Себастьян Феттель переміг на Гран Прі Бахрейну
Боротьба нервів у драматичній гонці знову завершилася на користь гонщика «Феррарі»
До Бахрейну «Мерседес» і Льюіс Хемілтон приїхали головними фаворитами Гран Прі, адже всі чудово розуміли, що перемога Феттеля в Австралії була лише збігом обставин. Та вже з початком п’ятничних тренувань упевненість «срібних стріл» немов вітром здуло – Льюіс з Валттері не могли знайти ключі до ефективної роботи з шинами SuperSoft. У той же час як пілоти «Феррарі» від самого початку уїк-енду тільки хвалили власну техніку.
Кваліфікація мала дати відповідь на питання чи змогли в «Мерседес» розв’язати власні проблеми. Як виявило – лише частково, бо ще у п’ятницю стало відомо, що на машині Хемілтона треба міняти коробку передач, а це втрата п’яти місць на старті. «Срібні стріли» змогли випередити «Ред Булл», щоправда Ферстаппен вибув із боротьби ще у першому сегменті через аварію, але відповісти гонщикам «Феррарі» не змогли. Таким чином «червоні» вперше з минулорічної Угорщини зайняли перший ряд – поул забрав Феттель, таки випередивши Райкконена у фінальній спробі.
З другого ряду стартували Боттас і Ріккардо, а з третього – сенсація кваліфікації П’єр Гаслі та Кевін Магнуссен. Чинний чемпіон став єдиним, хто втратив місця на старті через штраф, і починав гонку з 9-ї позиції.
Боротьба Скудерії з Боттасом і Ріккардо, а також прориви Хемілтона з Ферстаппеном обіцяли подарувати незабутню гонку, тим паче, що температура траси і привезені Pirelli комплекти шин обіцяли несумні перегони з мінімум двома піт-стопами. Принаймні саме так після кваліфікації говорили представники Pirelli. Шини Soft для старту в гонці обрали Хемілтон, Перес, Алонсо, Ферстаппен, Ерікссон, Сироткін, Леклер і Стролл, інші пілоти стартували на SuperSoft.
Початок гонки виявився дуже захоплюючим – Феттель зберіг лідерство, а от Райкконен Боттасу програв, відкотившись на третє місце. У 2-му повороті трасу не поділили Хюлькенберг і Магнуссен – данець виїхав за межі траси, але швидко повернувся у боротьбу, відігравши у Ніко втрачену позицію на середині кола. Програв позицію і Льюіс Хемілтон – британець чудово стартував, але в першому повороті проявив обачність і не поліз у контактну боротьбу.
Боротьба Переса з Хартлі завершилася розворотом Чеко та штрафом, який пізніше отримав Брендон. На тлі всіх цих подій Ферстаппен вже піднявся на 10-те місце і на початку другого кола пішов на обгін Хемілтона. Боротьба топ-пілотів ще раз яскраво продемонструвала чому одні обожнюють Макса, а інші ненавидять – пілот «Ред Булл» став виштовхувати «Мерседес» за межі траси, але Льюіс так просто здаватися не збирався, тож контакту між машинами уникнути не вдалося. Хоч Ферстаппен і опинився попереду, але дуже не надовго, бо в результаті інциденту його заднє ліве колесо луснуло.
Приблизно в цей момент гонки «Ред Булл» зазнала подвійного удару – це на машині Ріккардо силова установка вирішила, що на сьогодні з неї досить. Боротьба для Даніеля завершилася, а щоб безпечно евакуювати його машину оголосили режим віртуальної машини безпеки. Ферстаппен провів свій піт-стоп, але контакт з «Мерседес» Хемілтона та їзда на трьох колесах добили підвіску – на 5-му колі гонка закінчилася як для Макса, так і для «Ред Булл», механіки якої почали пакувати валізи до Китаю.
Коли в гонці оголосили рестарт, то Хемілтон одним махом виграв три позиції – британець на прямій зумів обігнати Алонсо, Окона та Хюлькенберга. При цьому Ніко обігнав Естебана.
На чолі пелотону все залишалося стабільно – Феттель лідирував потроху від’їжджаючи від Боттаса, який з таким самим темпом відривався від Райкконена. Ну а відрив фіна від Гаслі ріс немов добре замішане дріжджове тісто. В боротьбі «Феррарі» та «Мерседес» не вистачало тільки Хемілтона, який не змусив на себе довго чекати обігнавши спочатку Магнуссена, а двома колами пізніше Гаслі. Таким чином картина Гран Прі склалася досить прогнозованою – квартет лідерів їхав у своєму недосяжному ні для кого темпі.
Боротьба ж за місця в топ-10 сьогодні видалася більш ніж видовищною – на очки претендували усі, крім пілотів «Вільямс». Несподівано для всіх гоночний темп «Торо Россо» виявився дуже пристойним і Гаслі упевнено тримався на 5-му місці. Зрештою з хвилею піт-стопів група середняків істотно перемішалася.
«Важковаговики» свої візити в бокси відклали, а першим до механіків на 19-му колі поїхав Феттель, отримавши свіжий комплект Soft. За таких умов, логічно було передбачити, що Скудерія робить ставку на 2 піт-стопи. Тим паче, що колом пізніше таку саму ґуму отримав і Райкконен. «Срібні стріли» відповіли піт-стопом Боттаса на 21-му колі, але фін отримав шини Medium. В «Мерседес» розпочали дуже цікаву «шахову» партію, адже на цих шинах Валттері міг спокійно їхати до фінішу.
Льюіс Хемілтон очолював гонку не довго – на свіжій ґумі Феттель його наздогнав і на 26-му колі повернув собі лідерство. Британець одразу ж поїхав в бокси, де отримав, як і напарник, комплект Medium.
Гра «срібних стріл» стала зрозумілою – вони більше не збиралися їхати в бокси, у той час як пілотам «Феррарі» світив ще один піт-стоп. Хемілтон постійно запитував у інженера про те, з яким темпом варто їхати, щоб опинитися попереду Феттеля, коли той вдруге поїде в бокси. Як не дивно, але Льюіс майже весь час їхав у потрібному для себе «вікні», от тільки драматичні події на піт-лейн в боксах Скудерії перевернули все з ніг на голову.
На 36-му колі в бокси на свій другий піт-стоп поїхав Райкконен, де повторилася знайома за Мельбурном і «Хаас» ситуація – механік не встиг закріпити заднє ліве колесо. Та набагато гіршим стало те, що він отримав серйозний удар машиною. Для Кімі гонка на цьому закінчилася, але поки на піт-лейн надавали допомогу механіку, провести піт-стоп Феттеля команда просто не могла. Принаймні до тих пір, поки бідолаху не відправили до лікарні.
Внаслідок цих драматичних подій в Скудерії повідомили Феттеля про перехід на план Д. Що це мало означати – питання цікаве, але з огляду на втрату механіка та інші ризики боротьби з двома пілотами «Мерседес», можна було спрогнозувати, що «червоні» можуть спробувати доїхати дистанцію без другої зупинки в боксах. В цей момент інтрига з огляду на тактику тільки загострилася – чи витримають шини Soft такий довгий відрізок і чи зможе Себастьян при цьому претендувати на перемогу? Відповіді виявилися украй неочікуваними, принаймні, на друге питання.
«Срібні стріли» певний час ще чекали на другий піт-стоп Себастьяна, та з кожним наступним колом ставало все очевидніше, що «Феррарі» проводити зупинку не буде. За 6 кіл до фінішу ґума у Феттеля почала «здавати» і Боттас швидко наближався до лідера. Настільки швидко, що фін здавалося комфортно за 2-3 кола до фінішу на головній прямій за допомогою DRS спокійно об’їде Себастьяна.
Спочатку все саме так і складалося, та коли Боттас опинився менше ніж в секунді позаду «Феррарі» Феттель незбагненно як знайшов резерви і тримався попереду. А Боттас діяв якось академічно і не надто агресивно, хоча ситуація однозначно була на користь фінського пілота «Мерседес». Як би дивно все це не виглядало, але німець зумів утримати позицію і першим перетнув фінішну лінію.
«Феррарі» знову перемогла, та цього разу випадковим тріумф назвати язик не повертається. Феттель, вигравши другу гонку, ще більш упевнено зміцнив своє становище в чемпіонаті, адже Хемілтон сьогодні став тільки третім. Третім і знову розчарованим, бо тактика «Мерседес» вдруге поспіль не принесла йому такої бажаної вікторії.
Без Ріккардо, Ферстаппена і Райкконена гонка перетворилася на ідеальну можливість для команд-середняків набрати очки. І головною сенсацією, як і вчора у кваліфікації став П’єр Гаслі – пілот «Торо Россо» дуже впевнено провів гонку та фінішував четвертим! Як не дивно, але цей результат наразі є найкращим для гібридних моторів «Хонда». А в боксах «Торо Россо» свято сьогодні було найбільшим.
Якщо фініш у першій десятці для Магнуссена, Хюлькенберга, Алонсо і Вандорна сюрпризом не став, то перші в сезоні очки Ерікссона й Окона – це однозначно несподіванка. Наступний раз шанс для «Заубер» і «Форс Індії» може з’явитися ще не скоро.
Паузи в чемпіонаті не буде – вже наступного тижня Шанхай прийматиме третій етап сезону. В Китаї, де температура буде не такою високою, ситуація може суттєво змінитися, хоча дивуватися вже нічому не варто.
P.S. Вже по завершенні гонки стюарди розглянули досить дивну ситуацію, що трапилася на прогрівочному колі – Перес обігнав Хартлі в першому повороті й не поступився позицією аж поки вони не зайняли свої місця на старті. Гонщику «Торо Россо» у вину поставили те, що і він нічого не зробив, аби повернутися на своє місце під час кола прогріву. В підсумку обоє отримали +30 секунд у фінішному протоколі, опустившись таким чином на два останніх місця. А Скудерію за піт-стоп, внаслідок якого механік отримав перелом лівої ноги, покарали штрафом у 50 000 Євро.
Гран Прі Бахрейну
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Ferrari |
1:32:01.940 |
1 |
2. |
В. Боттас |
Mercedes |
+ 0.699 |
1 |
3. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 6.512 |
1 |
4. |
П. Гаслі |
Toro Rosso |
+ 1:02.234 |
2 |
5. |
К. Магнуссен |
Haas |
+ 1:15.046 |
2 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Renault |
+ 1:39.024 |
2 |
7. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 1 коло |
2 |
8. |
С. Вандорн |
McLaren |
+ 1 коло |
2 |
9. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 1 коло |
1 |
10. |
Е. Окон |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
11. |
К. Сайнс |
Renault |
+ 1 коло |
2 |
12. |
Ш. Леклер |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
13. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 1 коло |
3 |
14. |
Л. Стролл |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
15. |
С. Сироткін |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
16. |
С. Перес* |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
17. |
Б. Хартлі* |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
Найшвидше коло гонки: Валттері Боттас, Mercedes – 1:33.740 (22-ге коло)
Не фінішували:
К. Райкконен |
Ferrari |
36 коло |
незакріплене на піт-стопі колесо |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
5 коло |
підвіска |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
2 коло |
силова установка |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
50 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
33 |
3. |
В. Боттас |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
22 |
4. |
Ф. Алонсо |
McLaren F1 Team |
16 |
5. |
К. Райкконен |
Scuderia Ferrari |
15 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Renault Sport Formula 1 Team |
14 |
7. |
Д. Ріккардо |
Aston Martin Red Bull Racing |
12 |
8. |
П. Гаслі |
Red Bull Toro Rosso Honda |
12 |
9. |
К. Магнуссен |
Haas F1 Team |
10 |
10. |
М. Ферстаппен |
Aston Martin Red Bull Racing |
8 |
11. |
С. Вандорн |
McLaren F1 Team |
6 |
12. |
М. Ерікссон |
Alfa Romeo Sauber F1 Team |
2 |
13. |
К. Сайнс |
Renault Sport Formula 1 Team |
1 |
14. |
Е. Окон |
Sahara Force India F1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
65 |
2. |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
Mercedes |
55 |
3. |
McLaren F1 Team |
Renault |
22 |
4. |
Aston Martin Red Bull Racing |
TAG Heuer |
20 |
5. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
15 |
6. |
Red Bull Toro Rosso Honda |
Honda |
12 |
7. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
10 |
8. |
Alfa Romeo Sauber F1 Team |
Ferrari |
2 |
9. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
1 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Хорхе Мартин установил уникальное достижение
23 ноября состоится матч 14-го тура УПЛ