Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 11 жовтня 2021, 21:19
1716
0

Погачар творить історію на Ломбардії. Підсумки тижня в велоспорті

Sport.ua підбиває підсумки тижня в шосейному велоспорті

| Оновлено 11 жовтня 2021, 21:19
1716
0
Погачар творить історію на Ломбардії. Підсумки тижня в велоспорті

Гонки тижня

9 жовтня - Ломбардія (Італія)

Ломбардія за традицією є останнім Монументом сезону і взагалі останньою по-справжньому великою гонкою сезону. Саме «гонка опалого листя» фактично є закриттям великого шосейного сезону, при всій повазі до таких гонок як Париж - Тур.

У нинішньому сезоні організатори Ломбардії, компанія RCS Sport, пішли на радикальну зміну маршруту класики. Тепер гонщики стартували в Комо і фінішували в Бергамо, а не навпаки. При цьому учасники Ломбардії не просто їхали реверс старого маршруту - організатори запропонували повністю новий маршрут. Вийшов він дуже складним - понад 4000 метрів сумарного набору висоти. При цьому, основні підйоми були розташовані відносно далеко від фінішу. Задумка організаторів була в тому, щоб стимулювати ранню активність від топ-фаворитів, і в цілому вона спрацювала - гранди не чекати останнього підйому на Колле Аперто в самому Бергамо, а почали основні розборки на перевалі Пассо ді Ганда.

В першу серйозну атаку на цьому підйомі пішов Вінченцо Нібалі. Стан легендарного ветерана був великою загадкою: на позаминулому тижні він в красивому стилі виграв Тур Сицилії, але після цього виглядав дуже слабо на Мілан - Турин. «Акула» атакував ще на самому початку підйому на Пассо ді Ганда, при чому перша атака явно була пробною: Нібалі не планував їхати самотужки, постійно озирався і чекав, що до нього хтось приєднається.

З першої спроби сколотити групу навколо себе ветерану не вдалося, і він повернувся в пелотон. Практично відразу ж після цього в атаку пішли Павло Сіваков і Рафал Майка, Нібалі знайшов в собі сили на другий ривок поспіль і поїхав з ними. У цієї групи могли б бути непогані шанси спрацюватися, але в цей момент в атаку пішов Тадей Погачар. І вона була настільки потужною, що перекреслила всі зусилля групи Нібалі і Ромена Барде, який спочатку намагався зачепитися за словенцем.

Ніхто з топ-фаворитів так по суті і не зміг нічим відповісти Погачару - це абсолютно несподівано зумів зробити Фаусто Маснада. Італієць не те, що в число головних претендентів на перемогу в Ломбардії не входив, але і навіть в своїй команді, «Deceuninck Quick Step», не входив у топ-3 по ієрархії - не дивно, з огляду на те, що на старт Ломбардії у команди Патріка Лефевра вийшли і Жуліан Алафіліпп, і Ремко Евенпул, і Жоау Алмейда.

Однак Евенпул і Алмейда в цей день не потягнули, Алафіліпп залишився в групі з іншими фаворитами, а кинути рукавичку Погачару зважився саме Маснада, хоча на більш ранніх стадіях гонки він уже виконав досить великий обсяг чорнової роботи - і сам атакував, і відповідав на атаки інших гонщиків. На вершині Пассо ді Ганда він програвав Погачару приблизно півхвилини, але потім видав неймовірний перфоманс на спуску, ліквідувавши всі це відставання і наздогнавши словенця.

І таке видатне проходження спуску Маснадою пояснити дуже легко: Фаусто - уродженець Бергамо, і, звичайно ж, всі дороги навколо рідного міста знає як свої п'ять пальців. Було дуже цікаво подивитися за тим, чи включиться італієць в парну роботу з Погачаром на рівнині, чи повисне на ньому мертвим вантажем. І, до честі Маснади треба визнати, спочатку він в роботу включався. Але потім з командної технічки йому надійшла чітка вказівка ​​не допомагати Погачару - позаду в пелотоні у «Deceuninck Quick Step» був Алафіліпп.

У самому пелотоні до цього моменту залишилися, по суті, одні капітани - в такій ситуації на великих одноденках, як правило, організувати нормальне переслідування не вдається. Однак в певний момент гранди зуміли між собою домовитися і організували на подив злагоджене переслідування «вертушкою». Розрив почав потроху скорочуватися, хоча і ніякої впевненості в тому, що Погачара і Маснаду встигнуть наздогнати, не було. Так чи інакше, ця ідилія тривала недовго, і незабаром в пелотоні знову почалися переглядки і окремі атаки - темп переслідування був зруйнований, і стало зрозуміло, що ця група розігрує тільки третє місце.

А попереду нічого не змінювалося: Погачар працював, Маснада сидів на колесі і сподівався, що в розв'язці в Бергамо рідні стіни йому допоможуть. На заключному пагорбі Колле дель Аперто, вже в самому Бергамо, Погачар атакував і спробував скинути Маснаду, але Фаусто зумів всидіти на колесі у словенця, а потім навіть знайшов в собі сили на контратаку - але вона теж результату не принесла.

Все звелося до фінішного спринту, в якому Погачар, незважаючи на роботу попереду на рівнині, прогнозовано виявився сильнішим. Після перемоги на Тур де Франс в другій половині сезону форма Тадея була дуже нестабільною, хороші дні чергувалися з невдалими. Але у вирішальний момент він знову опинився в оптимальній формі і додав до своєї колекції ще одну велику перемогу.

Виграти в один сезон Льєж - Бастонь - Льєж, Тур де Франс і Ломбардію - унікальне досягнення, яке раніше підкорялося тільки Едді Мерксу в 1971 і 1972 роках. Погачару тільки недавно виповнилося 23 роки, а він вже вписав своє ім'я в історію велоспорту золотими літерами.

Якщо у Погачара протягом усієї другої половини сезону форма була нестабільною, але у вирішальний момент на Ломбардії він був готовий ідеально, то у його співвітчизника, Пріможа Рогліча, все було рівно навпаки. Перед Ломбардією гонщик «Jumbo Visma» був у вогні, впевнено виграв Джиро дель Емілія та Мілан - Турин, але на самій «гонці опалого листя» відчував себе погано. Рогліч зависав у хвості пелотону під час підйому на Пассо ді Ганда, випадав з нього на Колле дель Аперто. Але після цього на останньому кілометрі Алафіліпп, Алехандро Вальверде і компанія влаштували спринтерські ігри, і Рогліч разом з Адамом Йейтсом зуміли їх не тільки наздогнати, а й фактично пройти наскрізь. І в боротьбі за третє місце Рогліч британцеві програв - ще одне яскраве підтвердження того, що в цей день Прімож був дуже далекий від своєї оптимальної форми.

Ломбардія була останньою гонкою в кар'єрі переможця цих змагань зразка 2014 року Дена Мартіна - 35-річний ірландець вішає велосипед на цвях. Голосно грюкнути дверима на прощання гонщику «Israel Star-up Nation» не вдалося: лише 38-ме місце з відставанням в більш ніж 5 хвилин.

Дайджест новин

- Завершує кар'єру не тільки Ден Мартін, але і ще один відомий ірландський ветеран - Ніколас Роч. Для 37-річного гонщика команди DSM останнім стартом у кар'єрі стала групова гонка національного чемпіонату, де він став лише шостим.

- Продовжує посилюватися новий сезон «Астана». Слідом за Нібалі, Москоном і Де ла Крусом казахстанська команда підписала гонщика «UAE Emirates» Джо Домбровскі. До слова, «Premier Tech» припиняє свою співпрацю з «Астаною», і з наступного сезону команда Олександра Вінокурова буде називатися «Astana Qazaqstan».

- Доводиться «Астані» не тільки підписувати гонщиків, але і відпускати. Покидає команду Горка Ісагірре, який провів у складі «Астани» три сезони. Баск повертається в «Movistar», де вже виступав в 2014 - 2017 роках.

- Французька проконтинентальна команда «Delko» припиняє своє 10-річне існування через фінансові проблеми. При чому припиняє негайно - команда не поїде навіть останні гонки французького календаря в нинішньому сезоні. Офіційного оголошення про розпуск «Delko» поки не було, але спортивний директор команди Бенжамен Жиру вже підтвердив цю інформацію в інтерв'ю французьким ЗМІ.

Бонус: Після Ломбардії Найро Кінтана повернувся в Колумбію, де взяв участь в пісенному телешоу. Гонщик заспівав пісню в костюмі хамелеона:

Оцініть матеріал
(6)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.