Ставки на спорт – це наркотик. Як компанії доводять людей до лудоманії
Business Insider пояснив, як у США залучають людей грати у все можливе
Проблема азартних ігор існує давно, дедалі більша й більша кількість людей роблять акаунти в букмекерських конторах, казино, а також грає в лотерею.
Але чому так відбувається? Чому люди усвідомлено йдуть за «легкими грошима», знаючи, що вийти переможцем за підсумком – практично неможливо?
Сайт Business Insider, який спеціалізується в iGaming-індустрії і який регулярно випускає аналітичні матеріали, спробував доступно пояснити на прикладі США, як компанії заманюють людей грати в усе можливе, хоча спочатку клієнт збирався тільки, наприклад, «крутити» казино.
Розбір від Business Insider:
У DraftKings були б раді, якби ви зробили ставку на гру Нью-Йорк Нікс. А поки ви цим займаєтеся, чому б вам не зайти в їхній застосунок казино і не спробувати трохи онлайн-блекджеку? І хіба не було б здорово в кінцевому підсумку викинути кілька баксів на лотерейні квитки?
У той час, як дедалі більше американців звикають робити ставки на ігри зі свого телефону, ставки на спорт – це тільки початок. Наступний крок – змусити людей робити ставки на все.
Ставки на спорт різко зросли з 2018 року, коли Верховний суд скасував федеральний закон, що забороняє їх. Тридцять вісім штатів і Вашингтон, округ Колумбія, легалізували ставки, і спортивні ліги, які колись уникали навіть найменшої ідеї робити ставки на свої матчі, прийняли це.
Навіть Disney, оплот сімейної дружелюбності, намагається відхопити «шматок пирога». І цей шматок доволі великий: американці легально зробили ставки на спорт на суму 119,84 млрд доларів у 2023 році, згідно з Американською асоціацією азартних ігор, що на 27,8% більше, ніж у 2022 році. Дохід від спортивних ставок у 2023 році склав 10,92 млрд доларів, збільшившись на 44,5%. Хоча зростання може і не продовужватися такими високими темпами – не зрозуміло, скільки ще штатів легалізують спортивні ставки – очевидно, що ставки не сповільнюються.
Індустрія очікує, що активність продовжить зростати в штатах, які вже дали їй зелене світло. Американська асоціація азартних ігор повідомляє, що гравці поставили 23,1 млрд доларів тільки на Супербоул цього року.
«Ці компанії заробляють на спортивних ставках набагато менше, ніж онлайн-казино, але вони отримують реальну можливість увійти на ринок [азарту] за допомогою спортивних ставок», – сказала Лія Ноур, директор Центру досліджень азартних ігор у Ратгерському університеті.
Візьмемо DraftKings: компанія спортивних розваг і грального бізнесу, що базується в Бостоні, оголосила в лютому про купівлю Jackpocket, застосунку, який дає змогу людям купувати лотерейні квитки онлайн, у межах пропонованої угоди на 750 мільйонів доларів.
У DraftKings також є застосунок для онлайн-казино, і 2022 року вона купила Golden Nugget Online Gaming у межах своїх зусиль із розвитку своїх операцій у сфері iGaming у межах розширення своєї діяльності у сфері інтернет-ігор, включно з блекджеком, рулеткою та ігровими автоматами.
Минулого року генеральний директор DraftKings Джейсон Робінс зізнався, що iGaming вже є значною частиною доходів компанії і «прихованою перлиною» для DraftKings. В останньому звіті компанії він розповів про перетин клієнтів DraftKings і Jackpocket і наголосив на можливості для перехресних продажів усіх продуктів DraftKings.
«Є безліч різних важелів, які ви можете використовувати, і важливо не примушувати нікого, а просто спробувати представити потрібні продукти потрібним клієнтам», – сказав він.
DraftKings – не єдина така компанія на гральному ринку. Візьмемо FanDuel, що належить Flutter – дублінській компанії, що спеціалізуються на спортивних ставках і загалом на iGaming-індустрії, – також працює над розширенням своєї пропозиції у сфері інтернет-ігор.
Caesars і MGM, у яких також є дохід зі спортивних ставок, теж «встрибують у поїзд» iGaming на повну, хоча роблять це обережно – вони не хочуть занадто сильно конкурувати з традиційними казино.
«Ми виявили, що після легалізації онлайн-казино і ставок на спорт дедалі більше людей роблять ставки онлайн, і дедалі більше людей роблять ставки як в офлайн, так і в онлайн-закладах», – сказала Ноур, пославшись на нещодавній звіт про поширеність азартних ігор у Нью-Джерсі, співавтором якого вона є. «Це ефект накопичення більшої кількості легалізованих форм азартних ігор і більшої кількості способів, завдяки яким людям можна брати участь в азартних іграх».
«Компанії, що приймають ставки на спорт, хочуть не тільки проникнути в ігрові бюджети людей, а й у їхні бюджети на всі розваги», – сказав Кріс Гроув, інвестор в індустрію спортивних азартних ігор в Acies Investments і партнер в EKG Ventures, яка інвестувала в Jackpocket.
«Ці компанії могли б почати пропонувати продукти, які можуть бути азартними ігри, але не відчуватися такими для споживачів», – сказав він, додавши, що багато людей насправді не вважали лотерею азартною грою, хоча вона такою і є.
«Мета багатьох із цих компаній, DraftKings, FanDuel тощо, полягає в тому, що справді потрібно поставити запитання: так, я можу спробувати забрати більшу частку на ринку азартних ігор, але це далеко не межа, і це стає дедалі дорожчим процесом. Що більша моя частка, то більше мені потрібно думати, як я можу отримати доступ до ширшого ринку споживчих витрат на розваги», – додав Гроув.
Гроув продовжив: «Це не відрізняється від того, що Лас-Вегас робив протягом багатьох років. Це місце не тільки для азартних ігор, а й для шоу, і готелів. Якщо дивитися на це з погляду майбутнього, то в кінцевому підсумку це може бути екосистемою брендів і продуктів, деякі з яких будуть дуже схожі на азартні ігри, а деякі – ні».
Звісно, хоч би якими захопливими були спортивні ставки – як і азартні ігри загалом – у них є деякі серйозні недоліки для суспільства. Не секрет, що букмекерські контори та гральні заклади є значущим джерелом податкових надходжень для штатів, про що відкрито заявляють оператори компаній iGaming-сфери, тому штати стабільно видають ліцензії. Однак не варто забувати, що обсяг доходів може істотно відрізнятися в різних штатах.
Є також питання компромісів. Ігрова залежність – це реальна проблема, про яку часто замовчують. За даними Національної ради з проблем азартних ігор, 2 мільйони американців страждають на залежність від азартних ігор (лудоманія), а ще 4-6 мільйонів має легку або помірну залежність.
Суть багатьох рекламних оголошень про спортивні ставки здебільшого зводиться до такого: «СТАВКИ НА СПОРТ – ЦЕ КРУТО, ЧУДОВО, НЕЙМОВІРНО І ДИВОВИЖНО» (а також ось номер телефону на випадок, якщо у вас почнеться залежність, але давайте не будемо надто багато думати про це)».
Ліцензовані гральні компанії стверджують, що в них є низка заходів захисту споживачів, яких немає в незаконних і офшорних компаніях – періоди заморожування рахунків, заходи захисту споживачів, які дають змогу гравцям встановлювати обмеження на речі, включно зі своїми депозитами і ставками, та інструменти для автоматичного виявлення потенційної залежності від азартних ігор.
Розширення вибору букмекерів і казино означає більший ризик того, що у людей розвинеться нездорова звичка до азартних ігор. У Нью-Йорку збільшилася кількість дзвінків на гарячі лінії з проблем з азартними іграми разом із податковими надходженнями, які штат отримує від ставок на спорт.
«Онлайн-простір, який працює 24 години на добу і знаходиться у вас у кишені, під рукою, сприяє більшому потягу людей», – сказала Ноур.
Що більше людей грають в азартні ігри – і що більш прийнятними в культурному суспільстві стають азартні ігри – то більша ймовірність того, що залежність від азартних ігор стане серйознішою проблемою. Це також залежить від того, скільки штатів підтримають iGaming, до якого вони [штати], як правило, ставляться з більшим побоюванням.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Відомо, що сказав Ф'юрі Усику під час битви поглядів
Головний тренер національної команди пояснив, в чому головна проблема Артема Довбика