Розклад сил у Формулі-1 після тестів: аналіз усіх команд
Чого чекати у Мельбурні? Які команди зробили крок уперед, а які провалилися
Нещодавно завершилися передсезонні тести Формули-1 перед стартом чемпіонату 2025 року. За три дні заїздів команди змогли зібрати велику кількість даних, а аналітики та експерти – зробити перші висновки про баланс сил у пелотоні.
Ні для кого не секрет, що Макларен наразі виглядає найсильнішим, а Заубер знову провалився, ще більше відставши від конкурентів. Проте, якщо поглянути детальніше, можна зрозуміти, в яких аспектах одні команди мають перевагу над іншими та які проблеми ще належить вирішити фаворитам сезону.
Аутсайдери
Заубер, Астон Мартін та Рейсінг Буллз, за попередніми оцінками, навряд чи будуть регулярними претендентами на очки.
За даними датчиків GPS і словами експертів, які перебували на трасі під час тестів, боліди цих команд мали найгіршу керованість у третій день тестів. Особливо це було помітно в секції 9-го та 10-го поворотів (фото нижче). За словами спостерігачів, машину буквально «кидало з боку в бік». Подібних проблем у решти команд не було, або вони були менш виражені.

Заубер
Команда — беззаперечний аутсайдер чемпіонату, без шансів на очки за чистим темпом. Ситуація, можливо, навіть гірша, ніж торік. За спостереженнями експерта The Race Еда Строу, який був на автодромі:
Заубер C45 — це автомобіль, на якому ви найменше хотіли б їздити на початку. Ніко Хюлькенберг бореться за зчеплення в повільних поворотах, а також зі схильністю до надмірної поворотності у швидких секціях.
Болід має дуже вузьке вікно налаштувань і помітні проблеми зі стабільністю. Єдина сильна сторона — висока швидкість на прямих. Дебютант Габріел Бортолето став лідером за цим показником за підсумками тестів (320 км/год).
Відставання від лідера:
- Гоночна симуляція: +1.02 секунди
- Кваліфікаційна симуляція: +1.21 секунди (за даними Ф1)

Астон Мартін
У випадку Астон Мартін все доволі зрозуміло: команда повністю зосереджена на 2026 році. Очікується, що більшість оновлень, які ми побачимо цього сезону, будуть спрямовані на тестування елементів для нового технічного регламенту, де це можливо реалізувати.
До того ж нервовість боліда була помітною лише в третій день. До цього повідомлялося, що AMR25 виглядає досить контрольованим та передбачуваним. І не лише в руках досвідченого Фернандо Алонсо, а й Ленса Стролла, який у перші два дні активно атакував той самий 10-й поворот. Можливо, нестабільність в останній день тестів була пов’язана з експериментами з налаштуваннями або з програмою, яка передбачала високе завантаження паливом.
Відставання від лідера:
- Кваліфікаційна симуляція: +1.09 секунди (за даними Ф1)
- Релевантних гоночних симуляцій не було, тому судити про темп зарано.
![]()
Рейсінг Буллз
«Молодші Бички» найкраще характеризуються як середняки серед середняків, але, можливо, лише на кілька десятих секунди позаду головної групи пелотону. Це надійна основа для початку сезону.
Команда частково має ті ж особливості, що й Астон Мартін, але в жертву передбачуваності машина виглядає дещо швидшою. Особливо на прямих: Ісак Хаджар показав другу найкращу максимальну швидкість за підсумками тестів.
Під час тестів у Бахрейні Рейсінг Буллз довелося боротися з недостатньою поворотністю. В останній день все ще були ознаки недостатнього зчеплення передньої частини, але без критичних проблем. У руках Юкі Цуноди автомобіль виглядає як гарний збалансований пакет із накопиченими значними даними та солідним пробігом. Хаджар виглядає дещо різкішим і менш впевненим, але це очікувано для новачка.
Відставання від лідера:
- Гоночна симуляція: +0.78 секунди
- Кваліфікаційна симуляція: +1.08 секунди (за даними Ф1)

Середня група: «Формула-1.5»
Вільямс та Альпін помітно зміцнили свої позиції порівняно з початком минулого сезону, тоді як Хаас виглядає на тому ж рівні. Схоже, саме ці три команди розіграють між собою п’яте місце в Кубку конструкторів. Вони знаходяться у своїй лізі — так званій «Формулі-1.5»: помітно швидші за конкурентів позаду, але все ще не дотягуються до лідерів
Хаас
Схоже, новий бос команди Аяо Камацу привніс власний підхід до тестів. Програма виглядала аналогічною до торішньої, коли команда намагалася проїхати якомога більше кіл у гоночній симуляції, щоб вирішити проблеми з деградацією гуми, яка в 2023-му зношувалася значно швидше, ніж у суперників.
До того ж Хаас та Астон Мартін стали єдиними командами, які взяли з собою дощову гуму на тести. Це викликало подив, адже заїзди проходили в пустелі. Проте виявилося, що цей вибір був виправданий — у другий день тестів несподівано пішов дощ, і Естебан Окон став єдиним, хто проїхав невелику дощову симуляцію.
Як і завжди, Хаас використовує за основу минулорічну Феррарі, і якщо зважати на характеристики боліда Скудерії, це рішення має себе виправдати. Проте, згідно з GPS-даними, машина має певні проблеми з керованістю. Ймовірно, це пов’язано з тестовою програмою команди: більшість часу вони використовували тверду гуму та майже повні баки пального.
Єдиною ахіллесовою п’ятою команди поки що є міцність кузова. У руках обох пілотів машина буквально розсипалася — відлітали шматки кожуха двигуна. Повідомляється, що проблема спричинена помилкою в розрахунках. Очевидно, це буде виправлено до Гран-прі Австралії, але посилення конструкції, ймовірно, призведе до збільшення ваги, що може вплинути на баланс боліда.
Достатньо релевантних даних ми не отримали через особливість програми команди, але за даними сайту Ф1:
- Гоночна симуляція: +0.83 секунди
- Кваліфікаційних спроб в команди не було

Альпін
Команда раніше повідомляла, що не планує змінювати шасі, а всі сили кине на 2026 рік, коли набуде чинності новий регламент.
Це викликало занепокоєння серед уболівальників, особливо згадуючи слабкий старт минулого сезону. Однак Альпін не лише не втратила позиції, а й суттєво їх зміцнила. Схоже, що в другій половині 2024 року команда взяла правильний напрямок розвитку, який вирішила продовжити в міжсезоння.
За словами експертів, болід став добре збалансованим. Є певний дисбаланс у 10-му повороті, але ситуація значно краща, ніж торік. Проблеми залишаються у повільних поворотах — машина нестабільна й важко змусити її проходити траєкторію однаково на кожному колі.
Відставання від лідера
- Гоночна симуляція: +0.98 секунди
- Кваліфікаційна симуляція: +0.78 секунди (за даними Ф1)

Вільямс
Головний сюрприз тестів — Вільямс Рейсінг. Після фінансових труднощів минулого року та масштабного оновлення інженерного складу здавалося, що команда вирішить пожертвувати цим сезоном і сфокусується на майбутньому. Можливо, вони так і планували, адже, як і Альпін, не оновлювали шасі та монокок. Проте, схоже, це рішення лише пішло їм на користь.
Особливо помітні покращення в поворотах: у секціях другого сектору Вільямс показав другий час, а на прямих першого та третього секторів — найкращий.
Бос Макларен Андреа Стелла заявив:
Вільямс може стати загрозою для топ-4 чемпіонату на окремих етапах, особливо в кваліфікації.
Це підтверджують і результати тестів: Карлос Сайнс показав найкращий час і відіграв майже 0.9 секунди порівняно з торішньою кваліфікацією. Очікується, що на м’якій гумі ця перевага стане ще більшою.
Однак сам Сайнс закликав уболівальників не переоцінювати результати тестів і не очікувати від команди подіумів. Востаннє Вільямс піднімалася на подіум у 2021 році, коли Джордж Рассел здійснив «чудо» в дощовій кваліфікації Гран-прі Бельгії.
Відставання від лідера:
- Гоночна симуляція: від +0.62 до +0.78 секунди (за різними джерелами)
- Кваліфікаційна симуляція: +0.53 секунди

Топ-команди: Макларен, Мерседес, Феррарі та Ред Булл
Найкращі команди чемпіонату залишилися тими ж, зокрема лідером залишається Макларен. Змінився лише порядок у цій групі, і протягом сезону він ще не раз зміниться. Хоча це кінець поточного регламенту, кожна команда лідерської групи прагне завоювати титул чемпіона світу. Саме серед фаворитів варто очікувати найбільших оновлень.
Ред Булл
Команда з найбільшою кількістю запитань серед лідерів. З одного боку – пристойний темп Макса Ферстаппена, з іншого – значне відставання Ліама Лоусона та проблеми з розумінням машини.
Новачок команди, хоч і отримав позитивні відгуки від керівництва та інженерів, суттєво поступається Максу. Його відставання в середньому становило понад 0,7 секунди з кола у другий день тестів. За мірками Формули-1 це справжня прірва. Можливо, це було пов’язано з різною тестовою програмою, інакше ситуація для Ліама та команди виглядає не найкращою.
Поки що RB21 здається болідом, налаштованим виключно під стиль Ферстаппена. Минулого року він творив дива на нестабільному RB20, і схоже, що ситуація повторюється. Автомобіль має недостатню повороткість у повільних поворотах та залишкову надлишкову повороткість у швидких. Це проблема, яка переслідувала команду протягом усього минулого сезону. Виправити її не вдалося ані змінами налаштувань, ані окремими елементами боліда.
Технічний директор Ред Булл прокоментував ситуацію на тестах:
Я не настільки задоволений, як міг би бути, тому що болід іноді реагував не так, як ми хотіли. Але ми рухаємося у правильному напрямку, просто, можливо, цей прогрес виявився не таким значним, як ми очікували. Це те, над чим нам потрібно працювати перед першою гонкою та подальшими оновленнями.
Додатково у Ред Булл несподівано виникли проблеми з надійністю – через витік води Лоусон достроково завершив ранкову сесію другого дня тестів.
Незважаючи на всі труднощі, в руках Макса RB21 все ще виглядає конкурентоспроможним і є найближчим до фаворитів – Макларен. Головне питання в тому, наскільки довго Ферстаппен зможе компенсувати недоліки машини. Торік у таких ситуаціях він часто починав нервувати, звикши стартувати сезон із ролі головного претендента на титул.
За оцінками різних експертів та даними сайту Ф1:
- Відставання в гоночному темпі від +0.15 до +0.21 секунди
- Відставання в кваліфікаційному темпі : +0,33 секунди
Ці показники стосуються Макса. Ліам поступається ще більше і його темп ближче до Феррарі.

Феррарі
Ситуація у Скудерії досить тривожна. Очікувалося, що Феррарі стане головним суперником Макларен, але після тестів це вже не так очевидно.
Перехід на нову передню підвіску з pushrod на pullrod (фото знизу) дав певні переваги, але команда ще не навчилася повністю використовувати її потенціал, що значно ускладнило роботу з налаштуваннями. І ні Шарль Леклер, ні Льюїс Хемілтон не змогли конкурувати з Макларен.
Втім, саме масштабні зміни можуть врятувати Феррарі у перспективі. Велика кількість нових деталей означає значний простір для оновлень протягом сезону, що може дати Скудерії шанс вийти на друге місце за темпом, а можливо, й наблизитися до лідера.

Щодо адаптації Хемілтона, то наразі він поступається Леклеру на кілька десятих з кола. Для британця це нова техніка, і вимагати від нього рівного темпу вже зараз було б дивно. Але до 5-6 гонки він має достатньо звикнути до боліда, щоб можна було робити висновки.
За словами обох пілотів, SF-25 виглядає передбачуваним і стабільним, але проблеми з ковзанням залишаються. З позитивного – стилі Леклера та Хемілтона досить схожі, що дозволить Феррарі розвивати машину в єдиному напрямку, не намагаючись догодити різним уподобанням, як це було з Карлосом Сайнсом.
За оцінками експертів:
- Відставання в гоночному темпі: від +0.3 до +0.4 секунди
- Відставання в кваліфікаційному темпі: від +0.2 до +0.3 секунди

Мерседес
Найбільший прогрес за міжсезоння серед топ-команд продемонстрував Мерседес. Попередньо його оцінюють як стабільного претендента на друге місце у Кубку конструкторів із можливістю нав’язати боротьбу за титул.
Болід чудово поводиться на трасі, що підтверджують як GPS-дані, так і відгуки пілотів. W16 проходив повороти з вражаючою стабільністю, проїжджаючи їх майже по ідеальній траєкторії. Гальмування теж є однією з сильних сторін, хоча Кімі Антонеллі іноді перегальмовував або пропускав апекс – це можна списати на перехід на нову техніку та пошук меж.
Гума більше не є проблемою для Мерседес. На жорсткому комплекті команда трималася на рівні з Макларен, що дає хороші перспективи на гонки.
Єдине відкрите питання – робота з гумою в теплих умовах. Погода під час тестів була прохолодною, що Mercedes традиційно влаштовувало. Проте, як болід поводитиметься в теплій Австралії, стане відомо вже на першому етапі.

Макларен
Макларен залишався фаворитом сезону 2025 ще з середини минулого року, і тести лише підтвердили цей статус.
Головною зброєю команди є неймовірна ефективність роботи з гумою, особливо на комплектах Мідіум. На цьому комплекті Макларен мав перевагу 0,3-0,5 секунди з кола над суперниками, а на довгих відрізках ця перевага лише зростала.
Основна зміна боліда – нова компоновка задньої частини, яка стала коротшою. Це зменшило лобовий опір і виправило головну слабкість машини минулого року – супротив повітря та швидкість на прямих.
Водночас задня частина стала нервовішою, що більше підходить стилю Норріса, ніж Піастрі, а цифри це лише підтверджують. Перевага британця над напарником на схожих програмах тестування була в кілька десятих з кола стабільно.

Підсумовуючи, можна сказати, що Макларен і Норріс головні фаворити на титул, як мінімум на перших етапах чемпіонату після тестів.
Корективи може внести нова деректива FIA з перевірками гнучкості крил вже на першому етапі в Австралії. Раніше повідомляли, що Феррарі та Макларен використовували пасивну систему DRS, а тепер до них додався ше й Мерседес. В будь якому випадку це має зробити чемпіонат ще цікавішим.
Перша гонка пройде в Мельбурні (Австралія) з 14 по 16 березня.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
У Вашингтоні пройшло жеребкування фінального раунду чемпіонату світу
Михайло Федунов приєднався до тренерського штабу Костюка