Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 09 сiчня 2020, 17:04
4817
0

Макс Ферстаппен і Ред Булл. Як новий контракт вплинув на ринок пілотів Ф-1

Головна молода зірка Формули-1 несподівано підписала новий контракт. Розбираємо причини

| Оновлено 09 сiчня 2020, 17:04
4817
0
Макс Ферстаппен і Ред Булл. Як новий контракт вплинув на ринок пілотів Ф-1
formula1.com

2020 рік у Формулі-1 обіцяв стати надзвичайно цікавим як мінімум в плані гучних переходів топ-пілотів. В кінці цього року контракти завершувалися у Льюїса Хемілтона, Себастьяна Феттеля, Даніеля Ріккардо, Макса Ферстаппена і, можливо, Шарля Леклера. З огляду на всі ці фактори, можна було чекати скандалів між пілотами і командами, великих переходів а також рекордних контрактів. Ферстаппен явно бачив себе на місці Хемілтона, а сам Льюїс, за чутками, вів переговори з Феррарі. А є ще Валттері Боттас, чий договір закінчується після сезону-2020. І всі ці гонщики претендують на 6 місць в трьох топ-командах.

Проте сталося так, що чемпіонат-2020 почнеться тільки за 2 місяці, а багато що вже вирішено. В кінці минулого року договір з Феррарі до 2024 року продовжив Шарль Леклер, а тепер контракт з Ред Буллом пролонгував Ферстаппен. Відразу до 2023 року. І це дивно. Попередній контракт голландця з Биками закінчувався в кінці 2020 року, і сам гонщик та його батько, давали зрозуміти, що незадоволені слабким прогресом команди. Ред Булл не дає Ферстаппену реалізувати весь потенціал і боротися за чемпіонство, а 2-3 перемоги на рік Макса не влаштовують.

Батько Ферстаппена, Йос, прямо говорив, що від прогресу Биків в 2020 році залежить, чи підпише пілот новий контракт. І Ферстаппен цілком мав право так ставити питання, адже Мерседес буде готовий заплатити будь-які розумні гроші, щоб придбати 22-річну зірку Формули-1 і замінити Хемілтона. А в Мерседесі Макс отримає і гроші, і крутий болід, на якому можна вигравати титули. Що ж трапилося?

Якимось чином Ред Булл зумів переконати свою головну зірку, що команда побудує конкурентний болід, і зробить це в майбутньому сезоні. Перший рік співробітництва з мотористами Хонди склався для Биків добре, і багато хто вважає, що двигун японського виробника близький до Феррарі і Мерседесу. Це точно стало фактором у рішенні Макса продовжити договір. Крім того, керівники Биків останні тижні явно із задоволенням роздають інтерв'ю, де відзначають хороший прогрес в роботі над машиною на сезон-2020. Мовляв, чи не вперше Ред Булл йде з випередженням графіка роботи. Ймовірно, це правда, а факт підписання контракту означає, що пілот задоволений підготовкою. Що говорити, якщо Гельмут Марко, один з босів Биків, заявив, що в 2020 році у команди буде один конкурент - Мерседес. Феррарі він впевнено викреслив з боротьби. Ну-ну.



Не варто забувати, що контракт до кінця 2023 року зовсім не означає, що Ферстаппен обов'язково проведе ці 4 сезони в Ред Буллі. Якщо в футболі є клаусула, то в Ф-1 представники гонщика 100% передбачили можливість відходу в іншу (Мерседес) команду. Припустимо, прописана та ж сума викупу та/або так званий performance point. Тобто, обов'язкове досягнення певного рівня машини. Якщо Ред Булл підготує слабкий болід, то Ферстаппен отримає можливість піти. Упевнений, подібний пункт точно прописаний в контракті.

З урахуванням підписання Леклера, ми отримуємо мінус двох пілотів, які не братимуть участі в гонці за місце в командах перед сезоном-2021. І це тішить. Зараз здається, що Ред Булл цілком упевнений в собі перед новим чемпіонатом, і навіть складається враження, що в команді точно знають - вони будуть боротися за титул. Феррарі з їх фінансовим ресурсом, безумовно, також не можна викреслювати з числа претендентів. Зрозуміло, що Мерседес залишається фаворитом, але настрій Ферстаппена і Ред Булла дуже тішить.



C одного боку, рішення Макса здивувало. А з іншого, воно за підсумком здається логічним. Мерседес поки точно не готовий відмовитися від Льюїса Хемілтона. Так, пілоту 35 років, але ми говоримо про 6-кратного чемпіона світу. Британець знаходиться у відмінних кондиціях, а приклад Кімі Райкконена показує, що при належному бажанні можна і в 40 років залишатися на рівні Ф-1. Від таких пілотів, як Хемілтон, не відмовляються. Він приносить команді титули і славу, а також гроші і увагу. А у Ферстаппена ще достатньо часу, щоб в разі проблем в Ред Буллі перейти в Мерседес.

Феррарі? Теж не варіант на найближчий час. Скудерія продовжила контракт Шарля Леклера до 2024 року. Леклер вже показав, що здатний бути першим номером. Логічно зробити ставку саме на нього. Кому в команді потрібно суперництво Леклер - Ферстаппен? Не потрібно це і самим пілотам. Макс сам сказав, що не перейде в Феррарі, адже там є Шарль, з яким у нього склалися напружені відносини. Між гонщиками в 2019 році навіть почало формуватися те, що називається "rivalry", суперництво, і робити цих гонщиків напарниками просто самогубство для команди. В результаті у Макса залишався єдиний робочій варіант на найближчі роки.

Подивимося, чи зуміє Ред Булл підготувати класний болід не тільки на сезон-2020, але і на 2021 рік, коли вступає в силу новий технічний регламент.

Багато в чому великий рік нових контрактів і потенційних переходів завершився не розпочавшись. Дві молоді зірки Ф-1 рано підписали контракти. Але багато топ-пілотів ще не мають договорів на 2021 рік. Це і Хемілтон, і Боттас, і Феттель, і Ріккардо. Сюди ж запишемо Сайнса і Норріса.

Втім, контракти Ферстаппена і Леклера залишають багатьом гонщикам не так багато варіантів. Тепер Хемілтон з ще більшою ймовірністю продовжить договір з Мерседесом, а Ріккардо, схоже, зараз не знайдеться місця в топ-команді і доведеться залишатися в Рено.

Тільки 4 гонщика мають довгострокові контракти: Ферстаппен, Леклер, Окон і Перес. Так що буде цікаво.

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.