Новий розклад сил від Ф-1: фаворити, аутсайдери та інтриги сезону
Формула-1 оновила аналіз темпу: що змінилося перед стартом сезону?
Вже завтра, 14 березня, розпочнеться перший гоночний вікенд чемпіонату Формули-1 2025 року. Команди вперше знімуть маску та покажуть свою справжню швидкість, розставляючи всі крапки над «і» в питанні розподілу сил на сезон.
Після передсезонних тестів виникло безліч обговорень на цю тему, як серед експертів, так і серед фанатів. Проте всі були одностайні в одному: Макларен – беззаперечний лідер на початку сезону, а решта команд лише намагаються скоротити своє відставання, вимірюване десятимими частками секунди.
Формула-1 опублікувала оновлений аналіз темпу команд
Сьогодні, за день до першого гоночного дня сезону, Формула-1 опублікувала оновлений аналіз темпу команд. Раніше Ф1 вже публікувала подібну графіку одразу після завершення тестів, проте тоді вона базувалася здебільшого на середньому арифметичному всіх кіл (фото знизу).

Оновлений аналіз значно точніший. Здається, було проведено глибший розбір усіх факторів, що могли вплинути на результати:
- гоночні програми команд,
- умови траси,
- відбір лише чистих кіл без помилок.
Ба більше, нова графіка майже повністю підтверджує те, що ми писали в нашому аналізі після тестів.

Як змінилася картина?
Оновлена графіка значно відрізняється від попередньої, особливо в середній групі команд. Ситуація нагадує 2023 рік, коли йшла запекла боротьба за подіуми між усіма топ-командами, а Ред Булл (точніше, Макс Ферстаппен) був далеко попереду.
Зараз пелотон розбився на три основні групи, із чітко вираженим лідером (Макларен) та аутсайдером (Кік Заубер).
Макларен залишається фаворитом, а Кік Заубер, хоч у попередній версії графіка не виглядала останньою командою, все ж вважається головним розчаруванням міжсезоння.
Оновлена графіка виглядає так:

Боротьба поки що лише за віце-чемпіонство
Головна зміна зачепила Феррарі, яка втратила другу позицію у прогнозах і пропустила вперед Ред Булл та Мерседес. Відрив у топ-групі мінімальний — лише 0,15 секунди, що обіцяє напружену боротьбу за кожен подіум.
Крім того, вже з Гран-прі Австралії нові перевірки ФІА можуть змінити розстановку сил у топ-командах. Ред Булл передала Міжнародній автомобільній федерації (ФІА) докази того, що Феррарі, Мерседес та Макларен використовували систему пасивного ДРС на тестах.
Якщо це змусить лідерів терміново змінити конструкцію заднього крила для обмеження гнучкості, то Ред Булл зможе підтягнутися до Макларен, особливо в гоночному темпі, де розрив і так був лише 0,15 секунди.
Щодо Мерседес і Феррарі, ці команди мають найбільший потенціал для оновлень у межах поточного регламенту. Все залежатиме від двох факторів:
- Як Мерседес адаптується до різних температурних умов.
- Як швидко Феррарі навчиться налаштовувати нову підвіску, яка наразі викликає більше проблем, ніж дає приріст у швидкості.

П'яте місце в Кубку конструкторів та аутсайдери
Вільямс та Альпін помінялися місцями в графіці, але їхній розрив — лише 0,05 секунди. В умовах чемпіонату та різних конфігурацій трас це майже нульова різниця в темпі.
У цій боротьбі все вирішуватиме рівень пілотів. Тут явна перевага у Вільямс, який підписав Карлоса Сайнса. Альпін натомість довірився талановитому, але все ж новачку Джеку Дуену.
Хаас залишився на тих самих позиціях, що й у попередньому аналізі, але його темп наблизився до Астон Мартін і Рейсінг Булз. Як і в минулі роки, боротьба за місця в топ-10 буде надзвичайно щільною.
Кік Заубер повністю сфокусований на підготовці до нового регламенту 2026 року. Попри те, що попередній аналіз не ставив команду на останнє місце, експерти одностайно вважають ситуацію в Заубер плачевною.
Особливо складним дебютним сезоном це буде для Габріеля Бортолето, який лише починає будувати репутацію в Ф1. У його напарникові, Ніко Хюлькенбергу, сумнівів менше, але йому навряд чи вдасться витягнути команду з дна.

Оновлена графіка темпу команд підтвердила перевагу Макларен, але водночас внесла корективи в боротьбу позаду. Мерседес та Ред Булл випередили Феррарі, а щільність у середній групі ще більше зросла. Вільямс, Альпін, Астон Мартін та Рейсінг Буллз мають мінімальні розриви, що обіцяє гостру боротьбу за очки, тоді як Кік Заубер залишається головним аутсайдером сезону.
Проте розстановка сил може швидко змінитися. ФІА розпочне перевірки з Гран-прі Австралії, і якщо Макларен, Феррарі чи Мерседес доведеться змінювати аеродинаміку, Ред Булл отримає шанс скоротити відставання. Також оновлення болідів до Гран-прі Іспанії можуть перемішати розклади. Вже цього вікенду ми отримаємо перші реальні відповіді.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Андрій Ярмоленко невдовзі повернеться до гри за киян
З'явився момент одного з епізодів матчу з «Полтавою»
