Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 24 ноября 2013, 22:49
3476
12

Гран При Бразилии: доминирование Феттеля + ФОТО

Немец опять победил, а Уэббер взял последний подиум в карьере пилота Формулы 1

| Обновлено 24 ноября 2013, 22:49
3476
12
Гран При Бразилии: доминирование Феттеля + ФОТО

Етап в Сан-Паулу закрив сезон, який стараннями Себастіана Феттеля і Red Bull закінчився значно раніше. Звісно це все проблеми інших команд та інших пілотів, але від останнього в сезоні Гран Прі традиційно чекають якоїсь магії, чарів, що протягом зими дозволяли б  пристрасно згадувати фінальну гонку. Особливо за таких прощальних обставин.

Погода вкотре, ніби граючись із командами немов кіт із мишею, доливала на трасу воду рівно в такій кількості, щоб ні в п’ятницю, ні в суботу ніхто з пілотів навіть не отримав і крихти інформації про роботу найбільш жорстких комплектів покришок, що до Бразилії привезла Pirelli.

Кваліфікацію без натяку на сюрприз виграв Феттель, розділивши перший ряд зі своїм співвітчизником Росбергом, в той час як на другому опинилися Алонсо і Веббер. Для Ніко і Фернандо (а точніше для Mercedes і Ferrari) гонка на Інтерлагосі мала розставити усі крапки над «і» щодо боротьби команд з Браклі та Маранелло за друге місце в Кубку конструкторів. Теоретично навіть Lotus міг в останній момент застрибнути на одну-дві позиції вгору, але вірити в це крім Бульє з Лопесом могли хіба що їх родичі – настільки чудово все мало скластися на користь «чорно-золотих». По завершенні кваліфікації тільки Серхіо Перес втратив п’ять позицій через заміну пошкодженої в аварії коробки передач.

Перед початком гонки напрочуд цікавий ребус довелося розв’язувати усім без винятку командам – траса була сухою, дощ очікувався, та не одразу, тож вперше за уїк-енд на болідах мали з’явитися сліки. От тільки який комплект обрати для початку – жорсткий чи середній, мали вирішувати пілоти де в чому «наосліп». Зрештою взути свої боліди в гуму Hard вирішили Баттон і Гутьєррес, а решта 20 гонщиків на перший відрізок вибрали трохи м’якіший Medium.

Старт гонки залишився за Росбергом. На відміну від Сінгапура, де він також краще подолав пряму, але втратив позицію в першій зв’язці поворотів, цього разу лідерство Ніко було трошки відчутнішим – Феттель зумів повернути втрачене наприкінці першого кола й контратакував на фінішній прямій, що дозволило чотириразовому чемпіону записати лідерство на першому колі на власну адресу. Надалі ж, гадаю, описувати гонку у виконанні Себастіана просто немає сенсу – він як завжди втік від усіх, напарнику наблизитися не дав ані шансу і преспокійно першим дістався картатого прапора.



Позаду німців на старті пристрасті розгорілися не менші, та все обійшлося без пробитих шин і зламаних болідів. Веббер програв тільки одне місце, так само позицію програв й Алонсо – їх обох на стартових метрах дистанції та у першому повороті зумів обігнати Хемілтон. Чудовий старт вийшов у Масси, який з дев’ятого місця стрибнув на шосте. Бразилець в останній гонці за Скудерію на своїй Батьківщині виглядав серйозною бойовою одиницею в битві з Mercedes. Що поступово Феліпе став доводити ще на першому гоночному відрізку.

Поки Росберга успішно атакував Феттель, оборону Хемілтона на початку лише другого витка змогли здолати Алонсо і Веббер – таким чином вже на другому колі квінтет лідерів повернувся до своїх стартових позицій.

На 4-му колі гонки боротьба Lotus за вищу позицію в Кубку конструкторів зазнала остаточного фіаско – двигун на машині Грожана наказав довго жити, розраховувати ж на дива пілотажу від Ковалайнена було марно. Таким чином майже одразу після старту на одне з питань щодо командного заліку відповідь фактично була отримана. Для самого ж Ромена схід став не просто несподіванкою, а розчаруванням – сходити в останній гонці сезону через технічну несправність завжди дуже прикро. Що ж, тепер франко-швейцарцю залишається дочекатися підтвердження контракту на наступний сезон і продовжити працювати так, як він це робив протягом цієї осені.

Після трьох кіл гонки почали поволі проявлятися симптоми проблем із задньою гумою на машині Росберга чим одразу ж скористався Алонсо, вийшовши на друге місце, а ще за два кола німця на четверту позицію відсунув Веббер і погнався наздоганяти втікача-Фернандо. Негаразди Ніко звісно ж самостійно нікуди дітися не могли, тож коли його наздогнав напарник, то Росберг хоч і пробував упиратися, але перед наполегливим Льюісом зброю все ж таки склав. Так само в боротьбі, але дуже обережній Марк Веббер не без допомоги DRS проїхав повз Алонсо, вийшовши на друге місце і потенційний дубль для команди.

На середині другого десятка кіл в бокси почали відправлятися пілоти з команд-середняків, в той час як лідери (а з ними й Баттон на Hard’і) продовжували залишатися на трасі. З одного боку нагальної потреби їхати міняти гуму в них ще не було, з іншого ж – дощові хмари оповили небо довкола траси, тож всі розуміли що будь-якої миті може піти дощ, а разом із ним і потреба їхати за «мокрими» шинами.



Окремі крапельки води таки стали падати на гарячий бразильський асфальт, але їх було дуже мало, і лідерам пелотону таки довелося їхати за другою порцією сліків. Після першої хвилі піт-стопів Алонсо повернув собі друге місце, але не завдяки кращій тактиці, а за рахунок проблем механіків Red Bull, які затрималися при зміні заднього лівого колеса і змусили Веббера простояти за сучасними мірками Формули 1 цілу  «вічність» – 5,1 сек. Для Фернандо цього було вдосталь, аби бачити машину Марка у власних дзеркалах. От тільки радість «червоних» довгою не була, бо RB9 все-таки недосяжна для конкурентів машина, й австралійцю знадобилося лише два кола щоб Алонсо замість носової частини в дзеркалах міг знову на власні очі роздивлятися дифузор Red Bull.

За рахунок більш раннього піт-стопу Масса випередив Хемілтона, та британець одразу ж напосівся на свого добре знайомого суперника. Феліпе намагався їхати якнайшвидше, але Льюіс не відставав ані на сантиметр. Щоправда й пілот Mercedes не міг за допомогою DRS пройти Массу. Протистояння тривало б, мабуть, ще довго, але бразилець припустився простенької помилки – він усіма колесами перетнув білу розштриховану лінію в’їзду до піт-лейн. Вердикт стюардів був невмолимим – проїзд по піт-лейн, на що сам Феліпе відреагував украй емоційно повторюючи багато разів, що це просто неймовірно. Неймовірно, але факт, тож остання гонка за Скудерію ознаменувалася ще й штрафом, який відкинув Массу з 4-го на 8-ме місце, зробивши примарними шанси Ferrari на другу сходинку Кубка конструкторів.

Тим часом на трасі привид дощу замаячив з іще більшою силою – крапель було усе більше, навіть туман оповив частину кільця, та для переходу на дощову гуму цього було недостатньо. А от Льюіс Хемілтон за відсутності Масси абсолютно на рівному місці знайшов собі прокол заднього правого колеса, «теплі» слова зі стану Williams і штрафний проїзд по піт-лейн від Феміди. А все через неуважність та небажання залишити місце для боліда Боттаса, який намагався на задній прямій обігнати британця. В підсумку синьо-біла машина без лівого заднього колеса завмерла в зоні безпеки. Льюіс добре, але дуже невчасно розважився перед міжсезонням.

Зрештою, так і не дочекавшись справжнього дощу, всі пілоти з’їздили на другі піт-стопи, де механіки Red Bull ледве не створили інтригу в боротьбі за перемогу. Це Феттель приїхав у бокси, в час коли там чекали Веббера і шин для німця не було напоготові. Затримавшись з обслуговуванням боліда №1, механіки змусили й Марка стояти в черзі й спостерігати, як повз нього знову проїжджає Алонсо. Та цього разу Фернандо не зміг опинитися попереду, а на перших колах після піт-стопа не зумів обігнати австралійця. Це був найкращий час для цього – більш м’які шини на Ferrari були швидшими, але затримка за спиною Веббера означала тільки одне, коли Medium підзносився, наздогнати й обігнати Red Bull (обидві машини команди завершували гонку на твердих шинах) вже неможливо.



Дженсон Баттон, стартувавши на гумі Hard, зумів витиснути максимум з ситуації, звісно штрафи Масси та Хемілтона англійцю дуже допомогли і він так близько фінішував від подіуму, але близько – не значить на ньому. Хоча четверте місце в гонці для McLaren рівносильне подіуму, так само як третє місце Алонсо позаду двох пілотів Red Bull – перемозі. Ніко Росберг, фінішувавши п’ятим, забезпечив Mercedes друге місце, а Ferrari – третє. Зусиль Алонсо й Масси сьогодні було недостатньо.

Феттель не став дарувати перемогу напарнику, впевнено довівши гонку до власної перемоги, але й Веббер витиснув з машини все що міг на одному колі, залишивши за собою найшвидше коло гонки, не дозволивши німцеві оформити ще один Великий шолом.

Феттель, а трохи згодом і Масса перед центральною трибуною покрутили пончики, дякуючи пристрасним бразильським уболівальникам, які стали останніми, хто наживо почув прекрасну симфонію атмосферних «вісімок» – для них гонка на Інтерлагосі також стала останньою. Восьмирічна епоха металевих сердець об’ємом 2,4 літри закінчилася.

Red Bull, як і личить команді-чемпіонці, в останній гонці оформила дубль (четвертий протягом сезону). Алонсо довів, що є кращим пілотом, серед тих хто не має в розпорядженні диво техніки з Мілтон Кінс. Перемога Себастіана стала для нього вже дев’ятою поспіль – рекордна серія тепер збільшилася. Веббер, фінішувавши другим, зумів посісти третє місце в особистому заліку – хоч і не вперше, та все-одно має бути приємно для людини, що прощається з Формулою 1. Оригінальне прощання Марк влаштував собі та вболівальникам на автодромі – під час кола пошани знявши гоночного шолома, а поки вітер куйовдив його волосся, сам австралієць, вітаючи трибуни, вдихав вітер перемін.



В Кубку конструкторів жодних змін не сталося – ніхто не зумів відігратися, ніхто власні позиції не покращив. Тепер на нас чекає міжсезоння, тести нових болідів, двигунів, гуми, нові контракти з пілотами, спонсорами й тривале очікування нової формульної ери – ери турбо-двигунів V6 1,6 літра.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран Прі Бразилії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:32:36.300

2

2.

М. Веббер

Red Bull

+ 10.452

2

3.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 18.913

2

4.

Дж. Баттон

McLaren

+ 37.360

2

5.

Н. Росберг

Mercedes

+ 39.048

2

6.

С. Перес

McLaren

+ 44.051

2

7.

Ф. Масса

Ferrari

+ 49.110

3

8.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 1:04.252

2

9.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 1:12.903

3

10.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1 коло

2

11.

П. Ді Реста

Force India

+ 1 коло

2

12.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

2

13.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

3

14.

Х. Ковалайнен

Lotus

+ 1 коло

2

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1 коло

3

16.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

2

17.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 2 кола

2

18.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 2 кола

3

19.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

3

Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) – 1:159.436 (51-ше коло)

Не фінішували:

Ш. Пік

Caterham

59 коло

підвіска

В. Боттас

Williams

46 коло

аварія

Р. Грожан

Lotus

4 коло

двигун

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

397

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

242

3.

М. Веббер

Red Bull

199

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

189

5.

К. Ряйкконен

Lotus

183

6.

Н. Росберг

Mercedes

171

7.

Р. Грожан

Lotus

132

8.

Ф. Масса

Ferrari

112

9.

Дж. Баттон

McLaren

73

10.

Н. Хюлькенберг

Sauber

51

11.

С. Перес

McLaren

49

12.

П. Ді Реста

Force India

48

13.

А. Сутіл

Force India

29

14.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

20

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

16.

Е. Гутьєррес

Sauber

6

17.

В. Боттас

Williams

4

18.

П. Мальдонадо

Williams

1

19.

Ж. Б’янкі

Marussia

0

20.

Ш. Пік

Caterham

0

21.

Г. Ван Дер Гарде

Caterham

0

22.

Х. Ковалайнен

Lotus

0

23.

М. Чілтон

Marussia

0

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

596

2.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

360

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

354

4.

Lotus F1 Team

Renault

315

5.

McLaren

Mercedes

122

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

77

7.

Sauber F1 Team

Ferrari

57

8.

Toro Rosso

Ferrari

33

9.

Williams F1 Team

Renault

5

10.

Marussia F1 Team

Cosworth

0

11.

Caterham F1 Team

Renault

0

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Трансфер или аренда. 5 футболистов, которым зимой стоит покинуть Шахтер
Футбол | 23 ноября 2024, 09:00 18
Трансфер или аренда. 5 футболистов, которым зимой стоит покинуть Шахтер

Уход в другую команду этим исполнителям нужен, прежде всего, чтобы не загубить карьеру…

Букмекеры изменили коэффициенты за месяц до реванша Усик – Фьюри
Бокс | 23 ноября 2024, 07:22 0
Букмекеры изменили коэффициенты за месяц до реванша Усик – Фьюри

Александр является явным фаворитом поединка

Комментарии 12
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
CubiQ
Интересная Бразилия, насколько она могла быть интересной. Тефтель на самовозке улетел, остались все остальные.
Баттон аж удивил... А я стал свидетелем худшего сезона Макларенов за последние тридцать лет. Думал, хуже, чем в 2009 не может быть, ан нет!
Остался ещё один сезон позора, а там и титул должен быть
VLADLeoN
Жаль моторы 2,4V8.
Слышал движок след.сезона звук похож на кофемолку или пылесос.
VLADLeoN
Жаль что дождик не пошел
VLADLeoN
Удачи Марку в Ле-Ман серии!!!
Тупой штраф дали Массе.
tokarev762
Феттель в черговий раз довів, що він мажористе чмо! Правий Алонсо - перейде цей кіндер в іншу команду або не отримає кращу машину - от тоді і побачимо справжнього Феттеля! Я буду дуже радий, коли йому життя дасть по морді і він в соплях потоне!