Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 13 июня 2011, 13:18
10897
23

Канадский марафон

Sport.ua рассказывает о невероятной развязке самого длинного этапа Формулы-1 в этом сезоне

| Обновлено 13 июня 2011, 13:18
10897
23
Канадский марафон

Побавившись з пілотами майже три години, небесна канцелярія дала добро на проведення однієї з найцікавіших гонок в історії автодрому імені Жиля Вільньова. Старт за машиною безпеки в дощ завжди обкрадає вболівальників, які хочуть побачити видовищний початок гонки, але примхи погоди були на всі 107% компенсовані трьома!!! годинами пізніше.

Проїхавши за Майландером перші 4 кола, гонщики почали перегони за Великим призом Канади, але більше за всіх отримати його прагнув Льюіс Хемілтон, жорстко розкритикований за свої маневри під час попередньої гонки в Монако. Бажання взяти реванш у всіх і кожного дорого коштувало британцю – спочатку контакт з Веббером у другому повороті, потім боротьба з Шумахером, який жорстко відтер Льюіса в зону безпеки в шпильці, і на завершення аварія за участі власного напарника. Хто б і що не казав, саме Хемілтон забезпечує найбільше видовищ в тих гонках (або умовах), коли обганяти дуже непросто. Льюіс спочатку дуже емоційно відреагував на свою аварію, звинувативши Дженсона, але ж намагаючись пролізти у вушко голки (саме такою мені видається аналогія з тими умовами на трасі), Хемілтон не розрахував, що напарник буде захищатися жорстко, але в рамках правил. Дженсон не змінював траєкторії руху двічі, він може навіть і не бачив через бризки свого напарника, для якого виїзд лівою частиною машини на траву під самісінькою стіною завершився черговою аварією, зламаною задньою підвіскою та нулем набраних очок в підсумку. Зрештою стюарди гонки вирішили, що це був звичайний гоночний інцидент, а тому жоден з пілотів не став покараним.

Аварія і неможливість припаркувати розбитий болід в більш-менш безпечному місці викликає другу появу машини безпеки. За короткий проміжок часу Баттон встигає: поміняти переднє крило, поставити шини для легкого дощу, відбути покарання за перевищення швидкості в режимі «SC», наздоганяти суперників і прориватися вгору. Наче оплакуючи достроковий схід Хемілтона, погода катастрофічно псується, дощ перетворюється на зливу, що викликає спочатку машину безпеки, а за кілька кіл зупинку гонки на… дві години.

На цьому місці дуже хочеться сказати величезне «СПАСИБІ» Першому національному і Максиму Подзігуну. Нарешті каналом по-справжньому можна пишатися через те, що керівництво, зрозумівши усю патовість ситуації виявилося гнучкішим за деяких своїх іноземних колег, які не витримали і припинили трансляцію. Перший національний потішив українських глядачів показом гонки у її повному обсязі. Максим тримався як дуже досвідчений боєць ефіру і зумів заповнити довжелезну паузу так, що жодних претензій до нього бути не може. В цей же час виникає хоч і риторичне, але питання до дирекції гонки – пауза у ДВІ години – це нонсенс для спорту, який насамперед живе за рахунок телевізійних трансляцій, рестарт можна і треба було робити на 20-30 хвилин раніше.

Те, що відбувалося після рестарту – описати словами дуже тяжко – це просто треба було бачити. Лідерсто Феттеля до останнього кола, прорив Дженсона і Марка, сильна оборонна гонка Камуі. І звісно супер-сюрприз від Шумахера – Міхаель на мокрій трасі зумів продертися на друге місце і тільки коли траса висохла настільки, що пілоти «перевзулися» у сліки, а дирекція гонки дозволила використовувати DRS, його Mercedes не зміг на рівних протистояти швидшим машинам Баттона і Веббера.

Себастіан Феттель сьогодні довів, що він не робот, а така сама людина як й інші пілоти. Німцеві, який на початку минулого сезону постійно потерпав від усіляких негараздів, як технічних, так і особисто-аварійних, цього року щастить як ніколи – тяжка перемога в Барселоні, де Хемілтон нічого не зміг вдіяти з феноменальною притискною силою RB7, вкрай вчасна зупинка гонки в Монако, яка дозволила змінити шини і спокійно довести гонку до перемоги. От і сьогодні я неодноразово ловив себе на думці, що усі перипетії гонки жодним чином не впливають на дуже впевнене лідерство німецького чемпіона. Мабуть свій комплект постійного везіння Себастіан використав, інакше чим пояснити його ж власну помилку на останньому колі?

Насправді досить просто – це все справа рук і ніг Дженсона Баттона. Невільно спричинивши схід напарника, англієць зробив усе можливе, щоб в команді забули про цей інцидент. Постійно прориваючись уперед, Дженсон вже на сухій трасі (принаймні на сухій траекторії) зумів наздогнати Феттеля і пресингуючи його останні кілька кіл таки змусив помилитися і виграти гонку! «Фантастична гонка, вона мені б запам’яталася, навіть якби я й не виграв, але перемога – це дивовижно, можливо це найкраща перемога в моїй кар’єрі» – тяжко щось додати до слів Баттона. Яскраво, тяжко, по-справжньому з великою кількістю обгонів, грамотними тактичними рішеннями – схоже що тільки так і можна переграти Red Bull і Феттеля. Браво Дженсон!

Марк Веббер став людиною, яка трохи менше ніж англієць додала гонці перцю, але прорив австралійця після розвороту на початку гонки заслуговує на оцінку «відмінно». Хоча багатьом уболівальникам (та й чого приховувати – мені також) дуже шкода, що прорив Марка коштував подіуму для Міхаеля.

Зрештою в команді все-одно залишилися, принаймні на словах, задоволені гонкою пілотів, і Крістіан Хорнер прокоментував ситуацію так: «На жаль, Себастіан помилився, але сьогодні багато хто помилявся. Він сповна заплатив за це, проте друге місце – гарний результат, і ми не вважаємо це катастрофою. Після семи гонок Себастіан втратив 14 очок – відмінне досягнення... Марк боровся протягом усієї гонки. У нього була блискуча дуель з Міхаелем, він відмінно пілотував і заслужив місце на подіумі. Фернандо і Льюіс сьогодні не набрали очок, так що  друге і третє місця – гарний результат.»

Що ж стосується семиразового чемпіона – це була найкраща гонка після його повернення. Саме дощові умови показують з якого тіста зліплені пілоти, оскільки потенціал машини меншою мірою ніж людина впливає на темп проходження мокрої траси. Сучасний Mercedes W02 не дозволяє конкурувати з більш швидкими болідами з Маранелло, Уокінга та Мілтон-Кінз, але на мокрому асфальті Міхаель зумів нав’язати боротьбу гонщикам усіх трьох команд. Все ж таки ще не такий іржавий Шумахер, як могло здаватися раніше, а може це просто магія траси на якій німець перемагав сім разів?

Навіть Росс Брон, який останнім часом має не надто багато приводів хвалити німця, був у захваті: «Гонка була захоплюючою, а у другій її частині Міхаель добре пілотував… Він не зміг утримати позаду швидших Дженсона і Марка, які мали перевагу використовуючи DRS. В будь-якому випадку – він провів фантастичну гонку…»

Віталій Петров провів дуже добру гонку – не помилявся, їхав в своєму оптимальному темпі, команда вдало обрала тактику на гонку – всі ці складові дозволили росіянинові фінішувати на п’ятому місці і продовжити боротьбу його команди з Mercedes GP у Кубку конструкторів. Ніку Хайдфельду просто не пощастило – це гонки і такі речі, як контакт з Кобаясі трапляються, дуже прикро має бути усім в команді, яка проявивши тактичну гнучкість, претендувала на гарні очки та більший відрив від своїх головних опонентів.

Цілком очікувано Ерік Бульє сказав, що команда полишає Монреаль зі змішаними емоціями, адже: «Сьогодні заробити очки могли обидва наших пілота, проте Нік не очікував маневру Камуї, який чомусь раптово сповільнився на виході з повороту. До цього моменту гонка складалася для нас відмінно. Та й Віталій, якби йому пощастило трошки більше, мав можливість опинитися вище».

Феліпе Масса, схоже зрозумів небезпеку розірвання контракту з командою і провів також цілком непогану гонку, якби не його унікальне уміння знайти собі неприємності на рівному місці. Хоча свою боротьбу з Камуі бразилець виграв на останніх метрах дистанції, коли міг використати DRS а японець – ні. Стефано Доменікалі, вже вкотре в сезоні пояснив, що команда могла боротися за перемогу, але обставини склалися проти Скудерії – знайомі слова, правда ж?

Гонка для пілота Sauber знову виявилася результативною і молодий Камуі знову набирає вісти серед уболівальників та менеджерів команд – це вже шоста поспіль гонка, в якій він набирає очки – такою стабільністю не може похвалитися жоден з гонщиків команд-середяків. Хоча деякий період гонки, поки ще було мокро, Камуі їхав другим і не пропускав Массу. Гадаю, що багато хто дуже хоче побачити японця за кермом більш конкурентоспроможної машини, але є проблема. За великим рахунком топ-п’ятірка має досвідчених пілотів з яких тільки Масса поки що не демонструє належного рівня.

Toro Rosso провела найкращу гонку в сезоні – обоє пілотів здобули очки, які для Хайме Альгерсуарі стали дебютними цьогоріч. Схоже, що боротьба між пілотами за право залишитися в команді наступного року набирає нові оберти, хоча Буемі так просто свої позиції здавати не буде.

І звісно не можна забути про Рубенса Баррікелло, який зумів відмінно скористатися усіма негараздами своїх конкурентів та довіз напівмертвий Williams до чергових очок – вдруге поспіль. Схоже, що або команда починає виходити з кризи, або вона вдало використовує помилки інших.

Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua
 

Гран-прі Канади. Фінішний протокол:

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Дж. Баттон

McLaren

1:23:50.995

6

2.

С. Феттель

Red Bull

+ 2.709

3

3.

М. Веббер

Red Bull

+ 13.828

3

4.

М. Шумахер

Mercedes

+ 14.219

4

5.

В. Петров

Lotus Renault

+ 20.395

2

6.

Ф. Масса

Ferrari

+ 33.225

4

7.

К. Кобаясі

Sauber

+ 33.270

2

8.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 35.964

3

9.

Р. Баррікелло

Williams

+ 45.100

4

10.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 47. 000

4

11.

Н. Росберг

Mercedes

+ 50. 400

4

12.

П. де ла Роса

Sauber

+ 1:03.600

2

13.

В. Ліуцци

HRT

+ 1 коло

3

14.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 1 коло

5

15.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 1 коло

2

16.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 1 коло

4

17.

Н. Картікеян*

HRT

+ 1 коло

2

18.

П. ді Реста

Force India

+ 3 кола

4

* – Н. Картікеян покараний штрафом +20 секунд за зрізку шикани та неповернення отриманої переваги

Найшвидше коло: Дженсон Баттон (McLaren) – 1:16.956 (69-те коло)

Не фінішували:

П. Мальдонадо

Williams

62 коло

виліт

Н. Хайдфельд

Lotus Renault

57 коло

аварія

А. Сутіл

Force India

50 коло

підвіска

Ф. Алонсо

Ferrari

44 коло

аварія

Х. Ковалайнен

Team Lotus

36 коло

ведучий вал

Л. Хемілтон

McLaren

8 коло

аварія

 

Особистий залік

1

С.Феттель

Red Bull Racing

161

2

Д.Баттон

McLaren

101

3

М.Веббер

Red Bull Racing

94

4

Л.Хемілтон

McLaren

85

5

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari Marlboro

69

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari Marlboro

32

7

В.Петров

Renault Lotus GP

31

8

Н.Хайдфельд

Renault Lotus GP

29

9

М.Шумахер

Mercedes GP

26

10

Н.Росберг

Mercedes GP

26

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

25

12

А.Сутіл

Force India

8

13

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

8

14

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

4

15

Р. Баррікелло

Williams

4

16

С.Перес

Sauber F1 Team

2

17

П.ді Реста

Force India

2

 

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

255

2

McLaren

Mercedes

186

3

Scuderia Ferrari Marlboro

Ferrari

101

4

Renault Lotus GP

Renault

60

5

Mercedes GP

Mercedes

52

6

Sauber F1 Team

Ferrari

27

7

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

12

8

Force India

Mercedes

10

9

AT&T Williams

Cosworth

4

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 23
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Chupakabra86
Порадовала гонка, да и сама трансляция (а именно ёё присутствие на наших экранах невзирая на длительность - видимо были сделаны выводы после гран-при Монако)
Порадовал Баттон - показал, что Феттелль не такой уж непобедимый. Хем в своем стиле... Алонсо не повезло. Веберу повезло что Льюис не выбил его полностью. Жаль Михаеля - старался как мог, но Мерседес не позволил добратся до подиума.
CubiQ
Это вообще к чему?
miron4ik88
Комментатор на УТ-1 порадовал... Не ожидал... 4 часа трансляции очень хорошо продержался...
miron4ik88
По последним двум гран при, Баттону надо вручит приз "Герой гонки". В свой 31 год очень сильный пилот... Совершать такие рейды из конца пелотона... Баттона в чемпионы!!!
hustle92
Это был самый интересный гран-при за последние несколько лет.Можно ещё выделить гран-при Бельгии и Бразилии в 2008-ом году.
bars
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Бог
В общем, затравили бедного типа ляпнул на свою голову
Dc.Kurt
Ну розумник. Напевно перегрався Формулою 1 на клавіатурі. Там теж тільки руками.)
CubiQ
Честно говоря после схода Хэма в Баттона не верил. Думал так и прикатится где-то около 5-го места. Но Дженс был просто великолепен с 21-го места на первое, атака до последнего поворота. Привык к бухгалтерскому стилю пилотирования, а тут такое. Тем приятней победа.
Хэм разочаровал. Я очень долго матерился и вспомнил Монцу прошлогоднюю. Я как раз отвлёкся в это время, слышу - Попов орёт, смотрю два макларена и обломки летят... У меня чуть сердце не остановилось.
Про Алонсо в обзоре вообще ничего не написано почему-то. Хотя он мог и претендовать на победу. Очень "своевременная" обувка промежуточной (ну это конёк Феррари) после которой сразу пошёл дождь и пришлось заезжать опять за дождевой. Из-за этого откатился в район 7-го места ну и Дженсон.
Бог
То вірно! Газ і тормоз - ноги, усе інше - руки!
hustle92
Вы можете все критиковать Льюиса, но называть его психом нет! Да он ошибался в этой гонке, а кто из вас входил в поворот в дождь на скорости 200 км? Он гений гонок и бесстрашный пилот! Я хочу видеть борьбу на трасе, а не соревнование механиков на пит-стопе.[/quote]
Он ошибался не только в этой гонке,а почти в каждой.Почти в каждой гонке он нарушает правила...
ivata
Обгони Хема дуже прості і неадекватні: або пропускайте мене люб'язно, або я іду на таран... Це неправильно![/quote]
Вы можете все критиковать Льюиса, но называть его психом нет! Да он ошибался в этой гонке, а кто из вас входил в поворот в дождь на скорости 200 км? Он гений гонок и бесстрашный пилот! Я хочу видеть борьбу на трасе, а не соревнование механиков на пит-стопе.
Hassassin
Педалі гонщики теж руками натискають, розумнику?
yan2006
"Насправді досить просто – це все справа рук і НіГ Дженсона Баттона".
---------------------------------------------------------
Автор - учи мат.часть. В Формула 1 управление болидом производится руками.
yan2006
«СПАСИБІ» - Дякую
darklordik11
Класна гонка була
Hassassin
Боротьба Дженса і Нандо - гоночний інцидент на ще мокрій трасі, де гонщики наче і розходилися, але трошки помилилися, хто більше, хто менше на вологому асфальті вже не має значення. В принципі аварія МакЛаренів теж гоночний інцидент, просто коли він стається між напарниками топ-команди резонанс зашкалює (згадай Стамбул минулорічний). Масса ніколи не був справжнім лідером, його рівень другий пілот топ-команди або перший середняка. Причому наразі - другий варіант. Бразилець досить добре тримався позаду Алонсо в першій частині, а коли траса напівпросохла він вкотре показав, що мокрий асфальт не для нього.
Стосовно Льюіса - багато вболівальників не-МакЛарен щоразу нервово чекають на нові фокуси від бритіша. По-моєму Льюсу не пощастило з гоночною епохою - якби він їздив у 70-80-х - був би поважним крутим перцем (як Жиль, Ройтеман, Піке-ст, Сенна, Менселл). Зараз ТАК їздити не можна, дивно тільки що він в шпильці проти Шумахера відступив - може встиг збагнути, що Міхаель ніколи не цурався контактної боротьби?..
Hassassin
Боротьба Дженса і Нандо - гоночний інцидент на ще мокрій трасі, де гонщики наче і розходилися, але трошки помилилися, хто більше, хто менше на вологому асфальті вже не має значення. В принципі аварія МакЛаренів теж гоночний інцидент, просто коли він стається між напарниками топ-команди резонанс зашкалює (згадай Стамбул минулорічний). Масса ніколи не був справжнім лідером, його рівень другий пілот топ-команди або перший середняка. Причому наразі - другий варіант. Бразилець досить добре тримався позаду Алонсо в першій частині, а коли траса напівпросохла він вкотре показав, що мокрий асфальт не для нього.
Стосовно Льюіса - багато вболівальників не-МакЛарен щоразу нервово чекають на нові фокуси від бритіша. По-моєму Льюсу не пощастило з гоночною епохою - якби він їздив у 70-80-х - був би поважним крутим перцем (як Жиль, Ройтеман, Піке-ст, Сенна, Менселл). Зараз ТАК їздити не можна, дивно тільки що він в шпильці проти Шумахера відступив - може встиг збагнути, що Міхаель ніколи не цурався контактної боротьби?..
jmen-jmen
Фантастическая гонка)много аварии,обгони,на финише вообще порадовали,особенно Масса).