Старт сезону Ф-1: Макларен і Ферстаппен, Норріс і Піастрі, провал Феррарі
Пілоти порадували вболівальників гонкою в Австралії

Сезон-2025 у Формулі-1 відкрився Гран-прі Австралії, який вийшов цікавим і одразу дав кілька тем для обговорень серед уболівальників.
Макларен: конкуренти напружилися
Відбувся лише один гран-прі Формули-1 сезону-2025, а суперники Макларена вже можуть напружуватись. І справа навіть не в перемозі Ландо Норріса та дублі британської команди у кваліфікації. Проблемою для противників та всіх, хто хоче інтригу, є темп Макларена. Судячи з усього, взимку інженери чудово попрацювали над тим, щоб машина берегла гуму, що прямо впливає на гоночний темп.
У фінальній спробі кваліфікації Макс Ферстаппен на першому та другому секторі їхав у темпі Макларенів, проте багато втратив на третьому секторі. І не через помилку. Ймовірно, болід Ред Булла швидко зносив шини, що далося взнаки на результаті чемпіона, а ось на машинах Норріса та Піастрі все було настільки добре, що вони, по суті, за один сектор привезли Ферстаппену понад 0,3 секунди. Далі – більше. На старті гонки у дощових умовах Ферстаппен, який вважається чи не найкращим зараз пілотом по їзді на мокрій трасі, спокійно тримався в темпі Норріса та Піастрі, нав'язуючи їм боротьбу.
Але тільки-но траса підсохла, Макларен показав неймовірний темп, а Ландо з Оскаром створили відрив у 15 секунд. Це ніби повернуло нас на рік чи два тому, коли Ред Булл завершував перегони дублями та з відривом у 20+ секунд від третього місця. Швидкість Макларена сухою трасою в нормальних умовах повинна дуже турбувати конкурентів. Наступний етап у Китаї може стати показовим.
Норріс проти Піастрі: напружилися в Макларені
Рано робити висновки, але якщо темп Макларена підтвердиться на дистанції сезону, то на нас може чекати класичний чемпіонат, у якому за титул борються два пілоти однієї команди. Сподіватимемося, Піастрі не відіграватиме роль Серхіо Переса, який швидко здавався в «боротьбі» з Ферстаппеном.
Однак швидкість та настрій Оскара можуть стати проблемою для Макларена. Минулого сезону в Угорщині ми вже бачили зачатки конфлікту між двома пілотами та командою. Коли почалися ігри, хто має бути першим на піт-стопі і хто когось пропускає.
Багато хто критикував Макларен за те, що вони не віддали пріоритет Норрісу, який через це втратив якусь кількість очок у боротьбі з Ферстаппеном. А в Австралії ми побачили ситуацію, коли Піастрі вже в першій же гонці отримав вказівку зберігати позицію і не атакувати Норріса. Оскар по радіо відповів «окей», але інтонація показала, що гонщик не в захваті від рішення стратегів. Так, на той момент траса була мокра, а Макларен їхав на дубль і команда не хотіла зайвого ризику. І все ж це цікавий момент.
Піастрі перед стартом сезону підписав новий контракт не для того, щоб допомагати напарнику стати чемпіоном. Тим більше в умовах, коли у Макларена потенційно домінуючий болід. Все це може принести нам сезон яскравого суперництва напарників, якого у Ф-1 не було з епохи Хемілтон – Росберг.
Дебютанти: Антонеллі затьмарив усіх
Тут варто розділити Андреа Кімі Антонеллі та усіх інших. Наймолодший гонщик цього сезону, 18-річний італієць Антонеллі, показав стабільну та впевнену їзду, фінішувавши на четвертій позиції. І річ не в четвертому місці. Андреа Кімі провів дебютну гонку у Ф-1 у складних умовах, коли великих помилок припускалися і Алонсо, і Ферстаппен, і Піастрі, і Сайнс. Антонеллі мав лише один розворот боліда, який не завершився ударом у бар'єри. Потрібно стежити далі, але Мерседес, схоже, знайшов майбутню зірку Формули-1.
Серед новачків ніхто, окрім Антонеллі, не набрав очки, а наступним найкращим став Олівер Берман. Пілот Хааса у складних умовах просто вижив на трасі та фінішував 14-м. Решта пілотів, які вважаються новачками, до фінішу не доїхали. Ісак Хаджар вилетів на прогрівочному колі, а Ліам Лоусон, Джек Дуен та Габріель Бортолето розбили свої машини.
Особливо тут все сумно для Лоусона та Ред Булла. Бики точно не для того виганяли Серхіо Переса (з його великими спонсорами та популярністю в іспаномовних країнах), щоб молода заміна робила такі ж помилки у кваліфікаціях та гонках. Бос Ред Булла підтримав Ліама і сказав, що йому потрібен час.
Феррарі: могло бути значно краще
Скудерія точно не виправдала очікувань першого гран-прі. Феррарі після передсезонних тестів пророкували друге місце і навіть боротьбу з Маклареном, проте щось пішло не так. Причому пішло вже у кваліфікації, де через погану роботу з шинами Шарль Леклер і Льюїс Хемілтон показали 6-й та 8-й результати відповідно, пропустивши і Рейсінг Буллз, і Вільямс. У гонці ситуація кращою не стала: Леклер фінішував 8-м, а Хемілтон – 10-м.
Багато чого можна списати на дощ, та все ж усі фани чекали на інший результат. Мерседес показав себе значно стабільнішим і закінчив гонку двома болідами в топ-4. Окремо варто сказати про Хемілтона. Британець не просто провів першу гонку в новому для себе боліді, а й одразу опинився в дощових умовах. А радіообміни з інженером показали, що Хемілтон ще не до кінця порозумівся з Ріккардо Адамі. Що, втім, логічно, коли ти багато років працював у Мерседесі з Пітером Боннінгтоном. Боно не перейшов у Феррарі, а отримав нову посаду у Мерседесі.
Цікаво, що ми цілком могли обговорювати подіум або навіть перемогу Хемілтона, якби наприкінці гонки, коли насувався сильний дощ, Феррарі залишила б пілота на трасі і не покликала в бокси міняти шини. У результаті дощ не посилився, а ось Льюїс, втративши багато часу, точно втратив шанс і на топ-результат. 7-разовий чемпіон навіть лідирував одне коло, коли решта поїхала в бокси. Баланс сил має прояснити наступний етап у Китаї.
Вільямс та Астон Мартін: добре і несподівано добре
Перед стартом сезону пілоти Вільямса дружно заявили, мовляв, сумніваються, що хоч раз фінішують у топ-5. Зрозуміло, що Алекс Албон та Карлос Сайнс не зможуть постійно бути біля подіуму, але боротися за топ-6 вони мають регулярно. В Австралії Албон взагалі був непомітним, і це добре. Пілот уникнув усіх проблем, які могли бути в дощових умовах, не припустився жодної помилки і закінчив етап 5-м. Навіть четвертим, але після того, як скасували штраф Антонеллі, Алекс став п'ятим.
Немає сумнівів, що Сайнс міг бути десь поруч, якби на першому колі не припустився помилки і не улетів у бар'єри. Не дуже характерний момент для іспанця, але це можна списати на звикання до нового боліда. Можливо, якби він був за кермом Феррарі, такого б не сталося. Все одно позитивний старт Вільямса, який за одну гонку з одним пілотом, який доїхав до фінішу, завоював 10 очок, хоча за весь минулий сезон було 17 пунктів.
Досить несподівано вісім очок набрав Астон Мартін. І зробив це не Фернандо Алонсо, а Ленс Стролл. Цікаво, що перед сезоном деякі букмекери, назвавши коефіцієнти на чемпіонський титул, найбільший коефіцієнт (тобто найменші шанси) віддали саме Строллу. Канадець, як і Ніко Хюлькенберг на Заубері просто спокійно їхав і скористався помилками конкурентів. У тому числі Фернандо Алонсо, який розбив болід під кінець гонки.
І все ж варто враховувати екстремальні умови гран-прі, а тому не варто чекати від Астон Мартіна (а тим більше Заубера) регулярного фінішу в о очках. І Вільямс, і навіть Рейсінг Буллз виглядають перспективніше.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ


Жорсткіші тести для задніх крил уже в Китаї


Президент «Інгульця» вважає, що це відбудеться цього року


