Бики обрали тактику, протилежну тій, що була в Сільверстоуні минулого гоночного вікенду. Тоді команда вирішила, що болід краще працюватиме з меншою притискною силою, попри схожі побоювання щодо дощу, як і цього разу. У кваліфікації це принесло поул, але в гонці на мокрій трасі, особливо після втрати лідерства, болід став некерованим, що призвело до втрати низки позицій.
Цього разу команда з Мілтон-Кінза пішла шляхом Макларена, і разом із майстерністю Макса Ферстаппена це все ще залишало його одним з фаворитів на поул або перший ряд. Імовірно, шанс був, якби не помилка на виході з першого повороту: там нідерландця трохи занесло, що зіпсувало розгін і коштувало приблизно 0,2–0,3 секунди. Можна сміливо стверджувати, що він втратив принаймні вигіднішу третю позицію, поступившись Шарлю Леклеру. Забігаючи наперед, Феррарі цього разу залишилась зі ставкою на вищу швидкість. таким чином, Ферстаппен може опинитися в ситуації в якій був Оскар Піастрі, який у спринті переслідував пілота Ред Булл, але так і не зміг його обігнати через перевагу суперника в максимальній швидкості.
Цікаво, що впевненість у машині у Ферстаппена була такою, що 10-й, один із найшвидкісніших поворотів, він пройшов із повністю натиснутою педаллю газу. Для порівняння, Піастрі там витискав 98 %, а Норріс – лише 77 %. Загалом перевага чотириразового чемпіона була помітною і в кінці другого – на початку третього сектору, і особливо в повільних поворотах наприкінці кола, а також у першому повороті перед зонами DRS – ключових місцях для підготовки обгону. У Макса є всі шанси поборотися за високі позиції, головне – добре стартувати і не втрачати зайвого часу.
Ще одним героєм кваліфікації став Юкі Цунода. Після серії відверто провальних вікендів та стартів із останніх позицій він нарешті досяг успіху. Уже в п’ятницю на старій специфікації машини японський пілот показав обнадійливу швидкість за власними мірками, ставши 12-м у спринт-кваліфікації, і підтвердив це в гонці. Команда, очолювана новим лідером Ред Булл і колишнім керівником Цуноди в молодшій команді Рейсінг Буллз, вирішила оновити болід перед основною кваліфікацією, надавши японцю пакет, дуже схожий на версію Ферстаппена, за винятком дрібних відмінностей. Це одразу дало результат. Сам Цунода прокоментував зміни так:
«Трохи більше зчеплення – буквально. Попереднє днище було чутливішим і більш нервовим. Як тільки машину починало заносити, вона вже не оговтувалася. З новими деталями можна бути агресивнішим».
У підсумку – 7-ме місце, позаду двох пілотів, яких він цілком міг випередити. Проте це найкращий старт для японця за час його виступів у Ред Булл. Можливо, коли команду очолив Лоран Мекіс, із яким у Цуноди значно кращі стосунки, а новий керівник є набагато лояльнішим, друга машина команди нарешті почне стабільно приносити очки і поверне колектив у боротьбу за друге місце Кубку конструкторів.
Феррарі
Як уже неодноразово зазначалося, Феррарі оновила підвіску, що покращило керованість боліда та спростило налаштування. Після спринту й кваліфікації це загалом підтвердилося.
Нова підвіска працює ефективно: під час спринту, де у Леклера виник надмірний знос шин і спричинена цим недостатня поворотність, команда змінила налаштування жорсткості підвіски та дорожнього просвіту. Також трохи підвищили рівень притискної сили з огляду на прогноз дощу на неділю. Водночас надмірно навантажувати болід не стали, адже, за словами Вассера (керівника команди), за поганої стартової позиції прориватися в дощових умовах дуже складно.
Колективу ще потрібно знайти оптимальний баланс гальм під нову підвіску. Тепер дорожній просвіт став стабільнішим, зокрема і під час гальмувань, а Леклер відзначив можливість використовувати менш агресивні налаштування. Це дозволяє SF-25 легше знаходити компроміс між швидкістю на прямих і притискною силою зі зчепленням у поворотах.
У будь‑якому разі Шарль Леклер витиснув максимум і здобув найвищу позицію, на яку реально міг претендувати, – третю. Якщо вдасться утримати місце на старті, то це може стати ключем до чергового подіуму для монегаска.
Хемілтон і черговий провал. Здавалося, що британець нарешті адаптувався до нового боліда, мотора та команди. В останніх етапах він стабільно фінішував попереду або поряд із напарником як у гонках, так і в кваліфікаціях. Тут теж мала бути швидкість – питань до темпу не було, але прикрі помилки все зіпсували вже другий день поспіль. Спочатку – неочікуваний розворот у фінальній спробі спринт-кваліфікації, тепер – порушення меж траси.
Найприкріше, що обидва рази він був на шляху до суттєвого покращення кола. У випадку з основною кваліфікацією можна навіть не сумніватися: британець точно проходив би в другий сегмент і далі боровся б за більше, але скасоване коло перекреслило всі шанси. Це не можна назвати повністю його помилкою – там була межа, яку з кокпіта дуже важко побачити через зміну напрямку траси та підйом. Проте факт лишається фактом: він помилився, а решта – ні.
У гонці можна чекати від нього ризикових і нестандартних рішень, інакше відігратися буде дуже складно.
Мерседес
Срібні стріли стали головним розчаруванням бельгійського етапу, і найприкріше те, що в команді досі немає чіткого пояснення таких результатів. Упродовж усього вікенду не вдалося знайти необхідний баланс для машини. Можливо, дані від пілотів‑симуляторів дадуть потрібну інформацію, і той же Кімі Антонеллі стартуватиме з боксів із повністю дощовими налаштуваннями, але навряд чи це кардинально змінить ситуацію.
Цікавішою виглядає ситуація в Расселла. Він зробив ставку на сухі умови та максимально розвантажив болід. Це дало невелику перевагу порівняно з суперниками, які намагалися знайти хоч якийсь компроміс. Але якщо прогноз із дощем справдиться, британцю буде дуже непросто, і важко зароблене шосте місце може опинитися під загрозою.
Естафета Вільямс
Пілоти британської легендарної команди ніби передавали один одному естафету, повністю перекладаючи завдання із заробляння очок. Спочатку Алекс Албон неочікувано вибув уже в першому сегменті спринт‑кваліфікації, тоді як Карлос Сайнс показав найкращий результат сезону – шосте місце, яке зумів утримати у спринті. До речі, це стало найвищим фінішем команди у спринтах за всю її історію.
В основній кваліфікації ситуація змінилася: тепер уже Карлос несподівано завершив виступ у другому сегменті, ставши лише 15‑м, зате Албон виборов неймовірну п’яту позицію – найкращу за останні етапи. Це дає йому непогані шанси повторити найкращий результат сезону, особливо якщо щось трапиться серед лідерів.
Шкода, що обом так і не вдалося показати максимум одночасно – потенціал у них був, і кожен із них по черзі довів це своїми виступами.
Заубер
Продовжує вражати новачок майбутньої команди, яка наступного року називатиметься Ауді, Габріел Бортолето. У гонках йому вдалося лише раз фінішувати в очках у Австрії, але у кваліфікаціях він демонструє стабільний рівень. Після невдалого старту сезону вже вшосте за останні вісім етапів він випереджає Ніко Хюлькенберга – одного з найкращих кваліфаєрів минулого сезону.
Сам Хюлькенберг стартуватиме лише 14‑м, але, зважаючи на його досвід цього сезону, це не виглядає серйозною проблемою. Якщо темп дозволить і трохи пощастить, шанси на очки будуть цілком реальними. Команда вже привчила, що більше не є аутсайдером, а в середині пелотону стала однією з найгрізніших сил.