Формула-1 і Гран-прі Китаю. Що відбувається і чи варто скасовувати гонку
Розбираємося, що відбувається з Гран-прі Китаю Формули-1
Формула-1 все ще не вирішила, що робити з Гран-прі Китаю, який повинен стартувати 19-го квітня. Зараз серед головних тем новин у світі став коронавірус, який почав поширюватися саме з Китаю. У країні вже призупинили чемпіонат з футболу і інші спортивні заходи.
Стало відомо, що в лютому і березні в країні ніяких великих спортивних подій точно не буде, а офіційне формулювання звучить як «до завершення епідемії коронавіруса». Складно сказати, коли ситуація піде на поправку, але навіть в тому випадку, якщо це несподівано трапиться в березні, то пілоти і команди Формули-1 навряд чи захочуть ризикувати і вже навесні відвідувати Китай.
Серед варіантів називали обмін датами з іншим гран-прі. Наприклад, обговорювалася можливість поміняти місцями гонки в Китаї і Росії, однак від цього відмовилися. Варто відзначити хоча б факт продажу більш ніж дорогих квитків на конкретні дати, які були відомі ще в минулому році. І якщо людина придбала квиток і планує відвідати гонку в жовтні, то це не означає, що у неї вийде це зробити в квітні і навпаки.
«Складна ситуація. Є ймовірність, що гонка в квітні не відбудеться. Тоді вона буде відкладена, і ми будемо чекати, чи не відкриється можливість провести її пізніше в цьому році. Обміну датами з іншим гран-прі не буде, але в кінці року, можливо, десь з'явиться вікно провести етап», - сказав Росс Браун, один з керівників Ф-1.
В теорії є можливість провести три етапи поспіль за три тижні, як це було в 2018 році, проте команди і гонщики виступили проти повторення такої «новаторської» практики. Тоді багато учасників Ф-1 відзначили велику втому не тільки через безпосередньо гонки, але і через тривалі перельоти і постійний стрес.
З огляду на, що велику перерву в серпні ніхто скасувати не дозволить, єдиним робочим варіантом є перенесення Гран-прі Китаю на грудень. Сезон Ф-1 традиційно завершується в Абу-Дабі в кінці листопада (цього року - 29 листопада), а для гонки в Китаї є два слоти - 6 і 13 грудня. Однак, по-перше, в контракті з Гран-прі Абу-Дабі прописано, що цей етап обов'язково є фінальним, а по-друге, не факт, що до грудня ситуація з хворобою покращиться і всі виявлять бажання поїхати в Китай.
Крім того, кінець 2020 року надзвичайно напруженим для команд Формули-1. З 2021 року набирає чинності нової технічний регламент, і командам потрібно мати максимальну кількість вільного часу, щоб підготувати повністю нові боліди. У такому становищі затягувати завершенням сезону-2020 року - погана ідея.
З боку здається, що найбільш логічним виходом із ситуації буде повне скасування гонки, але без крайньої потреби Формула-1 на це не піде. Китай - величезний і прибутковий ринок, а Ф-1 активно готує грунт під появу другого гран-прі в цій країні, тому повністю скасовувати етап - крайній захід.
Але поки все йде до того, що Гран-прі Китаю в цьому сезоні доведеться скасувати. І є підозра, що пілоти і команди будуть цьому навіть раді. Зараз в сезоні-2020 заплановано 22 етапи - це дуже багато, рекорд серії. Не всі згодні з таким станом речей, а тому додаткову паузу учасники напевно сприймуть позитивно. Можна буде і відпочити, і машину доопрацювати, якщо старт чемпіонату вийде невдалим. І пауза, якщо трапиться відміна гонки в Китаї, буде істотною - з 5-го квітня по 3-е травня.
Втім, поки рано про це говорити. Впевнений, що Формула-1 буде до останнього вести переговори і обговорювати варіанти, щоб не втратити Гран-прі Китаю.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Мегафайт пройде ввечері 21 грудня у саудівському Ер-Ріяді
Складне випробування для українського чемпіона