Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Художественная гимнастика
|
1807
0

ПАВЛІНА: «Я закохую в гімнастику!»

Євгенія Павліна була яскравим представником білоруської школи гімнастики середини 1990-х років

ПАВЛІНА: «Я закохую в гімнастику!»

...Я пам'ятаю Женю ще з тих часів, коли подруги по команді звали її просто «Джексон» за неслухняне кучеряве волосся і вміння за п'ять хвилин стати душею будь-якої компанії. Потім — як останню чемпіонку СРСР і першу в СНД. Згодом — як прекрасну «Павліиу», саме з наголосом на «і»... Зірка середини 90-х, володарка Кубка світу білоруска Євгенія Павліна завітала до Києва напередодні свого 30-річчя поспілкуватися про гімнастику... естетичну і дізнатися більше про розвиток черліденгу в Україні, які наразі в Білорусі роблять свої перші кроки. Ми зустрілися з нею в одному з київських ресторанів разом із президентом Федерації естетичної гімнастики України Василем Споришевим і спілкувалися майже до третьої години ночі, згадуючи минуле, в якому було все — перемоги й поразки, розчарування і надії...

«Чому загубилося поняття  душі?»

— Женечко, сьогодні ти, одна з найвидатніших гімнасток сучасності, в одному обличчі — і засновник, і голова правління, і головний тренер мінської «Дитячої студії художньої гімнастики ім. Є. Павліної». Дуже мало знаних спортсменів присвячують себе вихованню майбутніх зірок...

— А я не готую майбутніх олімпійців! Девіз моєї школи зовсім інший: «Тут не готують чемпіонів, тут закохують в гімнастику».

— Художню?
— Ну, звичайно, але не сучасну.

— Тобто?
— Я не люблю сучасну художню гімнастику. Вона втратила всі ті риси, за які її саме так називали. І, на моє переконання, сьогодні має називатися цирковою. Я щиро шкодую, що на сучасному рівні в ній майже відсутня можливість для спортсмена реалізувати себе як особистість. Так, «топ-десятка» досягла якоїсь нелюдської досконалості володіння тілом, але зовсім загубилося поняття «душі». На порядок погіршилася техніка роботи з предметом. Ніхто не хоче ризикувати. Політ, фантазію, натхнення вбив прагматизм. Мабуть, лише ваша Наталія Годунко лишилася тією спортсменкою, виступами якої можна милуватися годинами.

«Зійшов з п'єдесталу — почни все з початку»

— Може, ти просто сумуєш за минулим?
— Звичайно. П'ятнадцять років життя... П'ятнадцять найкращих років! Хіба їх можна забути? Але звертаю вашу увагу на те, що жодна з зірок 90-х років — я кажу про Серебрянську, Батиршину, Ліпковську, Раскіну — не лишилися в сучасній гімнастиці. Гадаю, через ті самі причини. Ось і відповідь. При цьому тенденції перевтілення художньої гімнастики на циркову стали помітними ще напередодні сіднейської Олімпіади-2000. Може, саме тому я і відмовилася виступати в Австралії, хоча була в дуже пристойній формі.
Натомість створила у Мінську «театр гімнастики». Дякуючи президентові країни Олександру Лукашенку, ми отримали дуже солідне фінансування і першу постановку робили в Німеччині. А потім... Стало зрозуміло: щоб оцінити таку виставу, потрібні справжні фахівці. Ну, хай не фахівці, а глядачі з досить високим рівнем культури. А нас «відрядили в народ» — по хуторах і селах. Ну про яке мистецтво там може йти мова?..

— І ти вирішила спробувати себе...
— ...На телебаченні. Спочатку я була ведучою програми «Не лише про футбол», яка мала шалений успіх серед футбольних фанів, адже насправді розповідала лише про «спорт №1». Згодом я зрозуміла: якщо хочу в майбутньому досягти чогось у журналістиці — треба серйозно вчитися. Так я стала студенткою майстерні Володимира Познера у Москві. Познер для мене — знакова фігура на телебаченні. Саме в його програмі колись прозвучала фраза, яка зробила його телеведучим  №1 усього Радянського Союзу. Пам'ятаєте, яка?

— Сексу в СРСР немає...
— Саме так! А його програма «Одноповерхова Америка»  — моя улюблена й досі.

—І як склалася твоя подальша телевізійна кар'єра?
— Ніяк. Після навчання в Москві я повернулася до Білорусі і стала ведучою програми «Все про спорт». Та задоволення не отримувала. Знаєте, щодня те саме, ніякої творчості... Тому вирішила спробувати себе в дитячому спорті.

—Пам'ятаю твій девіз: «Зійшов з п'єдесталу — почни все з початку»...
— Саме цьому і вчу малечу. Хоча зараз мова йде не про п'єдестали, а про самовдосконалення. Ви не повірите, але в мене щодня є хоч і маленька, та все ж перемога. Хтось уперше сів на шпагат, хтось зробив «місточок»... Може, саме заради цього й варто жити.

«А може це лише ревнощі...»

— Нам здається, що саме таких непересічних особистостей, як ти, Женечко, і не вистачає сьогодні її Величності гімнастиці...
— Я в цьому впевнена. Можливо, якщо одного дня у велику гімнастику повернуться Кабаєва, Вітриченко, Раскіна — станеться диво, і глядачі знову вщерть заповнять зали. Адже ці прізвища здатні привнести на гімнастичний килим свіжий подих, нове бачення, а головне — душу. Гадаю, що й керівництво Міжнародної федерації гімнастики потребує серйозної ротації, в тому числі й суддівський корпус.

— А може ...
— А може, це лише ревнощі за моєю художньою гімнастикою, яку як так обожнювала все спортивне життя...


Юрій КРИКУН, «Спортивна газета»

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.