Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3882
14

Формула 1: Азиатская классика

Sport.ua анонсирует Гран При Японии

Формула 1: Азиатская классика

Після цікавої гонки в Сінгапурі та трансферної бомби про перехід з наступного сезону Хемілтона в Mercedes, а Переса в McLaren паддок живе передчуттями «продовження бенкету», який відбудеться в японській Сузуці. Новини про Льюіса та Серхіо обіцяють запустити ланцюгову реакцію на ринку пілотів. Міхаель Шумахер уже оголосив про те, що наступні шість Гран Прі стануть останніми в його формульній кар’єрі. Також очікується, що Lotus оголосить про пролонгацію контракту з Кімі Ряйкконеном, і чимала черга претендентів «порулити» накльовується в приймальні Моніші Кальтенборн і Петера Заубера.

Що ж стосується самого місця майбутніх гоночних баталій, то автодром в Сузуці збудувала людина, яка була попередником Германа Тільке, але в 60-х – 70-х роках ХХ ст. і звали її Джон Хугенхольц. Спочатку японський автодром не розроблявся спеціально для Формули 1 – це був тестовий полігон компанії Honda для тестів цивільних машин. Саме тому  Хугенхольц розмістив на ньому всі можливі конфігурації поворотів: повільні шпилька 11-го і шикана 16-17-го поворотів, середньошвидкісна «змійка» 3-7-го віражів і звісно швидкісний 130R. Поєднавши все це докупи – отримуємо класику (якщо не еталон) серед азійських автодромів. Така шикарна траса не могла не зацікавити організаторів Формули 1 у середині 70-х, коли Берні Екклстоун ще не управляв спортом і питання грошей не стояло на першому місці.

Єдина в календарі траса-вісімка вимагає від пілотів постійної концентрації протягом усієї гоночної дистанції – відволікатися не можна ні на секунду – помарка при проходженні змійки на першому секторі гарантує програш у кілька десятих секунд, відіграти які буде дуже важко. Траса в Сузуці – справжній виклик гоночним інженерам, які повинні поєднати в налаштуваннях боліду абсолютно різні характеристики автодрому. Тут не можна розраховувати тільки на максимальну швидкість або на максимально ефективне проходження повільніших поворотів, а отже пошук найоптимальнішого компромісного рішення – це саме те, чим займаються пілоти протягом п’ятничних сесій (хоча їм ще й новинки тестувати необхідно). Навантаження на двигуни в Японії є трохи вище середнього (хоча 70% кола і проходяться з повністю затисненою педаллю газу), на гальма ж зовсім невелике, а от аеродинаміка машин тут традиційно налаштована на високу притискну силу.

З обгонами в Сузуці ситуація доволі позитивна й приємна для очей вболівальників, та де правди діти – й для самих гонщиків. Тут для цього найбільш пристосованими є 1-й (часом разом із 2-м, щоб закінчити маневр), шпилька 11-го і зв’язка 16-17-го поворотів. Зона DRS в Японії буде одна – на головній прямій, цього року вона буде на 20 м коротшою порівняно з минулим роком. Точка заміру відставання знаходитиметься перед шиканою наприкінці кола (16-17-й повороти).

Pirelli в Японію привезла пару Hard і Soft, пояснюючи це безумовно непростою для шин конфігурацією поворотів траси. Слово Полу Хембрі: «Конфігурація Сузуки – це складний технічний виклик, класична японська траса чимось нагадує Спа і Монцу. Тут знаходяться деякі з найбільш цікавих поворотів у календарі чемпіонату, а пілоти не мають права на помилку. Якщо поглянути на назви сумішей, що ми привезли до Японії, може здатися, що ми обрали жорсткі склади, насправді ж вони м’які. В Сузуці високі вимоги до шин, але  Hard і Soft можуть витримувати великі перевантаження на кожному колі. Крім того, ми сподіваємося, що наш вибір дозволить пілотам їхати у більш швидкому темпі та підвищить інтерес до гонки. Команди ж отримали широкий вибір варіантів стратегії, що, як ми вже не раз бачили цього року, може призвести до пам’ятної перемоги або сприятиме шансам на успіх гонщикам, які стартуватимуть з глибини пелотону».

Прогноз погоди говорить, що опадів не очікується і має бути сухо. Температура ж повітря прогнозується в межах +24 +26 С протягом усіх трьох днів.

Фаворитами Гран Прі у букмекерів, не думаю, що когось здивую, назвавши Хемілтона – 3,00; Феттеля – 5,00 і Алонсо – 6,00; відстають Баттон і Ряйкконен – по 10,00; а також Веббер і Грожан – по 17,00. Варто нагадати про те, що Шумахер ще в Сінгапурі за таран Toro Rosso Верня отримав штраф у +10 позицій на стартовому полі, а Баттон отримає вдвічі скромніше покарання за позапланову заміну коробки передач на його машині.

Цього року однозначно в Японії ми не побачимо нового чемпіона, як це було в 2011-му з Феттелем – боротьба триває і обіцяє закручену інтригу аж до переїзду Великого цирку до Західної півкулі. Перемогти в Японії звісно хочуть усі претенденти на титул, але найцікавіше, що вголос публічно висловився Ерік Булье, який заявив, що Lotus розраховує привезти з Сузуки переможний кубок. При цьому Кімі Ряйкконен стверджує, що команда трошки відстає від конкурентів, хоча й робитиме все, щоб залишитися в гонці за корону. По суті всі чотири найсильніші команди так чи інакше планують завершити гонку переможно, але все вирішить правильно обрана тактика, грамотна робота з гумою та гоночний темп самих пілотів. Як воно складеться в реальності побачимо недільного ранку.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Японії, Сузука, 5-7 жовтня, п’ятниця – неділя

 

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,807 км

53

307,471 км

кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)

гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 – п’ятниця 5 жовтня

Друга практика 08:00 – п’ятниця 5 жовтня

Третя практика 05:00 – субота 6 жовтня

Кваліфікація 08:00 – субота 6 жовтня

Гонка 09:00 – неділя 7 жовтня (пряма трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 14
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
hybrid
це не прогноз, це твої мрії
hybrid
та до сраки якось...
кімі гоугоугоу! ну або феттель в якості бекапу
CubiQ
Уже раз объявлял. В 2006-м
Hassassin
Тяжко з буками сперечатися в питанні Японії - буде Хем або Себ... Якби не +5 Дженса, то і його б додав.
mocca76
Да, Мишу жалко, но когда-то он ведь должен был объявить об окончании...
yurasya
НЕ згоден Фетель вперед. Хороша траса для биків. ИМХО
CubiQ
А Феррари очкует. Уже заплакали насчёт передних крыльев Макларен и Ред Булл.
Прогноз, как всегда, дубль Макларен + третье место Переса
Пускай Хэм выигрывает титул и петляет к Мерседесам.
Дьявол
До речі, нецензурні фрази навіть у вигляді іншомовної абревіатури - то не є добре))))
Дьявол
Блин, столько событий футбольных, что опять вспомнил о Формуле только благодаря данному предисловию... А на выходных вновь дикий футбол... Так что хорошо, что Ф-1 с утречка... Как раз эмоции улягутся до битвы четырех грандов...
I_LOVE_UKRAINE
Лише косвенний...
Hassassin
WTF?! Який стосунок Ф1 має до ХК Донбас?
I_LOVE_UKRAINE
А між тим всі пропустили\невисвітлили новину, що ХК Донбас вперше переміг в домашніх стінах...
OM27
Дякую за анонс.
quicknick
Это трасса Кими! Он им всем покажет - Баттон -5 позиций, Хэму все пофиг, Феттель - аут. Вот только Алонсо...