Гран При России: крах надежд Росберга
Очередной сход Нико и победа Хэмилтона приблизили британца к титулу на расстояние вытянутой руки
Уїк-енд в Сочі видався на диво непростим для всіх команд, адже нормально підготуватися до кваліфікації та гонки нікому не вдалося. У п’ятницю зранку старт першої практики перенесли на півгодини через дизпаливо, розлите на трасі між 8-м і 10-м поворотами та окремими плямами до 17-го. Під час самої сесії пілоти продовжували чекати на покращення стану гоночного полотна, яке було слизьким не тільки через розлите пальне, а й через воду, якою змивали бруд. Перед другою ж практикою над трасою пройшов дощ, тож пілоти не надто охоче і також коротко попрацювали – прогноз не обіцяв мокрих умов на суботу-неділю. Третя практика так само не пройшла нормально – через 35 хвилин у серйозну аварію потрапив Карлос Сайнс, червоними прапорами сесія завершилася, а іспанця відправили у лікарню, бо спрацював датчик небезпечного перевантаження, який зафіксував перевантаження у 46g. Через необхідність відновити бар’єри безпеки не тільки достроково завершили третю практику, а й навіть перенесли на неділю одну з гонок серії GP3, що мала б відбутися перед кваліфікацією.
Під час самої ж кваліфікації все уперше за уїк-енд пройшло нормально (за винятком того, що Сайнс участі у ній не брав, хоча пізніше був допущений стюардами до старту в гонці останнім). Боротьбу за поул традиційно повели Хемілтон з Росбергом – як і два тижні тому переможцем вийшов Ніко. Другий ряд дістався Боттасу з Феттелем, а третій – Ряйкконену з Хюлькенбергом.
Через заміну елементів силової установки чергові штрафи отримали Мері – 20 позицій і Алонсо – 35 місць, які на практиці майже нічого не означали, а Роберто по факту навіть одні позицію через це виграв.
Оскільки в командах не змогли нормально попрацювати під час практичних заїздів, ніхто достеменно не знав наскільки довго та ефективно працюватимуть м’які шини, привезені Піреллі в Сочі. Зрештою, по завершенню кваліфікації шинники спрогнозували, що основною для більшості пілотів стане тактика з лише одним піт-стопом, що дозволить усім відносно спокійно проїхати всю гоночну дистанцію.
Мальдонадо, Масса, Ерікссон і Алонсо вирішили починати гонку на шинах Soft, а всі інші гонщики – на SuperSoft.
Події на старті гонки вийшли дуже насиченими: Росберг попри намагання Хемілтона зумів зберегти лідерство, в той же час Ряйкконен спочатку обігнав Феттеля, а після напарника обійшов і Боттаса, піднявшись на третє місце. На виході ж з другого віража не справився зі слизькими поребриками Хюлькенберг – Форс Індію німця розвернуло і попри старання пілотів об’їхати машину німця, Ерікссон не уникнув зіткнення, а Ферстаппен – проколу заднього колеса. Автомобіль безпеки одразу на трасу випустила дирекція гонки – Заубер Маркуса та Форс Індію Ніко треба було прибрати з траси, так само як і безліч карбонових уламків, що рясно вкрили асфальт в районі другого повороту.
Після двох кіл, проведених за машиною безпеки, відбувся рестарт під час якого Росберг лідерство зберіг, а от Боттас обігнав Ряйкконена і повернувся на третє місце. Тим часом Ніко стурбовано звертав увагу інженерів на проблеми з педаллю газу, яка не працювала на його машині належним чином. Та протягом кількох кіл це не заважало німцеві їхати в темпі з Хемілтоном й очолювати пелотон.
На 6-му колі Феттель активно взявся за напарника й у другому повороті спробував обігнати Кімі, але фін жорстко та спокійно відбив першу атаку Себастіана. Поки режисер трансляції приділяв увагу боротьбі між пілотами Феррарі, в гонці змінився лідер. Проблеми, про які Росберг повідомив команду кількома хвилинами до того таки далися взнаки і Льюіс без жодного спротиву з боку Ніко очолив пелотон. Мерседес №6 швидко наздогнав і обігнав Боттас, а згодом і дует гонщиків Феррарі.
Вже на 8-му колі весь чемпіонат можна було завершувати та вручати Хемілтону третю чемпіонську корону – Росберг звернув на піт-лейн, за допомогою механіків його машину таки доштовхали до боксів Мерседес, після чого німець покинув кокпіт, а разом із цим шанси німця на титул розтали мов торішній сніг на Красній поляні. Тепер тільки проблеми Льюіса, багато проблем британця за короткий відрізок чемпіонату можуть повернути інтригу, але ж треба розуміти, що в реальному житті це не повториться – уроки 2007-го Хемілтон засвоїв добре.
Льюіс спокійно їхав у власному темпі, який не міг підтримувати ніхто інший, тож Боттас несильно, але з кожним колом все більше відставав. Щоправда пілот Вільямс досить упевнено виглядав порівняно з Феррарі – Кімі їхав повільніше і стримував при цьому Себастіана. Для Валттері така ситуація була тільки на руку і він міг почуватися спокійно.
Спокійний темп гонки час від часу переривали обгони всередині пелотону – найчастіше це обганяли Баттона або Алонсо – нестача потужності силової установки Хонда в Сочі знову давалася взнаки. В принципі така не надто цікава ситуація тривала б і надалі, але все різко змінилося на 12-му витку гонки, коли на виході з 3-го віража розклав на молекули свій Лотус Ромен Грожан. Від машини француза не залишилося практично нічого цілого, а уламки розлетілися на великій площі, що знову змусило викликати на трасу машину безпеки.
Така ситуація поставила усіх в дуже незручне становище: для гонки з тактикою єдиного піт-стопу зупинятися в боксах після 12 кіл було дуже ризиковано, адже ніхто не знав наскільки зможуть витримати шини Soft 41 коло дистанції. І це навіть з урахуванням того, що на початку, поки машина безпеки перебуває на трасі, гума не піддаватиметься великим навантаженням.
Зрештою Перес, Ріккардо, Сайнс, Баттон і Алонсо (останній – колом пізніше) таки відправилися на піт-лейн за свіжою гумою, решта пілотів вирішили так рано не спинятися.
Після рестарту Хемілтон преспокійно залишився лідером, а от між пілотами Феррарі знову відбулася видовищна битва: Феттель пішов в атаку перед 2-м поворотом, Ряйкконен виїхав за межі траси й зберіг позицію, але за кількасот метрів уже пропустив напарника.
Для пілотів, що їхали на перших восьми позиціях ситуація виглядала так: треба було максимально відірватися від групи пілотів, очолюваних Пересом, які вже точно не збиралися на піт-стоп удруге. В той же час усе цікавішою обіцяла стати ще й тактична боротьба Вільямс проти Феррарі. Більш рання заміна шин хоч і дає перевагу, але сьогодні після двох виїздів автомобіля безпеки залишалася висока ймовірність виїхати у трафіку, тож час для піт-стопу треба було вибрати з хірургічною точністю.
Боттас звернув на піт-лейн першим – Вільямс знову не дала Скудерії зробити «підрізку», але «червоні» тим часом все-одно отримали перевагу, бо Валттері таки опинився у трафіку. Одне швидке коло Феттеля дозволило чотириразовому чемпіону після власної зупинки в боксах повернутися на трасу попереду Боттаса. А от Ряйкконен, зупинившись двома колами пізніше за співвітчизника, опинився за спиною Валттері.
Феттель обігнав Переса в боротьбі за проміжне четверте місце, яке після зупинок Квята й Насра конвертувалося у другу позицію. Хемілтон був занадто далеко, а від Серхіо Феррарі №5 стрімко віддалялася, тож питання про переможця гонки та другого пілота закрилося саме собою. Тільки технічні проблеми могли завадити цим двом гонщикам.
Значно цікавішою була інтрига в боротьбі за останню сходинку на подіумі: Перес хоч і їхав третім, але його шини через ранній піт-стоп вже не дозволяли їхати в темпі конкурентів, що упевнено наближалися до нього. Щоправда Ріккардо поступово став їхати повільніше, стримуючи значно швидші машини Боттаса та Ряйкконена, які не полишали надії фінішувати на подіумі. Спочатку Валттері зумів зламати спротив австралійця з Ред Булл, а за три кола Даніеля обігнав Кімі. Майже одразу після цього машина Ріккардо завмерла на узбіччі. Тепер двоє фінів переслідували Переса, якому кожне наступне коло давалося все складніше й складніше – передні шини поступово переставали справлятися зі своїми функціями, але ризик мексиканця однозначно був вартий свічок.
Апогей боротьби за подіум прийшовся на два останні кола. Спочатку наприкінці передостаннього витка Боттас зумів випередити Серхіо, причому їх боротьбою вміло скористався Ряйкконен, який також залишив Чеко за спиною. Двоє фінів на останньому колі повинні були між собою з’ясувати кому ж підніматися на подіум. І цим щасливчиком став… Серхіо Перес! Кімі невдало атакував пілота Вільямс, що завершилося сходом Валттері та пошкодженою Феррарі. Це дозволило Пересу повернутися на третю позицію, а Ряйкконена на сильно уповільненій машині встиг обігнати ще й Масса!
На тлі цієї драми ледве не загубилася упевнена перемога Льюіса та не менш звичний цього сезону подіум для Себастіана. Хемілтон наздогнав Феттеля за кількістю виграних Гран Прі, тепер у обох по 42 перемоги і вони ділять третю сходинку в історії Формули 1, поступаючись лише Просту і Шумахеру.
Схід Росберга де-факто закрив питання про цьогорічний титул, тим паче, що тепер Ніко взагалі знаходиться на третьому місці, бо його випередив Феттель. А от питання про дострокове завоювання Кубку конструкторів «срібними стрілами» повною мірою залежало від стюардів, які дуже хотіли почути пояснення Ряйкконена та Боттаса. Зрештою Кімі визнали винним у зіткненні й додали 30 секунд до результату на фініші, що відкинуло пілота Феррарі з 5-го на 8-ме місце. В боксах Мерседес шампанське охолоджувалося недаремно, такий вердикт означав тільки одне – як і минулого року саме в Сочі команда гарантувала собі Кубок конструкторів. І хоча Вольфф з Лаудою казали, що їм не подобається, що це сталося внаслідок штрафу пілота команди-конкурента, але це вже проблеми «червоних». Зрештою, яке значення коли Мерседес забезпечила б собі Кубок – не сьогодні, так в Остіні, вийшло зараз.
Подіум Переса став першим в сезоні для Форс Індії, та й узагалі третім в історії цієї команди! Більш щасливих людей ніж в боксах команди Віджая Мальї сьогодні не було!
Квят на домашньому Гран Прі приїхав п’ятим, що дозволило росіянину знову випередити Ріккардо в особистому заліку. Несподівано високе 6-те місце Насра тепер дозволяє Заубер замахнутися на позиції Торо Россо в Кубку конструкторів – відіграти 11 очок за 4 етапи буде складно, проте реально.
Піднесений настрій в стані Макларен – обоє пілотів фінішували наприкінці топ-10 – пізніше змінився, адже стюарди покарали Алонсо за часті виїзди за межі траси. 5 секунд штрафу виявилося достатньо аби іспанця у фінішній класифікації випередив Макс Ферстаппен.
За два тижні столиця Техасу чекає всіх на Гран Прі США!
Гран Прі Італії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:37:11.024 |
1 |
2. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 5.953 |
1 |
3. |
С. Перес |
Force India |
+ 28.918 |
1 |
4. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 38.831 |
1 |
5. |
Д. Квят |
Red Bull |
+ 47.566 |
1 |
6. |
Ф. Наср |
Sauber |
+ 56.508 |
1 |
7. |
П. Мальдонадо |
Lotus |
+ 1:01.088 |
1 |
8. |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
+ 1:12.358* |
1 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:19.467 |
1 |
10. |
М. Ферстаппен |
Toro Rosso |
+ 1:28.424 |
2 |
11. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 1:31.210** |
1 |
12. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло / не фінішував |
1 |
13. |
Р. Мері |
Manor |
+ 1 коло |
1 |
14. |
У. Стівенс |
Manor |
+ 2 кола |
2 |
15. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 6 кіл / не фінішував |
1 |
* Кімі Ряйкконен визнаний винним за зіткнення з Боттасом на останньому колі. Фіну присудили 10 секунд «стоп-ен-гоу», що конвертували у 30 секунд штрафу на фініші.
** Фернандо Алонсо за багаторазові виїзди за межі траси був покараний 5-секундним штрафом.
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель, Ferrari – 1:40.071 (51-ше коло)
Не фінішували:
К. Сайнс |
Toro Rosso |
46 коло |
гальма |
Р. Грожан |
Lotus |
12 коло |
аварія |
Н. Росберг |
Mercedes |
8 коло |
педаль газу |
М. Ерікссон |
Sauber |
1 коло |
аварія |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
1 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG |
302 |
2. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
236 |
3. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG |
229 |
4. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
123 |
5. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
111 |
6. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
109 |
7. |
Д. Квят |
Red Bull Racing |
76 |
8. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
73 |
9. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
54 |
10. |
Р. Грожан |
Lotus F1 Team |
44 |
11. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
38 |
12. |
М. Ферстаппен |
Scuderia Toro Rosso |
33 |
13. |
Ф. Наср |
Sauber F1 Team |
25 |
14. |
П. Мальдонадо |
Lotus F1 Team |
22 |
15. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
12 |
16. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda |
11 |
17. |
М. Ерікссон |
Sauber F1 Team |
9 |
18. |
Д. Баттон |
McLaren Honda |
8 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG |
Mercedes |
531 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
359 |
3. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
220 |
4. |
Red Bull Racing |
Renault |
149 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
92 |
6. |
Lotus F1 Team |
Mercedes |
66 |
7. |
Scuderia Toro Rosso |
Renault |
45 |
8. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
34 |
9. |
McLaren Honda |
Honda |
19 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Жена защитника киевского Динамо Алиана Вивчаренко рассказала о своём счастливом дне
23 ноября состоится матч 14-го тура УПЛ
Не помиляється ніколи той, хто нічого не робить.
А якщо брати шаблон таблиці з одного з попередніх етапів, то "слона" часом можна і не помітити. Зрештою, найголовніше у цьому матеріалі саме оте одне слово над таблицями...а решта - воно ж абсолютно неважливо.
2 FidanFCCO
А для чого воно тут, тепер і за всіх інших супутніх обставин?