Де Ферстаппен виграв поул, що це означає для гонки та хто втратив свій шанс
Аналіз кваліфікації Гран-прі Великої Британії. Усе могло завершитися інакше
Кваліфікація Гран-прі Великої Британії пройшла за змінних умов, що змусили команди ухвалювати непрості технічні рішення, а пілотів – діяти на межі. У підсумку боротьба за поул вийшла нервовою, насиченою помилками та несподіваними розв’язками. Дехто з фаворитів не реалізував свій потенціал, а хтось навпаки — скористався шансом. У цьому матеріалі – розбір стратегій Ред Булл, Макларен, Феррарі та Мерседес, а також аналіз кіл, які могли змінити розклад сил на старті.
Ред Булл
Ред Булл обрав конфігурацію з зниженим рівнем притискної сили. Частково це пов’язано з конструктивною особливістю RB21 – переднє крило не можна ефективно навантажити без порушення повітряного потоку до днища. У таких умовах зазвичай з’являється недостатня поворотність. Цього разу команда вирішила полегшити заднє крило, що дозволило вирівняти загальний баланс боліда.
Ферстаппен максимально ефективно використав початкове зчеплення шин і сильний вітер у зустрічному напрямку на відрізку між 9 та 15 поворотами, ділянка де найшвидші повороти автодрому, що дало змогу відіграти час у цих секціях.
Зменшення притискної сили навряд чи суттєво вплине на темп Ред Булл у гонці – днище дає достатню стабільність, а, за словами Андреа Стелли, на сучасних болідах це важливіше за загальний рівень притиску. Тим більше, що в тренуваннях команда вже показала найвищу швидкість, тож можливі втрати, якщо й будуть, то незначні.
Макларен
На домашній трасі Макларен не мав переваги, достатньої для боротьби за перший ряд стартового поля. Машина не показала очікуваного рівня темпу в одному колі. Команда вибрала аеродинамічний баланс між конфігураціями Ред Булл (низьке завантаження) і Феррарі (високе завантаження), але така стратегія не принесла бажаного результату.
У гонці старт стане ключовим фактором. Макларен суттєво втрачає ефективність у щільному повітряному потоці, тому для успіху на домашньому Гран-прі команді потрібно або вибороти лідерство вже на перших колах, або вдало зіграти тактично – що для Макларена раніше було непростим завданням.
Якщо оцінювати кола пілотів, то обидва претендували на поул і могли цілком перевершити його з запасом. Піастрі помилився в 9-му повороті, а Норріс програв час у швидкісні секції 10-13 – обидва не склали чистого кола.
Проте були й другі спроби, у яких обидва пілоти припустилися ще більших помилок. Піастрі допустив кілька дрібних огріхів у другому та третьому секторах, тож коло не склалося. В останніх кваліфікаціях австралієць взагалі часто помиляється – можливо, намагається більше ризикувати, але цього разу саме це коштувало йому шансу на перше місце. Помилки не дозволили поборотися за перший ряд і його напарнику Ландо Норрісу. Його фінальна спроба, теоретично могла завершитися домашнім поулом, але у передостанньому повороті британець перестарався з атакою поребрика – болід підскочив, задні колеса частково втратили зчеплення (фото знизу). Це коштувало часу в моменті, а ще більше – на наступній прямій, яку фактично довелося проїхати в не оптимальному стані.

Феррарі
Феррарі зробила акцент на максимальному притиску, щоб виграти час у повільних поворотах, зокрема на вході та виході з четвертого.
Водночас команда залишила незмінною основну механічну структуру налаштувань, що обмежило потенціал у швидкісних секторах.
Зниження температури негативно вплинуло на прогрів шин. У першому виїзді пілоти діяли обережно, намагаючись зберегти гуму для третього сектора, але прогрів виявився недостатнім. У другому колі темп розігріву підвищили, та й це не дало переваги.
У неділю висока притискна сила може допомогти зі стабільністю боліда, але швидкість на прямих залишиться слабким місцем.
У Феррарі зробили ставку на максимальний рівень притискної сили, щоб виграти час у повільних поворотах – насамперед на вході та виході з четвертого. Водночас основна механічна структура налаштувань залишилася незмінною, що обмежило потенціал боліда у швидкісних секторах.
Падіння температури ускладнило роботу з гумою. Під час першої спроби у Q3 пілоти діяли обережно, намагаючись зберегти шини для третього сектору, однак такий підхід призвів до недостатнього прогріву. На другому колі темп прогріву підвищили, але й це не принесло суттєвих переваг.
У гонці висока притискна сила може дати певну стабільність, однак слабка швидкість на прямих залишиться проблемою — це створює труднощі при обгонах і захисті позицій.
Цікаво, що Льюїс Хемілтон мав шанс опинитися на першому ряду поряд із Ферстаппеном – якби зібрав ідеальне коло. Він, як і Ландо Норріс, помилився в останньому секторі, чим зіпсував надзвичайно перспективну спробу. І хоча кваліфікацію реалізувати не вдалося, в гонці Льюїс має цілком реальні шанси поборотися за 12-й поспіль подіум на домашній трасі і перший в сезоні.
Мерседес
Джорджу Расселлу вдалося зробити справжнє диво – хоч і за допомогою погодних умов. Напередодні та навіть зараз Мерседес вважали четвертою за темпом командою в пелотоні за будь-яких обставин. Проте зниження температури і хмарна погода під час кваліфікації допомогли боліду увійти в оптимальне робоче вікно, що дозволило Расселлу майже сенсаційно випередити Феррарі, які розраховували на значно вищі результати.
Ідеальне коло
Формула-1 опублікувала цікаву інфографіку, що ілюструє, як могла б виглядати стартова решітка, якби кожен пілот зібрав ідеальне коло. Як видно з попереднього аналізу, серед лідерів було чимало помилок – навіть надто багато, тож ця візуалізація допомагає уявити, якою могла б бути кваліфікація за ідеальних обставин.
Згідно з нею, перший ряд мали б сформувати Ферстаппен та Хемілтон, а Норріс виявився б попереду Піастрі.
Найбільшим розчаруванням серед фаворитів стало останнє коло Хемілтона – помилка у фінальній секції позбавила його шансу стартувати з першого ряду на домашньому Гран-прі.

Гонка в рамках Гран-прі Великої Британії стартує в неділю, 6 липня, о 17:00 за київським часом.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Коментар Ступара для Sport.ua щодо рішення арбітра у матчі Рух – Полісся
Кияни готують зимове підсилення