Гран При Абу-Даби: Росберг – чемпион!
Хэмилтон выиграл гонку, а Нико Росберг – титул, финишировав вторым в очень напряженной развязке
От і все – інтрига, що тримала вболівальників у напруженні до останнього етапу, не відповідаючи на питання про цьогорічного чемпіона, вже стала історією. Двоє пілотів Мерседес, претенденти на цьогорічний титул в цікавій з тактичного погляду гонці завершили протистояння. Ніко треба було просто фінішувати на подіумі, не озираючись на результат Льюіса, перед яким стояло значно складніше завдання ліквідувати 12 очок відставання. Ще до початку Гран Прі чимало лунало слів про те, що Хемілтон може спробувати грати у тактичні ігри, мета яких – стримувати напарника так, щоб пілоти Ред Булл і Феррарі були близько та загрожували місцю Ніко на подіумі. Триразовий чемпіон ще у четвер на прес-конференції заперечував проти цього, пояснюючи, що таким чином і сам може не втримати першого місця.
Крім цього залишалися відкритими деякі питання стосовно місць за межами першої трійки особистого заліку, а також боротьба в Кубку конструкторів за 4-те та 10-те місця, які вели Форс Індія з Вільямс та Заубер з Мейнор відповідно.
Вчора у кваліфікації все відбувалося досить буденно: Льюіс виграв поул, Ніко став другим, місця з третього по шосте дісталися пілотам Ред Булл і Феррарі, причому через помилки в 11-му повороті Ферстаппен став тільки 6-м, в той час як Ріккардо не помилився і на старті був 3-м. Штрафів ніхто не заробив, тож стартове поле цілком відповідало результатам кваліфікації.
Оскільки Піреллі привезла свої три найбільш м’які комплекти шин, командам було над чим подумати перед стартом. Якщо з першою стартовою десяткою було все зрозуміло – пілоти Ред Булл пройшли до фіналу кваліфікації на ґумі SuperSoft, тож і стартували на ній, у той час як інші – на UltraSoft. Серед інших 12 гонщиків вибір виявився не менш цікавим: Боттас, Палмер і Верляйн обрали UltraSoft, Гутьєррес, Квят, Наср і Сайнс – SuperSoft, а Баттон, Грожан, Магнуссен, Окон та Ерікссон – Soft.
Старт видався відносно спокійним, щоправда не для Ред Булл – якщо Хемілтон і Росберг зберегли свої позиції, то Ріккардо ще на прямій програв позицію Ряйкконену, водночас встоявши перед пресингом Феттеля. Ферстаппен також поступився місцем ще до першого повороту, а у спробі повернути її не зумів уникнути зіткнення з Форс Індією Хюлькенберга. Внаслідок цього машину голландця розвернуло і повернувся Макс лише останнім, хоча і не надовго. Гоночний темп Феррарі та Ред Булл дозволяв не відпускати далеко дует «срібних стріл», тож перша п’ятірка машин їхала досить щільною групою, позаду якої відстань невпинно зростала. У першій частині гонки головним було питання наскільки сильно відрізнятиметься тактика Мерседес і Феррарі порівняно з Ред Булл, пілоти якої стартували на більш жорсткому комплекті шин.
На 7-му колі механічні проблеми змусили Боттаса припинити гонку, а це означало, що Форс Індія автоматично зберігала свою позицію в Кубку конструкторів. Тим часом ресурс швидкісних шин UltraSoft завершувався і лідери один за одним поїхали в бокси: Хемілтон і Ряйкконен на 8-му колі, Росберг і Феттель – на 9-му. При цьому якщо Хемілтон на трасу виїхав попереду Ферстаппена, то Росберг – позаду. Крім того Ніко швидко наздогнав Ряйкконен, якого в свою чергу підганяв Ріккардо, який також поміняв шини.
Здавалося, що Ферстаппен ненадовго збереже позицію, бо так само як і напарник поїде за новою ґумою, але все відбувалося геть інакше – Макс продовжував їхати і в бокси явно не поспішав. Ніко спробував атакувати, але невдало, до того ж інженер просив не ризикувати сходом.
На 12-му колі після наїзду на поребрик не витримав важіль підвіски на Макларен Баттона – можливо остання гонка англійця закінчилася сходом, хоча Дженсон і зумів довести машину до боксів.
Ферстаппен продовжував їхати на другому місці і було зрозуміло, що команда спробує перейти на варіант з єдиним піт-стопом, що поставило під загрозу позиції Росберга, якого інженер попросив атакувати, пам’ятаючи про необхідність робити це безпечно. Зрештою, Ніко на другій довгій прямій, маючи козир у вигляді DRS, обігнав Ред Булл голландця, повернувшись на друге місце. Двома колами пізніше Макс таки поїхав до механіків й отримавши комплект шин Soft повернувся на трасу, він точно більше зупинятися не збирався.
Незабаром на піт-стоп відправилися Ріккардо та Ряйкконен – Даніель за рахунок підрізки опинився попереду Феррарі. В Мерседес поспішати в бокси не збиралися, але й затягувати час другої зупинки не могли. Тож на 29-му і 30-му колах свої другі піт-стопи провели Хемілтон з Росбергом, залишивши Феттеля на чолі гонки.
Поки Себастіан продовжував лідирувати, все ближче підпускаючи до себе пілотів Мерседес, в боксах Скудерії напружено вибирали оптимальний варіант тактики для німця. Можна було спробувати доїхати, але це практично гарантувало б поступовий відкат на шосте місце та ризик сходу через руйнування шини, інший варіант передбачав тягнути час якомога довше і провести дуже пізній піт-стоп з переходом на комплект UltraSoft. Та в Феррарі вирішили інакше – на 38-му колі Себастіан поїхав в бокси, де отримав комплект нової ґуми SuperSoft, повернувшись на трасу шостим.
Останні півтора десятка кіл пройшли напрочуд напружено для всіх пілотів трьох провідних команд, хіба що Ряйкконену не було через що нервувати після того як він без боротьби пропустив напарника, що був набагато швидшим на свіжій та більш м’якій ґумі. Наздогнавши Ріккардо не багато часу Феттель втратив на те, аби обігнати Ред Булл екс-напарника.
Тим часом Хемілтон таки розпочав свою ризиковану гру – британець скинув гоночний темп настільки, щоб пілоти Ред Булл і Феррарі знаходилися поруч і можливо спробували пройти Ніко. Гоночний інженер Льюіса багато разів намагався пояснити, що з таким темпом їх перемозі загрожуватиме Феттель, але британець на то не зважав, пояснюючи, що він втрачає титул і доля гонки його цікавить меншою мірою.
Тим часом за п’ять кіл до фінішу Феттель зумів обігнати як завжди непоступливого Ферстаппена, вийшовши на третє місце й одразу опинившись в шести-семи десятих позаду Росберга. Себастіан звісно ж, маючи набагато швидшу ґуму, пробував атакувати Ніко, гоночний інженер якого постійно нагадував, що третє місце їх також задовольнить, і головне доїхати до фінішу, не випробовуючи міцність машини. Та Росберг продовжував акуратно не агресивно захищатися від постійного пресингу співвітчизника. І це при тому, що в секунді позаду Феттеля був Ферстаппен, готовий будь-якої миті скористатися найменшим шансом!
Зрештою саме такою щільною групою квартет лідерів і фінішував – Льюіс Хемілтон виграв 10 гонку в сезоні, 53 в кар’єрі, але програв титул. Менше ніж за пів секунди потому Ніко Росберг фінішував другим і став чемпіоном! Німець через 34 роки повторив досягнення свого батька, таким чином Росберги стали другими в Формулі 1 батьком і сином – чемпіонами, повторивши тріумф Грема та Деймона Хіллів! По завершенню гонки Ніко навіть не поїхав до закритого парку, а на стартовій прямій крутив пончики і лише потім, залишивши машину на трасі, приєднався до напарника і Феттеля у кімнаті відпочинку. Там на нового чемпіона вже чекав Екклстоун, гоночний інженер, дружина... і ще немало людей, які прагнули привітати німця.
Сезон, який в Маранелло попробують забути якомога швидше, завершився фінішем Феттеля на подіумі, де Себастіана не було після Монци. Це дозволило чотириразовому чемпіону залишитися попереду Ферстаппена в особистому заліку, хоча не факт, що німця цікавить така дрібниця, як четверте місце…
Символічно завершилася гоночна кар’єра Феліпе Масси – у своїй останній гонці бразилець фінішував 9-м і на 0,460 секунд попереду Алонсо, який цього разу не був “faster than you”.
Найкращий результат у власній історії забезпечила Форс Індія, яка вперше завершила чемпіонат четвертою! На такій позитивній ноті команда прощається з Хюлькенбергом, який наступного року виступатиме за Рено. Оскільки серйозних проблем у лідерів не виникло – за винятком розвороту Ферстаппена на початку гонки – то й аутсайдерам розраховувати на очки не доводилося, тож Заубер зберегла 10-ту позицію в Кубку конструкторів.
Чемпіонат завершено, імена тріумфаторів відомі, та вже скоро розпочнуться тести нових шин, які наразі виглядають дуже незвично. Ну а взимку команди представлять нову техніку і нас чекатиме новий сезон, нові виклики та нові епічні битви на трасах.
Гран Прі Абу-Дабі
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:38:04.013 |
2 |
2. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 0.439 |
2 |
3. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 0.843 |
2 |
4. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 1.685 |
1 |
5. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 5.315 |
2 |
6. |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
+ 18.816 |
2 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 50.114 |
2 |
8. |
С. Перес |
Force India |
+ 58.776 |
2 |
9. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 59.436 |
2 |
10. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 59.896 |
2 |
11. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 1:16.777 |
2 |
12. |
Е. Гутьєррес |
Haas |
+ 1:35.113 |
2 |
13. |
Е. Окон |
Manor |
+ 1 коло |
2 |
14. |
П. Верляйн |
Manor |
+ 1 коло |
2 |
15. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 1 коло |
1 |
16. |
Ф. Наср |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
17. |
Дж. Палмер |
Renault |
+ 1 коло |
3 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель, Ferrari – 1:43.729 (43-тє коло)
Не фінішували:
К. Сайнс |
Toro Rosso |
44 коло |
коробка передач |
Д. Квят |
Toro Rosso |
16 коло |
коробка передач |
Дж. Баттон |
McLaren |
13 коло |
підвіска |
В. Боттас |
Williams |
7 коло |
механічні проблеми |
К. Магнуссен |
Renault |
5 коло |
механічні проблеми |
Особистий залік
1. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
385 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
380 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
256 |
4. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
212 |
5. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
204 |
6. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
186 |
7. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
101 |
8. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
85 |
9. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
72 |
10. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
54 |
11. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
53 |
12. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
46 |
13. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
29 |
14. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
25 |
15. |
Д. Баттон |
McLaren Honda Formula 1 Team |
21 |
16. |
К. Магнуссен |
Renault Sport Formula 1 Team |
7 |
17. |
Ф. Наср |
Sauber F1 Team |
2 |
18. |
Д. Палмер |
Renault Sport Formula 1 Team |
1 |
19. |
П. Верляйн |
Manor Racing MRT |
1 |
20. |
C. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
Mercedes |
765 |
2. |
Red Bull Racing |
Tag Heuer |
468 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
398 |
4. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
173 |
5. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
138 |
6. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
76 |
7. |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
63 |
8. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
29 |
9. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
8 |
10. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
2 |
11. |
Manor Racing MRT |
Mercedes |
1 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Александром заинтересовался миланский «Интер»
Марта Костюк отреагировала на завершение карьеры легендарного испанца