Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Інші новини
| Оновлено 25 сiчня 2022, 15:31
500
0

Лікнеп. Що буде у кіберспорті у 2022 році? Тендеції та очікування

У статті циклу від Sport.ua та Parimatch Ukraine ділимося думками про відеоігрову індустрію

| Оновлено 25 сiчня 2022, 15:31
500
0
Лікнеп. Що буде у кіберспорті у 2022 році? Тендеції та очікування
Getty Images/Global Images Ukraine

Продовжуємо спецпроект Лікнеп із кіберспорту, який ми запустили разом з Parimatch Ukraine. Раніше в серії наших статей ми вже детально поговорили про CS:GO та Dota 2, розкрили деталі деяких турнірів, а також розповіли про нововведення на кіберспортивному ринку України. У цій статті поговоримо про те, чого очікувати у відеоігровій індустрії та кіберспорті у 2022-му році. Спробуємо розібрати основні тенденції та чинники, що впливатимуть на цю сферу.

Цей проект ми ведемо разом з Parimatch Ukraine, адже ця компанія приділяє багато уваги кіберспорту, вона є глобальним партнером відомих кіберспортивних організацій VHellRaisers та Team Spirit. Бренд-амбасадорами компанії є відомі особи у світі кіберспорту, серед них Тоня Предко.

Кіберспорт із кожним роком стабільно демонструє зростання. Ця тенденція в індустрії зберігається вже понад 10 років. Навіть у пандемію COVID-19 ця сфера змогла мінімізувати збитки та добре адаптувалася. У той час, коли у традиційному спорті змагання або скасовувалися або проходили без глядачів, кіберспорт повністю перейшов в онлайн, більшість чемпіонатів пройшли вчасно. У 2021 році почали повертатися LAN-турніри. Головними подіями стали чемпіонат світу з League of Legends, який прийняв Рейк'явік та мейджор з CS:GO - PGL Major Stockholm, що відбувся у столиці Швеції. Чемпіонат з LOL переглянуло понад 75 млн людей.

У 2021 році глобальна аудиторія кіберспорту зросла на 12 відсотків і склала 443 мільйони людей. При цьому Європа була однією з найгарячіших точок індустрії, одразу після Азії та Північної Америки. Варто відзначити, що зі зростанням кіберспорту зростає й інтерес гравців до ставок на спорт, зокрема кіберспортивних. Букмекерська компанія Parimatch Ukraine багато уваги приділяє кіберспорту, завжди представляє широку лінію на безліч турнірів з різних дисциплін.

Ми вирішили виокремити кілька тендецій, які будуть у 2022-му році:

Дефіцит консолей PlayStation 5 і Xbox Series X продовжиться

Консолі PlayStation 5 і Xbox Series X надійшли у продаж ще у листопаді 2020 року, але досі їх до сих пір дуже важко дістати. PS5 не можна було купити вже в день старту продажу, а Xbox протримався трохи довше. Головна причина – брак комп'ютерних чіпів та напівпровідників. Компанія Toshiba запевнила, що дефіцит консолей збережеться в гіршому випадку до 2023 через високий попит. А у звіті Intel зазначається, що брак чіпів спостерігатиметься як у 2022 році, так і у 2023-му. І тільки потім ігровій індустрії знадобиться ще рік (у гіршому випадку два) на те, щоб пропозиція задовольнила попит. На даний момент продано близько 15 мільйонів PS5, кількість Xbox вдвічі менша.

Kotaku

Зростання мобільного геймінгу

В останні роки особливу нішу у кіберспорті зайняв мобільний геймінг, який за популярністю конкурує з іншими іграми. Зараз мобільний геймінг є найшвидшим сегментом індустрії. Тут усе зрозуміло. Практично кожна людина має смартфон, здатний запускати різні ігри. З роками потужність мобільних гаджетів збільшується, що дозволяє запускати технологічніші ігри.

За 2021 рік мобільні ігри принесли близько $93 млрд — понад третину загального доходу ігрового ринку. До 2023 року очікується, що ця цифра подолає рубіж $100 млрд із загальним середньорічним темпом зростання понад 18%. Великі компанії готові вкладатись у цей сегмент. Наприклад, у січні 2022 року корпорація Take-Two Interactive за 12 млрд доларів придбала видавництва мобільних додатків Zynga. Очікується вихід багатьох ігор на різних платформах, включаючи мобільні пристрої. Характерний приклад – Fortnite, Genshin Impact. Виходять мобільні адаптації популярних франшиз – Call of Duty, PUBG Mobile.

VR – топ

В останні роки все більше розвивається VR. Раніше VR-девайси розглядали як нішевий продукт, розрахований більше на гіків та відвідувачів торгових центрів. Але поступово все більше компаній розробляють свої шоломи, а гіганти промисловості вдосконалюють їх. Завдяки тому, що ця технологія пропонує користувачам унікальний ігровий досвід, ми можемо очікувати на зростання інтересу до VR з боку розробників різних ігор. Зростає кількість великих повноцінних VR-ігор, а не просто атракціонів чи техно-демок. Окремо стоїть Half Life: Alyx - несподівана нова гра у світі Half Life, тільки у VR-форматі. Розробники додають VR-режим у традиційні ігри (Skyrim, Resident Evil). Знаковою подією в індустрії має стати вихід PlayStation VR2. Новий шолом Sony анонсувала у січні 2022 року, коли вийде девайс – не ясно, але, швидше за все, це станеться до кінця року.

Будуть великі перенесення ігор

В останні два роки на тлі коронавірусу було багато переносів ігор. У підсумку, в 2021 практично не вийшло масштабних AAA-проектів. Нині індустрія поступово справляється з цією ситуацією. У 2022 році очікується багато яскравих ігор, але не завжди проекти виходять у термін. Головним кандидатом на переїзд на наступний рік є STALKER 2. Масштабну гру від українських розробників уже перенесли з квітня 2022 року на грудень, але щось підказує, що це не фінал. Також під сумнівом реліз Hogwarts Legacy. Гра у всесвіті Гаррі Поттера поки що не має дати релізу, але розробники обіцяють, що вихід буде цього року. Подивимося.

Великі LAN-турніри під питанням

Здавалося, що в 2021 році індустрія кіберспорту потроху подолала наслідки пандемії коронавірусу. Пройшли потужні турніри з глядачами на трибунах у League of Legends, PUBG, CS:GO. Але вже до осені новий штам Омікрон дається взнаки. У підсумку The International 2021 в останній момент провели без глядачів на трибунах, турніри з CS:GO також догравали без глядачів. Наразі ситуація залишається нестабільною і що буде до літа нікому невідомо. Через коронавірус був скасований перший мейджор сезону з Dota 2. Але в інших дисциплінах очікуються LAN-турніри, але чи вболівальники на трибунах - велике питання. У будь-якому випадку, кіберспорт адаптується під нові реалії, і повноцінного повернення до проведення турнірів лише на онлайн-форматі очікувати не варто.

Читайте також: Лікнеп із кіберспорту. Яких ігор варто очікувати у 2022 році?

 

Оцініть матеріал
(1)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.