Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 30 липня 2019, 00:04
8226
0

Тур де Франс-2019. Прев'ю

Sport.ua анонсує другу супербагатоденку сезону - Тур де Франс-2019

| Оновлено 30 липня 2019, 00:04
8226
0
Тур де Франс-2019. Прев'ю

У суботу, 6 липня стартує другий Гран Тур сезону-2019 - Тур де Франс. Цього року гонка почнеться в Брюсселі. Всього ж на території Бельгії повністю пройдуть два перші етапи, а також буде дано старт третьому етапу, по ходу якого гонка повернеться до Франції.

Старт Тур де Франс-2019 в Бельгії приурочений до 50-ї річниці першої перемоги на «Великій Петлі» легендарного бельгійського гонщика Едді Меркса. У 1969 році «Канібал» заявив про себе на весь світ, вигравши всі 4 заліки тієї версії Тура (досягнення, яке не підкорялося більше нікому), після чого безроздільно домінував в світовому велоспорті на протязі майже цілого десятиліття, побивши всі можливі рекорди.

Фінішує «Велика петля» 28 липня традиційним етапом дружби на Єлисейських полях в Парижі. Всього ж Тур де Франс-2019 - це 21 етап сумарною дистанцією 3460 км. Гонщикам належить пройти командну розділку дистанцією 27 км на другому етапі в Брюсселі і особисту розділку аналогічною дистанцією на 13-му етапі в По. Спортсменів чекають 6 гірських етапів, причому, 5 з них - з фінішем в гору. Цього року учасники Туру спочатку заїдуть в Піренеї, а потім - в Альпи.

Цього року ключові етапи «Великої петлі» розподілені дуже нерівномірно. Їх можна розділити на два блоки: один - в кінці другого, інший - в кінці третього тижня. Крім них на статус важливих з точки зору загального заліку можуть претендувати тільки згадана вище командна розділка на другому етапі і перший гірський фініш до Планш де Бель Фій на шостому етапі. Однак чекати тут якихось великих розривів не варто.

5 ключових етапів

П'ятниця, 19 липня - 13-й етап, По - По, індивідуальна розділка, 27 км

Маршрут нинішнього Туру в цілому набагато більше підходить гірникам: 6 гірських етапів і лише одна індивідуальна розділка, і та скромною протяжністю (27 км). Пройде вона якраз перед початком основних гірських баталій. Старт і фініш етапу буде приймати місто По, яке у Франції називають «воротами в Піренеї». По з'являється на карті маршруту Тур де Франс практично щорічно: частіше, ніж це місто на Півдні Франції старти або фініші етапів «Великої петлі» приймав тільки Париж.
Незважаючи на близькість Піренеїв, маршрут розділки рівнинний. Напередодні початку гірських битв роздільщики на чолі з Герейнтом Томасом отримають певну стратегічну перевагу над чистими гірниками.

Субота, 20 липня - 14-й етап, Тарб - Коль ду Турмале, 117 км, гірський етап

Відразу після розділки - короткий, але важкий гірський етап. Такий формат поступово стає характерною рисою Туру, в той час як Джиро надалі надає перевагу тривалим гірським марафонам на виживання. В середині етапу гонщиків чекає перевал 1-ї категорії Коль ду Сулор - 11,9 км із середнім градієнтом 7,9%. Після спуску з Сулора - 20-кілометровий рівнинна ділянка і головне блюдо дня: підйом на Коль ду Турмале на висоту більше 2000 м над рівнем моря. Турмале є найвищим асфальтованим перевалом у французьких Піренеях.

Як і По, Коль ду Турмале є однією з найпопулярніших точок на карті Тур де Франс. Цього року «Велика петля» заїде на цій легендарний перевал в 81-й раз. При цьому фініш етапу Турмале буде приймати лише втретє раз в історії: раніше таке бувало в 1974 і в 2010 роках, коли ми стали свідками битви титанів - Альберто Контадор проти Енді Шлека.

У цьому році на Турмале будуть підніматися з західного боку від Луж-Сен-Совюра. Протяжність перевалу - 19 км, середній градієнт - 7,9%. Незважаючи на те, що після цього гонщиків буде чекати ще один серйозний гірський етап, на Турмале можна чекати яскравою боротьби і важливих перестановок в загальному заліку.

Неділя, 21 липня - 15-й етап, Ліму - Фуа, 185 км, гірський етап

Завершувати зв'язку з трьох поспіль ключових етапів буде ще один важкий піренейський маршрут. Однак, на відміну від двох попередніх етапів, він буде проходити по місцях, які дуже рідко з'являються на карті Тур де Франс. Останні 75 км етапу - це два поспіль перевалу першої категорії і фініш також в гору першої категорії - Пра д'Альба: 11,8 км із середньою градієнтом 6,9%. Після цього етапу гонщиків чекає день відпочинку, тому сили не буде економити ніхто. Є передумови побачити відкриту і сміливу боротьбу між грандами.

П'ятниця, 26 липня - 19-й етап, Сен-Жан-де Мор’єн - Тінь, 123 км, гірський етап

Завершуватися Тур де Франс-2019 буде зв'язкою з трьох поспіль важких альпійських етапів. Перший з них буде проходити по легендарних перевалах Коль д'Ізоар і Коль ду Галіб’є (обидва висотою понад 2500 м над рівнем моря), проте після вершини Галіб’є до фінішу в Валлуарі ще 19 км досить силового спуску, і є висока ймовірність того, що Ineos зуміє «засушити» гонку, тим більше, що попереду буде ще 2 гірських етапи, і йти на все гроші ніхто з грандів не ризикне.

Тому, звернемо увагу на наступний, 19-й етап - ще один короткий динамічний маршрут. Останні 50 км етапу - це зв'язка Коль д'Ізеран - Тінь, якої на Тур де Франс не було з 2007 року. Ізеран - це 12,9 км підйому із середнім градієнтом 7,5% на шляху до найвищої точки маршруту нинішнього Туру - 2770 м. Після цього - довгий спуск і фінальний підйом (7,4 км, 7%) до знаменитого льодовика Тінь. Звичайно, всі фаворити будуть тримати в умі 20-й етап, проте зв'язка Ізеран - Тінь ​​- відмінна сцена для битви в горах.

Субота, 27 липня - 20-й етап, Альбервіль - Валь Торанс, 130 км, гірський етап

Завершувати боротьбу за перемогу на Тур де Франс буде ще один короткий, але насичений гірський етап, в рамках якого гонщики подолають відомий перевал Корме де Рослан (19,9 км, 6%), а фінішувати будуть в знаменитому гірськолижному курорті Валь Торанс на висоті 2365 м над рівнем моря. Фінальне сходження в гору марафонське (33,4 км), але пологе (середній градієнт всього 5,5%), тому багато хто висловлює обґрунтовані побоювання щодо того, що Ineos може повністю відконтролювати гонку. Однак той факт, що цей етап буде останнім шансом щось змінити в загальному заліку, дає надії на відкриту і цікаву боротьбу. Тим більше, що вирішальні кілометри етапу все ж досить круті - в районі 7%.

Фаворити

Склад учасників нинішньої версії Тур де Франс можна назвати найслабшим за останні роки. Через травми не приїхали на «Велику петлю» два найсильніших багатоденика останніх років - Кріс Фрум і Том Дюмулен. Багато інших зірок віддали перевагу Джиро д'Італія. Як підсумок, трьома головними фаворитами Тура, на думку букмекерів, є гонщики, на рахунку яких на трьох сумарно всього два попадання в топ-10 загального заліку на Гран Турах. Йдеться про Герейнта Томаса, Егана Берналя і Якоба Фугльсанга. Про цю трійцю і про інших фаворитів і поговоримо.

Команда Ineos перед стартом Тура втратила свого багаторічного лідера - 4-кратного чемпіона «Великої петлі» Кріса Фрума. Незважаючи на це, два головних фаворита Тура за версією букмекерів все одно представляють команду Дейва Брейлсфорда. Фаворитом №1 вважається 22-річний колумбійський вундеркінд Еган Берналь. Такий статус він заслужив завдяки недавній перемозі на Турі Швейцарії, однак ми вважаємо, що звання головного претендента на титул - явна переоцінка Берналя.

Чому? Причин багато. По-перше - Берналю всього 22 роки, це лише другий Гран Тур в його кар'єрі і перший, який він їде з амбіціями в загальному заліку. По-друге - те, як Еган підходив до нинішньому Туру і чому взагалі на ньому опинився. Берналь повинен був їхати капітаном Ineos на Джиро д'Італія, проте перелом ключиці за тиждень до старту «Корса Роза» змусив його на ходу змінювати плани. Еган швидко відновився і був сильним на Швейцарії, однак там він виступав на тому, що спочатку планувалося як залишки його форми з Джиро. Тому, спад форми у Берналя по ходу Тура дуже ймовірний, як і можливі глибокі кризові дні. Тому ризикнемо припустити, що на підсумковому подіумі Тура колумбієць не опиниться.
twitter.com/TeamINEOS

Герейнту Томасу належить захищати звання переможця Тур де Франс, однак на Турі Швейцарії його погоня за другим титулом на «Великій петлі» ледь не обірвалася: як і Фрум на Дофіне, він впав і зійшов з гонки, але, на відміну від свого партнера по команді , зумів уникнути серйозних травм. Томас виглядає надійнішою ставкою для Ineos, ніж Берналь, однак і в його відношенні є багато питань. По-перше, серйозність пошкоджень, які британець отримав на Швейцарії, не до кінця відома. По-друге, за винятком минулорічного Туру, Томас жодного разу не потрапляв навіть у топ-10 Гран Турів, хоча про його великий потенціал говорилося протягом багатьох років. Так чи інакше, торішня перемога Герейнта була гучною сенсацією і стрибком вище голови. І чи зможе Томас в 33 роки повторити такий виступ ще раз - велике питання. Так чи інакше, найсильніша команда світу, Ineos, приїхала на Тур з двома капітанами з величезним потенціалом, але одночасно і з великими питаннями щодо їх перспектив. Гонка обіцяє бути інтригуючою.

Фаворит Туру №3 - 34-річний капітан Астани Якоб Фугльсанг. Гонщик в віці добре за 30, який проводить кращий сезон в кар'єрі і володіє дуже великим потенціалом, але при цьому в своєму віці практично не має успішного бекграунду на Гран Турах. Такий опис підходив під торішнього Герейнта Томаса, підходить і під нинішнього Фугльсанга. Датчанин був в чудовій формі на початку року, увінчавши свій весняний сезон блискучою перемогою на Льєж-Бастонь-Льєж. Перемога на Дофіне довела, що форму Фугльсанг не розгубив. Інше питання в тому, чи не зарано він вийшов на пік. За свою кар'єру Якоб лише одного разу потрапляв в топ-10 Гран Турів (7-е місце на Турі-2013), і його шанси також викликають багато питань. Однак феноменальні виступи в нинішньому сезоні просто змушують включити гонщика Астани в число топ-фаворитів. І виключати ймовірність того, що він повторить торішній шлях Герейнта Томаса, не можна.

Фаворитів другого ешелону на нинішньому Турі дуже багато, і через питання до топ-3 претендентів у них також є шанси втрутитися в боротьбу за перемогу. За традицією відразу кілька капітанів у Movistar. Головним з них вважається Найро Кінтана, однак останні кілька років «Кондор» постійно деградує. І слова легендарного Грега Ле Монда про те, що Кінтана так ніколи і не виграє Тур, вже виглядають не сміливим радикальним прогнозом, а констатацією очевидних речей. Шанси Кінтани на перемогу вкрай низькі. Навіть будучи на піку кар'єри, в 2013-2016 роках, Найро не зміг виграти Тур через свою вкрай вузьку спеціалізацію. Прекрасного гірського ходу було недостатньо навіть тоді, а в останні роки навіть цей компонент, який завжди вважався головною (якщо не єдиною) сильною стороною колумбійця, почав згасати. Кінтана стабільний, у нього немає проблем з витривалістю і відновленням, і при вкрай вдалих обставинах цього може вистачити для подіуму, проте навряд чи для перемоги. Але більш вірогідним все ж здається 5-7-е підсумкове місце.
twitter.com/NairoQuinCo

Що стосується інших генеральщиків Movistar, то Алехандро Вальверде до числа фаворитів записуємо швидше за інерцією і за минулі заслуги. Минулий сезон показав, що 39-річний ветеран в великих горах остаточно здав, і навіть потрапляння в топ-10 здається малоймовірним. А ось виграти один-два окремих етапи чемпіон світу може. Мікел Ланда їде на Тур після солідного виступу на Джиро і з незрозумілими перспективами. На «Корса роза» він був сильний, однак не зміг в повній мірі проявити себе через тактичні розклади - на перемогу йшов його партнер по команді Річард Карапас. Звичайно, в призові шанси гонщика з боротьбою за генерал Джиро в ногах віриться насилу. Однак не будемо забувати, що свій кращий виступ на Турі, 4-е місце в 2017 році, Ланда видав теж з Джиро в ногах і в якості лейтенанта Кріса Фрума. Тому, від баска можна чекати сюрпризів на французьких дорогах в найближчі три тижні.

У попередні роки Річі Порт підходив до Туру з серією блискучих результатів по сезону і в статусі одного з топ-фаворитів, проте саму «Велику петлю» регулярно провалював - за винятком 5-го місця в 2016 році. Після переходу в зимове міжсезоння в Trek Segafredo Порт в нинішньому сезоні був блідою тінню самого себе. Навряд чи варто розраховувати на те, що «Тасманійський диявол» після цього зможе вистрілити на Турі, але повністю виключати такий варіант не можна. У формі 2016 роки він може поборотися за перемогу на Турі - тоді він був другим за силою гонщиком в пелотоні, і залишився без подіуму тільки через форс-мажор.

Вся Франція буде вболівати за Ромена Барде і Тібо Піно. І на Дофіне, і в цілому по сезону сильніше виглядав Піно, однак на Турі вищими здаються шанси Барде. Ромен в останні роки стабільно бореться за найвищі місця, двічі (в 2016 та 2017 роках) фінішував на подіумі «Великої петлі», у нього за плечима більш сильна команда. Піно, в свою чергу, в останні роки на Гран Турах стабільно розчаровує: виступає нижче свого рівня в розділці, часто має проблеми зі здоров'ям і переживає як мінімум один кризовий день. Барде вміє точково виводити себе на пік форми до супербагатоденки, і знову піднятися на подіум Туру йому під силу. Принести ж Франції першу за 34 роки перемогу в загальному заліку буде все ж дуже складно - в особистій і командній розділці він програє досить багато.
twitter.com/LeTour. Тібо Піно

Після провалу свого-брата-близнюка Саймона на Джиро Адам Єйтс спробує врятувати реноме сім'ї на Тур де Франс. Після прориву на Турі в 2016 році (4-е місце в загальному заліку і біла майка найкращого молодого гонщика), в останні два роки Адам на Гран Турах розчаровував. На початку нинішнього сезону він був у чудовій формі: другі місця на Тіррено-Адріатико і Турі Каталонії, п'яте на Турі Країни Басків. Однак на Дофіне форма Єйтса викликала питання, тому його перспективи варто оцінювати вкрай обережно. Від Адама можна чекати як провалу, так і боротьби за перемогу.

Ще однією дуже небезпечною темною конячкою може стати Стівен Круйсвейк. Голландець видав дуже сильний минулий сезон (п'яте місце на Тур де Франс і четверте на Вуельті), був сильним він на багатоденках і в нинішньому сезоні - тільки, як і Єйтс, зійшов з Дофіне на заключному етапі. Капітанським позиціях Круйсвейка в Jumbo Visma нічого не загрожує - Прімож Рогліч від участі в Турі відмовився. Однак чекати серйозної підтримки в горах голландцеві також не доводиться - у його команди для цього немає кадрових ресурсів. Тим більше, що Jumbo Visma з Діланом Груневегеном в складі має серйозні амбіції і на спринтерських етапах. У 2016 році Круйсвейк був у фантастичній формі на Джиро, і якщо зуміє її повторити, то може втрутитися в боротьбу за перемогу, навіть не дивлячись на слабкість команди.

Як і Ланда, з Джиро в ногах приїхав на Тур Вінченцо Нібалі, який на домашній супербагатоденці став другим, хоча був готовий на переможному рівні. Нібалі ніколи не ходив зв'язку Джиро + Тур на загальний залік, тому його шанси варто оцінювати дуже обережно. Так робить і сам гонщик Bahrain Merida: Нібалі заявив, що спочатку спробує піти на загальний залік, і визначальним для нього стане перший гірський фініш на План де Бель Фій. Після цього стане зрозуміло, чи є у «Мессінскої Акули» шанси в генеральній класифікації. Якщо їх не буде - Нібалі перекваліфікується на боротьбу за окремі етапи і горохову майку. Зовсім нове для Нібалі амплуа, тому поспостерігати за 34-річним італійцем в будь-якому випадку буде цікаво. Не варто виключати можливість того, що у Bahrain Merida на загальний залік спробує піти Роан Денніс, який недавно фінішував другим на Турі Швейцарії, поступившись тільки Берналю.
twitter.com/LeTour. Вінченцо Нібалі

Повторити свій результат на Турі-2017 (друге місце) спробує Рігоберто Уран. Форма колумбійського капітана Education First є повною загадкою. У цьому році він практично не змагався на гонках Світового туру в Європі - за винятком Париж - Ніцца, де він зійшов з дистанції на другому етапі. Безпосередньо перед Туром Уран проїхав гонку категорії 2.1 Тур Окситанії, де фінішував третім в загальному заліку, позаду Вальверде і Івана Соси. Нічого видатного, проте в останні роки Уран практично не їздить на результат ніякі багатоденки, крім Гран Турів. Але чекати від нього боротьби за подіум, як в 2017 році, навряд чи варто - навіть фініш в топ-6 можна буде вважати успіхом.

Вперше в кар'єрі їде на загальний залік Туру відкриття і віце-чемпіон минулорічної Вуельти - Енрік Мас. Втім, протягом усього нинішнього сезону 24-річний іспанець недотягує до свого минулорічного рівня. У тому числі і на недавньому Туре Швейцарії, де він фінішував лише 9-м в загальному заліку. З огляду на ще і традиційно дуже слабкий гірський склад Deceuninck Quick Step, ризикнемо припустити, що максимум для Маса - місце в кінці топ-10.

Оцініть матеріал
(9)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.