Канадский марафон
Sport.ua рассказывает о невероятной развязке самого длинного этапа Формулы-1 в этом сезоне
![Канадский марафон](https://pic.sport.ua/images/news/0/3/43/orig_128796.jpg)
Побавившись з пілотами майже три години, небесна канцелярія дала добро на проведення однієї з найцікавіших гонок в історії автодрому імені Жиля Вільньова. Старт за машиною безпеки в дощ завжди обкрадає вболівальників, які хочуть побачити видовищний початок гонки, але примхи погоди були на всі 107% компенсовані трьома!!! годинами пізніше.
Проїхавши за Майландером перші 4 кола, гонщики почали перегони за Великим призом Канади, але більше за всіх отримати його прагнув Льюіс Хемілтон, жорстко розкритикований за свої маневри під час попередньої гонки в Монако. Бажання взяти реванш у всіх і кожного дорого коштувало британцю – спочатку контакт з Веббером у другому повороті, потім боротьба з Шумахером, який жорстко відтер Льюіса в зону безпеки в шпильці, і на завершення аварія за участі власного напарника. Хто б і що не казав, саме Хемілтон забезпечує найбільше видовищ в тих гонках (або умовах), коли обганяти дуже непросто. Льюіс спочатку дуже емоційно відреагував на свою аварію, звинувативши Дженсона, але ж намагаючись пролізти у вушко голки (саме такою мені видається аналогія з тими умовами на трасі), Хемілтон не розрахував, що напарник буде захищатися жорстко, але в рамках правил. Дженсон не змінював траєкторії руху двічі, він може навіть і не бачив через бризки свого напарника, для якого виїзд лівою частиною машини на траву під самісінькою стіною завершився черговою аварією, зламаною задньою підвіскою та нулем набраних очок в підсумку. Зрештою стюарди гонки вирішили, що це був звичайний гоночний інцидент, а тому жоден з пілотів не став покараним.
Аварія і неможливість припаркувати розбитий болід в більш-менш безпечному місці викликає другу появу машини безпеки. За короткий проміжок часу Баттон встигає: поміняти переднє крило, поставити шини для легкого дощу, відбути покарання за перевищення швидкості в режимі «SC», наздоганяти суперників і прориватися вгору. Наче оплакуючи достроковий схід Хемілтона, погода катастрофічно псується, дощ перетворюється на зливу, що викликає спочатку машину безпеки, а за кілька кіл зупинку гонки на… дві години.
На цьому місці дуже хочеться сказати величезне «СПАСИБІ» Першому національному і Максиму Подзігуну. Нарешті каналом по-справжньому можна пишатися через те, що керівництво, зрозумівши усю патовість ситуації виявилося гнучкішим за деяких своїх іноземних колег, які не витримали і припинили трансляцію. Перший національний потішив українських глядачів показом гонки у її повному обсязі. Максим тримався як дуже досвідчений боєць ефіру і зумів заповнити довжелезну паузу так, що жодних претензій до нього бути не може. В цей же час виникає хоч і риторичне, але питання до дирекції гонки – пауза у ДВІ години – це нонсенс для спорту, який насамперед живе за рахунок телевізійних трансляцій, рестарт можна і треба було робити на 20-30 хвилин раніше.
Те, що відбувалося після рестарту – описати словами дуже тяжко – це просто треба було бачити. Лідерсто Феттеля до останнього кола, прорив Дженсона і Марка, сильна оборонна гонка Камуі. І звісно супер-сюрприз від Шумахера – Міхаель на мокрій трасі зумів продертися на друге місце і тільки коли траса висохла настільки, що пілоти «перевзулися» у сліки, а дирекція гонки дозволила використовувати DRS, його Mercedes не зміг на рівних протистояти швидшим машинам Баттона і Веббера.
Себастіан Феттель сьогодні довів, що він не робот, а така сама людина як й інші пілоти. Німцеві, який на початку минулого сезону постійно потерпав від усіляких негараздів, як технічних, так і особисто-аварійних, цього року щастить як ніколи – тяжка перемога в Барселоні, де Хемілтон нічого не зміг вдіяти з феноменальною притискною силою RB7, вкрай вчасна зупинка гонки в Монако, яка дозволила змінити шини і спокійно довести гонку до перемоги. От і сьогодні я неодноразово ловив себе на думці, що усі перипетії гонки жодним чином не впливають на дуже впевнене лідерство німецького чемпіона. Мабуть свій комплект постійного везіння Себастіан використав, інакше чим пояснити його ж власну помилку на останньому колі?
Насправді досить просто – це все справа рук і ніг Дженсона Баттона. Невільно спричинивши схід напарника, англієць зробив усе можливе, щоб в команді забули про цей інцидент. Постійно прориваючись уперед, Дженсон вже на сухій трасі (принаймні на сухій траекторії) зумів наздогнати Феттеля і пресингуючи його останні кілька кіл таки змусив помилитися і виграти гонку! «Фантастична гонка, вона мені б запам’яталася, навіть якби я й не виграв, але перемога – це дивовижно, можливо це найкраща перемога в моїй кар’єрі» – тяжко щось додати до слів Баттона. Яскраво, тяжко, по-справжньому з великою кількістю обгонів, грамотними тактичними рішеннями – схоже що тільки так і можна переграти Red Bull і Феттеля. Браво Дженсон!
Марк Веббер став людиною, яка трохи менше ніж англієць додала гонці перцю, але прорив австралійця після розвороту на початку гонки заслуговує на оцінку «відмінно». Хоча багатьом уболівальникам (та й чого приховувати – мені також) дуже шкода, що прорив Марка коштував подіуму для Міхаеля.
Зрештою в команді все-одно залишилися, принаймні на словах, задоволені гонкою пілотів, і Крістіан Хорнер прокоментував ситуацію так: «На жаль, Себастіан помилився, але сьогодні багато хто помилявся. Він сповна заплатив за це, проте друге місце – гарний результат, і ми не вважаємо це катастрофою. Після семи гонок Себастіан втратив 14 очок – відмінне досягнення... Марк боровся протягом усієї гонки. У нього була блискуча дуель з Міхаелем, він відмінно пілотував і заслужив місце на подіумі. Фернандо і Льюіс сьогодні не набрали очок, так що друге і третє місця – гарний результат.»
Що ж стосується семиразового чемпіона – це була найкраща гонка після його повернення. Саме дощові умови показують з якого тіста зліплені пілоти, оскільки потенціал машини меншою мірою ніж людина впливає на темп проходження мокрої траси. Сучасний Mercedes W02 не дозволяє конкурувати з більш швидкими болідами з Маранелло, Уокінга та Мілтон-Кінз, але на мокрому асфальті Міхаель зумів нав’язати боротьбу гонщикам усіх трьох команд. Все ж таки ще не такий іржавий Шумахер, як могло здаватися раніше, а може це просто магія траси на якій німець перемагав сім разів?
Навіть Росс Брон, який останнім часом має не надто багато приводів хвалити німця, був у захваті: «Гонка була захоплюючою, а у другій її частині Міхаель добре пілотував… Він не зміг утримати позаду швидших Дженсона і Марка, які мали перевагу використовуючи DRS. В будь-якому випадку – він провів фантастичну гонку…»
Віталій Петров провів дуже добру гонку – не помилявся, їхав в своєму оптимальному темпі, команда вдало обрала тактику на гонку – всі ці складові дозволили росіянинові фінішувати на п’ятому місці і продовжити боротьбу його команди з Mercedes GP у Кубку конструкторів. Ніку Хайдфельду просто не пощастило – це гонки і такі речі, як контакт з Кобаясі трапляються, дуже прикро має бути усім в команді, яка проявивши тактичну гнучкість, претендувала на гарні очки та більший відрив від своїх головних опонентів.
Цілком очікувано Ерік Бульє сказав, що команда полишає Монреаль зі змішаними емоціями, адже: «Сьогодні заробити очки могли обидва наших пілота, проте Нік не очікував маневру Камуї, який чомусь раптово сповільнився на виході з повороту. До цього моменту гонка складалася для нас відмінно. Та й Віталій, якби йому пощастило трошки більше, мав можливість опинитися вище».
Феліпе Масса, схоже зрозумів небезпеку розірвання контракту з командою і провів також цілком непогану гонку, якби не його унікальне уміння знайти собі неприємності на рівному місці. Хоча свою боротьбу з Камуі бразилець виграв на останніх метрах дистанції, коли міг використати DRS а японець – ні. Стефано Доменікалі, вже вкотре в сезоні пояснив, що команда могла боротися за перемогу, але обставини склалися проти Скудерії – знайомі слова, правда ж?
Гонка для пілота Sauber знову виявилася результативною і молодий Камуі знову набирає вісти серед уболівальників та менеджерів команд – це вже шоста поспіль гонка, в якій він набирає очки – такою стабільністю не може похвалитися жоден з гонщиків команд-середяків. Хоча деякий період гонки, поки ще було мокро, Камуі їхав другим і не пропускав Массу. Гадаю, що багато хто дуже хоче побачити японця за кермом більш конкурентоспроможної машини, але є проблема. За великим рахунком топ-п’ятірка має досвідчених пілотів з яких тільки Масса поки що не демонструє належного рівня.
Toro Rosso провела найкращу гонку в сезоні – обоє пілотів здобули очки, які для Хайме Альгерсуарі стали дебютними цьогоріч. Схоже, що боротьба між пілотами за право залишитися в команді наступного року набирає нові оберти, хоча Буемі так просто свої позиції здавати не буде.
І звісно не можна забути про Рубенса Баррікелло, який зумів відмінно скористатися усіма негараздами своїх конкурентів та довіз напівмертвий Williams до чергових очок – вдруге поспіль. Схоже, що або команда починає виходити з кризи, або вона вдало використовує помилки інших.
Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua
Гран-прі Канади. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Дж. Баттон |
McLaren |
1:23:50.995 |
6 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 2.709 |
3 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 13.828 |
3 |
4. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 14.219 |
4 |
5. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 20.395 |
2 |
6. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 33.225 |
4 |
7. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 33.270 |
2 |
8. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 35.964 |
3 |
9. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 45.100 |
4 |
10. |
С. Буемі |
Toro Rosso |
+ 47. 000 |
4 |
11. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 50. 400 |
4 |
12. |
П. де ла Роса |
Sauber |
+ 1:03.600 |
2 |
13. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 1 коло |
3 |
14. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 1 коло |
5 |
15. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 1 коло |
2 |
16. |
Я. Труллі |
Team Lotus |
+ 1 коло |
4 |
17. |
Н. Картікеян* |
HRT |
+ 1 коло |
2 |
18. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 3 кола |
4 |
* – Н. Картікеян покараний штрафом +20 секунд за зрізку шикани та неповернення отриманої переваги
Найшвидше коло: Дженсон Баттон (McLaren) – 1:16.956 (69-те коло)
Не фінішували:
П. Мальдонадо |
Williams |
62 коло |
виліт |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
57 коло |
аварія |
А. Сутіл |
Force India |
50 коло |
підвіска |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
44 коло |
аварія |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
36 коло |
ведучий вал |
Л. Хемілтон |
McLaren |
8 коло |
аварія |
Особистий залік
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
161 |
2 |
Д.Баттон |
McLaren |
101 |
3 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
94 |
4 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
85 |
5 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari Marlboro |
69 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari Marlboro |
32 |
7 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
31 |
8 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
29 |
9 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
26 |
10 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
26 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
25 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
8 |
13 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
14 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
4 |
15 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
16 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
2 |
17 |
П.ді Реста |
Force India |
2 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
255 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
186 |
3 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari |
101 |
4 |
Renault Lotus GP |
Renault |
60 |
5 |
Mercedes GP |
Mercedes |
52 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
27 |
7 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
12 |
8 |
Force India |
Mercedes |
10 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
![Настроить ленту](/images/news-promo-feed.png)
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
![У Беринчика возникли серьезные проблемы перед боем с Дэвисом](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/94/middle_738850.jpg)
![У Беринчика возникли серьезные проблемы перед боем с Дэвисом](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/94/small_738850.jpg)
Денис получил травму
![Разминка перед возобновлением чемпионата. Шахтер на сборах обыграл Дилу](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/94/middle_738993.jpg)
![Разминка перед возобновлением чемпионата. Шахтер на сборах обыграл Дилу](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/94/small_738993.jpg)
Команда Марино Пушича забивала во втором тайме
![Формула-4 Middle East: Бондарев финиширует шестым в первой гонке этапа](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/93/slider_738797.jpg)
![Формула-4 Middle East: Бондарев финиширует шестым в первой гонке этапа](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/93/small_738797.jpg)
![«Только не плачь». Усик – Беринчику после поражения нокаутом от Дэвиса](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/94/slider_738841.jpg)
![Как выглядит турнирная таблица АПЛ после побед Арсенала и Ман Сити](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/94/slider_738895.jpg)
Порадовал Баттон - показал, что Феттелль не такой уж непобедимый. Хем в своем стиле... Алонсо не повезло. Веберу повезло что Льюис не выбил его полностью. Жаль Михаеля - старался как мог, но Мерседес не позволил добратся до подиума.
Хэм разочаровал. Я очень долго матерился и вспомнил Монцу прошлогоднюю. Я как раз отвлёкся в это время, слышу - Попов орёт, смотрю два макларена и обломки летят... У меня чуть сердце не остановилось.
Про Алонсо в обзоре вообще ничего не написано почему-то. Хотя он мог и претендовать на победу. Очень "своевременная" обувка промежуточной (ну это конёк Феррари) после которой сразу пошёл дождь и пришлось заезжать опять за дождевой. Из-за этого откатился в район 7-го места ну и Дженсон.
Он ошибался не только в этой гонке,а почти в каждой.Почти в каждой гонке он нарушает правила...
Вы можете все критиковать Льюиса, но называть его психом нет! Да он ошибался в этой гонке, а кто из вас входил в поворот в дождь на скорости 200 км? Он гений гонок и бесстрашный пилот! Я хочу видеть борьбу на трасе, а не соревнование механиков на пит-стопе.
---------------------------------------------------------
Автор - учи мат.часть. В Формула 1 управление болидом производится руками.
Стосовно Льюіса - багато вболівальників не-МакЛарен щоразу нервово чекають на нові фокуси від бритіша. По-моєму Льюсу не пощастило з гоночною епохою - якби він їздив у 70-80-х - був би поважним крутим перцем (як Жиль, Ройтеман, Піке-ст, Сенна, Менселл). Зараз ТАК їздити не можна, дивно тільки що він в шпильці проти Шумахера відступив - може встиг збагнути, що Міхаель ніколи не цурався контактної боротьби?..
Стосовно Льюіса - багато вболівальників не-МакЛарен щоразу нервово чекають на нові фокуси від бритіша. По-моєму Льюсу не пощастило з гоночною епохою - якби він їздив у 70-80-х - був би поважним крутим перцем (як Жиль, Ройтеман, Піке-ст, Сенна, Менселл). Зараз ТАК їздити не можна, дивно тільки що він в шпильці проти Шумахера відступив - може встиг збагнути, що Міхаель ніколи не цурався контактної боротьби?..