Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 10 жовтня 2023, 10:17
2832
5

Ферстаппен – чемпіон. Заслужено. Не варто принижувати його досягнення

Наполеглива робота гонщика та команди дали результат

| Оновлено 10 жовтня 2023, 10:17
2832
5
Ферстаппен – чемпіон. Заслужено. Не варто принижувати його досягнення
Getty Images/Global Images Ukraine

Як оцінити поточний сезон Формули-1? Напевно, як один з найнудніших за останні роки. Навіть під час домінування Мерседеса Льюїс Хемілтон отримував більше конкуренції від Валттері Боттаса та Ніко Росберга, а іноді й від Феррарі. Ми навіть не говоримо про магічний сезон-2021. Таке суперництво ми, напевно, не побачимо ще довго (якщо взагалі побачимо). Але яка різниця Максу Ферстаппену і Ред Буллу? Вони просто виконують свою роботу. І роблять це бездоганно.

Це погано і для фанів Ф-1, і для самої Формули-1, яка у 2023 році суттєво втратила у телевізійних рейтингах та охопленні у соціальних мережах. Але ми навіть з урахуванням нудного сезону не маємо принижувати досягнення Ферстаппена. Мало в якому виді спорту зараз ми можемо побачити таке ідеальне домінування. Машину Ред Булла називають «самовозкою», але це зовсім не так. Дуже багато залежить від рівня пілота, і ми це бачили на прикладі Боттаса і бачимо на прикладі Серхіо Переса. Пригадаймо, коли Ферстаппен востаннє припускався серйозної помилки. Згадуються лише проблеми у кваліфікації Гран-прі Маямі, де помилка та збіг обставин (червоні прапори) призвели до старту у гонці з 9-го місця. Проте у самій гонці Ферстаппен знищив Переса (психологічно у тому числі) і розпочав свою переможну серію, яка розтягнулася на десять етапів.

Гонщик вийшов на неймовірний рівень, показуючи топ-клас і в кваліфікаціях, і в гонках, і в дощ (а мокрих етапів цього року було як ніколи багато), і в непередбачуваних ситуаціях. Звичайно, у цьому йому допомагає болід, але Макс об'єктивно вже серед найкращих пілотів Ф-1 в історії. Це визнають і конкуренти (Льюїс Хемілтон назвав Макса феноменальним), і колишні чемпіони світу.

«Ферстаппен перебуває у неймовірній формі. Його рівень пілотажу, його рекорди – це нереально. Він уже наближається до п'ятірки найвидатніших гонщиків в історії. До Фанхіо, Шумахера, Сенни, Хемілтона ...», – впевнений Ніко Росберг.

І нам теж не варто недооцінювати досягнення пілота, який демонструє те, що інші спортсмени повторити зараз не можуть. Цього сезону Макс, по суті, самотужки приніс Ред Буллу Кубок конструкторів. Він без Серхіо Переса набрав більше очок, ніж Мерседес, не кажучи вже про Феррарі та інших. У 26 років Ферстаппен став триразовим чемпіоном світу і побив купу рекордів, а попереду на нього можуть чекати близько 10 років кар'єри на високому рівні (якщо Макс цього захоче), тому рекорди Хемілтона та Шумахера ще можуть бути переписані. Звісно, хочеться знову подивитися на Ферстаппена у серйозній боротьбі з конкурентами. Як у 2021 році, коли нідерландець був далеко не бездоганним у битві з Хемілтоном. Але ж це не проблема гонщика або Ред Булла, що інші команди не в змозі побудувати швидкий болід.

Тим, хто довго стежить за Формулою-1, відомо, що у цьому спорті класні сезони лише іноді переривають сезони, де домінує одна команда та один пілот. Була епоха Шумахера, потім - Феттеля, потім - Хемілтона. А тепер настав час Ферстаппена і Ред Булла. У переходах між епохами ми можемо отримати яскраву чемпіонську боротьбу Алонсо – Шумахер, Хемілтон – Феттель або Ферстаппен – Хемілтон, але переважно ми бачимо одну топ-команду та тих, хто наздоганяє.

Чи можна говорити, що вже настала ера Ред Булла? Думки експертів та пілотів різняться. Хтось вважає, що до 2026 року, коли буде новий регламент на двигуни, ми приречені дивитися на домінування Биків. Хтось вважає, що у конкурентів залишається ще одна зима для розробки боліду, доки Бики остаточно не зацементували свою перевагу. Мерседес вже заявив, що повністю перероблятиме концепт боліду на 2024 рік. Традиційно не віриться у Феррарі, яка лише обіцяє. Тішить прогрес Макларена, але варто враховувати, що британська команда продовжує оновлювати нинішній болід, тоді як Ред Булл давно перевів увагу на сезон-2024.

Немає сумнівів, що конкуренти спробують скоротити відставання, а Ред Булл зробить усе, щоб лишитися попереду. А поки що Ферстаппен і команда можуть святкувати свої чемпіонські титули. Заслужені титули.

Оцініть матеріал
(18)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 5
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
ss2000
Формула 1 - чемпионат на только гонщиков но и команд . Будь ты хоть семикратным чемпионом мира если болид не едет будешь сзади.  Смотрю формулу с 2000 года , Макс действительно один из лучших гонщиков которого я видел , плюс гений Ньюи - рецепт успеха !
Максим Колісник
Пам'ятаю коли закінчувалась ера V10 почався бум зміни регламенту щоб зробити більше обгонів бо Формула невидовищна. В результаті ми маємо мабуть 15 з 17 сезонів домінування якоїсь однієї команди без жодної інтриги в чемпіонаті. Почергово Virgin, Red Bull, Mercedez, Red Bull. Цікаво як піде далі...
Raien
Все так, нібито. І ніхто не принижує якості Макса, він дійсно чемп. Але дивитися таку Формулу зараз просто неможливо... Як і у часи домінування мерсів та Хема.
Mr Voevudskiy
Користувача заблоковано адміністрацією за порушення правил