Перший спринт вікенд сезону. Все, що необхідно знати про Гран-прі Китаю
Китай стане другим етапом сезону 2025 – чого від нього чекати?

Формула-1 повертається до Шанхаю вдруге поспіль після тривалої відсутності. Етап пройде з 21 по 23 березня на Міжнародному автодромі Шанхаю в Китаї.
Минулого року китайський етап проходив у складних погодних умовах, тож зараз команди мають більше актуальних даних для підготовки. Гонка стане першим у сезоні спринтерським вікендом, що лише додасть інтриги.
Розклад Гран-прі Китаю за київським часом
П’ятниця, 21 березня:
- Вільна практика – 05:30
- Кваліфікація спринту – 09:30
Субота, 22 березня:
- Спринт – 05:00
- Кваліфікація – 09:00
Неділя, 23 березня:
- Гонка – 09:00
Особливості траси
- Довжина: 5,451 км
- Кількість кіл: 56
- Дві зони ДРС: на головній прямій та між 13-м і 14-м поворотами
- Рекорд кола: 1:32.238 (Міхаель Шумахер, 2004)
Шанхайська траса відома своїм довгим першим поворотом, що ускладнює стартові маневри. Довга пряма перед 14-м поворотом дає чудові можливості для обгонів.
Погодні умови
Очікується хороша погода протягом усього вікенду. П’ятниця стане найпрохолоднішим днем, із температурою +20°C та мінімальною ймовірністю опадів (2%). У суботу та неділю поки що немає навіть натяку на дощ, а температура сягне +24°C та +25°C відповідно.
Стабільні погодні умови значно спростять завдання для команд у налаштуванні болідів і мінімізують ризик того, що баланс машини зміниться з суботи на неділю, як це сталося в Австралії.
Стратегія та шини на етап
Як і в Австралії, склади гуми залишаються такими ж, як минулого року: C2, C3, C4 – майже найжорсткіші комплекти з можливих цього сезону.
Минулого сезону Піреллі прогнозувала два піт-стопи, але більшість пілотів обрала лише одну зупинку, і, ймовірно, така стратегія буде актуальною і цього вікенду.
Стратегія всіх пілотів на минулий етап:
Нове покриття
Минулого літа на трасі та в піт-лейні Міжнародного автодрому Шанхая було покладене нове покриття. Його використовували лише кілька разів наприкінці 2024 року, тож воно має бути рівнішим, ніж раніше. Оскільки це перша подія року, що проходитиме на оновленій трасі, логічно очікувати, що стан траси швидко покращуватиметься.
Крім того це може стати причиною більшості інцидентів на трасі протягом всіх сесій вікенду.
Головні інтриги Гран-прі Китаю
Минулого року Китай подарував інтригуючу дощову кваліфікацію спринту, а також захопливу основну гонку. Сподіваємося, що і цього разу етап не розчарує. Ось головні теми для обговорення, які додадуть інтриги:
– Спринтерський формат.
Уперше цього сезону команди змагатимуться у форматі спринту, що вплине на підхід до налаштувань і стратегії.
– Жорсткіші вимоги ФІА до крил
Вперше будуть застосовані нові обмеження на гнучкість задніх крил, що може позначитися на конкурентоспроможності деяких команд.
– Продовження боротьби пілотів Макларен
Уже на першому етапі сезону в Австралії між напарниками відчувалася напруга – були помилки, агресивне переслідування Норріса з боку Піастрі та спірні командні накази. Переможцем у цій боротьбі став Ландо Норріс, а Піастрі фінішував лише дев’ятим. Чи продовжиться їхнє суперництво в Китаї?
– Чи з'являться конкуренти у Макларен на зовсім іншому за характеристиками та умовами автодромі?
У сухих умовах в Австралії британська команда виглядала дуже переконливо. Але Шанхай – зовсім інший автодром, тож чи зможе Макларен підтвердити свою силу? До того ж нові перевірки ФІА можуть внести корективи у розстановку сил.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ


Українці поступилися збірній Великої Британії


Чотири КТМ у першій десятці



