Як новачок вирішив боротьбу Макларен і який потенціал Феррарі насправді
Аналіз кваліфікації Гран-прі Нідерландів: хто виконав свою місію і що чекати в гонці
У суботу, 30 серпня, відбулася кваліфікація Гран-прі Нідерландів. Вона не принесла шокуючих сенсацій, але все ж залишила кілька питань і підкинула неочікуваних результатів окремих пілотів.
Найбільша інтрига розгорнулася всередині команди Макларен, де боротьба між пілотами була максимально щільною й вирішилася буквально на останніх метрах кола. Додатковим фактором стали й зовнішні умови, які допомогли одному з гонщиків.
Помітними були й виступи пілотів системи Ред бУлл. Макс Ферстаппен вкотре виявився найкращим серед усіх, окрім «помаранчевих», тоді як Ісак Хаджар знову пробився до третього сегмента кваліфікації, зберігаючи стовідсотковий результат за цим показником.
Загалом суботня кваліфікація у Зандворті видалася цікавою, заклавши основу для кількох інтриг у недільній гонці. Про причини таких результатів і те, як вони можуть вплинути на розстановку сил у перегонах, буде розглянуто у цьому матеріалі.
Макларен: що вирішило дуель за поул між Норрісом та Піастрі
Протягом усього вікенду перевага була на стороні Ландо Норріса. Британський гонщик був лідером усіх практик, і хоча поступився у першому сегменті кваліфікації, переконливіше виглядав перед фіналом. Проте в останньому сегменті у першій спробі Оскар Піастрі мінімально випередив напарника, а під час другої спроби різко змінився вітер, що завадило деяким пілотам покращити свої результати.
У тій вирішальній першій спробі кола Піастрі й Норріса виявилися дуже близькими. Піастрі краще пройшов сьомий швидкісний поворот, але втратив час у десятому. Далі все було настільки щільно, що складно сказати, хто міг бути попереду за інших умов.
Австралієць краще пройшов передостанній, 13-й поворот, однак після цього йшов ще 14-й з бенкінгом, який виводить на головну пряму, і там уже швидше розганявся Норріс. Проте за графіками видно, що австралієць почав нарощувати мінімальний відрив на прямій перед фінішем відносно напарника і саме тут починається цікава деталь.
Попереду Оскара в момент завершення своєї спроби був Ісак Хаджар з Рейсінг Буллз (фото знизу), який розпочинав своє коло за кілька десятків метрів і дав мінімальний сліпстрім. Ефект підсилився через зустрічний вітер, що саме тоді посилився. Чи стало це вирішальним фактором – сказати складно, адже відрізок на прямій був короткий, а болід француза не надто близько.
Однак саме на прямій 0,012 секунди були виграні попри те, що до цього динаміка розгону обох гонщиків скоріше вказувала на протилежне. Чи повністю це заслуга допомоги від Рейсінг Буллз сказати важко. Скоріше за все Піастрі і без того був би попереду, але з ще меншою різницею.


Загалом Макларен виглядає добре збалансованим: болід має високу й стабільну притискну силу та впевнено утримує шини в робочому вікні. І Піастрі, і Норріс особливо сильні у першому та третьому поворотах, де мають помітний запас. Водночас відсутність довгих прямих на трасі приховала слабке місце машини у вигляді підвищеного лобового опору.
Ред Булл
Австрійська команда традиційно значно покращилася з п’ятниці на суботу та підходила до кваліфікації в набагато кращій формі, ніж виглядала на першій та другій практиках.
Перед кваліфікацією команда знизила притискну силу. Крім того, Ред Булл швидкий на прямих. Частково це була вимушена міра. Ще більша завантаженість задньої частини боліда призвела б до ще більшої недостатньої повертальності, з якою команда намагалася боротися протягом усього вікенду, але остаточно впоратися з цим так і не вдалося.
Ферстаппен, у свою чергу, зробив усе, що міг, максимально використавши всі місця, де проявляються сильні сторони RB21, зокрема швидкі та середньошвидкісні повороти. Для Юкі Цуноди все пройшло менш вдало на такому технічному треку: невпевненість у поведінці боліда не дозволила потрапити до фіналу, але при цьому шанси на очки залишаються.
Феррарі
Головною проблемою Феррарі на старті вікенду стало те, що інженери не змогли вивести болід у робоче вікно з обраними базовими налаштуваннями. Найбільші втрати часу відбувалися у зв’язці восьмого-дев’ятого-десятого поворотів, де різниця з лідерами складала щонайменше 0,6 секунди. Команда частково впоралася з цією ділянкою, але тепер основні втрати були помітні в першому та третьому поворотах.
Шарль Леклер до того ж у кваліфікації не повністю реалізував потенціал і міг знайти ще 0.1-0.2 секунди, але помилки на колі призвели до втрати зчеплення через вихід коліс з робочого вікна боліда.
У дев’ятому повороті Леклер навіть став найшвидшим, проте на виході з десятого допустив помилку. Загалом знову заважала недостатня поворотність, яка перетікала в надмірну, а шини Феррарі продовжували перегріватися – цього разу у інших ділянках кола.
Льюїс Хемілтон спробував більш завантажене заднє крило, проте від цього варіанту відмовився. Він зазначив, що переглянув підхід до кількох налаштувань боліда. Загалом британець показав свій максимум, або був близьким до цього.
Ісак Хаджар
Однією з головних сенсацій кваліфікації став Ісак Хаджар. Новачок сезону не лише можливо допоміг лідеру чемпіонату завоювати поул, а й сам показав вражаючий результат, випередивши пілотів Феррарі та Мерседес і майже наздогнавши Макса Ферстаппена.
Ключовими на трасі для Хаджара стали окремі відрізки, де він зміг відіграти час. Уже в першому повороті він гальмував точніше та ризикував більше за суперників.
У сьомому повороті Ісак здобув важливу перевагу, почавши гальмувати значно пізніше, ніж його напарник Ліам Лоусон, який на мить натиснув на гальма і через це не зміг показати краще коло, завершивши сесію 8-м. Найбільш переконливо Хаджар продемонстрував темп в останньому повороті, ефективно розганяючись і набираючи швидкість, щоб вийти на головну пряму.
Головним завданням для Ісака на старті буде утримати позицію та спробувати протриматися на ній до фінішу. Підхід до першого повороту довгий, а позаду стартує значно швидший болід Расселла. Зандворт – траса з обмеженими можливостями для обгонів, тож шанс зберегти позицію у Хаджара є, якщо команда обере правильну стратегію.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Трапився стрибок напруги й згоріла щитова
Михайло може опинитися в «Севільї»