Перед приїздом до Піднебесної цього тижня кілька подій просто таки підірвали медіа-простір, ставши найбільш обговорюваними за цей час. Якщо розгляд апеляції Red Bull на дискваліфікацію Ріккардо в Австралії був подією запланованою і навіть з великою мірою імовірності мав передбачуваний результат, то новина зі стану Ferrari про відставку Стефано Доменікалі стала громом серед ясного неба. Попри те, що насамперед вболівальники Скудерії вже давно прагнули почути це, відхід керівника команди в середині сезону таки став несподіванкою для багатьох, навіть для конкурентів.
До Шанхаю команди приїхали після того, як були проведені дводенні тести в Бахрейні, тож можна очікувати на те, що в пелотоні можуть відбутися певні якісні зміни в розстановці сил, хоча очікувати, що якийсь із колективів зуміє нав’язати реальну боротьбу Хемілтону з Росбергом, навряд чи варто. Зрештою, команда з Браклі також не стоїть на місці й не чекає втрати своєї чималої переваги. Проте кілька знакових подій в Китаї чекати все ж таки можна: по-перше, мотористи Renault обіцяють своїм клієнтам, що відтепер їхні двигуни видаватимуть проектну потужність, а додаткові заходи її обмеження клієнтам застосовувати не доведеться.
Це, звісно, гарна новина для усіх чотирьох команд-клієнтів французького виробника, тож тепер у Red Bull частина проблем зникне і Себастіану з Даніелем простіше буде і до Q3 кваліфікуватися, і в гонках принаймні спробувати поборотися з більш швидкими машинами з німецькими моторами. Вирішення проблем може допомогти і колективу з Енстоуна розжитися першими в сезоні очками, хоча розраховувати Lotus зможе більшою мірою на Грожана, оскільки, нагадаємо, Мальдонадо після свого чергового нападу дурості на Сахірі в Шанхаї стартуватиме на 5 позицій нижче здобутої у кваліфікації. Аналогічним чином вже цього уїк-енду перші серйозні новинки мають з’явитися і на машинах Ferrari, от тільки з огляду на всі існуючі проблеми команди тяжко розраховувати, що F14 T різко перетвориться з середняка пелотону на одного з його лідерів.
Шанхайський автодром можна сміливо відносити до неофіційної категорії вдалих та цікавих тількедромів, адже крім різноманітних поворотів, які випробовують майстерність гонщиків, тут є ще й довжелезна пряма, наприкінці якої йде жорстке гальмування перед повільним поворотом – і це, як правило, найкраще місце для обгону. Також для обгону підходять як останній поворот траси, так і стартова пряма перед входом до першого віражу, який, за словами Льюіса Хемілтона, «здається, триває вічно та серйозно навантажує передні шини». Якихось особливих нестандартних вимог (як от додаткові фільтри на повітрозабірниках або особлива увага до гальм) автодром до техніки не ставить, тож робота під час п’ятничних практик, звісно, буде кипіти, але надзавдань командам вирішувати не доведеться (звісно, якщо сесії проходитимуть за сухої погоди).
Традиційно для китайської траси пошук оптимальних налаштувань машини вимагає компромісу між максимальною швидкістю на довгих прямих та керованістю в поворотах, але цього сезону, особливо в його початковій стадії, різниця потенціалу двигунів стає водорозділом для команд, тож якою б ефективною не була аеродинаміка, та проти швидкості на прямих, підкріпленою двома зонами DRS, що-небудь протиставити буде дуже непросто.
Втретє за чотири етапи сезону Pirelli привозить свій середній склад гум – Medium і Soft. М’які шини краще працюватимуть за високої температури, Medium розрахований на більш помірну, проте ми неодноразово бачили, якою важливою в Китаї є правильно обрана тактика. Два або три піт-стопи – саме таким, вочевидь, стане тактичний вибір команд, але зрозуміти, як саме працюватиме гума, команди зможуть лише під час п’ятничних практик.
Метеозведення прогнозують командам непростий уїк-енд – температура протягом усіх трьох днів коливатиметься в районі +19-21, проте у п’ятницю погода обіцяє бути хмарною, а кваліфікація знову може відбутися під дощем, імовірність якого є високою, на неділю ж прогноз постійно міняється, тож сюрпризів від небесної канцелярії можна буде чекати будь-якої миті – гонка може пройти як по сухому асфальту, так і в дощових умовах.
Саме завдячуючи особливостям траси, а також набутій формі, цілком логічно і виправдано буде очікувати на третій раунд очної боротьби Росберга з Хемілтоном. Якщо перші два залишилися за британцем, то тепер Ніко варто довести і самому собі, і команді, що він здатен не просто нав’язати боротьбу напарнику, а й вийти з неї переможцем. Зрештою, тріумфальний досвід виступів на шанхайській трасі є в обох пілотів Mercedes, Льюіс тут перемагав двічі, а Росберг саме в Китаї у 2012-му здобув свою дебютну перемогу в кар’єрі. До речі, багато хто вже й призабув, як свого часу починалися славетні переможні часи Red Bull – саме тут на китайській трасі п’ять років тому колектив з Мілтон Кінс святкував свою дебютну звитягу, яку їй приніс Феттель. Звісно, п’ятиріччя власного першого тріумфу команді хотілося б відсвяткувати ще однією перемогою, але сьогоднішні реалії говорять, що зробити це буде майже нереально.
Букмекери також практично не сумніваються в тому, яка команда тріумфуватиме на китайському Гран Прі. Про кваліфікаційні коефіцієнти писати взагалі ніяково, адже вони фантастичні: Хемілтон – 1,67; Росберг – 2,62; і далі Феттель з лише 21,00; Ріккардо – 26,00; потім прірва до пілотів Williams, Боттас і Маса – по 51,00.
На переможця гонки коефіцієнти не набагато відрізняються, Хемілтон фаворит і тут – 1,80; Росберг – 3,00; далі Феттель – 15,00; Ріккардо – 21,00 і квартет Алонсо, Боттас, Масса та Хюлькенберг – по 34,00.
Більш ніж видовищна гонка в Бахрейні налаштовує нас на те, що і в Китаї має бути цікаво, тим паче, що траса дозволяє і різну тактику застосовувати, і обганяти на трасі. Залишається сподіватися, що в Mercedes пілоти знову будуть знаходитися поруч, а команда, як і два тижні тому, дозволить їм вести на трасі боротьбу за перемогу. Зрештою, результат наших очікувань ми зможемо оцінити не раніше недільного ранку, тож проспати його не рекомендується жодним чином!
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Китаю, Шанхай, 18-20 квітня, п’ятниця – неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
|
5,451 км
|
56
|
305,066 км
|
кваліфікація: 1'33.706 (2011, Себастіан Феттель)
гонка: 1'32.238 (2004, Міхаель Шумахер)
|
Перша практика 05:00* – п’ятниця 18 квітня
Друга практика 09:00 – п’ятниця 18 квітня
Третя практика 06:00 – субота 19 квітня
Кваліфікація 09:00 – субота 19 квітня
Гонка 10:00 – неділя 20 квітня (пряма трансляція на каналі МЕГА)
(* - Час київський)
Sport.ua