Вже цього тижня, з 14 по 16 березня, пройде перший етап Формули-1 2025 року на автодромі Альберт-Парк у Мельбурні (Австралія). Австралійський етап вперше відкриє чемпіонат із 2019 року.
Команди покажуть свою справжню швидкість на трасі, до цього ми мали можливість спостерігати за болідами лише на передсезонних тестах у Бахрейні. Там команди дали лише загальне уявлення про свою швидкість, а пілоти намотали перші кілометри.
Загальна інформація
Австралійський Гран-прі проводили 27 разів, з яких 23 рази він відкривав чемпіонат. Контракт на проведення етапу розрахований до 2035 року.
Перегони включають 58 кіл, кожне з яких має довжину 5,278 км, а також 4 зони DRS.
Середня втрата часу на піт-стопі складає 13 секунд.
Минулого року поул здобув Макс Ферстаппен (Ред Булл) з часом 1:15,915.
Рекорд кола в гонці встановив Шарль Леклер (Феррарі) – 1:19,813.
![Australian Grand Prix 2025 - F1 Race]()
Розклад етапу (за київським часом)
П'ятниця:
- Перше тренування – 03:30
- Друге тренування – 07:00
Субота:
- Третє тренування – 03:30
- Кваліфікація – 07:00
Неділя:
Гума та стратегія на етап
![]()
Як і минулого року, команди отримають у розпорядження м'які комплекти шин: C3, C4 і C5. У 2024 році це призвело до доволі одноманітної стратегії серед пілотів – більшість обрали два піт-стопи (середні – жорсткі – жорсткі).
Оскільки в правилах, складах гуми та регламенті на цей рік кардинальних змін не відбулося, найімовірніше, ми побачимо подібну стратегію й цього року. Водночас погода може внести свої корективи.
На фото нижче наведено стратегію кожного з пілотів на етапі в минулому році:
![FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 2024 | Pirelli]()
Прогноз погоди
За даними Weather.com, п’ятниця та субота очікуються сухими, з мінімальними шансами на опади та температурою до +37°C у суботу. Однак у день гонки, в неділю, прогнозується дощ із ймовірністю 76% та зниженням температури до +26°C. Різниця в 11°C між кваліфікацією та гонкою може вплинути на поведінку шин і зчеплення з трасою. Це означає, що командам доведеться знайти баланс у налаштуваннях між спекотною кваліфікацією та дощовими умовами в неділю.
Традиційно такі обставини можуть внести хаос у перегони, змінити баланс сил або навіть нівелювати різницю в швидкості болідів.
На передсезонних тестах інформацію за подібних умов змогли зібрати лише Хаас. Решта команд або не мали відповідної гуми, або, як у випадку з Астон Мартін, не скористалися можливістю.