Макс Ферстаппен і Ред Булл. Як новий контракт вплинув на ринок пілотів Ф-1

Головна молода зірка Формули-1 несподівано підписала новий контракт. Розбираємо причини

Макс Ферстаппен і Ред Булл. Як новий контракт вплинув на ринок пілотів Ф-1
© formula1.com

2020 рік у Формулі-1 обіцяв стати надзвичайно цікавим як мінімум в плані гучних переходів топ-пілотів. В кінці цього року контракти завершувалися у Льюїса Хемілтона, Себастьяна Феттеля, Даніеля Ріккардо, Макса Ферстаппена і, можливо, Шарля Леклера. З огляду на всі ці фактори, можна було чекати скандалів між пілотами і командами, великих переходів а також рекордних контрактів. Ферстаппен явно бачив себе на місці Хемілтона, а сам Льюїс, за чутками, вів переговори з Феррарі. А є ще Валттері Боттас, чий договір закінчується після сезону-2020. І всі ці гонщики претендують на 6 місць в трьох топ-командах.

Проте сталося так, що чемпіонат-2020 почнеться тільки за 2 місяці, а багато що вже вирішено. В кінці минулого року договір з Феррарі до 2024 року продовжив Шарль Леклер, а тепер контракт з Ред Буллом пролонгував Ферстаппен. Відразу до 2023 року. І це дивно. Попередній контракт голландця з Биками закінчувався в кінці 2020 року, і сам гонщик та його батько, давали зрозуміти, що незадоволені слабким прогресом команди. Ред Булл не дає Ферстаппену реалізувати весь потенціал і боротися за чемпіонство, а 2-3 перемоги на рік Макса не влаштовують.

Батько Ферстаппена, Йос, прямо говорив, що від прогресу Биків в 2020 році залежить, чи підпише пілот новий контракт. І Ферстаппен цілком мав право так ставити питання, адже Мерседес буде готовий заплатити будь-які розумні гроші, щоб придбати 22-річну зірку Формули-1 і замінити Хемілтона. А в Мерседесі Макс отримає і гроші, і крутий болід, на якому можна вигравати титули. Що ж трапилося?

Якимось чином Ред Булл зумів переконати свою головну зірку, що команда побудує конкурентний болід, і зробить це в майбутньому сезоні. Перший рік співробітництва з мотористами Хонди склався для Биків добре, і багато хто вважає, що двигун японського виробника близький до Феррарі і Мерседесу. Це точно стало фактором у рішенні Макса продовжити договір. Крім того, керівники Биків останні тижні явно із задоволенням роздають інтерв'ю, де відзначають хороший прогрес в роботі над машиною на сезон-2020. Мовляв, чи не вперше Ред Булл йде з випередженням графіка роботи. Ймовірно, це правда, а факт підписання контракту означає, що пілот задоволений підготовкою. Що говорити, якщо Гельмут Марко, один з босів Биків, заявив, що в 2020 році у команди буде один конкурент - Мерседес. Феррарі він впевнено викреслив з боротьби. Ну-ну.



Не варто забувати, що контракт до кінця 2023 року зовсім не означає, що Ферстаппен обов'язково проведе ці 4 сезони в Ред Буллі. Якщо в футболі є клаусула, то в Ф-1 представники гонщика 100% передбачили можливість відходу в іншу (Мерседес) команду. Припустимо, прописана та ж сума викупу та/або так званий performance point. Тобто, обов'язкове досягнення певного рівня машини. Якщо Ред Булл підготує слабкий болід, то Ферстаппен отримає можливість піти. Упевнений, подібний пункт точно прописаний в контракті.

З урахуванням підписання Леклера, ми отримуємо мінус двох пілотів, які не братимуть участі в гонці за місце в командах перед сезоном-2021. І це тішить. Зараз здається, що Ред Булл цілком упевнений в собі перед новим чемпіонатом, і навіть складається враження, що в команді точно знають - вони будуть боротися за титул. Феррарі з їх фінансовим ресурсом, безумовно, також не можна викреслювати з числа претендентів. Зрозуміло, що Мерседес залишається фаворитом, але настрій Ферстаппена і Ред Булла дуже тішить.



C одного боку, рішення Макса здивувало. А з іншого, воно за підсумком здається логічним. Мерседес поки точно не готовий відмовитися від Льюїса Хемілтона. Так, пілоту 35 років, але ми говоримо про 6-кратного чемпіона світу. Британець знаходиться у відмінних кондиціях, а приклад Кімі Райкконена показує, що при належному бажанні можна і в 40 років залишатися на рівні Ф-1. Від таких пілотів, як Хемілтон, не відмовляються. Він приносить команді титули і славу, а також гроші і увагу. А у Ферстаппена ще достатньо часу, щоб в разі проблем в Ред Буллі перейти в Мерседес.

Феррарі? Теж не варіант на найближчий час. Скудерія продовжила контракт Шарля Леклера до 2024 року. Леклер вже показав, що здатний бути першим номером. Логічно зробити ставку саме на нього. Кому в команді потрібно суперництво Леклер - Ферстаппен? Не потрібно це і самим пілотам. Макс сам сказав, що не перейде в Феррарі, адже там є Шарль, з яким у нього склалися напружені відносини. Між гонщиками в 2019 році навіть почало формуватися те, що називається "rivalry", суперництво, і робити цих гонщиків напарниками просто самогубство для команди. В результаті у Макса залишався єдиний робочій варіант на найближчі роки.

Подивимося, чи зуміє Ред Булл підготувати класний болід не тільки на сезон-2020, але і на 2021 рік, коли вступає в силу новий технічний регламент.

Багато в чому великий рік нових контрактів і потенційних переходів завершився не розпочавшись. Дві молоді зірки Ф-1 рано підписали контракти. Але багато топ-пілотів ще не мають договорів на 2021 рік. Це і Хемілтон, і Боттас, і Феттель, і Ріккардо. Сюди ж запишемо Сайнса і Норріса.

Втім, контракти Ферстаппена і Леклера залишають багатьом гонщикам не так багато варіантів. Тепер Хемілтон з ще більшою ймовірністю продовжить договір з Мерседесом, а Ріккардо, схоже, зараз не знайдеться місця в топ-команді і доведеться залишатися в Рено.

Тільки 4 гонщика мають довгострокові контракти: Ферстаппен, Леклер, Окон і Перес. Так що буде цікаво.

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Автор — Иван Зинченко, Sport.ua

(3 голоса)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Завантаження...
Коментарі
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності