Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Велоспорт
| Обновлено 19 декабря 2024, 03:40
4469
2

Ярослав ПОПОВИЧ: З Армстронгом ми їли з однієї тарілки

Відомий велогонщик про свою кар’єру, Армстронга та про те, як можна з велоспорту зробити бізнес

| Обновлено 19 декабря 2024, 03:40
4469
2
Ярослав ПОПОВИЧ: З Армстронгом ми їли з однієї тарілки
Sport.ua. Ярослав Попович

Один з найвідоміших велогонщиків України, а нині спортивний директор американської професійної команди Trek-Segafredo Ярослав Попович повертається в Україну і має намір очолити Федерацію велоспорту нашої країни. Про свої плани вдихнути нове життя в один з найбільш видовищних видів спорту Попович розповів Sport.ua.

— Коли я займався велоспортом професійно, у мене не було часу практично ні на що. Але я постійно стежив за тим, що відбувається в українському велоспорті. Коли Башенко приходив на цю посаду, я був тільки «за», бо чекав змін, яких не було довгі роки. Два роки тому я завершив свою кар'єру, став спортивним директором команди Trek-Segafredo, але у мене все одно залишалося дуже багато вільного часу. Тому у мене виникла ідея зробити щось для України, для українського велоспорту. І так сталося, що президент Федерації велоспорту України подає у відставку, і я порадився з людьми і вирішив балотуватися. Звичайно, ми поговорили з менеджером Trek-Segafredo, я прописав своє бачення роботи, і мені пішли на зустріч. У мене з командою є максимум 100 робочих днів, коли я їжджу на змагання, а ще 200 я можу присвятити себе іншій справі. Крім того, ми з дружиною подумали, що зараз саме час повернутися в Україну.

— На початку травня ви приїжджали в Україну з ідеєю створити тут професійну велокоманду. Відмовилися від неї?
— Ця ідея досі є. Але в Україні гонщики дуже низького рівня, звичайно, зі спонсором ми можемо запросити хороших спортсменів, але тоді в команді не буде українців. Я думаю, що це не дуже добре. У наших реаліях потрібно реформувати все — від початку до кінця, і починати працювати від ДЮСШ до обласних шкіл, створювати конкуренцію на регіональному рівні, і тоді буде можливо давати результат. Це така пірамідна ідея, від малого — до великого.

— У чому були промахи нинішньої Федерації, яку ви підтримували, якщо велоспорту в країні немає?
— У перші два роки, після того як Башенко очолив ФВУ, у нас було все супер, створили дві велокоманди, проводили змагання, але це все було на високому рівні. Але нічого не відбувалося на рівні шкіл, областей. Я про це вже говорив на зборах ФВУ ще два роки тому, але мене ніхто не почув. І ось в цьому році у нас немає жодної команди, змагання є, але ніхто не хоче на них приїжджати. Немає дітей, які займалися б велоспортом. По суті, нема з чого робити хліб.

— Ви розумієте, з чого починати?
— Ще пару місяців тому я абсолютно не розумів, куди рухатися. Але за цей час я зустрівся з дуже багатьма людьми, які розбираються в ситуації, і ідеї йшли від кожного. Це люди, які знають велоспорт зсередини, колишні гонщики, люди, які організовують змагання, але не хочуть співпрацювати з ФВУ.

— Які перші три ідеї ви збираєтеся реалізувати, якщо вас оберуть?
— По-перше, потрібно розробити план допомоги ДЮСШ, по-друге, починати організовувати змагання високого рівня, і по-третє, шукати спонсорів, які хочуть розвивати велоспорт. Я знаю, що такі люди є, але ніхто над цим не працює. Потрібно працювати з тренерами, робити для них майстер-класи, адже у нас тренери досі працюють за системою 70-х років.

— Але ви ж розумієте, що системи ДЮСШ в Україні вже практично немає. Крім того, велоспорт - недешевий вид спорту. Як ви збираєтеся залучати дітей?
Повірте, за ті гроші, які виділяє Міністерство спорту, можна зробити все. Ми порахували, що ми можемо закуповувати велосипеди, давати нормальну зарплату тренерам і починати щось робити.

— Яким повинен бути бюджет ФВУ на рік?
— У ФВУ є гроші від ліцензій, є ті, які вона вкладає в бізнес-проекти, є гроші від Міністерства спорту. І я знаю, що наступного року ця сума зросте. Просто потрібно правильно перерозподіляти ці гроші. Я знаю, що у нас закуповують велосипеди по 7 тисяч євро, які насправді коштують - 3,5 тисячі.

— Як ви збираєтеся контролювати ситуацію? Хто ті люди, які будуть відповідати за те, щоб всі бюджетні кошти були витрачені правильно?
— У мою команду увійдуть молоді люди, які вже працюють в ФВУ, люди, які займалися велоспортом. Багато хто живе закордоном, але часто бувають в Україні і готові допомогти. Просто я розумію, що у нас в країні люди не виконують свої зобов'язання, і не відповідають за свої слова. Я був свідком ситуації, коли була компанія з виробництва спортивного екіпірування, яка готова була забезпечити збірну формою безкоштовно на весь олімпійський цикл, на 4 роки. Але люди просто не змогли домовитися. Цей наш український менталітет потрібно міняти. При цьому на ФВУ виділяється найменша кількість грошей від Міністерства спорту. Чому? Тому що потрібно показувати людям, що є перспектива виду, розмовляти, залучати спонсорів. Ми це збираємося робити. Це не так і складно.

— Хто зараз вас підтримує?
— До сих пір багато хто не вірить, що я балотуюся. Я просто не розумію однієї речі в цих виборах. Чому одна сторона нібито відмовляється від посади добровільно, знімає кандидатуру, а потім через деякий час знову з'являється кандидат, але це ще не точно. Я не розумію логіку всіх цих дій. Ось 20 липня ми і подивимося, чого хочуть люди, які близькі до велоспорту в Україні, і на що вони здатні. Ось і побачимо, чи хочуть вони змін. Тому що, можливо, таких шансів у них вже не буде.

— Ваш переїзд в Україну залежить від того, виберуть вас президентом ФВУ чи ні?
— Ні. Ця ідея у мене була вже давно. Ось уже чотири роки, як мене дуже тягне до України, але місяців п'ять-шість тому ми почали про це дуже серйозно говорити. А тут зараз ось так складаються обставини. Я ось зараз буду цілий місяць в Україні, раніше за рік не збиралося стільки часу тут.

— І як вам нинішня Україна після 20 років в Європі?
— Цікаво. Просто все цікаво: рух на дорогах, люди. Я ось вчора зайшов в магазин за водою, привітався в продавцем, розплатився, кажу: «Дякую, до побачення». Вона на мене подивилася такими здивованими очима і навіть нічого відповісти не змогла. Те ж саме, коли заїхали в ресторан, питаю, чи можна поїсти тут, а офіціант стоїть з кам'яним обличчям. Побачили нашу дитину — трохи розслабилися. Це не просто. Але цікаво, як люди реагують.

— Ваша дружина теж хоче переїжджати в Україну?
— А у неї є вибір? (Сміється). Звичайно, ми всі рішення приймаємо разом. Більш того, ще днів десять тому, коли я ще не подавав заяву про те, що балотуюся в президенти ФВУ, я сумнівався, чи потрібно на це йти. А вона мене підштовхнула до рішення, підтримала, адже я насправді думав про це давно.

— Ви переїжджаєте до Києва?
— Так, поки плануємо до Києва.

— Як давно були в рідному Дрогобичі? Може перевіряли рівень доріг там, чи можна їздити по ним на велосипеді?
— Якщо чесно, я давно вже не був у Дрогобичі. Хоча знаю, що в місті дороги жахливі. Але можна кататися за містом, там зробили хороші траси. Сам то я давно не їжджу на велосипеді, після закінчення кар'єри поки не хочеться. Хоча ось недавно зробив кілька кіл на велотреку, але все одно відчуваю, що ще рано.

— Скільки років ви собі даєте, щоб завдяки вашим реформам в Україні з'явився велогонщик топ-рівня?
— У нас вже є дуже хороший хлопець Марк Падун. Він дуже хороший гонщик з хорошим характером, вихований. Він дуже перспективний спортсмен. Сподіваюся, що він доб'ється результату. А для такого розвитку, то я думаю, якщо все нормально піде, то потрібно мінімум два роки, щоб вийти на нормальний рівень в Україні, після цього вже працювати на Європу. Потрібні нові стимули, нові перспективи, мотивація, і розуміння, що є перспектива в цьому виді спорті в Україні.

— Який відсоток велогонщиків, які беруть участь у великих велоперегонах, приймають допінг? Чи є така проблема в Україні?
— Складно сказати про процентне співвідношення. В про-турі він дуже малий, тому що дуже серйозний контроль, і зараз є така тенденція до «механічного допінгу». Додають моторчики до велосипедів, або колеса, які самі крутяться. Матеріал, з якого роблять велоформу – зменшує тертя. А допінг є на нижчому рівні змагань, коли не так багато втрачати. В Україні проблема допінгу - на дуже високому рівні. І наша система допінг-контролю на низькому рівні, що дозволяє спортсменам приховувати свої дії. І ми над цим теж будемо працювати. Це все дуже просто робиться. Потрібно просто постійно контролювати спортсменів.

—Чи справедливо виправдали Кріса Фрума після того, як у нього взяли позитивні допінг проби під час «Вуельти»?
Це все не так і просто. Багато що залежить від організму, від навантажень. Тому що його зловили на препараті, який дозволений, але до певного рівня. Півроку експерти розбиралися, чому дозування була в два рази більше. Звичайно, одна справа - організм людини, інше - гроші. А на цей розгляд було витрачено 10 млн євро. А проти грошей дуже складно йти. Але я вважаю, що справедливо, що він виправданий, тому що цей препарат ніяк не може вплинути на результат.

— Ви спілкуєтеся з Ленсом Армстронгом, з яким їздили в одній команді, зараз?
— Ні, ми давно не спілкуємося. У нього своє життя, у мене своя. Він надсилає листівки на Різдво для нашої сім'ї, також, як розсилає їх усім знайомим. Але це — все. Нещодавно, я хотів запросити його в свій проект Road and Wine, написав йому на пошту, він через кілька тижнів відповів. Але йому поки не цікаво переїжджати до Італії, тому він відмовився від пропозиції.

— Ви коли-небудь підозрювали, що Армстронг може приймати допінг?
— Цього ніхто ніколи не обговорював. Ходили чутки, але я така людина, що якщо я не побачу докази, я не повірю, і вже тим більше не буду про це десь розповідати. Ми були в одній команді, ми їли з однієї тарілки, образно кажучи, у мене були бонуси, якщо він вигравав, і я не звертав уваги на чутки.

Ваше ставлення до нього змінилося, коли він все ж зізнався у вживанні допінгу?
Звичайно, ні. Він — великий спортсмен, і велика людина.

— Як можна з велоспорту зробити бізнес?
— Уже зараз в міжнародній федерації велоспорту обговорюється ряд реформ, які можуть на це вплинути. Ось простий приклад, бюджет всієї команди Trek-Segafredo - 16 млн євро, у команди QuickStep 22 млн євро - це тільки зарплата велогонщиків. Це величезна різниця. Тому така команда, як наша, не може дозволити собі топових гонщиків, які будуть усюди перемагати. І ми не можемо бути на рівні з великими командами. Коли є гроші, ти можеш командувати світом. Але це не завжди правильно. Зараз обговорюється ліміт зарплат і фінансовий фейр-плей. Тоді потрібно буде підлаштовуватися, і все буде чесніше. Також зараз є компанія Velon, яка розробляє бізнес-план для розвитку велоспорту. Команди хочуть розподіляти ТВ-права, щоб на цьому заробляти. Також організовуються дуже видовищні змагання, щоб залучити вболівальників.

Опрос

Голосов 4
Вы б проголосовали за Поповича, будь у вас такая возможность на выборах главы федерации велоспорта страны?

Да

4 голоса 100 %

Нет

0 голосов 0 %

В опросах могут участвовать только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Источник Sport.ua
Оцените материал
(4)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 2
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Владимир Копяк
Что то мне не сильно вериться, что его наша веломафия пропустит на должность президента федерации.
kolotuha1965
Верим в тебя Ярослав ! Главное все делай публично и тебя многие поддержат.