Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності
Формула 1
|
6192
17

Битва Ферстаппена та Хемілтона за титул. Що сталося у Саудівській Аравії?

Багато боротьби і багато штрафів, а переможцем вийшов Льюїс

Битва Ферстаппена та Хемілтона за титул. Що сталося у Саудівській Аравії?
Getty Images/Global Images Ukraine

Макс Ферстаппен і Льюїс Хемілтон подарували нам абсолютно шалений Гран-прі Саудівської Аравії, а разом з ним і чудове завершення сезону. Цей рік для Формули-1 стане класичним. Однак спробуємо хоча б розібратися, що відбувалося під час гонки на вуличній трасі у Джидді.

Перший спірний епізод стався на рестарті гонки (14-е коло). Тут Ферстаппен стартував першим, а Хемілтон – другим. Льюїс видав неймовірний старт і пройшов суперника, але Макс дуже жорстко оборонявся і виїхав за межі траси, що дозволило йому залишитися лідером. Брудна оборона, і Ред Булл це сам визнав. Гоночний директор Ф-1 Майкл Масі у діалозі з Биками запропонував їм просто віддати позицію Хемілтону, щоб це питання не вирішували стюарди. Ред Булл погодився на такий варіант. Ймовірно, розуміли, що стюарди могли видати жорсткіше покарання. Цей епізод, загалом, питань не викликає. Ферстаппен винний, Ред Булл це визнав.

Мабуть, найбільш спірний момент стався на 37-му колі. Хемілтон активно наздоганяє Ферстаппена, але довго пройти суперника не може. У результаті грамотний вихід з останнього повороту дозволив Льюїсу на прямій обійти Макса, але у першому повороті суперники зіткнулися. Ферстаппен зберіг перше місце.

Особисто мені здалося, що була більш-менш чесна боротьба. Все-таки йде битва за титул, а не за 15 місце. Зрозуміло, що будуть емоції. Та й Хемілтон з Мерседесом, схоже, були не надто розчаровані цим моментом. У Бразилії Ферстаппен оборонявся набагато жорсткіше, і жодного штрафу не отримав. У цьому моменті Макс явно витісняв Хемілтона (що часто залишалося безкарним для багатьох пілотів цього сезону), а потім, якщо дивитися на колеса Ред Булла, здається, що Ферстаппена просто занесло. На мій погляд, цей момент не більш небезпечний, ніж був у Бразилії, коли Макс дуже жорстко закривав дорогу та зберіг лідерство. І цей епізод спричинив наступний, найдившніший.

Ред Булл передав Ферстаппену, щоб той віддав позицію Хемілтону. Мабуть, у команді вирішили, що Макс винен в інциденті на 37-му колі (пізніше Ф-1 підтвердила, що Ред Буллу знову дали вибір – або поверніть позицію, або стюарди вивчатимуть момент). І Ферстаппен почав уповільнюватися на швидкісній прямій (скинув з 8-ї передачі на 3-ю), щоб пропустити Хемілтона в потрібному собі місці (щоб потім було зручно обігнати британця), але Хемілтон не розумів, що робить суперник. Льюїс не знав, що Ферстаппен віддає йому позицію. Пілот визнав, що розгубився.

«Я не одержав інформацію про те, що мене пропускають. Раптом Ферстаппен почав сповільнюватись. Це якась шалена тактика? Тут мені почали надходити повідомлення від команди, але він вже різко натиснув на гальма, і я врізався», - сказав Хемілтон.

Льюїса можна зрозуміти, оскільки Макс почав сповільнюватися по центру траси (а не прийняв убік), але, мені здається, Хемілтон мав усі шанси пройти суперника ліворуч. Ні? Хемілтон, маючи неймовірну реакцію, мав можливість зорієнтуватися і проскочити. Льюїс просто знижував швидкість і влетів у конкурента. Може, Ферстаппен мав технічні проблеми. Сповільнився і сповільнився, це проблема Ферстаппена. Можливо, емоційна напруга далася взнаки, а Хемілтон дійсно не встиг розібратися у моменті.

Вже після гонки винним визнали Ферстаппена. Макс отримав 10 секунд за небезпечне гальмування, що не змінило підсумковий протокол.  

Так чи інакше, а Льюїс вийшов зі всіх цих ситуацій переможцем. Третя поспіль перемога дозволила йому наздогнати Ферстаппена у загальному заліку. Перед останньою гонкою суперники мають однакову кількість очок. Все вирішиться в Абу-Дабі.

Иван Зинченко
Оцініть матеріал
(33)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter

Новини партнерів
Коментарі 17
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Hassassin
Хто слідкує за Ф1 далеко не перший сезон, чудово знає, що цього року за титул сперечаються двоє пілотів, які часто вели боротьбу як на межі, так і переходячи її. Обом FIA в особі стюардів часто робила поблажки, закриваючи очі на їх викрутаси. Але цього разу жаба і гадюка повели битву між собою і тут почалися проблеми, бо не виходить заохочувати одночасно обох, коли вони ведуть свої нерідко брудні ігри.
Макс завжди пілотує як гопнік, до цього давно треба було звикнути і зрозуміти, що поки немає зіткнень на це закриватимуть очі. Бо Ф1 потрібні молоді вболівальники.
Як би там не було, на нас чекає неймовірно цікавий фінал сезону. Не виключено, що він стане надзвичайно скандальним. Всі ж пам'ятають, що наразі у Макса 9 перемог, а у Льюїса - 8. Хто стане чемпіоном в разі обопільного сходу - пояснювати зайве.
Cтосовно вседозволеності Мерседеса - де факти? Мерси в Бразилії схоже просто зняли обмеження і дали Хему розкручувати мотор на повну, при цьому іде жертвування ресурсом двигуна. Саме тому у британця стоїть вже 5й двз. Прискорення Мерседесів - також дуже суперечливе твердження, і ось чому:
в гонці на засічці максимальної швидкості - яка була розташована між 26м і 27м поворотами в зоні дрс - найбільшу швидкість продемонстрував Райкконен - 336,6 км/год.
Хем був 5м (після Боттаса, Сайнса і Алонсо) з результатом 333,3 км/год.
Перес, який до свого сходу встиг проїхати не один раз із дрс був 7м - 331,7 км/год
Ферстаппен там показав лише 15й результат і 320,9 км/год, але він дрс на тій ділянці не використовував, бо не мав такої можливості.
На фінішній лінії найбільша швидкість Хема - 314,1 (8й результат), Макса - 313,4 (11й).
Ви серйозно будете розказувати про якість космічні мотори? Так вони потужніші, але і зношуються швидше, за що Мерси платили штрафами.
P.S. Хто давно читає про Ф1 на цьому сайті, знає що цей текст написано вболівальником Феррарі, який - ввічливо кажучи - не дуже любить обох претендентів на титул.
Sunrise
И добавьте сюда проход Люьисом Макса, где уже британец выдавил Ред Булл за пределы трассы. И на выходе имеем однобокую трактовку в пользу одной команды.
Михаил Степанов
сезончик, конечно, окуительный
antt
Цікава траса в Аравії, що в неділю дебютувала - дуже довга, але і дуже вузька, плюс до того проводилася ввечері, тому вміло провокувала гоночні інциденти. Як після самої гонки написав один британський коментатор, на сайті здається BBC, що він не будучи фаном Хемілтона (що дивно), останній був неперевершений (majestic), а Ферстапен поводився як обурений підліток. І не вперше в цьому сезоні. У травні він пішов свідомо на "таран" втрачаючи всю гонку, в Бельгії виграв найкоротшу гонку в історії за пару кругів, і вже третій раз поспіль програє Хемілтону в гонках. Тут така дихотомія виходить - британець вже свій 8 титул може тепер завоювати, і який до ряду, а голландець вже напевно третій сезон змагається з Льюїсом, і маючи цього разу фактично перевагу, може цей шанс втратити. А ризиковані дії Фестапена що він застосовує у контактній боротьбі з суперником дозволяють порівняти це змагання із найбільш цікавими протистоянням в історії, коли боротьба за титул ішла впритул між найсильнішими гонщиками, які однак дуже різнилися у своєму характері і підходах для обгонів на трасі. Хоча знову таки можна пригадати як не пізніше початку літа тут писали що Мерседес уже дивиться на наступний сезон, хоча маючи невелике відставання це ж не логічно закидати поточний сезон ще й так рано, що й далі було доведено, принаймні Хемілтоном.
antt
Не зрозуміло було, чи це Хемілтон спеціально врізався в Ферстапена, чи можливо Ферстаппен спеціально хотів спровокувати такий акцідент, тепер очевидно що це може бути ближче до другого варіанту. Дивно коли Ферстапен двічі має пропускати Хемілтона добровільно, коли не зробив цього в боротьбі, і дивно коли не стюарди контролюють правила в гонці, а якісь закулісні переговори в реал-таймі знову таки із керівництвом формулах1. І реакція на цей інцидент Тото Вольфа, боса мерсів, була дуже показовою, коли він кинув свої навушники об стіл. Напевно надовго увійде в хроніки про формулу1, хоча така реакція була б виправданою якби Хемілтон взагалі зійшов із траси після цього а так все обійшлося. І на скільки пам'ятаю за 5-10 кіл до кінця гонки Ферстапен уже дістав "штраф в секундах" тому опиратися Хемілтону, що був прямо за спиною, йому смислу не було, тому останній його і легко обійшов.
firstromario
Тут хто як хоче так трактує все підряд. Штраф в 10 секунд Макс отримав не тому що знаходився по середині. Він це отримав бо різко нажав на гальма що показала електроніка (2.4g). При чому тут Луіс взагалі?! Те що Луіс довго думав можливо пом'якшило покарання для Макса але електроніка не бреще.
Oleksandr Kelym
Хто слідкує не перший сезон за Ф-1 той баче, що Ферстапен - самий нахабний безпрєдєльщик у змаганнях! - він постійно створює такі ситуації суперникам: "або ти мене пропускаєш - або буде зіткнення і хто його знає чим закінчиться!" І суперники пропускають нахабу! - я увесь час чекав коли ж Люіс піде на принцип і поставе Макса на місце? І ось нарешті трапилося !
brighi10
"сталася" очередная крутая победа Хэмильтона.
Никакие грязные игры не помогли голландскому щеглу. Рад, что наконец-то на 7 году этого додика начали штрафовать за всю грязную езду.