Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 19 жовтня 2025, 21:13
4615
3

Що з Піастрі, як вистрілив Ред Булл із Ферстаппеном та відродження Феррарі

Аналіз кваліфікації Гран-прі США. Чого чекати в гонці

| Оновлено 19 жовтня 2025, 21:13
4615
Що з Піастрі, як вистрілив Ред Булл із Ферстаппеном та відродження Феррарі
Getty Images/Global Images Ukraine

Відбулася кваліфікація Гран-прі США, яка стала одночасно продовженням тенденцій старту вікенду та принесла власні сенсації. Деякі команди, як-от Феррарі, які відверто провалили спринт, змогли знайти темп, тоді як автори сенсаційних результатів спринт-частини етапу повернулися на позиції, яких від них очікували ще з самого початку.

Серед тих, хто зберіг тенденцію, були Норріс та Ферстаппен – вони знову боролися за перше місце, щоправда цього разу не настільки щільно. А чинний лідер чемпіонату Оскар Піастрі, навпаки, провалився, не зумівши нав’язати боротьбу ні напарнику, ні пілоту Ред Булл.

Про те, чому змінився баланс сил, чи є шанси у Макларена в боротьбі з Ред Булл і Ферстаппеном, а також про інші інтриги напередодні Гран-прі США буде розглянуто у цьому матеріалі.

Ред Булл

Спринт дозволив командам оцінити реальний темп у бойових умовах, тож пілоти й інженери отримали достатньо даних для корекції налаштувань перед кваліфікацією.

У Ред Булл після спринту вирішили дещо підняти кліренс боліда та пом’якшити налаштування підвіски. Під час суботньої гонки Макс Ферстаппен скаржився на поведінку RB21 на поребриках і нерівностях траси, тож команда прагнула зробити болід більш стабільним. Окрім цього, інженери вирішили не ризикувати – зменшити навантаження на шини та вберегти планку днища під час основної гонки.

Підвищення дорожнього просвіту не вплинуло на ефективність боліда: RB21 зберіг стійкість і стабільну притискну силу, що свідчить про широке робоче вікно його аеродинаміки. У Ред Булл назвали такі налаштування «більш консервативними». Попри це, завдяки м’якшій підвісці Ферстаппен почувався дуже впевнено, особливо в третьому секторі, де зумів реалізувати перевагу RB21.

Втім, запитання щодо гоночного темпу залишаються. У спринті швидкість Ферстаппена на дистанції не виглядала настільки переконливою, як на одному колі. Тож справжній рівень темпу Ред Булл стане зрозумілим лише під час основної гонки.

Getty Images/Global Images Ukraine

Макларен

А от Макларен, який у повному складі вибув уже на першому колі спринту, взагалі не отримав корисних даних у реальних гоночних умовах – і це зіграло злий жарт у кваліфікації. Команда фактично не мала достатньо інформації, щоб зробити подібний крок уперед, як її суперники, і краще зрозуміти, чого саме не вистачало.

Попри це, певні зміни все ж відбулися. Налаштування стали більш консервативними: команда вирішила максимально розкрити сильні сторони MCL39 у межах базового пакета. Зокрема, і без того жорстка підвіска стала ще твердішою, що ускладнило роботу на першому секторі – саме там, де Ферстаппен, навпаки, просив зробити RB21 м’якшим. Це справді додало швидкості, але водночас навіть на невисоких поребриках болід став поводитись агресивніше, особливо в третьому секторі, де потрібно атакувати на межі. Така різкість вимагає максимальної точності, тож повторити результат Ред Булл у подібних умовах надзвичайно складно.

Норріс із такими налаштуваннями впорався відносно добре – йому вдалося нав’язати боротьбу Ферстаппену, щоправда лише на перших двох секторах. На третьому через жорсткість боліда виникли проблеми, які стали вирішальними. Натомість Оскару Піастрі така поведінка машини не підійшла зовсім – він не зміг впоратися з болідом і поступився не лише лідеру, а й власному напарнику. Традиційно друга половина сезону складається для австралійця не надто вдало, а у поєднанні з непростим болідом це лише поглибило ситуацію. Найбільше часу Піастрі втрачав на першому секторі, особливо в есках.

Втім, це лише кваліфікація. Максимізувати темп на одному колі Макларену не вдалося навіть у тих випадках, коли у гонці команда привозила суперникам по пів хвилини. У недільній гонці може розкритися справжній потенціал боліда, і є підстави припускати, що якщо Норріс отримає позицію попереду Ферстаппена, або матиме чистий простір попереду, він зможе нав’язати боротьбу й навіть піти у відрив.

Щоправда, це лише припущення, засноване на даних тренувань і специфіці траси. Адже темпу на довгій дистанції у спринті Макларен справді не продемонстрував. Утім, цікаво, що провал Піастрі може навіть допомогти команді: зазвичай пілоти заважають одне одному на піт-стопах, а цього разу Ландо матиме вільний простір для реалізації власної стратегії.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Скудерія Феррарі значно покращилась із п'ятниці, хоча частина проблем усе ще залишалася. На відміну від решти команд, Феррарі підняла дорожній просвіт ще перед спринтом у перший день вікенду, тож втрачала у суботу менше часу порівняно з іншими, які зробили те ж саме. Болід Леклера, навпаки, опустили нижче та зробили підвіску жорсткішою, що додало машині впевненості в есках, хоча час у них усе ще втрачався. Завдяки цим змінам болід став швидшим порівняно із суперниками.

Також у кваліфікації SF-25 потрапила у робоче вікно, а команда змогла добре підготувати гуму на прогрівочному колі. Леклер і надалі втрачає час у другій частині першого сектору, але показує відмінний темп у третьому. Хемілтон зіткнувся з сильною недостатньою поворотністю через що, за його словами, налаштування переднього крила змінювали 8 разів протягом сесії.

У гонці цього року Скудерія традиційно є швидшою, ніж у кваліфікації. Команда спробує максимально нав’язати боротьбу Расселлу на Мерседесі та стримати Піастрі, який не зміг зібрати коло й опинився позаду. Якщо їм вдасться залишитися на рівні кваліфікаційних результатів, це вже перевершить очікування фанатів після п’ятниці та спринту.

Мерседес

Хоча Срібні стріли ще не готові боротися за перемогу, команда продовжує демонструвати прогрес. Нарешті під кінець регламенту спека не стає для них вироком. Звісно, перемогу можна буде здобути лише у разі повторення сценарію Австрії 2024, коли Норріс і Ферстаппен зійшли, а Расселл здобув золото етапу. Наразі ж головна мета команди – боротьба за топ-3 із Леклером на Феррарі.

Темп Мерседес на гоночній дистанції виглядає перспективно. Уже у спринті Расселл деякий час чинив тиск на Ферстаппена, хоча довго робити це йому не вдалося. Як і у випадку з Феррарі, повний потенціал боліда W16 може проявитися саме в гонці, особливо для лідера команди, який добре відчуває машину та здатен максимально використовувати її можливості на фінальному відрізку.

Оцініть матеріал
(28)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

ОФІЦІЙНО. Тойота уклала масштабну угоду із командою Ф1
Авто/мото | 04 грудня 2025, 13:59 1
ОФІЦІЙНО. Тойота уклала масштабну угоду із командою Ф1

Хаас вийшов на новий рівень співпраці з японським автогігантом

Залишиться в Динамо. Суркіс відмовився відпускати талановитого півзахисника
Футбол | 04 грудня 2025, 17:55 1
Залишиться в Динамо. Суркіс відмовився відпускати талановитого півзахисника

Богдан Редушко дебютував за першу команду у матчі проти «Полтави»

Коментарі 3
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Serebro1233
Топлю за Макса до талого!
#СлаваДостойним🌞🧢
antt
Може будуть тянути Ферстапена на 5ий титул підряд. Або просто хочуть зробити дуже цікавим завершення сезону. Або з принципу якщо в Макларена була супермашина а пілоти не дуже заслуговують так просто одержати титул, особливо Піастрі, то можливо це такий саботаж цього молодого пілота, щоб принаймні титул дістався Норісу.