Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 01 червня 2025, 15:06
1051
0

Де Піастрі виграв поул, що не вистачило Ферстаппену і чого чекати в гонці

Аналіз кваліфікації Гран-прі Іспанії: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

| Оновлено 01 червня 2025, 15:06
1051
0
Де Піастрі виграв поул, що не вистачило Ферстаппену і чого чекати в гонці
Getty Images/Global Images Ukraine

Кваліфікація в рамках Гран-прі Іспанії визначила стартові позиції на гонку, але водночас залишила відкритими низку важливих питань. Вона не дала однозначних відповідей, натомість підкреслила цікаві моменти та змусила звернути увагу на ключові нюанси, які можуть вплинути на перебіг подій у неділю.

Пілоти Макларена показали високий рівень і конкурентність, обмінюючись найкращими результатами у різних секторах, але справжня картина стане зрозумілішою лише під час гонки. Водночас інші команди – зокрема Феррарі, Ред Булл та Мерседес – показали сильні сторони, але й нагадали про проблеми, які їм ще доведеться подолати.

Цей кваліфікаційний день став більше, ніж просто визначенням стартового порядку: він дав підстави припускати, що нас очікує насичена боротьба з несподіваними тактичними ходами та ключовими моментами, які можуть змінити хід чемпіонату.

Макларен

Пілоти Макларена – Ландо Норріс і Оскар Піастрі – обмінювались найкращими секторами по черзі, але до самого фіналу впевненіше виглядав саме австралієць. Навіть після першої спроби, коли Ландо очолив протокол із проміжним поулом, це не виглядало як остаточний результат – на відміну від ситуації в Монако.

Головне – пілоти продемонстрували, що вже добре опановують дрібні, непомітні, але важливі кваліфікаційні хитрощі.

Під час першої спроби Норріс формально пропускав Піастрі на швидкому колі, але зробив це в останній момент. Не можна сказати, що це серйозно завадило австралійцю, однак фактично той уже не мав змоги до кінця обрати оптимальну траєкторію.

Піастрі, у свою чергу, відреагував після фінішу свого кола – одразу зменшив швидкість і з’їхав з траєкторії. Він не завадив Норрісу – та, скоріш за все, і не мав такого наміру. Але й не допоміг – інакше Ландо міг би скористатися сліпстрімом напарника.

Тож за підсумками першої спроби, з мінімальною перевагою, попереду залишився саме британець.

Друге коло вийшло більш показовим – обидва вже мали по одній швидкій спробі.

Норріс проїхав перший сектор кола агресивно, але починаючи з 7-го повороту (на старті другого сектора) почав втрачати темп відносно власного попереднього часу. Саме цей сектор загалом був його сильною стороною протягом вікенду. Однак найбільше Ландо втратив у фінальному повороті – до цього моменту ще залишався шанс повернути собі перевагу.

Піастрі ж пройшов останній віраж з натиском на газ у 86% – не ідеально, але логічно, з огляду на менш завантажені налаштування Макларен і небажання ризикувати. У той час як Норріс – на ідентичному боліді – використав лише 74%. Можливо, під час проходження повороту це не дало великої різниці, але в сукупності з входом і виходом на довгу пряму перед фінішом забрало п’ять сотих секунди.

Getty Images/Global Images Ukraine

Оскар Піастрі, як і Норріс рік тому, зібрав майже ідеальне коло. Хоча, за бажанням, міг би ще дотиснути і відіграти щонайменше одну десятку.

У гоночних симуляціях, утім, трохи переконливішим виглядав Ландо. Та чи вистачить йому цього в самій гонці, якщо не пройде напарника одразу – питання відкрите. Найголовніше для команди – уникнути повторення сценарію Розберга і Хемілтона 2016 року.

Mercedes' Nico Rosberg admits he made an error in Spanish Grand Prix |  Formula One 2016 | The Guardian
Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл

Команда з Мілтон-Кінса підходила до етапу з великими надіями та гучними заявами, що відрив скоротився. Але кваліфікація продемонструвала протилежне.

Втім, шукати причини тут особливо не потрібно – команді просто бракує темпу на швидкому колі. Іспанія традиційно оголює сильні та слабкі сторони боліда, а також демонструє його реальний темп – принаймні в умовах збалансованої траси.

Третє місце Ферстаппена у кваліфікації стало частково результатом його майстерності – коло було майже ідеальним. Показово, що він проїхав з ідентичним часом до Джорджа Расселла, але зробив це раніше, тож третє місце дісталося саме йому.

Цікаво, що на гоночній дистанції Ред Булл виглядав, м’яко кажучи, багатообіцяюче – Ферстаппен був трохи швидшим за Піастрі або на рівні з Норрісом. Питання в тому, чи вдалося зберегти цей імпульс. Якщо так, то кваліфікація може виявитися ключовим кроком – Ферстаппен виконав дуже важливу роботу і цілком може стати тіньовим претендентом на перемогу.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

«Срібні стріли», навпаки, зробили саме те, що й мали зробити – адже хороше місце в кваліфікації наразі є чи не єдиним шансом для команди поборотися за високі позиції. На довгих серіях коло за колом темп просто падав або навіть зовсім зникав.

Звісно, можливо, Мерседесу вдалося щось змінити за ніч із п’ятниці на суботу, і проблема з темпом зникла. Але такі речі виправити за одну ніч майже неможливо, тож ключовим було забезпечити собі хорошу стартову позицію – із чим обидва пілоти впоралися, випередивши суперників із Феррарі.

Тепер головне – стримати швидку Скудерію, яка підійшла до етапу в дуже хорошій формі.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Феррарі вдалося частково вирішити проблему недостатньої поворотності, яка турбувала команду в п’ятницю, однак повністю позбутися її не вдалося – болід усе ще не дає пілотам повної впевненості на вході в повороти. Додатково машина демонструвала нестабільну поведінку в швидкісних віражах, хоча на абсолютному темпі це суттєво не позначилось.

Що стосується Шарля Леклера, він прийняв нестандартне рішення – свідомо не виїжджати на фінальну спробу в третьому сегменті, зберігши таким чином новий комплект шин для гонки. Пілот визнав, що це доволі ризикований крок, але запевнив, що стратегічно він може дати перевагу. Чи справдиться його розрахунок – дізнаємось уже сьогодні.

Getty Images/Global Images Ukraine

Перед стартом Гран-прі Іспанії головна інтрига – чи зможе хтось нав’язати боротьбу Макларену. Британська команда виглядає надзвичайно переконливо, і за темпом у них може повторитися домінування, подібне до того, що ми бачили в Маямі. Норріс і Піастрі розіграють перемогу, якщо не станеться чогось непередбачуваного.

Натомість у Мерседеса та Феррарі очікується дуже щільна й принципова боротьба. Обидві команди добре відпрацювали кваліфікацію, забезпечивши собі непогані стартові позиції. У гонці вони, ймовірно, опиняться у протилежних ролях: одні намагатимуться атакувати, інші – стримувати. Це додасть тактичного напруження та варіативності перебігу подій.

А от Ред Булл і Макс Ферстаппен – головна загадка. Команда продовжує шукати стабільність, але сам Макс витиснув максимум із машини в кваліфікації. Якщо гоночний темп підтвердиться, він зможе як втрутитися у боротьбу з Маклареном, так і виявитися в протистоянні з Феррарі та Мерседесом. Усе залежатиме від старту та стратегічної гнучкості команди.

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Легендарна команда Ф1 проведе свій останній Гран-прі. Який був її шлях
Авто/мото | 05 грудня 2025, 16:45 0
Легендарна команда Ф1 проведе свій останній Гран-прі. Який був її шлях

Гран-прі Абу-Дабі 2025 року стане останнім в історії Заубера перед передачею команди Ауді

Всі умови погоджено. В Динамо приїхав новий тренер
Футбол | 05 грудня 2025, 20:18 3
Всі умови погоджено. В Динамо приїхав новий тренер

Михайло Федунов приєднався до тренерського штабу Костюка

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.