Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

10 жовтня 2021, 15:00
Трансляція
Формула 1
Гран-прі Туреччини 2021. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Оновлено 11 жовтня 2021, 19:26
4062
4

Свято Формули-1 у Стамбулі. Як Туреччина Гран-прі приймала

Репортаж кореспондента Sport.ua зі Стамбула, де на вихідних відбувся етап Королівських гонок

| Оновлено 11 жовтня 2021, 19:26
4062
4
Свято Формули-1 у Стамбулі. Як Туреччина Гран-прі приймала
Sport.ua

Сумні коронавірусні реалії, що торкнулися всіх сфер життя людей по всій планеті, не пройшли повз Королівські гонки – Формулу-1. Після укороченого минулого чемпіонату, який через пандемію, нагадаємо, почався тільки 5 липня і пристойно вдарив по доходах господарів серії, в нинішньому році у Формулі-1 надолужують згаяне. Сезон складається з рекордних 22 етапів (хоча спочатку їх повинно було бути 23) і другий рік поспіль у календарі Формули-1 присутній Гран-прі Туреччини, який минулого вік-енду закрив європейську частину гонок.

***

Турки, треба віддати їм належне, вміло скористалися ситуацією, другий рік поспіль повернувши Формулу-1 на «Істанбул Парк». Після яскравої минулорічної гонки, яка була визнана найкращою в сезоні, Гран-прі Туреччини в календарі 2021 року від самого початку мав замінити Гран-прі Канади. Але через коронавірусні обмеження в країні, які діяли навесні і призвели, зокрема, до втрати фіналу Ліги чемпіонів, Гран-прі був скасований. Однак по ходу сезону FIA змушена була скасувати Гран-прі Сінгапуру і повернути до календаря гонку в Стамбулі.

«У Туреччині дуже добре розуміють іміджеву складову для країни, яка приймає гонку, – каже Окан Алтан – один з провідних місцевих автомобільних журналістів. До речі, родом він з Бахчисарая. Його родичі – кримські татари, які покинули територію Криму з приходом до влади більшовиків. І по Криму у нього позиція однозначна: «Крим – це Україна. А те, що робить Росія на Донбасі, в Криму, Придністров'ї, Грузії та багатьох інших країнах – це просто на голову не налазить».


Sport.ua. Один з найвідоміших автомобільних журналістів Туреччини Окан Алтан

Окан, який побував з 2005 по 2013 рік на всіх Гран-прі Туреччини, жартома просить називати його не найстаршим, а досвідченим журналістом. І додає: «А то, як недавно в барі буде. Підморгую красивій дівчині, піднімаю келих. Вона підходить (а я вже подумки строю плани на вечір) і каже: «Вип'ємо за ваше здоров'я, дядечко Окан». Ось так і приходить старість», – сміється співрозмовник. «Найкращим Гран-прі за весь час була минулорічна гонка, коли Льюїс Хемілтон оформив сьоме чемпіонство. Це була приголомшлива гонка. Одна з кращих, які я бачив. І недарма її вболівальники назвали найкращою».

«На мій погляд, трек на «Істанбул Парк» – один з найкращих. Траса була побудована у 2005 році, але вона не застаріла. «Істанбул Парк», як і багато інших гоночних трас «Формули-1», проектував Герман Тільке. Але її перевага в тому, що вона не є повільною: на деяких ділянках боліди розвивають швидкість більше 300 км/год», – нахвалює «Істанбул Парк» експерт. «При цьому траса безпечна, немає ділянок, де можна вилетіти в огорожу, наприклад. Це дуже важливо».

 

Старт гонки під дощем

– Як вважаєте, хто має великі шанси на перемогу? – запитав я ще перед стартом кваліфікації.
– Переможе той, хто зуміє подолати дощ. Сьогодні погода ще нормальна. Хоч і йшов дощ вранці, але траса суха. А під час гонки обіцяють дощ. І це буде справжня битва, як минулого року. Мій прогноз: на старті буде кілька зіткнень. Ось побачите! Особисто я очікую сюрпризів. Думаю, що ні Ред Булл, ні Мерседес не будуть знаходитись на верхньому щаблі подіуму. Може, хтось із Макларена переможе або Феррарі. Хемілтон, звичайно, хороший, але у нього буде 10 позицій штрафу і подолати їх буде непросто.

***

Семиразовий чемпіон світу в результаті показав найкращий час під час кваліфікації, яка через дощ, що то починався, то затихав вранці в суботу, вийшла трохи хаотичною. Перед стартом кваліфікації дощ припинився і трасу встигли трохи просушити, тому вибір, чи переходити на проміжну гуму, перед пілотами не стояв. Тріумфували обидва пілоти Мерседеса – Хемілтон і Боттас, але оскільки Льюїсу міняли деталі мотора, місце в першому стартовому ряду зайняв Валттері, а Льюїс відкотився за межі топ-10.

Варто зазначити, що під час кваліфікації на трибунах зібралося близько 30 тисяч глядачів, що, з огляду на дощ і те, що не всі трибуни знаходяться під дахом, є досить непоганим. Квитки на три дні коштували від 400 до 4000 лір (курс ліри до гривні 1 до 3), а на трибунах, зокрема, вдалося помітити і український прапор. Очевидно, що українські фани Формули-1 дісталися до Стамбула, щоб наживо побачити останній європейський Гран-прі сезону. При цьому, потрібно зазначити, що сам «Істанбул парк» знаходиться в азійській частині Стамбула – на самій околиці міста. Тому в суботу вранці дорога з європейської частини, де знаходився наш готель, зайняла близько двох годин. А в неділю і зовсім довелося виїжджати о дев'ятій ранку – за шість (!) годин до гонки. «Очікується приїзд президента Туреччини Реджепа Ердогана і ще близько 100 000 глядачів. Дороги будуть перекриті задовго до старту гонки», – пояснив наш гід.

Через Ердогана, який до місця проведення етапу так і не добрався, іноземним журналістам, серед яких був і кореспондент Sport.ua, довелося не тільки рано вставати, але і спеціально здавати ПЛР-тест. Що ж поробиш: такі коронавірусні реалії.

Тест, незважаючи на сертифікат вакцинації, звичайно, я здав, а сном довелося пожертвувати – вже дуже хотілося подивитися поєдинок Ф'юрі – Вайлдер. Доспати вдалося під час поїздки недільним трафіком Стамбула. А що ви хотіли: 16 мільйонів жителів офіційно проживає в мегаполісі (кажуть, що ще мільйони 4 проживає неофіційно), який не спить навіть вночі.

***

У день Гран-прі вболівальники на трибунах стали збиратися від самого ранку. Не тільки, щоб дістатися без пробок, але і для того, щоб відчути особливу атмосферу гонки. Вболівальники, які приїжджали на автомобілях, прямо на дорозі проходили кілька рівнів контролю: безпека, соvid-19. Від найближчої станції метро були організовані автобусні маршрути, але безпосередньо біля самої арени, де на мосту потоки людей з'єднувалися перед фан-зоною, було стовпотворіння людей. Про цю проблему говорять і місцеві журналісти, бачать її і члени FIA. Писали про це в соцмережах, до слова, і українці, які відвідали гонку.

Однак, якщо говорити в цілому, організація заслуговує на високу оцінку. Окремо потрібно сказати про фан-зону, де фани Формули-1 могли скоротати час у фан-шопах, перекусити і тематично розважитися. Потрапивши туди, відразу розумієш: гонка – це головна розвага вік-енду, але не єдина.


Sport.ua

Про ціни. Якщо поїсти можна було за адекватні гроші, то ціни на сувеніри, скажу відверто, кусалися. Найпопулярніший атрибут серед уболівальників – бейсболки з символікою команд – йшли як гарячі пиріжки за 600 лір (приблизно 1800 гривень, Прим. С.Ц.).


Sport.ua


Sport.ua

Футболки, куртки, ясна річ, коштували ще дорожче. Мабуть, найбільшою популярністю користувалася атрибутика Феррарі. Фанів у червоній формі в фан-зоні було найбільше, що й не дивно: Феррарі має багато фанів у всьому світі.

Sport.ua А ось дівчата з фан-клубу. Перед гонкою у них відмінний настрій.

Інтерактивні розваги для фанів були безкоштовними і, зрозуміло, користувалися не меншою популярністю, ніж фан-шопи. Вистоявши в черзі, можна було повправлятися на симуляторі гоночного боліда, позмагатися разом з друзями в Гран-прі Туреччини у комп'ютерній грі або сфотографуватися разом з улюбленими пілотами на цифровій фотографії.

Переказувати перипетії гонки, мабуть, немає сенсу – з цим відмінно впорався колега Зінченко тут. Мабуть, гонка не вийшла настільки захоплюючою, як у минулому році, але тоді на кону стояло чемпіонство, і Хемілтон його оформив. Відзначу першу в сезоні перемогу Боттаса, який, схоже, запізно включився, і рокіровку Ферстаппена та Хемілтона в загальному заліку. Але відрив між ними всього шість очок, а це значить, що все найцікавіше чекає попереду.

***

Після гонки з колегами знову поспілкувалися з Оканом Алтаном. «Мені гонка, незважаючи ні на що, сподобалася. Так, можливо, вийшла не такою видовищною, як минулого року, але і молоді пілоти її краще вивчили, менше ризикували. Так, згоден, що мій прогноз не зайшов, але я щасливий, що обійшлося без аварій. З гонщиків мені сподобався Сайнс-молодший. Він виріс у класного пілота. Хотів би, щоб таким став і Мік Шумахер. Леклер, до речі, був непоганим. Як і минулого року, він став четвертим, але міг поборотися і за подіум».

Крім того, Алтан розповів, що між FIA і організаторами Гран-прі Туреччини ведуться переговори про підписання десятирічного контракту. «Всім відомі переваги нашого Гран-Прі, але є і деякі недоліки, перш за все, зі входами для уболівальників. Але це все можна виправити. Упевнений, що в наступному році у Стамбулі знову буде гонка. І, можливо, вона знову буде найкращою в сезоні», – підморгнув на прощання Окан.

Сергій ЦИБА зі Стамбула

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 4
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Maxcrimea10
Затянули с пит-стопами Леклера и Хемилтона; Перес хорошо с Льюисом отборолся; Боттас красавчик, урвал свое напоследок; Феттель красиво выехал на медиумах)
Изюминка гонки - истеричный разговор превозмогателя со своими инженерами) а придет Рассел, вообще понесется)
Cerz
Це ж яким треба бути бовдуром щоб думати, що турок, який народився в криму буде вважати крим українським! ДУРЕНЬ ДУМКОЮ БАГАТІЄ!!!