Гран При Японии: триумф Феттеля, Массы и Кобаяси
Победа Себастьяна и сход Алонсо практически уровняли шансы двух главных претендентов на титул
Подій підчас японського етапу було предостатньо ще з четверга, починаючи, коли Міхаель Шумахер, зібравши прес-конференцію, оголосив про завершення кар’єри. Таким чином напередодні дня практичних заїздів 43-річний німець став головним ньюзмейкером дня. У п’ятницю розпочалася робота команд над налаштуванням болідів, і з кожною хвилиною ставало все більш зрозуміло, що головними претендентами на перемогу мають стати пілоти Red Bull і McLaren – саме машини з Мілтон Кейнс і Уокінга виглядали найстабільнішими та швидкими на звивистому першому секторі Сузуки.
Слід відзначити, що погода приязно зустріла учасників чемпіонату і протягом усіх днів була сухою, теплою та сонячною. Суботня кваліфікація принесла дещо несподіваний результат у вигляді окупації першого ряду пілотами Red Bull, причому несподіванка полягала, насамперед в тому, що і Баттон, і Хемілтон програли більше ніж від них можна було чекати. Звісно свій внесок у таких розклад зробив і Кімі Ряйкконен, через виліт якого на останніх секундах Q3 з’явилися жовті прапори, зіпсувавши частині пілотів вирішальну кваліфікаційну спробу. Але навіть результати кваліфікації не остаточно відображали ситуацію на стартовому полі Сузуки – штраф у десять позицій мав Шумахер (за таран Верня в Сінгапурі), по п’ять місць за зміну коробки передач отримали Баттон і Хюлькенберг та три Сенна. Одразу по завершенні кваліфікації по паддоку поповзли чутки, що в Red Bull встановили власну систему «подвійного-DRS», яка і забезпечила «бикам» перевагу над конкурентами.
Pirelli в Японію привезла шини Hard і Soft, жорсткому комплекту на старті гонки віддали перевагу тільки Вернь, Пік і Шумахер, решта ж вирушили на м’якій гумі, яка в Сузуці була швидшою приблизно на секунду.
Старт гонки виявився знову неймовірно драматичним і, можливо, змусив частину вболівальників лідера сезону вимкнути телевізор. Себастіан Феттель упевнено зреагував на сигнал світлофора, чого не скажеш про Веббера – австралієць знову зловив ґаву, хоча і не таку велику як він уміє, цього виявилося достатньо для того, щоб іще в зоні гальмування перед першим поворотом Камуї Кобаясі вийшов на чисте друге місце. Але й на третій позиції Марку в гонці довго їхати не судилося, бо вже в другому повороті ззаду в RB8 в’їхав, сюрприз-сюрприз – ніколи не вгадаєте – Ромен Грожан… Все ж таки в Формулі-1 є речі, які залишаються незмінними!
Приблизно в цей самий час трошечки позаду в першому повороті не змогли розминутися ще один Lotus і Ferrari Алонсо. Машину іспанця розвернуло і гонка для дворазового чемпіона на цьому закінчилася, по суті практично й не розпочавшись. Сам Фернандо сказав, що йому в тому повороті просто не було куди діватися, а Кімі міг би поступитися і не пресингувати по зовнішньому радіусу…
Третій і останній інцидент на старті трапився між Сенною та Росбергом – гонка для німця на цьому також закінчилася. На трасі з’явився автомобіль безпеки, а у стюардів додалася робота з виявлення і винесення покарання винним. Ромен отримав 10-секундну зупинку в боксах, Бруно – проїзд по піт-лейн, а інцидент між Ряйкконеном і Алонсо залишився без наслідків для пілотів. Грожан, Сенна і Веббер відправилися одразу ж в бокси, де їм усім поміняли передні крила та шини.
Коли режисер трансляції нарешті показав пелотон, то виявилося, що від стартових перепитій найбільше виграли Баттон, який став 3-м, відігравши 5 втрачених через штраф місць, Масса їхав 4-м (бразилець відіграв 6 позицій) і Хюлькенберг – опинився на 8-й позиції, при старті 15-м.
Срібний Mercedes SLS AMG пробув на трасі майже непоміченим, бо вже за коло відпустив пелотон у бойовий режим. Феттель без проблем зберіг лідерство, достатньо спритно при цьому відриваючись від Кобаясі, та найнесподіванішим було те, що і японець, хоч і не так стрімко, але все-одно від’їжджав від Баттона. І в той самий час Перес пресингував Хемілтона в боротьбі за 6-те місце – гоночний темп Sauber нічим не поступався McLaren на старті гонки! Зрештою, цю боротьбу мексиканець вирішив на свою користь на 6-му колі. Гоночний інженер Ряйкконена на слова пілота про втрату частини переднього крила в інциденті з Алонсо відреагував дуже спокійно, сказавши, що «ми все бачимо, частина незначна, все в порядку, продовжуй атакувати», а в боксах тим часом Mercedes повідомили Шумахера, що вони «втратили телеметрію» і не мають жодної інформації з боліда німця. Феттель на порожній трасі штампував одне швидке коло за іншим, не даючи сумніватися в тому, що тільки власна машина може завадити йому виграти гонку.
Пелотон поступово розтягувався, і найцікавіші події почалися разом із першими плановими піт-стопами, які на 14-му колі здійснили Баттон, Ряйкконен, Хюлькенберг і Ді Реста. На хід McLaren миттєво відреагували і в Sauber одразу ж закликавши Камуї в бокси на наступному колі, що не дозволило Дженсону відіграти своє попереднє відставання від японця, і це незважаючи на те, що механіки обслужили англійця за ті самі рекордні 2,5 секунди.
В групі лідерів трошки затягнули свій перший піт-стоп Феттель і Масса – обоє заїхали на піт-лейн на 18-му колі, але якщо для Себастіана це жодним чином нічогісінько не змінило і він продовжував залишатися лідером гонки, то Феліпе, отримавши оперативний простір після зупинок Баттона і Кобаясі, підняв свій гоночний темп настільки, що після власного піт-стопу виїхав попереду і англійця, і японця.
Серхіо Перес вдруге атакував Хемілтона (після піт-стопу Льюіс вийшов уперед), але в шпильці 11-го повороту маневр по зовнішньому радіусу закінчився невдало – Чеко машину не втримав і вилетів у гравійну пастку. Гонка для майбутнього пілота McLaren закінчилася в боротьбі з гонщиком, якого він і покликаний замінити.
Другий гоночний відрізок був іще спокійнішим та біднішим на події, порівняно з першим, а основна увага була прикута до протистояння Кобаясі з Баттоном – англієць хоч і наближався, але повільно і про реальну боротьбу за останню позицію на подіуму мова ще не йшла. Масса і Феттель їхали у своїх власних темпах, спокійно контролюючи відриви від переслідувачів.
Друга хвиля піт-стопів принесла рокіровку між Хемілтоном і Ряйкконеном – більш рання (лише на 1 коло) зупинка фіна не спрацювала і Льюіс в боротьбі у першому-другому повороті зумів вийти вперед. На 4 кола раніше за Баттона в бокси поїхав Кобаясі, але і це не вплинуло на позиції пілотів на трасі, тим паче, що на другому піт-стопі Дженсона виникла невеличка заминка з правим заднім колесом (те, що виграли механіки на першому піт-стопі, вони ж і програли на другому).
Події одразу після завершення других планових піт-стопів лідерів були настільки захоплюючими й цікавими, що режисер трансляції обрав протягом двох із половиною кіл показував боротьбу за 14-те місце між Грожаном і Сенною! Тяжко сказати, що можна було чекати від цієї пари, тим паче що вони вже «відзначилися» на старті й відбули отримані покарання. Зрештою коли бразилець без контакту пройшов француза, стало знову цікаво спостерігати на гру Камуї з Дженсоном «наздожени мене якщо зможеш».
Боротьба була тим цікавішою, що шини на МР27 були свіжішими, але мотивація пілота Sauber знаходилася на захмарному рівні. Зрештою Баттон зумів увійти в зону DRS-атаки на останніх двох колах дистанції, але цього проти надмотивованого японця, що летів трасою перед очима співвітчизників, виявилося недостатньо.
Себастіан Феттель на зношених шинах і порожньому баку влаштував перегони з секундоміром і протягом кількох останніх кіл покращував рекорд кола гонки – це настільки непокоїло команду, що перед початком останнього кола німця попросили бути обачним і не наробити дурниць. Зрештою Себ не підвів – поул, перемога, найшвидше коло і лідирування від старту до фінішу вилилося для чинного чемпіона у другий за кар’єру Великий Шолом. Та найголовніше було звісно ж не це – відставання від Алонсо скоротилося до мінімальних 4 очок, що для сучасної Формули 1 з її системою нарахування очок є відстанню майже непомітною. Темп Red Bull в кваліфікації та гонці робить саме німця головним претендентом на перемогу в сезоні (принаймні станом на сьогодні). Ferrari має терміново покращувати болід в усіх можливих компонентах і сподіватися, що більше гонок, подібних на Спа і Сузуку, у Фернандо не буде.
Феліпе Масса спробував шампанське на подіумі вперше за два роки, востаннє він це робив 24 жовтня 2010-го, коли приїхав третім в Кореї. Звісно такий Масса команді потрібен, і, схоже, що результат в Японії ще на крок наблизив бразильця до продовження кар’єри в Маранелло бодай ще на один рік.
Але головним героєм для трибун став гонщик, який зайняв третю сходинку подіуму – одразу після фінішу і під час церемонії нагородження багатотисячний хор уболівальників скандував «Камуі, Камуі». Зрозуміти їх дуже просто – це лише третій подіум японських гонщиків за всю історію Формули-1, але що саме цікаве, два з них здобуті в рідних стінах. 1990-го тут же в Сузуці Аугурі Сузукі фінішував третім, а у 2004-му Такума Сато став також третім в США. Результат Камуї став не просто найкращим в кар’єрі, але може допомогти залишитися в команді на наступний рік, хоча Моніша Кальтенборн і заперечувала до гонки, що будь-який результат вплине на рішення команди.
Таким чином на подіумі не було жодної людини, яка б навіть мінімально могла бути незадоволеною результатом – кожен отримав свій максимум! Наступний етап в Кореї відбудеться вже за тиждень і украй заплутана боротьба в чемпіонаті ще на один крок наблизить нас до відповідей на головні питання сезону.
Гран Прі Японії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:28:56.242 |
2 |
2. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 20.639 |
2 |
3. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 24.538 |
2 |
4. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 25.098 |
2 |
5. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 46.490 |
2 |
6. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 50.424 |
2 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 51.159 |
2 |
8. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 52.364 |
2 |
9. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 54.675 |
2 |
10. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:06.919 |
2 |
11. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1:07.769 |
2 |
12. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:23.460 |
2 |
13. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:28.645 |
2 |
14. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 1:28.709 |
4 |
15. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1 коло |
2 |
16. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 1 коло |
2 |
17. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
18. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 1 коло |
2 |
19. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 1 коло |
4 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:35.774 (52-ге коло)
Не фінішували:
Ш. Пік |
Marussia |
39 коло |
двигун |
Н. Картікеян |
HRT |
34 коло |
проблеми з днищем |
С. Перес |
Sauber |
19 коло |
виліт |
Н. Росберг |
Mercedes |
1 коло |
аварія |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
1 коло |
аварія |
Загальний залік після 15-ти етапів:
Особистий залік
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
194 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
190 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
157 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
152 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
134 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
131 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
93 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
82 |
9. |
Ф. Масса |
Ferrari |
69 |
10. |
С. Перес |
Sauber |
66 |
11. |
К. Кобаясі |
Sauber |
50 |
12. |
П. ді Реста |
Force India |
44 |
13. |
М. Шумахер |
Mercedes |
43 |
14. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
37 |
15. |
П. Мальдонадо |
Williams |
33 |
16. |
Б. Сенна |
Williams |
25 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
8 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
7 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
324 |
2. |
McLaren |
Mercedes |
283 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
263 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
239 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
136 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
116 |
7. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
81 |
8. |
Williams F1 Team |
Renault |
58 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
15 |
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
23 ноября состоится матч 14-го тура УПЛ
Британский боксер отметил Мартина Баколе
А Феттель такой же конкурент, как и Алонсо
дуже приємно за камуі. сподіваюсь він не зникне з карти формули 1, як це вже було з багатьма талановитими, але недооціненими гонщиками.
нє, ну фанатизм стосовно макларен я ще якось можу зрозуміти, але твоїй хронічній неадекватності стосовно феттеля порадів би будь-який психіатр;)
самовоз ми вже проходили, зате отримали дещо новеньке: виявляється, райконен винен у сході алонсо гг, ну і, як наслідок, феттель має бути йому вдячний. тобто по-перше ми вже вболіваємо за прямих конкурентів макларен, аби тільки феттель не переміг, по-друге навіть стосовно них оцінюємо гоночні інциденти з, м"яко кажучи, відчутним відривом від реальності.
якщо хтось і винен в тому інциденті, то це алонсо, що спочатку виштовхнув кімі за трасу, а потім, ховаючись від баттона, в"їхав в нього. але як на мене, він просто став черговою жертвою дурнуватих тракторних крил, скільки їх вже було...
Хотя кого брать на место Массы вторым пилотом?
А вообще гонка получилась довольно скучной, если не считать парочку первых кругов.
Опять Ньюи придумал какую-то приблуду и у Себушки появился самовоз образца прошлого года. Жаль...
Уж лучше бы Алонсо взял чемпионат, чем Феттель.