Чому в Україні футбольних клубів менше, ніж в Албанії

А ми точно - футбольна країна?

Чому в Україні футбольних клубів менше, ніж в Албанії
© ffu.ua

Ось і стартував чемпіонат України. Відразу в трьох професійних лігах в боротьбу вступили 50 клубів. Вірніше, з урахуванням других (тобто резервних) клубів у «Чорноморця», «Оболоні-Бровар», «Миколаєва» та «Авангарду», ми в Україні маємо 46 професійних команд. Ось як представлені регіони нашої країни в українському професійному футболі:

 

УПЛ

1 ліга

2  ліга

Усього

Київ

1

1

2

4

Вінницька область

1

1

Волинська область

1

1

Дніпропетровська область

1

3

4

Донецька область

3

1

1

5

Житомирська область

1

1

Закарпатська область

1

1

2

Запоріжська область

1

1

Ивано-Франківська область

1

1

2

Київська область

1

1

2

Кіровоградська область

1

1

2

Луганська область

1

1

Львівська область

2

1

3

Миколаївська область

1

1

2

Одеська область

2

2

4

Полтавська область

1

2

3

Рівненська область

1

1

Сумська область

1

1

Тернопільска область

1

1

Харьківська область

1

1

Херсонська область

3

3

Хмельницька область

1

1

2

Черкаська область

1

1

Чернігівська область

1

1

Чернівецька область

1

1

Усього

12

16

22

50

 
Добре, що від кожної області та столиці нашої є хоча б по одному представнику в професійному футболі. Але 46 клубів - це дуже мало. Наприклад, в сезоні 1999/2000 років в трьох лігах України боролися 78 команд. Майже вдвічі більше. Природно, зараз в країні йде на Сході війна з російською агресією, і частина території анексована нашим, так званим, «дружнім» сусідом. Але, тим не менш, така мала кількість команд дивує, якщо не сказати шокує.
 
Перш ніж перейти до порівняння з албанським чемпіонатом, зроблю одну лише ремарку до наведеної вище таблиці. Мене, як харків'янина, дивує представництво моєї Харківщини всього лише однією командою в професійному футболі. Харківська область є третьою за чисельністю населення в Україні і має всього одну команду. Невже немає таких же небайдужих до футболу людей, як в сусідній Дніпропетровській області, де створено і грає в чемпіонаті в чотири рази більше команд? Питання риторичне. Може в Харкові не так сильно люблять футбол? Але, справа в тому-то, що єдиний клуб «Металіст 1925» харків'яни дуже люблять. Так, є донецький «Шахтар», який орендує стадіон ОСК «Металіст». Але цей клуб не може замінити рідний і близький харківським уболівальникам «Металіст 1925».
 
Перша домашня гра команди, створеної ініціативними вболівальниками 17 серпня 2016 року, вже через 11 днів, то 28-го серпня, зібрала рекордну кількість уболівальників для Чемпіонату ААФУ - 6652 глядача. Свій власний клубний рекорд «Металіст 1925» побив в матчі з командою «Дніпро-1», зібравши на трибунах 22 362 вболівальника, в березні цього року. У минулому сезоні 13 домашніх матчів «Металіста 1925» у Першій лізі відвідало 109 424 вболівальника! Це абсолютний рекорд серед Першої та Другої ліг України в сезоні 2018/2019. А по середньої домашньої відвідуваності харківський клуб в Україні поступився лише київським «Динамо». І при такій любові харків'ян до футболу місто і область представлена ​​лише одним клубом. Парадокс!
 
Ну, і тепер до албанському чемпіонату. Для початку, можна порівняти чисельність населення нашої країни і Албанії. У нас 44 мільйони, в Албанії же проживає 2 мільйона 800 тисяч. У 15 разів менше. Так ось в Албанії 4 ліги. І в них грає 72 клуби!
 
Ось яка картина в чемпіонаті Албанії:
 
Суперліга: 10 клубів;
 
Перша ліга: 20 клубів, 2 групи по 10 клубів;
 
Друга ліга: 22 клуби + 2 клубних резерву, 2 групи по 12 клубів;
 
Третя ліга: 11 клубів + 7 клубних резервів, 2 групи з 10 і 8 клубів відповідно.
 
Зрозуміло, що Третя ліга є найслабшою і близька до аматорським чемпіонатів.
 
Добре, забудемо про третю категорію, але без неї у них 52 професійних клубу, а у нас 46 при чисельності населення в 15 разів більше. При цьому близько 200 албанських футболістів грає за кордоном. Скажіть, що у нас футбол якісніше ... Так, поки ми граємо краще албанців на рівні національних збірних, і в єврокубках у нас кращі результати, ніж у представників Албанії.
 
Загалом, ми відстаємо від албанського чемпіонату за кількістю професійних клубів, але якщо в найближчі роки не буде кардинальних змін в українському футболі, то ми відстанемо і в якісному відношенні. І не тільки від Албанії.
 
Пора задуматися, як нам розвивати футбол в Україні на місцях, щоб був рух вперед, а не регрес.
Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Автор — Анатолий Хамаев, Sport.ua

(3 голоса)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Мітки
Новини партнерiв
Завантаження...
Коментарі
    Вова Чертрогатый
      Вова Чертрогатый, 08.09.2019 07:53
    +1
    xavo37, 31.07.2019 19:39
    Саня, вот на этом сайте я уже второй месяц в плюсе. Прогнозы у них просто супер и много разной информации. Сайт - 1b2k.info
    Дуня, пи3дуй на свой сайт сам
    OLEXANDER
      OLEXANDER, 08.09.2019 07:44
    +1
    Не зовсім погоджуюся з автором статті, а все чому?Територія у нас велика.Ми найбільша країна Європи, але водночас одна з найбідніших.
    що ми маємо зараз по лігах? 12+16+(11+11)=50!Да, це мало, згоден! Ідеально 16+18..20+(16+16) + по можливості створити регіональну 3тю лігу, яка буде об'єднувати лідерів кількох сусідніх областей, щось типу 5..6 груп по 6..10 команд!
    А тепер популярно:Албанія мала по територі, країна і там названо всі існуючі команди, організовані, ну і вони там об'єднані в колективи і мають тіпа назву професійні...Все, далі якості там нуль.
    У нас є обласні осередки АФУ, в кожній області грає 10...30+ команд + маємо аматорську лігу, в яких грають ті ж представники з областей, але є і такі, що на область не грають...
    У нас велика територія і з натяжкою 1лігові команди можуть ганяти по Україні....автобусом, а 2га ліга саме тому в нас поділена на 2групи, щоб команди з нижніх ліг могли в один день приїхати і уїхати, без заселення в готель і т.д. і то в 7:00 виїзд і через 1год. після гри вертаються назад додому.І в областях грають хлопці, просто статус інший і там теж гроші платять, безплатно ніхто не "катає м'ч"...
    Олег Мандрівник
      Олег Мандрівник, 02.08.2019 19:24
    +2
    dig_sum, 31.07.2019 23:18
    Логика огонь. Давайте Шахтер и Динамо оставим. Зачем нужны остальные, которые ничего не выигрывают?
    ну вот что даёт Албании что у них в лигах больше клубов - а ничего. можно посчитать ещё наши областные чемпионаты, типа полупрофи - так команд будет более 200
    Борис Довгоброд
      Борис Довгоброд, 01.08.2019 13:05
    +3
    Анатолий! Спасибо за хорошую аналитическую статью! Вот только сомневаюсь, что наши руководители украинского футбола это прочитают. Им некогда задумываться о проблемах.
    dig_sum
    online
      dig_sum, 31.07.2019 23:18
    +2
    Олег Мандрівник, 31.07.2019 19:35
    смотрим рейтинг УЕФА. хоть у вас двести команд будет, но если они не показывают результат, то это любитеские. в моём детстве в нашем маленьком городке на 30 тыщ было несколько команд, одна даже в кубке играла, но толку, если дальше 1/64 не проходили
    Логика огонь. Давайте Шахтер и Динамо оставим. Зачем нужны остальные, которые ничего не выигрывают?
    Martin Cristofer
      Martin Cristofer, 31.07.2019 19:52
    +5
    У нас на гру грандів ходить по 2-3 тисячі, нах ті команди на які будуть ходити по 10 чоловік???
    xavo37
      xavo37, 31.07.2019 19:39
    -5
    Саня, вот на этом сайте я уже второй месяц в плюсе. Прогнозы у них просто супер и много разной информации. Сайт - 1b2k.info
    Олег Мандрівник
      Олег Мандрівник, 31.07.2019 19:35
    +1
    смотрим рейтинг УЕФА. хоть у вас двести команд будет, но если они не показывают результат, то это любитеские. в моём детстве в нашем маленьком городке на 30 тыщ было несколько команд, одна даже в кубке играла, но толку, если дальше 1/64 не проходили
    dig_sum
    online
      dig_sum, 31.07.2019 19:14
    +1
    Справедливый итог вбухивания денег в легионеров и зарплаты футболистов вместо развития инфраструктуры. Щас скажут, вот в АПЛ... Разница в том, что АПЛ покупает легионеров, потому что им бабло тратить больше не на что, уже все развито и прокачано. А мы порадовались немного заморским обезьянкам и вот, надоело это лицемерие
    геннадий быстрый
      геннадий быстрый, 31.07.2019 18:51
    -1
    Ну што тут гаваріть, єслі нєхєр балакать, превалюють совкові підходи, за зразок маємо кацапстанську педерацію, але ж ресурси не ті, ахмєткіних менше...
    Rufter
      Rufter, 31.07.2019 18:47
    -7
    "от каждой области и столицы нашей есть хотя бы по одному представителю в профессиональном футболе"
    А Крым? Крым - не Украина? Можно было и нолик в таблице поставить.
    fedd1979
    fedd1979, 31.07.2019 18:38
    +2
    А тому, що у нас за тисячу баксів ніхто не хоче грати і плюс відстані не албанські, щоб транспорти оплачувати.
    vismut58
      vismut58, 31.07.2019 18:30
    -1
    Коментар згорнуто. Показати
    Они говорят Великая Албания ! Вели́кая Алба́ния — паналбанская идея воссоединения всех территорий, на которых албанский этнос превалирует над государствообразующим. Большая часть территории Великой Албании, на которую претендуют албанские националисты, находится в пределах бывшей Югославии. Но пока они как Великая Белозёрка — село, Великобелозёрский район, Запорожская область. Так что честь им и хвала за футболизм.
    zhyr
    online
      zhyr, 31.07.2019 18:26
    +5
    навіть самий популярний вид спорту у нас нікому не потрібен, що вже казати про інші види
    vasyan86
      vasyan86, 31.07.2019 18:18
    0
    Тут уж или ничего не писать, или на стадион опаздывать...
    Martin Cristofer
    online
      Martin Cristofer, 31.07.2019 19:52
    +5
    У нас на гру грандів ходить по 2-3 тисячі, нах ті команди на які будуть ходити по 10 чоловік???
    zhyr
    online
      zhyr, 31.07.2019 18:26
    +5
    навіть самий популярний вид спорту у нас нікому не потрібен, що вже казати про інші види
    Борис Довгоброд
      Борис Довгоброд, 01.08.2019 13:05
    +3
    Анатолий! Спасибо за хорошую аналитическую статью! Вот только сомневаюсь, что наши руководители украинского футбола это прочитают. Им некогда задумываться о проблемах.
    Олег Мандрівник
      Олег Мандрівник, 02.08.2019 19:24
    +2
    dig_sum, 31.07.2019 23:18
    Логика огонь. Давайте Шахтер и Динамо оставим. Зачем нужны остальные, которые ничего не выигрывают?
    ну вот что даёт Албании что у них в лигах больше клубов - а ничего. можно посчитать ещё наши областные чемпионаты, типа полупрофи - так команд будет более 200
    dig_sum
    online
      dig_sum, 31.07.2019 23:18
    +2
    Олег Мандрівник, 31.07.2019 19:35
    смотрим рейтинг УЕФА. хоть у вас двести команд будет, но если они не показывают результат, то это любитеские. в моём детстве в нашем маленьком городке на 30 тыщ было несколько команд, одна даже в кубке играла, но толку, если дальше 1/64 не проходили
    Логика огонь. Давайте Шахтер и Динамо оставим. Зачем нужны остальные, которые ничего не выигрывают?
    fedd1979
    fedd1979, 31.07.2019 18:38
    +2
    А тому, що у нас за тисячу баксів ніхто не хоче грати і плюс відстані не албанські, щоб транспорти оплачувати.
    Вова Чертрогатый
    online
      Вова Чертрогатый, 08.09.2019 07:53
    +1
    xavo37, 31.07.2019 19:39
    Саня, вот на этом сайте я уже второй месяц в плюсе. Прогнозы у них просто супер и много разной информации. Сайт - 1b2k.info
    Дуня, пи3дуй на свой сайт сам
    OLEXANDER
      OLEXANDER, 08.09.2019 07:44
    +1
    Не зовсім погоджуюся з автором статті, а все чому?Територія у нас велика.Ми найбільша країна Європи, але водночас одна з найбідніших.
    що ми маємо зараз по лігах? 12+16+(11+11)=50!Да, це мало, згоден! Ідеально 16+18..20+(16+16) + по можливості створити регіональну 3тю лігу, яка буде об'єднувати лідерів кількох сусідніх областей, щось типу 5..6 груп по 6..10 команд!
    А тепер популярно:Албанія мала по територі, країна і там названо всі існуючі команди, організовані, ну і вони там об'єднані в колективи і мають тіпа назву професійні...Все, далі якості там нуль.
    У нас є обласні осередки АФУ, в кожній області грає 10...30+ команд + маємо аматорську лігу, в яких грають ті ж представники з областей, але є і такі, що на область не грають...
    У нас велика територія і з натяжкою 1лігові команди можуть ганяти по Україні....автобусом, а 2га ліга саме тому в нас поділена на 2групи, щоб команди з нижніх ліг могли в один день приїхати і уїхати, без заселення в готель і т.д. і то в 7:00 виїзд і через 1год. після гри вертаються назад додому.І в областях грають хлопці, просто статус інший і там теж гроші платять, безплатно ніхто не "катає м'ч"...
    Олег Мандрівник
      Олег Мандрівник, 31.07.2019 19:35
    +1
    смотрим рейтинг УЕФА. хоть у вас двести команд будет, но если они не показывают результат, то это любитеские. в моём детстве в нашем маленьком городке на 30 тыщ было несколько команд, одна даже в кубке играла, но толку, если дальше 1/64 не проходили
    dig_sum
    online
      dig_sum, 31.07.2019 19:14
    +1
    Справедливый итог вбухивания денег в легионеров и зарплаты футболистов вместо развития инфраструктуры. Щас скажут, вот в АПЛ... Разница в том, что АПЛ покупает легионеров, потому что им бабло тратить больше не на что, уже все развито и прокачано. А мы порадовались немного заморским обезьянкам и вот, надоело это лицемерие
    vasyan86
      vasyan86, 31.07.2019 18:18
    0
    Тут уж или ничего не писать, или на стадион опаздывать...
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
© 2003-2019 Sport.ua
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності