Гран При Бразилии: доминирование Феттеля + ФОТО
Немец опять победил, а Уэббер взял последний подиум в карьере пилота Формулы 1
Етап в Сан-Паулу закрив сезон, який стараннями Себастіана Феттеля і Red Bull закінчився значно раніше. Звісно це все проблеми інших команд та інших пілотів, але від останнього в сезоні Гран Прі традиційно чекають якоїсь магії, чарів, що протягом зими дозволяли б пристрасно згадувати фінальну гонку. Особливо за таких прощальних обставин.
Погода вкотре, ніби граючись із командами немов кіт із мишею, доливала на трасу воду рівно в такій кількості, щоб ні в п’ятницю, ні в суботу ніхто з пілотів навіть не отримав і крихти інформації про роботу найбільш жорстких комплектів покришок, що до Бразилії привезла Pirelli.
Кваліфікацію без натяку на сюрприз виграв Феттель, розділивши перший ряд зі своїм співвітчизником Росбергом, в той час як на другому опинилися Алонсо і Веббер. Для Ніко і Фернандо (а точніше для Mercedes і Ferrari) гонка на Інтерлагосі мала розставити усі крапки над «і» щодо боротьби команд з Браклі та Маранелло за друге місце в Кубку конструкторів. Теоретично навіть Lotus міг в останній момент застрибнути на одну-дві позиції вгору, але вірити в це крім Бульє з Лопесом могли хіба що їх родичі – настільки чудово все мало скластися на користь «чорно-золотих». По завершенні кваліфікації тільки Серхіо Перес втратив п’ять позицій через заміну пошкодженої в аварії коробки передач.
Перед початком гонки напрочуд цікавий ребус довелося розв’язувати усім без винятку командам – траса була сухою, дощ очікувався, та не одразу, тож вперше за уїк-енд на болідах мали з’явитися сліки. От тільки який комплект обрати для початку – жорсткий чи середній, мали вирішувати пілоти де в чому «наосліп». Зрештою взути свої боліди в гуму Hard вирішили Баттон і Гутьєррес, а решта 20 гонщиків на перший відрізок вибрали трохи м’якіший Medium.
Старт гонки залишився за Росбергом. На відміну від Сінгапура, де він також краще подолав пряму, але втратив позицію в першій зв’язці поворотів, цього разу лідерство Ніко було трошки відчутнішим – Феттель зумів повернути втрачене наприкінці першого кола й контратакував на фінішній прямій, що дозволило чотириразовому чемпіону записати лідерство на першому колі на власну адресу. Надалі ж, гадаю, описувати гонку у виконанні Себастіана просто немає сенсу – він як завжди втік від усіх, напарнику наблизитися не дав ані шансу і преспокійно першим дістався картатого прапора.
Позаду німців на старті пристрасті розгорілися не менші, та все обійшлося без пробитих шин і зламаних болідів. Веббер програв тільки одне місце, так само позицію програв й Алонсо – їх обох на стартових метрах дистанції та у першому повороті зумів обігнати Хемілтон. Чудовий старт вийшов у Масси, який з дев’ятого місця стрибнув на шосте. Бразилець в останній гонці за Скудерію на своїй Батьківщині виглядав серйозною бойовою одиницею в битві з Mercedes. Що поступово Феліпе став доводити ще на першому гоночному відрізку.
Поки Росберга успішно атакував Феттель, оборону Хемілтона на початку лише другого витка змогли здолати Алонсо і Веббер – таким чином вже на другому колі квінтет лідерів повернувся до своїх стартових позицій.
На 4-му колі гонки боротьба Lotus за вищу позицію в Кубку конструкторів зазнала остаточного фіаско – двигун на машині Грожана наказав довго жити, розраховувати ж на дива пілотажу від Ковалайнена було марно. Таким чином майже одразу після старту на одне з питань щодо командного заліку відповідь фактично була отримана. Для самого ж Ромена схід став не просто несподіванкою, а розчаруванням – сходити в останній гонці сезону через технічну несправність завжди дуже прикро. Що ж, тепер франко-швейцарцю залишається дочекатися підтвердження контракту на наступний сезон і продовжити працювати так, як він це робив протягом цієї осені.
Після трьох кіл гонки почали поволі проявлятися симптоми проблем із задньою гумою на машині Росберга чим одразу ж скористався Алонсо, вийшовши на друге місце, а ще за два кола німця на четверту позицію відсунув Веббер і погнався наздоганяти втікача-Фернандо. Негаразди Ніко звісно ж самостійно нікуди дітися не могли, тож коли його наздогнав напарник, то Росберг хоч і пробував упиратися, але перед наполегливим Льюісом зброю все ж таки склав. Так само в боротьбі, але дуже обережній Марк Веббер не без допомоги DRS проїхав повз Алонсо, вийшовши на друге місце і потенційний дубль для команди.
На середині другого десятка кіл в бокси почали відправлятися пілоти з команд-середняків, в той час як лідери (а з ними й Баттон на Hard’і) продовжували залишатися на трасі. З одного боку нагальної потреби їхати міняти гуму в них ще не було, з іншого ж – дощові хмари оповили небо довкола траси, тож всі розуміли що будь-якої миті може піти дощ, а разом із ним і потреба їхати за «мокрими» шинами.
Окремі крапельки води таки стали падати на гарячий бразильський асфальт, але їх було дуже мало, і лідерам пелотону таки довелося їхати за другою порцією сліків. Після першої хвилі піт-стопів Алонсо повернув собі друге місце, але не завдяки кращій тактиці, а за рахунок проблем механіків Red Bull, які затрималися при зміні заднього лівого колеса і змусили Веббера простояти за сучасними мірками Формули 1 цілу «вічність» – 5,1 сек. Для Фернандо цього було вдосталь, аби бачити машину Марка у власних дзеркалах. От тільки радість «червоних» довгою не була, бо RB9 все-таки недосяжна для конкурентів машина, й австралійцю знадобилося лише два кола щоб Алонсо замість носової частини в дзеркалах міг знову на власні очі роздивлятися дифузор Red Bull.
За рахунок більш раннього піт-стопу Масса випередив Хемілтона, та британець одразу ж напосівся на свого добре знайомого суперника. Феліпе намагався їхати якнайшвидше, але Льюіс не відставав ані на сантиметр. Щоправда й пілот Mercedes не міг за допомогою DRS пройти Массу. Протистояння тривало б, мабуть, ще довго, але бразилець припустився простенької помилки – він усіма колесами перетнув білу розштриховану лінію в’їзду до піт-лейн. Вердикт стюардів був невмолимим – проїзд по піт-лейн, на що сам Феліпе відреагував украй емоційно повторюючи багато разів, що це просто неймовірно. Неймовірно, але факт, тож остання гонка за Скудерію ознаменувалася ще й штрафом, який відкинув Массу з 4-го на 8-ме місце, зробивши примарними шанси Ferrari на другу сходинку Кубка конструкторів.
Тим часом на трасі привид дощу замаячив з іще більшою силою – крапель було усе більше, навіть туман оповив частину кільця, та для переходу на дощову гуму цього було недостатньо. А от Льюіс Хемілтон за відсутності Масси абсолютно на рівному місці знайшов собі прокол заднього правого колеса, «теплі» слова зі стану Williams і штрафний проїзд по піт-лейн від Феміди. А все через неуважність та небажання залишити місце для боліда Боттаса, який намагався на задній прямій обігнати британця. В підсумку синьо-біла машина без лівого заднього колеса завмерла в зоні безпеки. Льюіс добре, але дуже невчасно розважився перед міжсезонням.
Зрештою, так і не дочекавшись справжнього дощу, всі пілоти з’їздили на другі піт-стопи, де механіки Red Bull ледве не створили інтригу в боротьбі за перемогу. Це Феттель приїхав у бокси, в час коли там чекали Веббера і шин для німця не було напоготові. Затримавшись з обслуговуванням боліда №1, механіки змусили й Марка стояти в черзі й спостерігати, як повз нього знову проїжджає Алонсо. Та цього разу Фернандо не зміг опинитися попереду, а на перших колах після піт-стопа не зумів обігнати австралійця. Це був найкращий час для цього – більш м’які шини на Ferrari були швидшими, але затримка за спиною Веббера означала тільки одне, коли Medium підзносився, наздогнати й обігнати Red Bull (обидві машини команди завершували гонку на твердих шинах) вже неможливо.
Дженсон Баттон, стартувавши на гумі Hard, зумів витиснути максимум з ситуації, звісно штрафи Масси та Хемілтона англійцю дуже допомогли і він так близько фінішував від подіуму, але близько – не значить на ньому. Хоча четверте місце в гонці для McLaren рівносильне подіуму, так само як третє місце Алонсо позаду двох пілотів Red Bull – перемозі. Ніко Росберг, фінішувавши п’ятим, забезпечив Mercedes друге місце, а Ferrari – третє. Зусиль Алонсо й Масси сьогодні було недостатньо.
Феттель не став дарувати перемогу напарнику, впевнено довівши гонку до власної перемоги, але й Веббер витиснув з машини все що міг на одному колі, залишивши за собою найшвидше коло гонки, не дозволивши німцеві оформити ще один Великий шолом.
Феттель, а трохи згодом і Масса перед центральною трибуною покрутили пончики, дякуючи пристрасним бразильським уболівальникам, які стали останніми, хто наживо почув прекрасну симфонію атмосферних «вісімок» – для них гонка на Інтерлагосі також стала останньою. Восьмирічна епоха металевих сердець об’ємом 2,4 літри закінчилася.
Red Bull, як і личить команді-чемпіонці, в останній гонці оформила дубль (четвертий протягом сезону). Алонсо довів, що є кращим пілотом, серед тих хто не має в розпорядженні диво техніки з Мілтон Кінс. Перемога Себастіана стала для нього вже дев’ятою поспіль – рекордна серія тепер збільшилася. Веббер, фінішувавши другим, зумів посісти третє місце в особистому заліку – хоч і не вперше, та все-одно має бути приємно для людини, що прощається з Формулою 1. Оригінальне прощання Марк влаштував собі та вболівальникам на автодромі – під час кола пошани знявши гоночного шолома, а поки вітер куйовдив його волосся, сам австралієць, вітаючи трибуни, вдихав вітер перемін.
В Кубку конструкторів жодних змін не сталося – ніхто не зумів відігратися, ніхто власні позиції не покращив. Тепер на нас чекає міжсезоння, тести нових болідів, двигунів, гуми, нові контракти з пілотами, спонсорами й тривале очікування нової формульної ери – ери турбо-двигунів V6 1,6 літра.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Бразилії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:32:36.300 |
2 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 10.452 |
2 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 18.913 |
2 |
4. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 37.360 |
2 |
5. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 39.048 |
2 |
6. |
С. Перес |
McLaren |
+ 44.051 |
2 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 49.110 |
3 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 1:04.252 |
2 |
9. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 1:12.903 |
3 |
10. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
11. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
12. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
13. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
14. |
Х. Ковалайнен |
Lotus |
+ 1 коло |
2 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
16. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
17. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 2 кола |
2 |
18. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 2 кола |
3 |
19. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 2 кола |
3 |
Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) – 1:159.436 (51-ше коло)
Не фінішували:
Ш. Пік |
Caterham |
59 коло |
підвіска |
В. Боттас |
Williams |
46 коло |
аварія |
Р. Грожан |
Lotus |
4 коло |
двигун |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
397 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
242 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
199 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
189 |
5. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
183 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
171 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
132 |
8. |
Ф. Масса |
Ferrari |
112 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
73 |
10. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
51 |
11. |
С. Перес |
McLaren |
49 |
12. |
П. Ді Реста |
Force India |
48 |
13. |
А. Сутіл |
Force India |
29 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
20 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
16. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
6 |
17. |
В. Боттас |
Williams |
4 |
18. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
19. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
0 |
20. |
Ш. Пік |
Caterham |
0 |
21. |
Г. Ван Дер Гарде |
Caterham |
0 |
22. |
Х. Ковалайнен |
Lotus |
0 |
23. |
М. Чілтон |
Marussia |
0 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
596 |
2. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
360 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
354 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
315 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
122 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
77 |
7. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
57 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
33 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
5 |
10. |
Marussia F1 Team |
Cosworth |
0 |
11. |
Caterham F1 Team |
Renault |
0 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Уход в другую команду этим исполнителям нужен, прежде всего, чтобы не загубить карьеру…
Александр является явным фаворитом поединка
Баттон аж удивил... А я стал свидетелем худшего сезона Макларенов за последние тридцать лет. Думал, хуже, чем в 2009 не может быть, ан нет!
Остался ещё один сезон позора, а там и титул должен быть
Слышал движок след.сезона звук похож на кофемолку или пылесос.
Тупой штраф дали Массе.