Хто фаворит Гран-прі Абу-Дабі, і у кого з претендентів на титул проблеми?
Відбулися останні практики сезону – що відомо тепер?
Відбулася фінальна п’ятниця сезону Формули-1 2025. Як досвідчені пілоти, так і дев’ять новачків відпрацювали практики, щоб підготувати боліди до вирішальних сесій вікенду та всього сезону загалом.
Ландо Норріс на Макларен, який очолює чемпіонат, став найшвидшим в обох практиках і наразі виглядає фаворитом. Натомість його головні суперники – Макс Ферстаппен та Оскар Піастрі – поки що дещо відстають.
Чи є шанс побачити щільну боротьбу за чемпіонство та хто з інших команд може здивувати – у цьому матеріалі.
Макларен
Ще перед початком етапу всі експерти віддавали перевагу на цій трасі саме помаранчевим. Середньошвидкісні повороти, якими насичена траса, а особливо третій сектор – це сильна сторона боліда MCL39. Зокрема для Ландо Норріса. Статистично це одна з, якщо не найкраща, траса британця.
Макларен, як і майже завжди в сезоні, зробив ставку на підвищену притискну силу. Це логічно з огляду на сильні сторони боліда та особливості траси, де час більше виграється в поворотах, ніж на прямих. Зокрема більша притискна сила допомагає вигравати час на гальмуванні та на вході в повороти.
Попри це простір для прогресу ще чималий. Як сказав сам пілот: «З часом усе гаразд, але я все ще хочу більше від машини».
Подекуди на боліді проявлялася незначна недостатня поворотність, а інколи – нестабільність задньої частини. Але нічого такого, чого не можна було б виправити налаштуваннями.
Якщо вдасться усунути всі неполадки, то дуже ймовірно, що Макларен і Ландо залишать усіх позаду. Щонайменше темпу для подіуму вистачить. А саме такого результату буде достатньо Норрісу, аби стати чемпіоном. Темп як у кваліфікації, так і в гонці виглядає вкрай пристойним. Але Ферстаппен поруч.
Піастрі ж, натомість, пропустивши першу практику, суттєво поступається напарнику. В усіх симуляціях він наразі не є конкурентом у битві за перемогу. Невже топ-виступ у Катарі – це лише разовий злет у цій частині сезону? Звісно, пропуск першої практики завжди позначається, але це не заважало тому ж Норрісу упевнено перемагати в Австрії та Мексиці, коли він віддавав кермо новачкам.
Можливо, сторона гаража Піастрі не змогла досягти оптимальних налаштувань через брак даних першої практики та симулятора, і ще сьогодні вони додадуть. Але поки що шанси на чемпіонство австралійця стають усе більш примарними.
Ред Булл
На перших тренуваннях Ред Булл зумів одразу знайти швидкість, але її поки що замало.
Ред Булл, хоч і також достатньо завантажений аеродинамічно, все ж більше за конкурентів зробив ставку на швидкість на прямих, що вже є тенденцією цього сезону. Багато експертів відзначають стабільність Ферстаппена на довгих серіях – немає різкого падіння чи перепадів темпу.
Проте є й низка проблем. Зокрема у швидкісних віражах з’являється дельфінування, як і тиждень тому в Катарі, а також у третьому секторі, який наповнений поворотами, виникає недостатня повертальність. Усе це вдалося частково виправити перед другою практикою, але проблему повністю не вирішено.
Найбільші втрати нідерландця – у 1-му, 9-му та 14-му поворотах. У сумі протягом цих трьох відрізків він поступається майже трьом десяткам Макларену Норріса.
Мерседес
«Срібні стріли» виглядають дуже близькими за темпом до Ред Булл. На одному колі Джордж Расселл мінімально поступився Ферстаппену.
У кваліфікації з великою ймовірністю вони конкуруватимуть за перший ряд стартового поля, однак у гонці все виглядає дещо песимістичніше для Мерседес.
На довгих відрізках зношення гуми було значно вищим, ніж у Макларен та Ред Булл. З’являлося гранулювання, і темп різко падав. Якщо дві зупинки для Макларен та Ред Булл перебувають під питанням, то «срібні стріли», ймовірно, будуть змушені на них іти, якщо ситуація кардинально не зміниться.
У Антонеллі виникало дельфінування у швидкісних поворотах, але це не заважало йому бути поруч із напарником за темпом, як і в останніх гонках. Лише помилка в третьому секторі відкинула його назад за підсумками практики. Втім, наразі все виглядає так, що Мерседес перебуває у боротьбі за подіум.
Феррарі
У Скудерії спостерігаються ті самі проблеми, що й у головних суперників: дельфінування та недостатня поворотність. Окрім цього, додалися труднощі з гумою.
Шини зношуються швидше, ніж у Мерседес, а на м’яких комплектах поки що не вдається потрапити в робочий діапазон. Швидкості на софті відверто бракує, а в гоночній симуляції темпу навряд вистачить, щоб нав’язати боротьбу пілотам попереду.
Ситуація не виглядає настільки критичною, як у Катарі, проте оптимізму вона не додає. Найімовірніше, пілоти боротимуться за місця в топ-5 як у кваліфікації, так і в гонці.
Топ-середняки
Неочікувано яскраво останнім часом проявляють себе команди із середини турнірної таблиці, які подекуди виглядають навіть переконливіше за Феррарі.
Цього разу дуже вдало гоночний вікенд розпочали Хаас та Заубер, показавши одні з найкращих часів у тренуваннях.
Олівер Берман навіть не приховував здивування тим, як добре команда підготувала болід: перший день він завершив найшвидшим у зведених протоколах. У третій практиці темп також підтвердився. Тож американська команда цілком може створити ще одну сенсацію на фініші сезону.
Заубер, своєю чергою, був хоч і трохи позаду, але стабільно тримався поруч та виглядає цілком здатним поборотися за несподівані очки. Вирішальною як для цих команд, так і для лідерів стане кваліфікація, адже обгін на цій трасі дається непросто.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Пономаренко задоволений грою в УПЛ
Прогнозуємо, як завершиться центральний матч Астон Вілла – Арсенал та інші поєдинки