Гран При Канады: Льюис Хэмилтон седьмой победитель в сезоне!
Невероятная по накалу гонка закончилась красивой победой британца!
Перед початком гоночного уїк-енду в Канаді традиційно для всього сезону стояло питання про те, хто з команд знайде спільну мову з шинами і підбере оптимальні налаштування. Тим цікавішим виглядало це завдання з огляду на те, що Pirelli привезла найм’якіші суміші гуми. Крім того гонка в Монреалі перша, де рівень притискної сили менший, ніж на більшості трас.
Під час кваліфікації в суботу жодних несподіванок не сталося, якщо звісно не зважати на те, що в умовах дуже щільних результатів Себастіан Феттель виграв поул з перевагою в три десятих секунди над Хемілтоном, який зайняв друге місце на першому стартовому ряді. В Монреалі значення результатів у кваліфікації не має вирішального значення, але цього року в гонках, які пройшли в сухих умовах, перемагали тільки ті гонщики, що стартували саме з першого ряду. А прогноз погоди на час проведення гонки обіцяв саме суху й сонячну погоду. Зрештою недільного дня так і сталося.
Близькість стін канадської траси традиційно сприяють появі машини безпеки, але не цього разу. Серед пілотів, які стартували з перших 10 позицій тільки Баттон мав більш жорсткий комплект шин, решта пілотів розпочали гонку на SuperSoft. Навіть старт гонки виявився несподівано спокійним та акуратним: в першій десятці тільки Ді Реста зумів покращити свої позицію на першому колі, обігнавши Грожана, але більше змін не було. Не було жодної аварії й в середині та наприкінці пелотону.
Маса з першого ж кола агресивно пресингував Росберга і зумів випередити німця на другому, витком пізніше те саме з пілотом Mercedes зумів повторити Ді Реста. А от пілот Ferrari, настільки захопився гонитвою за Веббером, що на 6-му колі помилився у першій зв’язці поворотів – машину розвернуло і в гонку Феліпе повернувся лише на 12-му місці. Цілком непоганий уїк-енд бразилець зіпсував однією помилкою.
На перших колах дистанції Феттелю вдалося трошки відірватися, але така ситуація довго не тривала – Хемілтон почав повільно скорочувати відставання від лідера гонки, а разом із ним до чинного чемпіона наближався й Алонсо. Ситуація в стані лідерів перейшла більшою мірою у тактичну площину, а те, що тактика відіграватиме чималу роль дав зрозуміти Пол Хембрі після кваліфікації, заявивши, що шини дозволять проїхати всю гонку з одним піт-стопом, але він особисто прогнозує дві зупинки для більшості пілотів.
Старт боротьбі «колективного розуму» дали в Ferrari коли Масса на 13-му колі першим заїхав в бокси, колом пізніше до механіків звернули Ді Реста і Шумахер, але німцеві трохи не пощастило – виїхавши після зміни шин, він опинився позаду Caterham Ковалайнена, тим самим втративши дорогоцінний час на боротьбу й обгін фіна. Баттон, який схоже так і не може знайти спільної мови з власною машиною, поїхав перевзуватися на 16-му колі. Саме в цей час його напарник практично наздогнав Феттеля і міг використовувати перевагу DRS, але боротьби між пілотами не вийшло, бо Себастіан також поїхав за новою гумою.
Це дозволило Льюісу на чистій трасі витиснути з МР4-27 все що можна, адже вже на наступному 17-му колі британець заїхав в бокси, виїхавши попереду Феттеля. Тепер чиста траса опинилася перед Алонсо – іспанець провів не одне, а два кола і так само зумів максимально з цього скористатися, опинившись попереду і Хемілтона, і Феттеля. Та вже на наступному колі британець на довгій прямій в зоні DRS випередив Фернандо і почав поступово нарощувати темп, підтримувати який ні F2012, ні RB8 не були здатні.
Протягом дуже короткого періоду зуміли засвітитися під час трансляції і боліди HRT: спочатку Картікеян помилився в першому повороті й трохи пізніше зупинив машину на узбіччі, а за два кола потому проблеми з гальмами змусили паркуватися в боксах і Педро Де Ла Росу – отак найменш помітна команда пелотону отримала свою «хвилину слави».
Трійка лідерів тим часом істотно відірвалася від інших пілотів, але між собою боротьбу вели більшою мірою тактичну. Команда просила Хемілтона атакувати, але так, щоб не сильно зношувати гуму. Алонсо ж і Феттель намагалися не сильно відставати від британця.
Окрема група пілотів у складі Мальдонадо, Переса та Ряйкконена їхала в топ-10, але з тактикою пізнього піт-стопа, який мав стати для них єдиним. Для венесуельця піт-стоп провели на 30-му колі і решту 40 він мав їхати економно та швидко, що виходить далеко не завжди. От і не вийшло цього разу – тактичний хід Williams не спрацював і набрати бодай очко Пастор не зумів. Інша справа вийшла з Кімі та Серхіо – вони змінили свій Soft на SuperSoft тільки на 41-му і 42-му колах відповідно. Причому так само, як і з лідерами перевагу отримав той, хто заїхав пізніше, тобто Перес. Також з одним піт-стопом їхав і Грожан, от тільки Ромен стартував на найм’якіших шинах, а тому його візит до механіків спочатку виглядав як трошки відтягнутий, але для тактики двох зупинок.
Міхаель Шумахер, який знаходився на межі отримання очок знову став жертвою власної техніки – на цей раз на W03 заклинило DRS у відкритому положенні. Що означає нестача притискної сили в поворотах можна було побачити, коли Міхаель змушено зрізав шикану 8-9-го поворотів, сильно при цьому втрачаючи темп. В боксах спроби механіків повернути крило у потрібне положення ні до чого не призвели і для семиразового чемпіона гонка вкотре закінчилася достроково. Вкотре з вини техніки.
В гонитві лідерів Хемілтон трохи уповільнився і Алонсо з Феттелем скоротили відставання. Льюіс поїхав в бокси за новим комплектом на 50-му колі. Саме тут і почалося найцікавіше в боротьбі за перемогу – Фернандо і Себастіан вирішили спробувати дотягнути до фінішу без другого заїзду до механіків, а це означало, що Хемілтону необхідно протягом 20 кіл не тільки наздогнати, але й обігнати своїх конкурентів. Гоночний темп Льюіса на свіжій гумі був набагато швидшим за темп Ferrari та Red Bull на зношеній і британець відігрував по півтори-дві секунди на колі. Стало зрозуміло, що він не тільки без проблем наздожене, а й так само безпроблемно й обжене дует лідерів.
На 62-му колі Хемілтон спокійно розібрався з Феттелем, який все ж таки поїхав у бокси за новими шинами, прощаючись при цьому з надіями приїхати на подіум. Алонсо вирішив не відхилятися від обраної тактики і залишився на трасі до самого фінішу. В Ferrari ризикнули, але програли. Спочатку Хемілтон вийшов у лідери гонки на 65-му колі, потім іспанця обігнав… Грожан, а на 68-му витку з подіуму Фернандо «попросив» Перес! Ромен і Серхіо не просто зуміли втілити ризиковану тактику одного піт-стопа, а й зробили це максимально ефективно. Якщо в Малайзії мексиканець в боротьбі з Алонсо помилився і відступив, задовольнившись другим місцем, то вже у Канаді Фернандо не мав жодних шансів. Наостанок, на передостанньому колі F2012 зумів обігнати і Феттель, який за дуже короткий час відіграв усе відставання після власного піт-стопу.
Серед тих пілотів, хто ще не перемагав цього сезону, перед стартом гонки найкращі шанси були у Льюіса Хемілтона. І він зумів цим скористатися, вигравши Гран Прі Канади уже втретє! Сьома гонка – сьомий переможець! Чи буде продовження не знає ніхто, але коло претендентів звузилося до мінімуму настільки, що загрожує обірвати серію вже за два тижні у Валенсії.
Разом із перемогою Льюіс отримав лідерство в загальному заліку, от тільки відділяє його від Алонсо 2 очка, а від Феттеля – 3. Інтрига продовжує закручуватися з іще більшою силою! А може дійсно це лотерея від Pirelli? Ясно тільки одне – продовження має бути не менш цікавим!
Гран Прі Канади
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
1:32:29.586 |
2 |
2. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 2.513 |
1 |
3. |
С. Перес |
Sauber |
+ 5.260 |
1 |
4. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 7.295 |
2 |
5. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 13.411 |
1 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 13.842 |
2 |
7. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 15.085 |
2 |
8. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 15.567 |
1 |
9. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 24.432 |
1 |
10. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 25.272 |
2 |
11. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 37.693 |
2 |
12. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 46.236 |
2 |
13. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 47.052 |
1 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:04.475 |
2 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
16. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1 коло |
3 |
17. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 1 коло |
1 |
18. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1 коло |
2 |
19. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1 коло |
2 |
20. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 3 кола |
1 |
Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:15.752 (70-те коло)
Не фінішували:
Т. Глок |
Marussia |
57 коло |
- |
М. Шумахер |
Mercedes |
34 коло |
DRS |
П. Де Ла Роса |
HRT |
25 коло |
гальма |
Н. Картікеян |
HRT |
23 коло |
гальма |
Загальний залік після 7-ми етапів:
Особистий залік
1. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
88 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
86 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
85 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
79 |
5. |
Н. Росберг |
Mercedes |
67 |
6. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
55 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
53 |
8. |
Дж. Баттон |
McLaren |
45 |
9. |
С. Перес |
Sauber |
37 |
10. |
П. Мальдонадо |
Williams |
29 |
11. |
К. Кобаясі |
Sauber |
21 |
12. |
П. ді Реста |
Force India |
21 |
13. |
Б. Сенна |
Williams |
15 |
14. |
Ф. Масса |
Ferrari |
11 |
15. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
7 |
16. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
4 |
17. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
2 |
18. |
М. Шумахер |
Mercedes |
2 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
164 |
2. |
McLaren |
Mercedes |
133 |
3. |
Lotus F1 Team |
Renault |
108 |
4. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
97 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
69 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
58 |
7. |
Williams F1 Team |
Renault |
44 |
8. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
28 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
6 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Жена защитника киевского Динамо Алиана Вивчаренко рассказала о своём счастливом дне
Команда Шовковского доказала свое превосходство над подопечными Бабича
здоровый организм будет отторгать инородное тело по причине....
а вот тут сколь угодно места для полёта фантазии))
мож, на пенсию пора?....
Порадовал Хэмилтон, браво 7-й победитель 7-й гонки в этом сезоне! Алонсо с командой явно просчитались, что-бы они ни говорили по поводу износа шин. Ну и Шумахер - Hassassin, твой список неудач семикратного в этом году снова увеличится и снова не по его вине, жаль Шуми!
Что делали в Феррари вообще не понимаю. Второй пит длился почти на 1,5 секунды долще чем первый (единственный) пит стоп у Алонсо. То есть они смогли бы в боксе, если даже не обогнать, но в притыл приблизится до Хэмилтона.
а ты с какой целью интересуешся?
точнее и не скажешь..
Хоча мені знову цікаво - що ж зламається у Валенсії? (((
в Феррарі бачили, що при усіх рівних умовах боротися з Хемілтоном вони не можуть, а тому вирішили просто ризикнути і дотягнути до фініша на огризках гуми. Ризик не виправдався. Що ж стосується порівняння з Пересом і Грожаном, то вони хоч і їхали з тактикою одного піта, але у мексиканця була зовсім інша тактика - він-то проїхав спочатку 41 коло на софті, а потім перейшов на СС. У випадку з Грожаном все цікавіше, бо базова тактика однакова з Алонсо, але француз побував у боксах лише на 2 кола пізніше за Фернандо, але зумів на фініш гонки у значно кращому стані зберегти гуму. Що це - Феррарі/Алонсо убили гуму, чи щось іще?..
у того было своя стратегия на гонку, а красные, очевидно, свою изменили по ходу.
странное решение (хоть мне и приятное)
до первого пита был темп, был поздний пит по сравнению с хэмом и фитилём, алонс оказался на первом!! месте после первого своего пита.
зачем менять стратегию???
неужели мостик настолько попал под впечатление от того, что хэм сразу же обошел алонса после его кратковременного лидирования?
что помешало поехать алонсо еще на один пит - для меня загадка
из трёх лидеров на первый пит он заехал последним!!
===
"феррари рискнули"...
а, какой смысл был так рисковать?
Вот это сезон, 7 из 7. Ждем продолжения ))