та свіжих шинах. В «Рено» вирішили акуратно розміняти позиції своїх пілотів, але це було непросто, бо Макс їхав притул позаду Ніко. Зрештою на підйомі після першого віража Карлос таки пропустив напарника, залишившись попереду «Ред Булл». Проте на цьому боротьба тільки розпочалася – перша атака Ферстаппена в шикані після тунелю завершилася тим, що Макс по суті виштовхнув «Рено» і Карлос зрізав поворот, залишившись попереду. Та вже колом пізніше той самий поворот зрізав нідерландець і помчав уперед попри скарги Сайнса на неправомірний обгін.

Серед лідерів розклад змінився – Хемілтон відклеївся від дуету лідерів у той же час і Кімі відстав від британця. За великим рахунком тільки Феттель намагався хоч трошки тиснути на Даніеля, тим паче, що команда просила німця не відпускати лідера, а чекати на його помилку.

Шарль Леклер на 72-му колі влетів у задню частину «Торо Россо» Хартлі на гальмуванні перед шиканою на набережній. Через уламки на трасі оголосили режим віртуальної машини безпеки, та попри всі проблеми з шинами лідери вирішили залишитися на трасі, але в бокси звернув Вандорн, повернувшись між двома лідерами. Двома колами пізніше в гонці оголосили рестарт, але Феттель їхав позаду колового Стоффеля, відпустивши Даніеля.

Чотирьох кіл що залишалися в гонці Ріккардо вистачило для того, щоб не втратити позиції та перемогти в гонці. Феттель вирішив не ризикувати і задовольнитися другим місцем та 18 очками. Боротьба двох фінів на останніх колах пройшла так само як і до того – мляво та малоцікаво без помилок Кімі, а відтак і Валттері залишився п’ятим.

Зробивши пів справи ще вчора Даніель таки закінчив усе так, як і бажав – підкорив гонку, яку мав би виграти ще 2 роки тому, якби не помилка команди. Для австралійця перемога стала другою в сезоні та 7-ю в кар’єрі. Перемога дозволила Даніелю піднятися на третє місце особистого заліку, проте відставання від Хемілтона становить величезні 38 очок. А що Ферстаппен? Вчорашня помилка під час практики занадто дорого коштувала. Макс за рахунок шинної тактики пересидів багатьох пілотів та фінішував на HyperSoft, піднявшись на 9-ту позицію, та мабуть зайве казати, що без неї шанси на перемогу були дуже високі. Відтак найближчі два тижні до наступного етапу ще чимало фахівців продуться по нідерландцю, і не скажеш, що не заслужено.

По справжньому задоволеним може бути саме британець, адже третє місце і 15 очок – прекрасний результат зважаючи на проблеми «срібних стріл». Льюіс хоч і програв Феттелю, але лише 3 очка, відтак чинний чемпіон має перевагу в 14 пунктів.

Серед команд другого ешелону однозначно найкращим став Окон – француз наприкінці гонки навіть наздогнав Боттаса, але на більше розраховувати не міг. Також варто відзначити «Рено», як мінімум тому, що Хюлькенберг нічого не дав зробити Ферстаппену, фінішувавши попереду нідерландця.

За два тижні чемпіонат продовжиться в Канаді, де традиційними фаворитами будуть «срібні стріли» і Скудерія, до того ж там ніколи не буває проблем з обгонами.

Гран Прі Монако

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Д. Ріккардо

Red Bull

1:42:54.807

1

2.

С. Феттель

Ferrari

+7.336

1

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+17.013

1

4.

К. Райкконен

Ferrari

+18.127

1

5.

В. Боттас

Mercedes

+18.822

1

6.

Е. Окон

Force India

+23.667

1

7.

П. Гаслі

Toro Rosso

+24.331

1

8.

Н. Хюлькенберг

Renault

+24.839

1

9.

М. Ферстаппен

Red Bull

+25.317

1

10.

К. Сайнс

Renault

+1:09.013

1

11.

М. Ерікссон

Sauber

+1:09.864

1

12.

С. Перес

Force India

+1:10.461

1

13.

К. Магнуссен

Haas

+1:14.823

1

14.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

2

15.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

2

16.

С. Сироткін

Williams

+ 1 коло

3

17.

Л. Стролл

Williams

+ 2 кола

2

Найшвидше коло гонки: Макс Ферстаппен, Red Bull – 1:14.260 (60-те коло)

Не фінішували:

Б. Хартлі

Toro Rosso

72 коло

аварія

Ш. Леклер

Sauber

72 коло

аварія

Ф. Алонсо

McLaren

53 коло

коробка передач

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Motorsport

110

2.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

96

3.

Д. Ріккардо

Aston Martin Red Bull Racing

72

4.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas Motorsport

68

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

60

6.

М. Ферстаппен

Aston Martin Red Bull Racing

35

7.

Ф. Алонсо

McLaren F1 Team

22

8.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

26

9.

К. Сайнс

Renault Sport Formula 1 Team

20

10.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

19

11.

П. Гаслі

Red Bull Toro Rosso Honda

18

12.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

17

13.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

9

14.

Ш. Леклер

Alfa Romeo Sauber F1 Team

9

15.

С. Вандорн

McLaren F1 Team

8

16.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

4

17.

М. Ерікссон

Alfa Romeo Sauber F1 Team

2

18.

Б. Хартлі

Red Bull Toro Rosso Honda

1

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Motorsport

Mercedes

178

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

156

3.

Aston Martin Red Bull Racing

TAG Heuer

107

4.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

46

5.

McLaren F1 Team

Renault

40

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

26

7.

Red Bull Toro Rosso Honda

Honda

19

8.

Haas F1 Team

Ferrari

19

9.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Ferrari

11

10.

Williams Martini Racing

Mercedes

4

 

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Источник — Sport.ua

(1 голос)

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Hassassin
      Hassassin, 27.05.2018 19:11
    0
    Якби всі гонки були б такими як в Баку або Шанхаї, то це також було б нецікаво
    Ossa8860
      Ossa8860, 27.05.2018 19:04
    +4
    ya_3, 27.05.2018 18:16
    Пусть пилоты говорят, что хотят, но с точки зрения обычного зрителя, Гран-при Монако - самая унылая гонка чемпионата
    Есть ещё Гран-при Венгрии, "гонка трамваев".
    ya_3
    online
      ya_3, 27.05.2018 18:16
    +7
    Пусть пилоты говорят, что хотят, но с точки зрения обычного зрителя, Гран-при Монако - самая унылая гонка чемпионата
    koks781
      koks781, 27.05.2018 18:01
    +7
    ну как всегда в Монако, два часа тягомотины.
    ya_3
    online
      ya_3, 27.05.2018 18:16
    +7
    Пусть пилоты говорят, что хотят, но с точки зрения обычного зрителя, Гран-при Монако - самая унылая гонка чемпионата
    koks781
      koks781, 27.05.2018 18:01
    +7
    ну как всегда в Монако, два часа тягомотины.
    Ossa8860
    online
      Ossa8860, 27.05.2018 19:04
    +4
    ya_3, 27.05.2018 18:16
    Пусть пилоты говорят, что хотят, но с точки зрения обычного зрителя, Гран-при Монако - самая унылая гонка чемпионата
    Есть ещё Гран-при Венгрии, "гонка трамваев".
    Hassassin
      Hassassin, 27.05.2018 19:11
    0
    Якби всі гонки були б такими як в Баку або Шанхаї, то це також було б нецікаво
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.
Продолжая просматривать SPORT.UA, Вы подтверждаете, что ознакомились с Политикой конфиденциальности