Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 07 грудня 2025, 13:17
2436
0

Чому зникла швидкість Макларен і що допомогло Ферстаппену

Аналіз кваліфікації Гран-прі Абу-Дабі: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

| Оновлено 07 грудня 2025, 13:17
2436
0
Чому зникла швидкість Макларен і що допомогло Ферстаппену
Getty Images/Global Images Ukraine

Відбулася остання кваліфікація сезону перед Гран-прі Абу-Дабі, яка закріпила місця на стартовій решітці фінальної гонки чемпіонату, де вирішиться доля титулу.

Упродовж усього вікенду пілоти Макларен на чолі з Ландо Норрісом домінували та виглядали головними фаворитами. Однак у кваліфікації несподівано «вистрілив» Макс Ферстаппен, який завоював поул-позицію з упевненою перевагою у 0,201 секунди.

Залишається відкритим питання, чому Макларен настільки різко втратив темп і чи вплине це на перебіг гонки та, відповідно, на долю чемпіонства. Про це, а також про головні злети й падіння кваліфікації – у нашому матеріалі.

Ред Булл та шанси Ферстаппена

Ред Булл ще на тренуваннях чітко визначився з напрямком налаштувань боліда. Команда обрала менший рівень притискної сили, ніж у конкурентів із Макларен, зробивши ставку на швидкість на прямих. Спочатку такий підхід не виглядав надто переконливо, однак у кваліфікації він повністю спрацював.

До суботніх заїздів «бики» не змінювали кардинально концепцію сетапу – не стали ламати те, що працює, а лише точково підкоригували налаштування. Основну ставку зробили саме на нічну частину кваліфікації у третьому сегменті, щоб отримати максимальну перевагу, особливо в третьому секторі, який раніше був проблемним.

У цьому відрізку Макларен стабільно вигравав у Ферстаппена близько трьох десятих секунди протягом усього вікенду та навіть на початку кваліфікації. Проте разом із настанням темної пори доби прийшов і темп Ред Булл у поворотах фінального сектору. Температура траси впала, що дозволило сильніше навантажувати шини без ризику перегріву. У результаті обидва кола Ферстаппена в Q3 стали вирішальними у боротьбі за поул.

Getty Images/Global Images Ukraine

Втім, у гонці цей підхід може зіграти вже проти нідерландця. Відомо, що Ред Булл і без того гірше працює з гумою, ніж Макларен, а нижчий рівень притискної сили традиційно призводить до прискореного зносу шин. Тож на завершальних відрізках кожного гоночного стинту у Ферстаппена можуть виникнути труднощі.

Водночас не варто забувати й про складність обгонів на сучасних болідах, особливо на трасі Яс-Марина, де в останні роки гонки вигравалися виключно з поул-позиції. Ферстаппен максимально підвищив свої шанси на п’ятий титул поспіль, і тепер усе залежатиме від того, чи зможе Норріс фінішувати не вище третього місця.

Getty Images/Global Images Ukraine

Макларен страхується

Ферстаппену допоміг й сам Макларен, який у певному сенсі зробив крок назад. Як уже зазначалося вище, саме «помаранчеві» виглядали головними претендентами на поул і перемогу, однак були змушені пожертвувати частиною темпу.

У команді побоювалися повторення сценарію Лас-Вегаса, коли обидва боліди було дискваліфіковано через надмірний знос планки днища. В Абу-Дабі такий розвиток подій був би абсолютно неприйнятним, тому, за повідомленнями, Макларен зробив підвіску жорсткішою. Це дозволило зменшити рівень дельфінування й, відповідно, ризик критичного зносу планки, але водночас зробило болід занадто жорстким. Логічно, що це обмежило можливості агресивної атаки поребриків у поворотах.

Схожий підхід команда застосовувала й у Бразилії, але там запас над конкурентами був значно більшим, а Ред Булл тоді відверто провалив кваліфікацію. Гран-прі Абу-Дабі може стати своєрідною ілюстрацією того, як могла б розвиватися боротьба, якби Ред Булл одразу знайшов оптимальні налаштування для Ферстаппена і він не стартував із піт-лейну в Сан-Паулу.

Getty Images/Global Images Ukraine

Основні втрати для суперників відбулися саме на прямих, що було очікувано. У третьому секторі, наповненому поворотами, темп відіграти вже не вдалося. Обидва пілоти Макларен також припустилися мінімальних помилок – без них вони могли б лише трохи наблизитися до Макса, але не випередити його.

Водночас решта суперників залишилися далеко позаду за чистою швидкістю, а другого або навіть третього місця Норрісу вже достатньо для перемоги в чемпіонаті.

Що ж до Піастрі, то третє місце в кваліфікації не лише означає програш напарнику стартової позиції, а й майже звело його шанси на титул до мінімуму. Навряд чи команда дозволить їм вести боротьбу в гонці.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес проти Феррарі

«Срібні стріли», як і після практик, виглядають третьою силою етапу. Проблеми з прискоренням у поворотах нікуди не зникли – саме на них Мерседес продовжує втрачати час, хоча вже менше, ніж раніше.

Расселл значно додав в останньому повороті, хоча й усе одно втратив там чимало часу. Попри це, він стартуватиме з другого ряду разом з Оскаром Піастрі на Макларені. Хороша максимальна швидкість може дати йому шанс випередити австралійця на перших секторах після старту.

У Антонеллі також був темп, однак італієць не зумів належним чином підготувати гуму, через що постраждав протягом усього кола, так і не зумівши швидко повернути баланс. У гонці з великою часткою ймовірності він прорветься в очки і, можливо, навіть спробує нав’язати боротьбу Леклеру за топ-5.

Getty Images/Global Images Ukraine

Лідер Феррарі, своєю чергою, максимізував результат на трасі, де торік прорвався на подіум, стартуючи далеко позаду. Шарль любить цей автодром і стабільно швидкий тут. Сам пілот зізнався, що був здивований 5-ю позицією, адже протягом кола болід постійно заносило, і він навіть замислювався, чи вдасться завершити спробу без помилки. Втім, результат повністю себе виправдав.

Піднятися вище за п’яте місце навряд чи вдасться – головним завданням у гонці буде стримати пілотів позаду.

А ось Хемілтон встановив чергове сумнівне досягнення, ставши першим пілотом Феррарі, який три рази поспіль не вийшов із першого сегмента кваліфікації. Стартувати йому доведеться лише з 16-ї позиції.

Getty Images/Global Images Ukraine

Оцініть матеріал
(7)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.