Феррарі з минулорічними деталями та специфічні оновлення команд Ф1 в Монако
Аналіз оновлень восьмого етапу Формули-1

Траса в Монако щороку вимагає від команд Формули-1 особливих технічних рішень. Вузькі вулички та численні повороти змушують інженерів зосередитись на максимальній притискній силі, маневреності та стабільності болідів. Саме тому на цей етап привозять спеціалізовані оновлення, які дозволяють підвищити ефективність у складних умовах міської траси.
Передня підвіска тут має витримувати максимальний виворот коліс, тому її конструкцію адаптують, як і форму гальмівних повітроводів, щоб уникнути контакту деталей під навантаженнями. Аеродинаміка, навпаки, сфокусована на збільшенні притискної сили, адже швидкість тут найнижча у сезоні.
Після кваліфікації, де оновлення вже були протестовані, команди готуються до гонки, кожна намагається максимально використати свій унікальний пакет. Від змін у підвісці Макларена до адаптацій у Феррарі – боротьба в Монако традиційно йде на межі точності і стабільності.
Специфіка оновлень
Насамперед, змін зазнає передня підвіска, яка має працювати в умовах повного вивороту коліс у найкрутіших поворотах сезону. Хоча основна конструкція зазвичай лишається незмінною, команди переробляють обтічники рульової тяги та поперечних важелів, аби забезпечити достатній кліренс коліс у крайніх положеннях керма.
У тісному зв’язку з підвіскою перебувають і гальмівні повітроводи. Через близькість до важелів їхню форму також адаптують – щоби повітрозабірники не заважали роботі підвіски і не створювали ризику контакту з колесами при максимальних навантаженнях.
Аеродинамічні виклики Монако не менш значущі. Через найнижчу середню швидкість у сезоні потік повітря навколо боліда обмежений, що ускладнює охолодження гальм. Відтак, команди збільшують діаметр повітроводів і виходів, щоб досягти потрібної ефективності терморегуляції.
Ця ж особливість впливає й на загальний аеродинамічний підхід: у Монако нівелюється значення аеродинамічного опору, натомість на перший план виходить максимізація притискної сили. Саме тому команди встановлюють наймасивніші задні крила в сезоні.
Усі ці рішення залишаються унікальними саме для Монако. Нових обтічників підвіски ми більше не побачимо цього року, тоді як масивні задні антикрила можуть з’явитися лише на трасах зі схожим профілем – на кшталт Будапешта чи Сінгапура. Щоправда, там уже активніше проявлятиметься ефект від роботи днища, адже середні швидкості значно вищі.
Макларен
Вже втретє поспіль команда демонструє активність на технічному фронті. Цього разу акцент зроблено на конфігурацію з високою притискною силою: привезено нове заднє антикрило з максимальним навантаженням та дві версії бім-крила – для середньої та середньо-високої притискної сили.
Важливим нововведенням стала модифікована передня підвіска, що дозволяє досягати більшого кута повороту коліс – критично важливо на поворотах на кшталт Loews (фото знизу). Також було збільшено розміри повітроводів передніх гальм.

Феррарі
Скудерія зробила ставку на точкові зміни, адаптовані під специфіку Монако. Модифікована передня підвіска дозволяє суттєво збільшити кут повороту передніх коліс.
Оновлені й повітроводи передніх гальм: конструкцію змінено з урахуванням підвищених теплових навантажень та обмеженого повітряного потоку на цій трасі.
У задній частині боліда обидва ключові аеродинамічні елементи – основне антикрило та бім-крило – представлено у варіантах із максимальною притискною силою. Варто зазначити, що головне крило – це копія торішньої специфікації, яка добре зарекомендувала себе у подібних умовах.
Задня підвіска стала об’єктом додаткового аналізу після скарг на нестабільну керованість. За словами Лоїка Серри, програму її розвитку уповільнено – наразі нова конфігурація проходить випробування в аеродинамічній трубі.
Крім того, Феррарі впровадила оновлені повітроводи задніх гальм. Після успішного тестування в Імолі їх встановили на обидва боліди в Монако. Вони покращують внутрішнє охолодження коліс, що дає кращий контроль температури шин.
Ред Булл
Бики також привезли вузькоспеціалізований пакет. На RB21 встановлено заднє крило та бім-крило з максимальним аеродинамічним навантаженням. Передня підвіска отримала нове аеродинамічне оздоблення, адаптоване під вузькі радіуси поворотів. Крім того, команда оновила повітроводи передніх гальм – очевидно, для підвищення ефективності роботи системи в умовах перегріву.
Астон Мартін
Команда продовжує покращувати свій болід у рамках обраної концепції. До Монако привезено переднє та заднє крила з високою притискною силою, що мають забезпечити стабільність у повільних зв’язках. Також змін зазнали повітроводи та винглети задніх гальм – це може вплинути як на ефективність охолодження, так і на поведінку машини під час гальмування в умовах щільного трафіку.
Альпін
Французька команда зробила ставку на керованість. Оновлено форму оперення в зоні рульової тяги – це дає змогу краще розкривати потенціал шасі на повільних ділянках. Також в Альпін встановили заднє крило і бім-крило з високим рівнем притискної сили, що покращило зчеплення у другому і третьому секторах.
Хаас
Американська команда, як і Альпін, зосередилася на оптимізації передньої частини боліда. З’явилася нова геометрія оперення рульової тяги, яка покликана забезпечити більшу маневреність у поворотах із малим радіусом. Крім того, оновлено конфігурацію заднього крила та бім-крила на користь максимальної притискної сили.
Рейсінг Буллз
Формально сателіт Ред Булл, команда привезла оновлення, аналогічні за напрямком. Оновлено форму повітроводів передніх гальм та рульової тяги, аби покращити як охолодження, так і керованість. Також на машині використовується заднє антикрило та бім-крило з високим навантаженням, що критично для зчеплення на слизькому міському асфальті.
Вільямс
Команда з Гроува оновила систему охолодження передніх гальм – нові повітроводи мають покращити ефективність роботи у повільному темпі. Також модифіковано рульову систему для досягнення більшого кута повороту коліс, що допомагає на поворотах типу Гранд-Готель. Використовується заднє крило та бім-крило з максимальним рівнем притискної сили.
Заубер
Швейцарці зосередилися на охолодженні. Болід отримав нову форму повітроводів передніх гальм, що має забезпечити стабільну роботу системи на тлі підвищеного теплового навантаження. Також застосовується заднє антикрило з високим аеродинамічним навантаженням.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ


Деонтей Вайлдер розкритикував Тайсона Ф'юрі


Фреді Роуч – про Флойда Мейвезера





